BMW K 1300 GT - raspad motora na testu izdržljivosti

velecasni1 said:
NE! Oba dva puta je zamjenjen motor! Hladnjak ulja i priključne cijevi su ostale prijašnje.Test ide dalje.

Da bi necistoca iz hladnjaka i prikljucnih cjevi dosla u radilicu treba proci dva filtera i zacepiti rupu od par mm da bi cetvrti lezaj ostao bez podmazivanja Prica im je jako jako jako cudna  :wink:
 
BlackVelvet said:
Postoje indikatori o zavjeri protiv BMW od strane Japanske moto industrije (vraćaju im zbog S1000RR)
Nema zavjere.Test su radili njemački vozači.Da su testirali neki drugi (npr. talijani) danas bi već bio 3.svj. rat. U pitanju je samo kvaliteta upotrijebljenog materijala.
 
Sistem filtriranja ulja kod SVAKOG motora (I sa suhim karterom)je dvostruk.-Gruba filtracija na rešetki uljne pumpe i fina mikrofiltracija kroz filter.Sva filtriranja se vrše prije ulaza ulja u magistralu i tarne površine tako da je rizik ulaska nečistoća i eventualnih komadića od nekih lomova nikakav. U slučaju da ipak dođe do začepljenja i prekida cirkulacije sigurnosni ventil na regulatoru pritiska se otvara zbog enormnog porasta pritiska i ulje nastavlja cirkulaciju i podmazivanje bez filtriranja kroz bajpas mimo filtera.Krupnije nečistoće i dalje zadržava rešetka na pumpi i one nisu opasne nego fini talozi na bazi ugljikovodika. I na kraju postoje i pridodane uljne centrifuge na radilici za odvajanje taloga ali toga nema na motociklima.Zaribavanja kliznih ležajeva radilice nastaje uvijek i samo zbog prekida hidrodinamičkog podmazivanja(uljnog filma) na ležaju koji se pojavljuje pregrijavanjem  ležaja bilo previsokim obrtajima, bilo pogrešnom tolerancijom(Tijesan ležaj) bilo lošim materijalima za bijelu kovinu na polumjesecima.U tom slučaju uvijek se može  vidjeti da je rukavac ležaja na radilici koji je zaribao poplavio do ljubičastog uz to što je i postrugan.
 
Dragi Sledg! U strojogradnji se svašta dešava.Sve je moguće,pogotovo ako je potpomognuto neznalačkom filozofijom tipa:- To je sportski motor,ajmo ga "nategnuti"da vidimo koliko može i normalno da prdne. Ima ljudi koji mogu pokvariti čekić. Ima ljudi koji ne znaju što se i kako dogadja u motoru na 1000o/min. a kamo li na 11000. Da se taj nesretni motor odmah zaustavilo na prvi zvuk kucanja sigurno bi ga se spasilo.Novinari nisu specijalizirani strojarski inžinjeri nego obično isluženi trkači i kao takvi po mom shvaćanju, možda pogrešnom,nepodobni za testiranje i čak ocjenjivanje strojeva koje je razvijao BROJNI tim visokospecijaliziranih inžinjera VIŠE godina. Za kraj.- Greške u materijalu su prilično učestale i normalna pojava. Neke se ne vide neke se vide pa bude pokoji opoziv, a bude i lomova.
 
velecasni1 said:
Dragi Sledg! U strojogradnji se svašta dešava.Sve je moguće,pogotovo ako je potpomognuto neznalačkom filozofijom tipa:- To je sportski motor,ajmo ga "nategnuti"da vidimo koliko može i normalno da prdne. Ima ljudi koji mogu pokvariti čekić. Ima ljudi koji ne znaju što se i kako dogadja u motoru na 1000o/min. a kamo li na 11000. Da se taj nesretni motor odmah zaustavilo na prvi zvuk kucanja sigurno bi ga se spasilo.Novinari nisu specijalizirani strojarski inžinjeri nego obično isluženi trkači i kao takvi po mom shvaćanju, možda pogrešnom,nepodobni za testiranje i čak ocjenjivanje strojeva koje je razvijao BROJNI tim visokospecijaliziranih inžinjera VIŠE godina. Za kraj.- Greške u materijalu su prilično učestale i normalna pojava. Neke se ne vide neke se vide pa bude pokoji opoziv, a bude i lomova.

