GUME - SVE ONO STO VAS ZANIMA

Vangle, mistrije, to bi za mene bilo unapredjenje i vrh karijere, ovako idem tamo gdje bager ne moze zajti sa lopatom.
 
1. Sredju - malo sarkazma mi nečeš uzet za zlo  (y) ali jednostavno mislim da nisi u pravu. Pod broj jedan prva ugradnja u većini slučajeva nema veze sa motorom u smislu da ona ovisi o puno faktora koji vrijede u momentu kada proizvođać motora treba gume. Tu igra pod broj jedan lokal patriotizam pa će većina Japanskih proizvođaća odabrati Bridgestona i jednim dijelom tu sigurno igra i država kroz određene subvencije. Drugo, ovisi o tipu motora , pa se neće nikad na jedan R motor montirat sport-touring guma nego sportska. Sve ostalu ulazi u domene čiste ekonomije tipa ponude potražnje kratkoročno ili dugoročno, te uvelike ovisi i o cijeni motora odnosno njegovoj poziciji na tržištu tipa čiste komercijale ( FZ6 ) ili ekskluzive ( Panigale i slično ). Ono što u javnosti ostavlja dojam da je prva ugradnja nešto što garantira odličnu gumu, kvalitetu proizvođaća iste, tehnički superioran proizvod za taj motor u odnosu na druge itd... je upravo to što proizvođaći guma koriste prvu ugradnju za marketing i nastojanje da osiguraju prodaju u budučnosti jer češ ponovo staviti BT-016 na motor a ne nekog drugog proizvođaća, jer je to idealna guma za taj motor, te u svrhu čiste promocije tipa kao nas je BMW odabrao za prvu ugradnju jer smo kvalitetniji od ostalih i slične priče...
Ono što je činjenica i još me nitko nije uvjerio drugačije niti mi dao argumente koji bi me natjerali da promijenim mišljenje je da onaj inženjer u Kawasaki-u ne zna i ne može znati gdje će motor xy završit ( kontinent , klima, vrsta asfalta itd... ) niti onaj tko će ga kupit kako se vozi i u kakvim uvjetima.

Prema tome , osim po pitanju Indeksa nosivosti i brzine, nekih specifičnih motora po pitanju konstrukcije (veliki putni toureri , GT gume ), svaki izbor gume uvjetovan je isključivo vozačem, odnosno njegovim načinom vožnje i uvjetima upotrebe. Tako da priča koja je guma najbolja za taj i taj motor i preporuke na bazi toga su priče za malu djecu i ne stoje. Guma se kupuje za sebe a ne za motor i treba biti prilagođena načinu vožnje i uvjetima upotrebe i to je amen.

2. da se malo osvrnem na ove zadnje dvi strane , testove itd. Prvo , osobno smatram da vožnja motorom treba biti zadovoljstvo i gušt , i u tom kontekstu da svatko treba vozit onako kako ga ide , bilo to sporo ili brzo, i da nikoga drugog ne treba bit brige kako se taj isti vozi. Ovo pišem iz jednog razloga što sam primjetio nešto u zadnje vrijeme i to sve više dolazi do izražaja ( nadam se i volio bi da sam u krivu ) a to je sljedeće. Nikada kazne i nadzor policije nisu bili stroži, što automatski povlači za sobom i da se generalno po cesti usporilo, možda ne po načinu vožnje koliko je ta ekstremnija vožnja svedena na manje dionice. Motori koji su dostupni za relativno povoljne ili dohvatljive cifre nikada nisu bili bolji po pitanju ovjesa i kočnica. Gume nikada povoljnije i nikada bolje itd...
Uza sve navedeno nikada se više nije raspravljalo o tehničkim stvarima vezanim za motor i samu vožnju, počevši od raznih podešavanja ovjesa, skraćivanja prijenosa, tlakova , komentara na gume itd...
A na kraju ono što je najgore, i dalje nam kolege ginu ko zečevi kada počne sezona....
Meni to ostavlja jedan dojam da se dosta nas jednostavno forsira iz određenih razloga dječjeg dokazivanja tipa čiji je veći, a kada je motor u pitanju mislim da za takve stvari ne bi smjelo biti mjesta.
Nedostatak " muda " , jedan po meni veliki faktor i bitna stvar, kada je vožnja motora u pitanju, ne iz razloga da treba bit lud i da te boli neka stvar, nego iz razloga refleksa. Naime , da bi se vozilo brzo i u jednom trenutku na limitu, bitni su refleksi isto koliko i tehnika, jer da bi refleksi proradili , treba se svatko u datom trenutku natjerat ( ali onda u okolnostima koje dozvoljavaju kiksanje i minimalan rizik ) preko granice onoga što ga ide u datom trenutku i dovest se u malu krizu, koja se onda prebrodi. U tom trenutku napravljen je korak naprijed i to veliki i u vozačkom smislu se napreduje. I onda opet i onda opet, dok se ne dođe do limita , a taj limit je koliko god većina misli blizu, itekako daleko....

