gilera runner VXR 200 18.000 km review by liberty

liberty

Well-known member
13.10.2009.
kupljen runner VXR 200 iz 2003. godine (ALU cilindar :D) sa 10.150 km
- remen je mijenjan u 03/2009 na oko 9000 km
- akumulator i gume su mijenjane negdje u 11/2008 (na oko 8000 km)
- montirane su sava mc 29, s time da je zadnja potrošena po sredini :LOL:
- serijala je skuter, osim bijelog centralnog federa malossi, 10,3 grama rolica polini i red spongea.
- ulje i filter su mijenjani na 10.100 km

slike ćemo staviti ovih dana (y)
 
20.10.09.
10.550 km
polako se privikavam na skuter
i na drukčije putanje s kojima moram prolaziti zavoje u odnosu na x9

potpuno sam se naviknuo na drukčije razvijanje snage i drukčije položen moment
u odnosu na x9 do 100 kmh je runner dojmljiviji, iznad te brzine do 110 kmh još nekako, ali poslije je x9 zbog bolje aerodinamike dojmljiviji i brži
gume su super. brzo se zagriju, bolje su od michelin GS za zavoje jer boilje padaju u zavoj
potrošnja je nešto viša nego kod x9 ali mislim da je negdje oko 4,2 litre, s time da se skuter ne štedi.

procedura kretanja s skuterom je isto drukčija nego s x9
naime, x9 nije tražio zagrijavanje, samo pali i vozi
a runner prvo stoji na mjestu i radi 3 min, pa onda prvih 5 km lagano, pa ga onda stišćem do kraja
to leader mašini više odgovara

zaštita od vjetra za noge uopće nije loša
u zavoju je dosta stabilan
samo preko većih valovitih nekretnina počne ljuljati što x9 nije radio
u tim situacijama bi x9 malo potonuo zadnji kraj, a runner cijeli zapliva ali drži putanju

čini mi se da u zavoju mnogo manje širi putanju od x9

i dalje mi se sviđa zvuk leader mašine, kojije grublji od quasara i ljepše se čuje iako je na glavi i potkapa i integralka
zaista u zvuku uživam više nego prije (y)


ako zdravlje posluži planiram za vikend doslovce vježbati sa skuterom i napraviti možda i 2 ture od po 200 km
Plominku, i drugi kraj Istre, zapadnu obalu

moram uči u bit skutera kako bi mogao potpuno iskoristiti njegovpotencijal

za razliku od x9 kojem sam pristupao na drukčiji način
i kad o jačim skuterima u vozačkom smislu nisam imao pojma
i kada je to ufuravanje u skuter trajalo praktički 10 tkm nakon čega sam znao sve što može ili ne može x9

s runnerom će to "ufuravanje" trajati mnogo kraće
po meni treba još nekih 2000 km
tako da će moje "školovanje" biti gotovo negdje u proljeće 2010.

bit svega je dovest skuter u razne situacije na različitimpodlogama i u različitim vremenskim uvjetima
malo vidjeti koja tvrdoća amortizera odgovara skuteru i meni
potrošit ove gume do kraja i staviti iste takve nove
ufurat te nove i onda se nagnuti u zavoju još malo
uči u koju opasnu situaciju (poput današnje kad je neki lik uletio mi u "škare" a ja bio pri 100 kmh u dugom desnom zavoju (na izlasku iz 2. zavoja poslije Banjola prije križanje za Volme u smjeru Premanture za one koji znaju")

kad to prođe -skuter će biti dio mene  (y)

znači sad imam dosta iskustva, 50 tkm je iza mene
i sad sve ide brže i u mnogim situacijama ostajem hladne glave (ptica u kacigu na 90-100 kmh današnje škare, i sl.)

nekima se čini čudno što s x9 nisam prešao ne nekakav kapacitetniji skuter GT orjentacije
no, odavno sam shvatio da mnogi koji voze jače skutere protiv nekih od nas na otvorenoj cesti često nemaju šanse
jer jednostavno ne iskorištavaju u potpunosti svoj stroj
ja svoj stroj želim osjetiti i iskoristiti do maksimuma i ne želim s pola gasa prolaziti zavoj i sl.