A ko bi to trebao po tebi testirati motore  :misli: :misli: :misli:
 
vickodu said:
A ko bi to trebao po tebi testirati motore  :misli: :misli: :misli:
  Simulacija opterećenja na pronijevim kočnicama satima i danima u ekvivalentu 50000km po kontrolom mjernih instrumenata i vodstvom kvalificiranih stručnjaka. Ne novinara, oni to nisu.
 
velecasni1 said:
Da se taj nesretni motor odmah zaustavilo na prvi zvuk kucanja sigurno bi ga se spasilo.Novinari nisu specijalizirani strojarski inžinjeri nego obično isluženi trkači i kao takvi po mom shvaćanju, možda pogrešnom,nepodobni za testiranje i čak ocjenjivanje strojeva koje je razvijao BROJNI tim visokospecijaliziranih inžinjera VIŠE godina.

Pa rečeno je da su čuli kvrckanje, odmah prekinuli testiranje i odvezli na servis :?!

....po tvome bi samo specijalizirani strojarski inžinjeri trebali voziti motore,pa ako šta posumnjaju odmah u servis....zaboravljaš da i mi svi obični smrtnici koji nismo toliko specijalizirani volimo voziti motore i naravno da večina reagira ako nešto nepravilno radi ili ima neki čudan mehanički zvuk pri radu ili u toku vožnje bez obzira što nisu visoko specijalizirani inžinjeri :?!
Recimo neke godine u Umagu momak iza mojih leđa upali motor a ja se trznem i u okretu več pripremam glasnice za ispaliti"brzo to gasi"....kada sam se okrenuo skužim da zvekeče dukatijevo suho kvačilo i obrišem hladan znoj sa čela te zadovoljno ugasim žeđ iz čaše :mrgreen:!
 
E, da Dukati je specijalac. Kao da vuče za sobom četiri kuhinjska lonca povezana špagom.Grozno klepetanje! kako to da nisu to riješili do danas ?
 
velecasni1 said:
  Simulacija opterećenja na pronijevim kočnicama satima i danima u ekvivalentu 50000km po kontrolom mjernih instrumenata i vodstvom kvalificiranih stručnjaka. Ne novinara, oni to nisu.

Motor je u slobodnoj prodaji i kasno je za testiranja bilo koje vrste na "stolu" Motor je na testu obicnih korisnika i nije se bas pokazao kao pouzdan
 
velecasni1 said:
  Simulacija opterećenja na pronijevim kočnicama satima i danima u ekvivalentu 50000km po kontrolom mjernih instrumenata i vodstvom kvalificiranih stručnjaka. Ne novinara, oni to nisu.

Ma daj,pa ljude zanima kompletan proizvod u realnom prostoru i vremenu....valjda bi i novinarima bilo lakše na kraju takvog testa što spominješ matematički i grafički ga prikazati svojim čitateljima ali to je daleko od ovoga što danas rade!....več i onaj test kawe GTR,za 100 dana-100tkm mi nije realnost ijako je to GTR odradio uz stvarno sitne greškice.
 
Kameni.- Čim se pojavi prvo sitno kuckanje, stvar je gotova,zazor je tu radilica je dobila po repu,stao ti ili ne.
 
Kameni.-Svaka tvornica motora,bilo kojih, ima više laboratorija.Jedan je za ispitivanje izdržljivosti-pouzdanosti-trajnosti motora uvijek pod opterećenjem kako sam prije naveo. Novinari,časopisi itd.-to je komercijala,zabava za pučanstvo koje ne mora biti nužno tehnički educirano ali eto voli motore, pa,htjeli ste,platite,čitajte.
 
vickodu said:
Motor je u slobodnoj prodaji i kasno je za testiranja bilo koje vrste na "stolu" Motor je na testu obicnih korisnika i nije se bas pokazao kao pouzdan
E, onda je problem loš materijal.
 
Ali, da ne griješim dušu.-Na koliko proizvedenih jedinica se pojavio takav težak kvar? Nemamo statistiku niti ćemo ju imati.Možda je to usamljen nesretni slučaj? Mislim da bi svi trebali biti oprezniji u kritikama. Ako je to učestali kvar, onda je to druga priča ali da li znamo za još nešto slično?
 
velecasni1 said:
Kameni.- Čim se pojavi prvo sitno kuckanje, stvar je gotova,zazor je tu radilica je dobila po repu,stao ti ili ne.