Ono što želim kazati, nedostatak "muda" i tehnike ne može kompezirati niti jedna guma , niti jedan ovjes ni motor, i toga treba biti svjestan.

Da se sada vratim na gume i na zadnje dvi strane:

- prvo vezano za Sredju i komentare Conti i Metzeler nikada na moj motor. Mislim da se generalno tu rade greške u koracima na isti način kao i kod komparacija guma kada se mješaju kruške i jabuke , pa se komentiraju dvije gume i koja je bolja , tako se radi kada su proizvođaći u pitanju.
Primjer:
Ja imam na Fly 125 Conti twist i kad padne kisica, skoro svaki put kad krecem sa semafora zaslajfa, a platio sam je ko pravu gumu.
plastika obicna.

Da pojasnim, Conti radi odlične radijalne gume za motore. Radi dobre do vrlo dobre enduro gume. E sad ono najbitnije  ( neka me tuže , ali će me onda morati skupa sa sucima i porotom odvest u tu tvornicu ), uvjeren sam 100% , a prodava sam i uvozio Shinko, Continental ne proizvodi skuterske gume. Contijeve skuterske gume su u stvari Shinko, samo na njima piše Continental.
Ono što želim reći da nisam za generaliziranje po pitanju proizvođaća i deklariranja Conti valja, Metzeler ne valja itd... jer je to je nemoguće i ne drži vodu, uvijek se treba govoriti o konkretnim stvarima i uspoređivati usporedivo ( R motor sa R motorom, Sport-Touring gumu sa sport-touring gumom ) ili radit usporedbu sportske gume sa sport-touring gumom, ali onda generalno pa govoriti o prednostima jedne ( vozne osobine i suho ) naspram prednostima ili manama druge ( mokro i kilometraža ).

- drugo, vezano za izjave prvu sezonu je valjala drugu ne. Ima tu razlika, istina kako kod kojih guma ali u većin slučajeva radi se o tome da se na proljeće motor izvadi, a gume se ne napumpaju nego budu na 1 bar.

3. Što se tiče generalno guma i proizvođaća po moje je mišljenje sljedeće
a) kada pričamo o premium Brendovima ( Metzeler, Pirelli, Michelin, Bridgestone , Dunlop ... i Continental u jednom dijelu ) mislim da se tu nema šta raspravljat o tome ovaj valja ovaj ne valja, jer da ne valjaju ne bi bili ono što jesu
b) kada pričamo generalno o moto gumama, mislim da se u zadnje vrijeme situacija veoma popravila i u segmentu sport-touring i sport guma da trenutno skoro i da nema, ne loše , nego dobre gume ( pričamo o zadnjoj generaciji eventulano dvije ), nego su sve to redom od vrlo dobrih do vrhunskih guma. Izbor model i proizvođaća je sveden na nijanse, trenutnu ponudu i cijenu , te subjektivne dojmove. Naime ,  zadnjih godina , od kada je počela " kriza " moto industrija je generalno strahovito pala. Kada su moto gume u pitanju, imate strahoviti pad količina , što je generiralo i padom cijena, tako da je zarada u tom segmentu strahovito pala. To su proizvođaći itekako osjetili i došli su u fazu da borba sa konurencijom po pitanju cijena i sličnog nije više moguća, nego jedina stvar koja omogućava borbu je kvaliteta samog proizvoda. Situacija je takva da niti jedan proizvođać sebi ne može dozvoliti da napravi loš proizvod.
Samo jedan primjer ću dati. Niti jednom proizvođaću nije u interesu da gume rade puno kilometara, jer to znači da će se manje kupovati, a u zadnje vrijeme nebitno o kojem se segmentu guma radi, kod predstavljanja nove gume u prvi plan se stavlja uvijek više km, više km..... Kada se prije kod predstavljanja nove sportske gume spominjala kilometraža, nikada, a danas je to u prvom planu....

