Gume sa Grobnika (off sa CBR & VFR generalni topic!!)

Medo said:
I nova i polovna će trajati isto (pod isto mislim u par sto kilometara) iz razloga što gume sa Grobnika imaju sredinu kao i nova guma, a većina prvo potroši sredinu.

Osobno do sada sam uvijek uzeo polovne gume koje su i po bokovima bile gotovo nove a krajnji rubovi su bili potrošeni do pola (znači od bržih vozača na Grobniku kojima ta guma nije dobra iz razloga što u full nagibu on više ne može otvarati gas kako bi htio i voziti na niskim vremenima). Onaj krajnji rub će izdurati i bokove i sredinu jer po cesti rijetko tko dodaje gas tolko rano i jako, većinom stradaju bokovi pod 45°.

Što se tiče sport-touring guma i trkaćih guma, ja pričam o svojim iskustvima, ne zanima me što netko kome bi i sport touring guma bila dobra stavlja trkaće gume. Osobno, rado bi se vozio na sport-touring gumi i mjenjao ju svakih 10-15 tkm kada bi mi bila dobra za moj stil vožnje.

Meni je na cesti i čista sport guma dobra,sa njom pređem 6000km a platim ju 2200kn set, sa trkaćom prijeđem 3000-5000 (ovisno o tlaku u gumi i mom raspoloženju) i platim set od 750-1000kn dođem do računice da mi se jeftinije voziti na polovnim trkaćim gumama. (y)

Ja rađe dam za ovakvu gumu 1000kn nego za isti takav novi set 3500kn: http://www.motori.hr/forum/index.php/topic,152849.0.html

Za one koji ne vide oglasnik sa linka gore evo i slike...
imas pivu care!  (y)  potpisujem sve sto si rekao.

ne kuzim kako su neki ljudi tako tvrdoglavi i nedokazani a nisu osobno probali.. ko da ja sad idem npr Kranjecu ili nekome pricati kako se treba voziti po grobniku a nisam ga nikad vozio....
 
Mislim da je apsurdno od race guma ocekivati da traju. Napravljene su iskljucivo da daju maximum gripa, a to je obrnuto proporcionalno trajnosti. Vecina ce ih tesko zagrijati, a na cesti ih je gotovo nemoguce pregrijati. Imaju siljatiji profil te su nemirnije na pravcu i puno se vise trose po sredini. Mislim da je za cijenu od oko 100-150 eura bolje uzeti dva seta koja ce trajati kao jedan cestovnih (mozda i malo vise), a imati odlicnu gumu koja ce pruziti puno uzitka u voznji i cak ne zagrijana u vecini slucajeva drzati bolje nego cestovna!
 
deny-zg said:
imas pivu care!  (y)  potpisujem sve sto si rekao.

ne kuzim kako su neki ljudi tako tvrdoglavi i nedokazani a nisu osobno probali.. ko da ja sad idem npr Kranjecu ili nekome pricati kako se treba voziti po grobniku a nisam ga nikad vozio....

gle, ja znam da kraljica ima iskustva sto se tice motora i voznje, ali nisam ni ja na motoru napravila 1000km..
i nesto sto nisam probala necu govoriti da ne valja..

ne kukam sto mi guma izdrzi tek par tisuca kilometara, radije cu svako malo mijenjat, nego da uzmem neku koja je tvrda, i
onda se borim s njom po zavojima..
 
...mudro žena zbori!    (y)
 
Evo da se i ja malo uključim:

Kupio sam motor koji je na sebi imao gume sa grobnika, konkretno Dunlop 209 GP Racer.
Zadnja je skurena po rubu (barem su mi gume napravile ispod 1:4x na Grobniku  :D ).
Ja sam prešao oko 5.000km i još je uvijek ima. Ta guma mi nikada nije proklizala ili napravila nešto nepredviđeno. Vožnja je spora/brza/u dvoje/ po kišurini - sve je ok.

Kada dođe vijeme za zamjenu, mislim da se isplati...
 
deny-zg said:
...ne kuzim kako su neki ljudi tako tvrdoglavi i nedokazani a nisu osobno probali.. ko da ja sad idem npr Kranjecu ili nekome pricati kako se treba voziti po grobniku a nisam ga nikad vozio....
tvrdoglavost je pretpostavljam isla mene  :misli: :jesus: da sam tvrdoglava ... jesam, tu si u pravu
sve ostalo nisi u pravu  :palacdolje: prve gume s grobnika sam si dovukla 96 ili 97
- nadam se da ovo zadovoljava tvoje kriterije, te da lagano izlazim iz kategorije forumskog tipkaca-trkaca cije je najvece dostignuce pronaci grobnik na karti  :D


vidim da se tu cijelo vrijeme pojavljuje problem jer ocito postoje dvije kategorije trositelja guma aka vozaca;
1. super-duper ultra brzi - u svakom drugom zavoju struze uhom po asfaltu, fakat dobro voze i mogli bi postizati vrhunska vremena na stazi i za to im naravno opravdano treba kvalitetna oprema, pa tako i gume...
2. smrtnik vulgaris - sposobna unutar nekih razumnih vremenskih gabarita stici od tocke A do tocke B ... and live to tell about it