Ma nemoj pretjerivati,..može zvrčati(zveckati) razvodni lanac zbog neispravnog klizača ili španera i ako na vrijeme staneš neče doči do havarije....može jedan od ležaja u mjenjaču lomiti pa se može na vrijeme reagirati,može se recimo kod motora sa karburatorima samo jedan vijak za sinhronizaciju odpustiti i na leru če čekičati koda se razletila radilica :wink:......itd....


velecasni1 said:
Kameni.-Svaka tvornica motora,bilo kojih, ima više laboratorija.Jedan je za ispitivanje izdržljivosti-pouzdanosti-trajnosti motora uvijek pod opterećenjem kako sam prije naveo. Novinari,časopisi itd.-to je komercijala,zabava za pučanstvo koje ne mora biti nužno tehnički educirano ali eto voli motore, pa,htjeli ste,platite,čitajte.

I tu pretjeruješ,....pa ne rade to novinari da sebe uvjere u nešto nego da svi zajedno uvidimo bar odprilike o kakvom je proizvodu riječ....jasno da to ne može biti 100% ogledni primjerak kvalitete ili nekvalitete ali ipak se puno stvari ustanovi kroz taj test.
Prije su tvornice imale puno više vremena za ispitivanje svakog modela dok on ne izađe na tržište ali danas jako puno svih vrsta vozila,plovila zrakomlata :mrgreen: izađe sa proizvodne trake nedorađeno i neispitano do kraja samo zato što su neke druge firme izdale neki novi model pa moraju i oni biti konkurentni!

velecasni1 said:
Ali, da ne griješim dušu.-Na koliko proizvedenih jedinica se pojavio takav težak kvar? Nemamo statistiku niti ćemo ju imati.Možda je to usamljen nesretni slučaj? Mislim da bi svi trebali biti oprezniji u kritikama. Ako je to učestali kvar, onda je to druga priča ali da li znamo za još nešto slično?

pa u tome i je stvar što su se več gadne stvari događale sa modelom 1200R iste koncepcije mašine....ono sa mjenjačima je bilo za nepovjerovati i to je kao bilo normalno....na onom testnom kod prve izmjene ulja na 1000km mjenjali lamelu,možda i korpu,nesječam se.... ljudi ludili kada im na servisu kažu da je normalno kod ubacivanje u prvu udarac poput udarca čekiča od 10 kila po bloku....pa na istim one kugle na paraleveru(valjda)prednji dio,počele se zaglavljivati na sitnim kilometrima.....joj što če me zamrziti fanovi bmw-a,moram prestati nabrajati :mrgreen:!
 
vickodu said:
Motor je u slobodnoj prodaji i kasno je za testiranja bilo koje vrste na "stolu" Motor je na testu obicnih korisnika i nije se bas pokazao kao pouzdan

Pa po meni je jedan takav kvar na gotovo 9000 prodanih motora ipak dokaz nekakve jebene pouzdanosti, riječ je maltene o 0,01 slučaju, što je u prosjeku vrhunske tehnologije bilo kojeg tipa - a pogotovo mehanike koja rotira velikim brzinama i stvara visoka opterećenja - ipak izvanredno postignuće.

Neću štititi BMW, ali mislim da je puno toga i napuhano, puno toga je upitno, puno toga je krivo rečeno i krivo protumačeno, a činjenica da je riječ o BMW-u, koji ima (tko zna zašto?  :wink: ) mnogo onih koji jedva čekaju da mu se nešto desi da mogu izletavati sa frustracijama (tko zna - kakvog porijekla?  :wink: ), situacija postaje problem veći od seljačkih poticaja i Haaškog suda.

Mogao bih i zaključiti da je "izvođenje zaključaka" generalnog tipa na temelju jednog slučaja, čak i bez obzira o kome se ili o čemu se radi - bezvezarija koja apsolutno NIŠTA ne govori o nečemu, bolje rečeno da je ponajprije riječ da li je netko imao ili nije imao sreće.

Primjera za to je moguće bezbroj - a mi smo previše i prebrzo skloni izvoditi generalne zaključke, a znamo što je bilo kakvo generaliziranje; dokaz kako se nema činjenica, već se iz potpuno nevezanih razloga netko ili nešto želi ocrniti.

Bitna stavka kod BMW-a, i što čini njegovu veličinu kao globalne korporacije, je da on ne bježi od pogrešaka, ne skriva ih, i svaki nedostatak koji se pronađe on koristi da bude još bolji, da uči na svakom, pa i najmanjem detalju. Takav stav je ono što je donijelo takvu kvalitetu, takvu popularnost i takav image za BMW, i u auto, i u moto-svijetu, a isti stav je i rezultat tipično njemačke hladnokrvne studioznosti, discipline i rada, te promišljenog razvoja, koji tu firmu nije nikada imalo bitnije napustio, i koja je iz svakog modela izlazila još jača, bolja, poznatija i cjenjenija. NIkada nije bio konfekcija, ako me se razumije što želim reći.... Nekome se može sviđati ili ne, netko ga može voljeti ili ne, netko ga poštuje a ne tko ne - no činjenica je da je BMW pojam za sve pozitivno, i to priznaju i njegovi najveći neprijatelji i konkurenti.