Ja bi stvari otprilike postavio ovako:

Pirelli
I u segmentu sport te sport-touring guma , uvijek prednjači po voznim osobinama i performansama na suhom , s tim da je uzadnje vrijeme napravio ogroman napredak po pitanju kilometraže i mokrog , u tom dijelu sustigao konkurenciju i time dobio određeni broj kupaca koji su ga prije izbjegavali

Metzeler
Klasični Njemački proizvod koji ima dobro izbalansirane karakteristike za sve uvjete, neutralne vozne osobine. Gume koje neće uvijek oduševiti, ali s druge strane niti razočarati, svestrane , pouzdane

Michelin
Uvijek stavlja kilometražu i mokro naspram suhog i voznih osobina. Trenutno mislim da su u problemu jer na suhom i po voznim osobinama zaostaju za ostalima, a po pitanju mokrog i kilometraže ih je većina konkurenata dostigla

Bridgestone
Po meni igraju igru koja je dvosjekli mač, i to prodajni rezultati u Europi pokazuju , pogotovo u segmentu sportskih guma. Rade odlične gume koje su po pitanju voznih osobina, gripa na suhom , kako i na mokrom među najboljima, ali ih zato ubiva kilometraža. Kupci sportskih guma traže sigurnost kod brze vožnje, svakodnevnu upotrebljivost, ali i s druge strane i računaju malo na financijsku stranu. Bridgestonove sportske gume traju kao druge Racing Street gume i tu nastaje problem. U tom kontekstu, onda daš 20-30 eura više, staviš Supercorsu Sp i slično, znaš šta imaš i udaraj te za dvi tri tisuće staviš nove.
S druge strane kod sport-touring guma, pa to vrijedi i za sportske, Bridgestone radi izrazito stabilne gume i sa niti jednom gumom motor na velikim brzinama nije stabilan kao sa njima, ali zato kada su ST gume u pitanju , po ostalom su uvijek malo iza konkurencije.
Kada su sportske gume u pitanju, Bridgestone je idealan za one koji se voze dosta brzo, a uopće im nije bitna cijena ( u kontekstu kn po km ), a žele uz to da guma ima širinu ako padne kiša, koji put idu na duže relacije itd...
Kod sport-touring guma idealne su za one koji voze normalno, a vole obarati brzinske rekorde na auto putu, ili dosta putuju pod punim opterećenjem i uz to većinom koriste auto put

Dunlop
Specifičan proizvođać, rade gume koje imaju odlična grip, dobre vozne osobine, ali s druge strane koje su isto tako kada pričamo o sportskim gumama relativno grube i nervozne kada je osječaj u vožnji,ali zbog toga najbolje podnose maltretiranje, nisu im drage niske temperature , teže se griju u odnosu na ostale itd... Kod sport-touring guma teško pogode bit ( širinu i neutralnost koja se traži od takvih guma: Konkretno Roadsmart II , guma za koju se ne mogu nać zamjerke po pitanju suhog , mokrog, kilometraže, ali zato previše tupog profila koji umrtvi motor. Novi Roadsmart III, otišlo se u drugu krajnost. Guma koja ima za sport-touring gumu nevjerojatne vozna osobine ( bio u FR 4 dana na testiranju i predstavljanju , više ubrzo ) ali s druge strane po mom sudu previše dobrih za ono što ljudi trebaju i očekuju od ST gume, a to je donijelo sa sobom kruću konstrukciju gume i zbog toga je pomeni za ST gumu previše kruta odnosno " neudobna".
Generalno mislim da je Dunlop guma koju voliš ili ne voliš, nema sredine.