200 ccm za užitak je dovoljno (y)
 
27.10.2009.

skuter ima 10.950 km

skužio sam ga kako mu je najbolje:
pustiš ga hladnog da radi na mjestu 3-5 min
pa idućih 5 km bez naglog otvaranja gasa
nakon toga samo gas do kraja :D i bezdušno ga stišćem
to mu paše

s quasarom nije bilo tako
on se brže zagrijavao i nikad ga na mjestu nisam puštao da radi, već odmah nakon 500 m gas
ali njega ni nisam ganjao toliko

ovog stišćem stalno do kraja
i daje najbolje od see do nekih 110 kmh

takvim načinom vožnje pati samo potrošnja, koja je negdje oko 4,5 litara na 100 km
quasar mi je uz manje stiskanja trošio prosječnih 3,8 litara

volio bi auspuh na runneru
ali bojim se d bi ga kasnije bilo drama uštelati

zasad sam se uspio spustiti u nagib na način da sam načeo slovu oznaku guma na rubu (ono di piše sava na mc 29) - nije loše ali ni ništa posebno
vjerojatno ću vježbom još malo u nagib ali to mi i nije toliko bitno


skužio sam da je dosta miran u zavoju
i da manje leluja od većine ostalih skutera koje sam probao, u ćemu mu pomaže to što mu prednja vilica ne propada
a ja sam dosta zategnuo stražnje amortizere tako da ne miješa
pa sad nastojim uhvatiti pravu putanju ez kočenja pred zavoj, samo pustivši gas
i onda što ranije dok sam pri sredini gasa otvarati full gas
skužio sam da tako može postići dosta dobru brzinu u zavoju

prebacivanje iz zavoja u zavoj je igra
s x9 sam imao problema acati se u 3. zavoj po redu - tada bi skuter nastojao rodužiti ravno
s runnerom je mnogo bolja situacija

ja jedino imam malo paranoju od 3 stvari:
1. auti s sporednih ulica
2. ako razmišljam o 12 cola kotačima malo osjetim nelagodu
3. ako je vlažan asfalt ili na bijelim crtama na asfaltu imam strah -u gradu mi je prednja već 2x pustila na trakama na cesti

po kiši, magli, vlažnom asfaltu sam ipak bio brži s x9 - s njim sam vozio kao po suhome

eto, toliko sad od mene (y)
 
01.11.2009.

11300 km
unatoč već dosta niskim temperaturama -kilometraža se niže i niže, ez ikakvih problema
ako izuzmemo da slini na čepu rashladne tekućine što je u biti zaštitni znak runnera :mrgreen:
ulje je i dalje na maksimumu, dosta se zaprljalo ali je razina ista. nije to Quasar,ali ima lijepši zvuk :D
zasad je u manje od 20 dana prevaljeno 1000 km :D


btw. prednjih 12 cola je malo zeznuto za voziti - zna pobjeći u zavoju ako je asfalt hladan ili na bijelim trakama/zebri
nisam provjerio na koliko su mi gume napumpane pa ću tome malo posvetiti pažnje

ako se skuter ne ganja do kraja - potrošnja mu pada za oko 0,5 litara, tako da možemo reći da troši između 4 i 4,5 litre
pokazivač količine goriva je strašno neprecizan tok se lampica rezerve ne upali
i nakon tanka x9 od 15 litara, imati tank od 12 litara sa skuterom koji troši cca 10% više je šok :LOL:
stalno sam na benzinskoj...
a da ne govorim kolika je razlika u preglednosti u retrovizorima :LOL:
ali ipak, x9 nema ono nešto što ima runner, koji zaista plijeni poglede :wink:
 