U svjetlu gore rečenoga, ne smatram da je taj kvar, raspad motora ili nešto treće nešto što treba uzimati kao pogrešku koja će imalo uzdrmati i tu tvrtku, i tu seriju, i taj model. Jer vjerujem da će i nakon nje - BMW izaći i opet jači, bolji i popularniji, te tržišno uspješniji. Da ne velim debelo iskusniji - na zadovoljstvo njegovih korisnika.  (y) (y) (y) (y) (y)
 
Sledgehammer said:
Pa po meni je jedan takav kvar na gotovo 9000 prodanih motora ipak dokaz nekakve jebene pouzdanosti, riječ je maltene o 0,01 slučaju, što je u prosjeku vrhunske tehnologije bilo kojeg tipa - a pogotovo mehanike koja rotira velikim brzinama i stvara visoka opterećenja - ipak izvanredno postignuće.

Neću štititi BMW, ali mislim da je puno toga i napuhano, puno toga je upitno, puno toga je krivo rečeno i krivo protumačeno, a činjenica da je riječ o BMW-u, koji ima (tko zna zašto?  :wink: ) mnogo onih koji jedva čekaju da mu se nešto desi da mogu izletavati sa frustracijama (tko zna - kakvog porijekla?  :wink: ), situacija postaje problem veći od seljačkih poticaja i Haaškog suda.

Mogao bih i zaključiti da je "izvođenje zaključaka" generalnog tipa na temelju jednog slučaja, čak i bez obzira o kome se ili o čemu se radi - bezvezarija koja apsolutno NIŠTA ne govori o nečemu, bolje rečeno da je ponajprije riječ da li je netko imao ili nije imao sreće.

Primjera za to je moguće bezbroj - a mi smo previše i prebrzo skloni izvoditi generalne zaključke, a znamo što je bilo kakvo generaliziranje; dokaz kako se nema činjenica, već se iz potpuno nevezanih razloga netko ili nešto želi ocrniti.

Bitna stavka kod BMW-a, i što čini njegovu veličinu kao globalne korporacije, je da on ne bježi od pogrešaka, ne skriva ih, i svaki nedostatak koji se pronađe on koristi da bude još bolji, da uči na svakom, pa i najmanjem detalju. Takav stav je ono što je donijelo takvu kvalitetu, takvu popularnost i takav image za BMW, i u auto, i u moto-svijetu, a isti stav je i rezultat tipično njemačke hladnokrvne studioznosti, discipline i rada, te promišljenog razvoja, koji tu firmu nije nikada imalo bitnije napustio, i koja je iz svakog modela izlazila još jača, bolja, poznatija i cjenjenija. NIkada nije bio konfekcija, ako me se razumije što želim reći.... Nekome se može sviđati ili ne, netko ga može voljeti ili ne, netko ga poštuje a ne tko ne - no činjenica je da je BMW pojam za sve pozitivno, i to priznaju i njegovi najveći neprijatelji i konkurenti.

U svjetlu gore rečenoga, ne smatram da je taj kvar, raspad motora ili nešto treće nešto što treba uzimati kao pogrešku koja će imalo uzdrmati i tu tvrtku, i tu seriju, i taj model. Jer vjerujem da će i nakon nje - BMW izaći i opet jači, bolji i popularniji, te tržišno uspješniji. Da ne velim debelo iskusniji - na zadovoljstvo njegovih korisnika.  (y) (y) (y) (y) (y)

Mislio sam na samo na ovaj komad da se nije pokazao pouzdan a ne sve motore toga modela iako sam to malo nespretno napisao  :wink:
 
I ne sumnjam da je ne dovoljno, negi i prekoiber istestiran... no tko je ono smislio kovanicu "shit happens"?? Forrest Gump?  8)
 
Sledgehammer said:
I ne sumnjam da je ne dovoljno, negi i prekoiber istestiran... no tko je ono smislio kovanicu "shit happens"?? Forrest Gump?  8)
inzinjeri bmw-a odjel motocikli sekcija K 1300 GT