Continental
Kada su sportske gume u pitanju vrlo sličan Bridgestonu, s tim su kod njega negativne strane osim kilometraže , i jednim dijelom performanse na mokrom
Kod sport-touring guma, s jedne strane imamo odlične vozne osobine , dok s druge strane u odnosu na ostale kaskaju na mokrom
Conti ima određenu klijentelu koja je na njega navikla i vrlo teško prelazi na nešto drugo, ali isto tako vrlo teško sa drugih proizvođaća ljudi neopravdano prelaze na njega.

testovi i slično. To može biti pokazatelj trenutnih odnosa kada su uske performanse u pitanju, tipa vozne osobine, ili držanje na mokrom u idelanim uvjetima, ili gripa na određenoj vrsti asfalta, ali pravi pokazatelj koja je bolja od koje nikako. primjer, sada kada sam bio na predstavljanju Roadsmarta III.Nakon 4 dana, ono  šta mogu sa sigurnošću reći je da guma ima odlične vozne osobine, da kada je ugrijana za sport-touring gumu na kvalitetnom asfaltu ima fenomenalan grip na suhom, odličan na mokrom u kontroliranim uvjetima ( ravna podloga , jednaki kvalitetan asfalt itd... ). E sad, da je tempertura bila niža, da li bi se isto tako lako grijala, ili pregrijavala kod brže vožnje na većim temperaturama, da li je stabilna pod punim opterećenjem ( dvo vozača , prtljaga, putni ST motor ) na 200 km/h na sat, koliko km radi, da li će joj kroz cijeli životni vijek performanse biti iste ili će padati, kakva je na mokrom na različitim podlogama, kako tada reagira na šahte, bijele crte itd... to ne mogu. Za to ih trebam imat na svom motoru, odradit sa njima sezonu dvije , potrošit do kraja, pa ću onda sa 100% sigurnosti reći to ja takva i takva guma.


Da zaključim:
- kod izbora gume , najbitnija stvar je pravilan izbor segmenta na osnovu potreba ( način vožnje i uvjeti upotrebe ), dakle da li sport-touring , sport, racing strett, i to mora biti na prvom mjestu i u startu osigurava da novac nije bačen, te sigurnu vožnju. Nakon toga dolazi kojeg proizvođaća te stariji ili novi model na osnovu trenutnig stanja ( povratne informacije, prodajni rezultati, raspoloživot , povjerenje u onog kojeg kupuješ, cijena itd... ) a motor kao takav je nešto što je na zadnjem mjestu i trebao bi najmanje utjecati na izbor gume

 
vjelovic said:
Ovo je doktorska disertacija....svaka cast Bimba
Nov sam ovdi i općenito na dva kotača. A ako neko ovako ima volje odgovarat na jebenom forumu koji u 98% slučajeva nema veze s mozgom općenito, a da ne pričamo o sabdžektu, onda fakat respekt. Kad dože vreme za promjenu guma, zovem Bimbu lično i dolazim na promjenu na lice mjesta i idemo na pivu i prespavam tam pa se vrnem doma.
Hands down man, vrhunski si prodavač, šta jes jes.
 
kronik said:
Mozda ce nekome biti zanimljivo za procitati i direktno usporediti.

Dobili smo par guma na testiranje i usporedbu sa Metzelerom M7RR.

Tih par guma su:

Michelin Pilot Power 3 2CT
Pirelli Rosso Corsa 3
Metzeler M7RR
Conti Sport Attack 3.

Uz te su se nudili i Mitas i Bridgestone.

Mitas nismo uzeli iz "straha" a Bridgestone iz razloga financijskih uvjeta.


Tokom zime je kao i svake godine bilo razmisljanje sto uzeti za pocetak sezone.
Ove godine je pocetak nekako "prebrzo" dosao - 22.02.!