21.11.09.
već ima 12.000 km



u 2 mj slijedi servis (ulje, filter, svječica,)



još sigurno slijedeću sezonu ću voziti runnera
a poslije ću vidjeti da li da si nabavljem nešto drugo
 
30.11.2009.
ima 12.300 km

naviknuo sam se na njega na otvorenoj cesti
još mi loše idu lakat zavoji
i malo me muči brzi spust nizbrdicom u zavoju jer mi tu i tamo popusti prednja guma, osobito po vjetru

razmišljam si koje da gume stavim: molas ili batlax
znam da svi navijaju za batlax, ali kao što joke kaže - molas imaju više šara pa su time i primjerenije našem asfaltu i stanju prometnica

vidjet ćemo
možda napravim servis, odvozim još jedno 1-2 tkm pa tek onda promijenim gume
prednja je ok, a stražnja je potrošena po sredini, ali mi očito to ne smeta zbog moje poveče težine

skuter s kartonskom zaštitom na hladnjaku radi besprijekorno
i održava temperaturu vode na 1. crti te se brže zagrijava


zanimljivo mi je da me skuter manje umara od X9
naime ruke tj. šake su niže položene, pa se toliko ne uprimer ramenima i rukama za volan
a i noge su mi malo manje opterečene jer sam na x9 bio više u grču i stkoljena su mi bila malo više zgrčena (očito postoji i razlika u visini sica pa je to možda i toga)

ovaj skuter mnogo lakše održava brzine 95-110 kmh od X9 250
osjeća se dosta da mu je aerodinamika slabija, ali mislim da je mašina manje opterečena pri tim brzinama od Quasara 250
da li je to do razlike u težini oba skutera od oko 35-40 kg ili ne znam do čega, ali je tako

na proljeće ću se sa skuterom malo vozitii u dvoje
kombinirat ćemo to nekako s 2 ruksaka i prostorom pod sicem
za jednodnevne izlete je to i više nego dovoljno


do čitanja (y)
 
o ukusima se ne raspravlja, al ko je pitura ove felge i rep u bilo stvarno nema ukusa  :palacdolje:

uzas :)


a dalje ima bi par replika na ovo sta pises, al ipak svak ima pravo na svoje misljenje i na svoj nacin dozivljava voznju pa necu u to.


sta se tice guma... bridgestone ml 50 .. brzo se trosi, al guma glavu cuva... sava 0 bodova za nju!

dalje to kako se ponasa skuter ovisi koliko kg imas :)


tog plivanja u zavoju nema ako vozis suvozaca, rijesava se djelomicno drugim amortizerima al eto.. rama takva sta ces :)

 
10.03.2010.
skutač ima 13 470 km
na 13.300 km su stavljenje nove mc29 sava gume (280 prednja, 340 kn zadnja)
te je promijenjeno ulje i filter ulja, kao i dopunjen akumulator

taman sam danas malo razradio gume i sad su nakon đira do Mošćeničke Drage taman uigrane
 
17.05.2010.
skutač ima 14.620 km
e sad sam se baš potpuno na njega navikao i sad ga vozim punom snagom kao što sam vozio i X9

sad će se kilometraža brzo nabirati pa očekujem slijedeću izmjenu ulja, možda i rolica i svječica negdje krajem 6 mj

 
i kaži ti meni liberty koji ti se sad kad si odvozio dobar dio kilometara više sviđa.
 
mrcina said:
i kaži ti meni liberty koji ti se sad kad si odvozio dobar dio kilometara više sviđa.

ako se vozim sam - runner
za vožnju u dvoje - x9

runner se bolje ponaša u zavojima, bolje koči, manje se uvija na kočenju i ima homogeniji ovjes (tj. kad se očvrsnu stražnji atmosferi nisu i dalje mekani kao kod x9)

 
ha mislim da  je težina u oba skutera malo poveča pa stoga tu mnora biti ta razlika u ponašanju oba skutera.
 
SP bolje ubrzava, a njegov vxr ima koji km/h sat veću krajnju