ok, ja sam smrtnik vulgaris i govorim iz svoje perspektive, radim cca 25 tkm godisnje, ne trebaju mi super grip brzo zagrijavajuce gume koje se pojedu nakon 4-5 tkm i nema fuckin sanse da 5-6 puta u sezoni mijenjam gume :eek:hne:

s obzirom da takvih smrtnik-vulgaris vozaca bas i nema previse mislim da je u redu da priznam poraz u ovoj raspravi
meni gume s grobnika (ili bilo koje druge rabljene gume) sluze kad sam u frci s lovom i bolje da imam ikakvu gumu (za parsto kuna) na motoru nego nikakvu, a za sve ostalo postoji master-card  :wink:

ok sad kad sam priznala poraz dajte mi objasnte u cemu je kvaka  :misli:
jer mora biti negdje ... zasto ljudi uopce kupuju nove gume kad su ove s grobnika bolje i jeftinije???
jednostavno su bedasti i lijeni?
potraznja je veca od ponude i treba imat dobar izvor / vezu za nabavku tih guma?
nisu te gume za svakoga (bisere pred svinje...)
u cemu je fora?
 
Ha pa gume s grobnika pred biRRtijom izgledaju macho ne?  :LOL:
 
cRuNk said:
Ha pa gume s grobnika pred biRRtijom izgledaju macho ne?  :LOL:

Pa bas i ne :? jerbo se nakon jedne voznje vise ne vidi da su bile na Grobniku :wink:
 
Imao sam jednom Dunlop d208gp sa Grobnika na motoru i mogu reći sljedeće,gume su držale odlično i motor je puno lakše padao u nagib ali postojao je problem koji nisam mogao riješiti,a to je da mi je motor u zavoju kroz koji prolazim sa 150 km/h nagnut do fuzića počimao tresti volan i to onako da ti se drek smrzne.
Probao jednom,probao drugi puta,mjenjao tlak u gumama,svaki puta ista pjesma,a nakon toga gume dolje i pa-pa dao ih za 100 kuna liku koji ih je spalio na dva susreta.
Nakon toga sam kupio novi Qualifier,teže pada u nagib,ali motor ide kao po šinjama i troši ih do ruba bez jebemti  :mrgreen:
Ovo je samo moje iskustvo i ne kažem da vrijedi i za druge,i da,gume mi traju 8-9000,a skidam ih sa ravnomjerno potrošenim profilom,a to je vjerovatno zato što godišnje pravim cca 3000 km i to samo vikendom kada se idem ispuhati na lokanu brdsku zavojitu cestu,dakle motor mi služi kao adrenalinska injekcija,a ne kao mazga.
 
Jednom sam imao gume od naseg najbrzeg vozaca na 600ccm da ga ne spominjem,gume su bile metzeler,sredina nova novcata i gume opcenito u jako dobrom stanju.Nakon 15 dana voznje jednog dana vracajuci se kuci nakon 150 km guma je rekla ne!Vise uopce nije drzala cestu,sklizila je na svakom zavoju i najmanjem iako je vizualno izgledala jos uvjek bolje nego 80% guma sa grobnika!!Jednostavno to je bila prepaljena guma koja je svoju strukturu izgubila!
Toliko o gumama sa grobnika i kupnju od brzih vozaca  8)
 
Ja stavio sa grobnika D211GP,medium. Prezadovoljan (y)
 
Jbg. svatko ima svoja iskustva, ja sam do sada promjenio 5-6 pari guma sa Grobnika i sa niti jednom nisam imao problema. Da jesam možda bi govorio drugačije, ali cijenim svačije mišljnje tko je probao i vidio da ne valja za razliku od onih koji pričaju a nikad probali gumu sa Grobnika. (y)
 
na kraju krajeva....ne odgovara svakome svaka guma....

nekima su neke gume ok,dok će drugi za istu gumu reći da ne valja apsolutno ništa,ali kako je Medo napisao valja cijeniti svačije mišljenje,ali isključivo od onih koji su PROBALI te gume jer nam je teoretičara i znamjakakosevozi likova puna qrc
 
Evo neko moje iskustvo :mrgreen:

Posto sam ja izmijenjao ni sam ne znam koliko setova sa Grobnika, mogu nesto o tome i reci. Imao sam super iskustva, ali i manje super. Bile su tu skoro nove gume do dosta potrosenih koje sam svejedno vozio.

Otisao sam sa ganc novim gumama na Grobnik pa vozio kasnije i sve sam kombinacije isprobao.

Zakljucak; guma poslije voznje na Grobniku i pregrijavanja ne drzi na cesti kao nova. Treba odredjeno vrijeme na cesti da se nekako opet vrati onaj grip i elasticnost.
Slikovi su zbilja odlicni i za po cesti, ali zahtjevaju grijanje i paznju. Polovna 209 GP, najlosija guma za voznju po cesti, trazi grijanje i dosta visok rezim voznje koji sam vidio samo kod jako rijetkih vozaca.
Samo da vas slikam podsjetim kako to izgleda kad se guma samo malo ohladi ( pusta najgore, jako i bez najave )

Takodjer kad sam za vruceg dana probao temperaturu guma na Grobniku, vidio sam koliko mi svi gresimo voznjom istih na cesti i gdje je tek radna temperatura istih guma.

Ono sto je dobro, da ljudi kupe relativno jeftinu i novu gumu po sredini, koja ima onda trajeeee super, jer se voze po ravnom :wink:
 
Evo i mojeg skromnog iskustva  :mrgreen:

ja sam kupil od Kranjeca gume (209) i odma sam opal na Grobniku (valjda sam pre sporo vozil  :LOL:) tak da mi se to zamjerilo i od tad kupujem samo nove Bridgestonke  (y)

Svako ima svoju teoriju o gumama i mislim da su sve ispavne jer teoretski je ok dati za "dobre" gume 700-1000kn ali opet bla,bla,bla :mrgreen:

Ja trenutno radim jako malo kilometara pa nemam potrebu kemijati sa rabljenima  (y)
 
Ja pak mislim da je Kranjec kriv (y) (y) (y) (y)

Posto sam imao iste simptome :LOL:
 
ja sam probao razne opcije pa cak i sa stražnjom sport turing(pr2) na grobnik  :mrgreen:
Ima sigurno ta turing  guma 60 krugova na relativno sporoj ali konstatnoj  vožnji od 2.0-1.55 ali meni pošto sam bio po prvi put i po 6-7 krugova zbog kondicije je bila ok.....
sljedeci dan kad je bila puno veca temp pocela je da mješa ..........te sam uzeo polovne 209gp i bila je velika promjena na bolje ..... na cesti su mi također bile odlicne(ljeto)
Također sam i odvozio sa njima još jedan trening na grobniku.....jer nama sporima je teško i potrošiti gumu u kratko vrijeme  koliko god netko pricao drugacije


da rezoniram svoje iskustvo ...... ljeti tj toplije vrijeme vozim što daš jer skoro svaka u dobrom stanju sportska guma koja nije spaljena i neravnomjerno potrošena  mi je ok.....  zimi vracam se sport turing gumi zbog kiša,zagrijavanju,radnoj temp....... a posebno što po cesti ove moderne sport turing gume sa mekim rubovima  i nemaju  nekih mana tj. može da se voze bebeno  
Dali se isplate polovne..... naravno osim ako nije više touring vožnja pa se više isplati nove touring tipa bt21 ili pr2 i sa njima se odradi 15000 sigurno a vecina bude i više
 
Sip said:
Evo neko moje iskustvo :mrgreen:

Posto sam ja izmijenjao ni sam ne znam koliko setova sa Grobnika, mogu nesto o tome i reci. Imao sam super iskustva, ali i manje super. Bile su tu skoro nove gume do dosta potrosenih koje sam svejedno vozio.

Otisao sam sa ganc novim gumama na Grobnik pa vozio kasnije i sve sam kombinacije isprobao.

Zakljucak; guma poslije voznje na Grobniku i pregrijavanja ne drzi na cesti kao nova. Treba odredjeno vrijeme na cesti da se nekako opet vrati onaj grip i elasticnost.
Slikovi su zbilja odlicni i za po cesti, ali zahtjevaju grijanje i paznju. Polovna 209 GP, najlosija guma za voznju po cesti, trazi grijanje i dosta visok rezim voznje koji sam vidio samo kod jako rijetkih vozaca.
Samo da vas slikam podsjetim kako to izgleda kad se guma samo malo ohladi ( pusta najgore, jako i bez najave )

Takodjer kad sam za vruceg dana probao temperaturu guma na Grobniku, vidio sam koliko mi svi gresimo voznjom istih na cesti i gdje je tek radna temperatura istih guma.

Ono sto je dobro, da ljudi kupe relativno jeftinu i novu gumu po sredini, koja ima onda trajeeee super, jer se voze po ravnom :wink:

glas razuma  (y) i hvala na finom pojasnjenju u cemu je "kvaka"  :yes:

Sip said:
Pa bas i ne :? jerbo se nakon jedne voznje vise ne vidi da su bile na Grobniku :wink:

da ali .... ALI su potrosene od ruba do ruba pa se mozes falit na sanku da si glavni dasa u spolegavanju i da kaj ko oce jer se svi ostali voze ko tetkice
 
Kraljica said:
glas razuma  (y) i hvala na finom pojasnjenju u cemu je "kvaka"  :yes:

da ali .... ALI su potrosene od ruba do ruba pa se mozes falit na sanku da si glavni dasa u spolegavanju i da kaj ko oce jer se svi ostali voze ko tetkice


eto vidis da si vec i sama znala zasto ljudi kupuju gume s grobnika  (y)
 
Da, sigurno ih kupuju zbog toga. (A i to može prodavati samo neukima, jer se nakon prve vožnje vidi koji je dio sa Grobnika a koji sa ceste  :wink:).
Tko se vozi tako da ne skida gumu od ruba do ruba ni ne treba trkaću gumu.