U testovima nevedena kao najbolji odabir u slucaju mokrih kolnika, brzo grijanje na neku radnu temperaturu, niska radna temperatura .....
Zato je odluka pala na prave "zimske" gume: Michelin Pilot Power 3 2CT.

Tako da sam zahvaljujuci relativno lijepom vremenu ove godine skupio vec nekih 1750 - 1800km.
I to sve naravno sa Tuono i Michelin Pilot Power 3.

Sta reci o gumi.

Kao prvo gume su vozene na mozda malo previsokom tlaku za doba godine - 2,5 prednja i 2,9  bara zadnja guma.
Iako se to nije vidjelo ili osjetilo za vijeme voznje. Gume su se svejedno zagrijale na neku tzv. radnu temepreaturu.
Recimo da se moglo na njima zagrijati hladne ruke :)
Dimenzije su 120/70-17 i 190/55-17

Sve ovogodisnje kilometre sam odvozio bez suputnice na motoru. Sam!

Temperature zraka su bile ( osim jucer kada je bilo toplije ) izmedju 8°C i do 12°C.
Temperatura kolnika - nemam pojma jer nisam imao cime izmjeriti :)

Moj prvi dojam od prvog metra sa Michelin Pilot Power 3 2CT je bio da se guma ulijeva povjerenje!
Ono u sto sam bio uvjeren je da guma dozvoljava vece nagibe u zavojima od ostalih kokurenata. Na slici br 1. se to isto i pokazalo.
Struktura guma je meksa od konkurentskih proizvodzaca.
Kako tuono ima malo tvrdji ovjes ta mekoca unosi udobnost i pomaze ovjesu kod neravnina na cesti.
Kod kocenja u zavoju guma nema tendenciju ispravljanja motocikla ali itekako ima tendenciju sirenja putanje.
Sto se pak zahvaljujuci mogucnosti veceg nagiba moze iskompenzirati.
Naravno ukoliko ti onaj osobni mjerac nagiba u zavoju bez punjenja gaca to dozvoli :) :)

Kod mokrih dionica nisam isao herojski testirati granice - ali sa nekom normalnom voznjom i normalnim dodavanjem gasa ili kocenja nemirnosti nema.
Osim kod prelaska preko bijelih oznaka na samom asfaltu. No nista sto bi trebalo zabrinjavati vozaca jer su cijeli motor vrlo brzo smiri!
Sto se pak bitumenskih zmijica tice ne znam sto b ih rekao. Neki puta je reakciju vrlo ocita, dok je pak u nekoj drugoj situaciji uopce nema.

Za ulazak u zavoje potrebno je dati malo jaci impuls, pogotovo kod kracih S zavoja i malo brzeg tempa.
U protivnom se guma ponasa nekako lijeno u usporedbi sa konkurentskim modelima.
Kod ubrzavanja iz zavoja guma ostaje neutralna cijelo vrijeme.

Ono sto mi se cini je da kod jacih kocenja prednja guma - vjerovatno zbog vece amortizacije kroz mekocu cijele strukture - zamijesa i unosi mali nemir.

Druga slika je za vrijeme ekspolatacije gume - slikano ovaj ponedjeljak.
Nisam bio dosao do ruba jos. No sa visim temperaturama ce biti i toga.

Mala ispravka , ako je slika stvarna ( dakle to su gume koje ste dobili ) , Radi se o Diablo Rosso III ne Rosso Corsi  :wink: (y)
 
Roadsmart III na prvu, 100% da budem siguran krajem godine mogu potvrdit  (y)

To je na osnovu ovoga što sam je probao na testu. U tom pogledu moram priznat za sport-touring gumu vozne osobine i grip na suhom ostao sam paf, dionicu od 150 kilometra prešli smo za 1h i 53 minute , tu treba računat da se radilo o lokalnim cestama u okolici Montpeliera ( nemam pojma jer sam dobro napisa  :mrgreen: ) , lokalne cesta, vožnje kroz vinograde, mala mjesta , semafori itd... ono blizu limita po mom sudu kada je cesta u pitanju. Krenuli smo ujutro rano temperura oko 8 stupnjeva mislim, kasnije se popelo na 15. E sad, dugoročno i kada temperature porastu , tu treba vidit.

Imali smo prilike probat druge gume na istim motorima, iste gume na različitim motorima itd.... s obzirom na iskustva od prije , na povratne informacije koje imamo od provjernih ljudi , i pod uvjetom da se dugoročno kod Roadsmarta III pokaže da mu performanse ne osciliraju sa temperaturom, i da su konstantne ovisno o promjeni temperature, te u obzir uzmemo zadnju generaciju sport-touring guma i zanemarimo cijenu, moje mišljenje kada su sport-touring gume u pitanju je :

Metzeler Roadtec 01
Pirelli Angel GT
Dunlop Roadsmart III

Ove tri gume su trenutno top što se tiče sport-touring guma, i to ne ovim redoslijedom nego jednostavno te tri, i ja bi to složio ovako

Rodtec 01
Prava sport-touring guma koja je pogodila bit tog segmenta. Odlična kilometraža, vrhunska na mokrom, odličan grip na suhom, stabilna na pravcu , neutralne vozen osobine, jednako dobro se vozi i ponaša bio sam na motoru ili pod punim opterećenjem , udobna
Za prave putnike najbolji izbor

Roadsmart III
Kilometraža se još ne zna, po testovima , kako internim tako vanjskim , kao najveća u klasi, ali pošto znam pozadinu testa ( za komparaciju uzeta prednja guma, test na FJR 1300 koji ubija prednju gumu kod većine , testirana u uvjetima abnormalno abrazivnog asfalta i visoke temperature - da bi bilo jasnije niti jedna prednja guma nije napravila preko 3500 km, mislim da je sve jasno ), za sada sam sudržan. Vozne osobine na suhom kod brze vožnje (probao sam je na  FZ8, BMW R800 RT, FJR1300 ), fenomenalne , grip na suhom odličan, na mokrom odličan, jednostavno rekao bi da tu ne zaostaje ništa za sportskim gumama. S druge strane, u kontekstu sport-touring gume i namijene, to bi moglo biti negativno kod dosta njih, preagilna guma, kruta i neudobna.
Idealan izbor za one koji bi trebali u biti sportsku gumu ali im ona radi premalo kilometara i traže dobru alternativu

Angel GT
Idealna mjera između ove dvije. Gripa na suhom i mokrom, pravilna potrošnja, dobra kilometraža, vozne osobine dovoljno dobre i za sportsku vožnju, ali ne pretjerane da bi izašle iz konteksta namijene gume.
Guma za one koji osciliraju kako po načinu vožnje ( od normalne do sportske ) tako i po uvjetima upotrebe ( od grada, do vikend vožnji i putovanja ).
 
Meni je bilo bitno kod gore citiranog pisanja da Kawa ninja 10-ka dolazi na staroj BT016, a isto godiste SX na S20.
Samo to.
Kod Contija mi je kvalitet dosao u pitanje jos od SportAtack 1, plastika obicna.
Kao sto smo sada i provaili, da Conti ne samo da proizvodi u kini vec i ribedzuje kinseske gume prodavajuci pod svojim imenom, tzv. premium proizvodjaca.
Za njemce sam potpuno siguran da znaju proizvest mnoge stvari, ali gume ne.
Moje misljenje.
 
bimba said:
Mala ispravka , ako je slika stvarna ( dakle to su gume koje ste dobili ) , Radi se o Diablo Rosso III ne Rosso Corsi  :wink: (y)

Mea Culpa, mea maxima culpa!

Bimba - imas pivu cim se vidimo!!
 
Meni je conti SA bio odlična guma, bolja definitivno od pilot powera i pirelli diablo rossa 1.. I to i zimi i ljeti i na dobrom asfaltu i na lošem.. Nikada nije pustila i iznenadila... Po meni nepotrebno zanemaren proizvođač (y)
 
Onda su ovi ebejovci od kojih sam ja kupio 3 seta meni uvalili ribedzovane Shinko za kinesko trziste.
 
Toliko su loše da si ih triput morao stavljati da se uvjeriš u to :LOL: