GUME - SVE ONO STO VAS ZANIMA

Freo said:
Moze li meni netko reci koja je najbolja guma za Ktm 450 Sm ,za po cesti ,onako vozim osrednje ... volin davit gas.....vozim cilu godinu ali ne po kisi i kad jadno puse ... usput na koliko da je napuham(u barima)....dimenzije isto, ne preusko ni da mi struze o kadenu ili vilice....eto ...hvala unaprijed :misli: :misli: :misli: :jesus:

Diablo Rosso II H, prednja 2,1 zadnja 2.3  (y)
 
djuka007 said:
Gosn. Bimba, taman prelazim sa Conti sportattacka 2 na M7RR koji ste mi prije neki dan onako promptno i ljubazno poslali.
Na Metzelerovim stranicama vidim da su preporučeni tlakovi za KTM 990 SMT 2,4/2,6 bara. Na motoru mi je preporuka nešto niži tlak za oko 0,2 bara.
Znajući Metzerovu osjetljivost na pritisak dal da slušam KTM ili Metzeler?
Nekako naginjem gumarskoj industriji ali evo neka Matkova bude zadnja.

U većini slučajeva preporuka tlaka u gumama proizvođaća motora i proizvođaća guma su iste. Nekada se oni razlikuju. U tom slučaju uvijek se sluša proizvođaća guma  :wink: (y)

Dakle F2,4 R2,6
 
boobdy said:
Upadam u temu brzinski, konkretno gume michelin pilot street radial i prednja i zadnja. Smijer okretanja je naravno isti ali je šara prednje i stražnje gume obratna. Prva ima ureze koji se šire od vani prema unutra a stražnja obratno. Logika nikakva, sugurno tako mora bit radi vodenog klina itd al ipak...

To je u redu i kako ti je već odgovoreno ima veze sa odvodnjom vode i silama koje djeluju na samu gumu i smjer iz kojeg dolaze. Kod zadnje gume najveće sile/opterećenje na gumu su kod ubrzanja a kod prednje kod kočenja, i one dolaze iz suprotnih smjerova  (y)
 
djuka007 said:
Ne kuzim zasto je kod dvocilindrasa pravilo da je tlak u gumama manji???
Ok ako je to zbog okretnog momenta i razvijanja snage ali kako onda aprilia Tuono sa V4 motorom ima visi preporuceni tlak od SMT sa V2 motorom. Pa ne moze moment kod austrijanca biti veci nego kod talijana???? Ili??????

Poslano sa mog SM-G900F koristeći Tapatalk

Tlak u gumama koji treba biti generalno ovisi o tri stvari:
- težini
- snazi i načinu razvijanja iste ( moment )
- maksimalnoj brzini motora

Tu još ima četvrti faktor kojeg neću u detalje opisivati a radi se o prilagođavanju tlaka osobnom načinu vožnje. Ne idem u detalje iz dva razloga. Po mome , onaj tko dođe u fazu da "mora " korigirati tlakove prema sebi, u toj fazi trebao bi imati dovoljno iskustva i pameti da zna što radi, drugo oni koji ne znaju kako i zbog čega, to im ne treba, a ići to raditi može samo dovesti do problema i gadnih posljedica kao što je ova gore sa Michelinom.
 
bricksrheavy said:
Internetski samoprozvani lumeni kažu da je montirao gumu čiji je max brzinski index niži od brzine koju može postići motor na slici;
"Upon further research, that is a '11-'15 ZX10R which has a top speed ~20 mph over the max rating of the Pilot Road 4. Running above the rated speed will weaken they tire and cause exactly this sort of thing to happen."

samoprozvani lumeni su u krivu, a za ovo što mu se dogodilo je ili sam kriv, ili nije nitko kriv. Da pojasnim:

- pod broj jedan, ovo je dimenzija 180/55-17 ili 190 , Michelin Pilot Road 3 ili 4 ( prije 4 ) . U tim dimenzijama guma je u (w) ZR-u. To je maksimalni indeks brzine u radijalnim gumama koji postoji kod serijskih motora i znači da je guma predviđena za maksimalnu brzinu preko 270 Km/h bez ograničenja i preko 300 km/h ali krakotrajno. Odnosno pokriva sve motore dostupne legalno na tržištu za kupiti po pitanju maksimalne brzine istog. Kada W nije u zagradama onda je guma za brzine do 270 km/h.
Veći brzinski indeksi kod moto guma ne postoje, a da bi bilo jasnije trkaće gume ( slickovi) su u većini deklarirani u V indeksu ( do 240 km/h ) te ZR - u , odnosno opet kratkotrajno preko 300 km/h . To je također edan od razloga zašto su isti nelegalni za cestu. Zašto samo do 240 km/h da vidim zna li tko odgovor  :mrgreen:

Ovo što mu se dogodilo , 100% sam uvjeren , bilo je ili na auto putu ili ne nekoj cesti gdje se može barem nekoliko minuta držati pun gas na brzinama preko 200 km/h.

Scenarij 1
- guma se probila ali mala rupica, nije se moglo primjetit, lagano je tlak padao dok nije došao do kritične granice , došlo je do pregrijavanja , što je dovelo do devulkanizacije , odnosno separacije gazečeg sloja od karkase kao što je vidljivo na slici

Scenarij 2
- razlog zašto sam napisao u drugom postu da oni koji ne znaju nije poželjno da se igraju sa tlakovima, jer dovode sebe u opasnost. Ja ne mogu spriječiti razne "stručnjake" po kafićima da dijele savjete onima koji su zbog svog neiskustva "impresionirani" njihovim znanjem i vozačkim sposobnostima, ali mogu dati savjet i onaj tko želi poslušati neka posluša.
Odgovorno tvrdim da za 90% vozača na cesti vrhunska sportska guma na preporučenom tlaku funkcionira 100% kako treba i omogućava vožnju koja je debelo preko pametne i odgovorne granice upotrebe na cesti. Oni koji se voze ekstremnije od toga , već znaju što i kako treba raditi i ne treba im moj savjet, niti iste dijele po birtijama. Ovdje na forumu tko je duže, dobro zna da ima momaka koji se voze da ti mozak stane , kako po stazi tako i po cesti. Nitko nikada od njih nije mene pitao na koliko da pumpa gume.... niti je davao savjete drugima po tom pitanju, osim šta bi upozorio da se ide prenisko ili da se dotična osoba bavi pizdarijama....

Da se vratimo na scenarij dva.
180/55 ZR 17 73(W)
Ovo 73W je indeks nosivosti i brzine.
ZR označava da je guma kratkotrajno sposobna za brzine preko 300 km/h
W bez ograničenja za brzine do 270 km/h
(W ) u zagradi preko 270 km/h
73 maksimalna nosivost gume , ali pri maksimalnom tlaku na koji se ista može pumpati. Za radijalne gume u 17" maksimalni pritisak na koji se smiju pumpati ( naznačeno na boku svake gume ) je 3.0 bara, i ovo znači 73 znači da je pri tom pritisku njena nosivost 365 kg, ali do brzina od 240 km/h. Nakon toga povećanjem brzine nosivost rapidno pada, pa je za brzine do 250 ona 347, 260 / 310 te naposljetku pri brzini od 290 km/h pada na 201 kg.
Ovo je pri tlaku od 3.0 a svaka 0,1 bar dolje smanjuje nosivost za još blizu 10%. To znači u grubo da zadnja guma pri tlaku od 2.00 bara ima nosivost od oko 120-130 kg. Kod prednje 120/70-17 je nosivost u startu kod pritiska 2,5, 236 kg i isto pada po navedenom pravilu. Poanta je u tome da puno njih i dalje ne pumpa gume redoviti ili sluša " stručnjake" pa namjerno spušta tlak.

120/180 gume u paru, na tlaku od 2.0 obje pri brzini od 270 km/h imaju nosivost ispod 250 kg pa sada računajte koliko je težak motor , vozač i ne daj bože ako je sa suvozačem.


U ovom slučaju, ako guma nije bila probivena, zadnja guma nije bila preko 2.0 bara, situacija je bila ili auto put ili neka duga ravnica , pun gas i posljedice su ovo što vidimo. Za taj motor Michelin je rekao 2,5 i 2,9 , ne bez razloga, ali naravno nije kriv on ( jel šta će njemu neko pametovat kad je on najbržiinajpametniji na cesti , a ovi u Michelinu tehničar koji ima plaću 5000 Eura mjesečno je glupan koji ne razumi ništa ), nego Michelin.

Da nadopunim, sada sam bolje pogledao slike , tu je policija, znači prošlo je vremena od pada, guma je još pod pritiskom. I sada, ako su policajci obučeni kako treba , radi se zaoisnik, dolaze u ovom slučaju prometni vještaci, mjeri se trenutni pritisak u gumama. Sve ide na sud, jer je vlasnik motora ljut ko pas, tuži Michelina. U sudskom postupku Michelin, em zato što je spreman na ovakve slučajeve, em zato što je u pravu, em zato što ima vrhunske odvjetnike, dobiva tužbu, uz to ide sa kontra tužbom protiv njega zbog klevete, narušenog ugleda i što ja znam već čega, i on onda lijepo plati sve sudske troškove, kaznu zbog ugrožavanja prometa, kaznu zbog ugrožavanja prometa, kaznu zbog tehnički neispravnog vozila , tužbu koju izgubi od Michelina itd......


 
Koji bi bio dobar pokazatelj da bi bilo dobro smanjit tlak u gumama. Posebno da se pređe sa većeg tlaka u zadnjoj na niži u odnosu na prednju gumu npr

Poslano sa mog SM-G935F koristeći Tapatalk

 
Piljun čim pitaš znači ne triba ti  :jesus: :LOL:
 
piljun said:
Koji bi bio dobar pokazatelj da bi bilo dobro smanjit tlak u gumama. Posebno da se pređe sa većeg tlaka u zadnjoj na niži u odnosu na prednju gumu npr

Poslano sa mog SM-G935F koristeći Tapatalk

- kod agresivne vožnje, kada motor nakon određenog vremena ( 15 minuta do pola sata ) postane prekrut i gume daju osječaj kao da su prepumpane
- uz to, tada guma u vožnji lagano pušta, i to više na trzaje nego da jednoliko popušta, na dodir usprkos visokom ritmu nije toliko vruća koliko bi trebala
- uz to, pogotovo u međusektoru gdje se najače otvara, gazeći sloj se vrlo grubo troši, kao da asfalt trga gumu

Ovo su znakovi da je potrebno početi spuštati tlak u odnosu na preporučeni.... a ako očekuješ da ti kažem točno kada , koliko, kada zadnja treba ići niže od prednje, to ti ne mogu, ne zato što ne želim, nego zato što je nemoguće to objasnit na daljinu preko foruma, i stvar je opet se vraćam na ono " onima kojima to treba znaju i sami " ......

Poanta je veoma jednostavna, što je vožnja brža i agresivnija, to gume u startu traže niži tlak, i ovo vrijedi ( pogotovo kada zadnje ide niže od prednje ) uglavnom za Racing Steet i Race gume, samim time što su i konstrukcijski predviđene za niže tlakove i bitno su drukčije po tom pitanju od ostalih guma.

Kos sport i sport -touring guma ići sa tlakovima nisko da je zadnje niže od prednje nema smisla, guma se ne ponaša bolje bez obzira na način vožnje i bez uvrede, ako netko ide tvrdit drukčije, neka se ostavi motora i gura kariolu ( tačke )  :wink: (y)
 
Fala lipo. Dobre smjernice pa ćemo sad pratit i probat.

A i sporri vjerojatno ima pravo
Hahahahahahha

Poslano sa mog SM-G935F koristeći Tapatalk

 
Bimba odličan tekst stvarno  (y) (y) (y) sad mi je drago što imam 60kg samo  :mrgreen:
 
I Matko? Zasto su slickovi u V izvedbi vecinom :misli:
Ja mogu bubat i nagadjat al sumnjan da bi pogodija  (y)
 
Bimba koliki pritisak treba biti na Metzeler M7RR u pitanju je Yamaha R6. Dimenzije guma su 180/55/17, 120/70/17.  :)
 
Pa nije Bimba toliko besposlen da konstantno odgovara na ovakva da nekazem glupa pitanja. Covjece ima bar 50 stranica o  m7RR jeli vam problem procitat bar 2stranice nac ce te odgovor , covik vam ko papiga ponavlja isto. Kakve sad veze ima sta je to R6, gsxr , cbr600,  isti k. i kako Bimba moze znat tvoj nacin voznje.

Tvornicki su zadnja 2.9, prednja 2.5 . stavi tako i budi pametan
 
Ne vidim razlog da tako pises... Kada svi pitaju za savjet zasto ne bih mogao i ja ?  :wink:
 
Kod M7RR nema svrhe u igranju tlakovima, drz se tvornicke preporuke(2.5/2.9) i peglaj! Tako Matko kaze, i tako onda je (y)

A M7 je jedna od komentiranijih guma, stoput sve napisano pa je zato kolega malo zustrije odg. Ima po temi puno info o M7 samo listaj unazad!
 
go_baby_go said:
Ne vidim razlog da tako pises... Kada svi pitaju za savjet zasto ne bih mogao i ja ?  :wink:

naravno da mozes al nazalost vas 23452 je potavilo isto pitanje  :jesus:(y)
ako neka budala skoci smosta jel to znaci da i ti skocis s mosta ili ces prvo razmislit o tom?
nadam se da smo se razumili, stoj mi dobro i cuvaj se  (y)


 
A da netko ubaci neku web adresu po preporuci proizvođača, nakve srednje vrijednosti.
Meni u versysa piše 2.25 prednja 2.5 zadnja ali je naveo dunlop sportmax radial i do 180 kg. bilo bi dobro ako ima nekakav tabelar po proizvođačima šta oni savjetuju. predpostavljam za normalnu vožnju, e sad kolega je maloprije objašnjavao na dugo i široko o tome ne bi, nisam kompetentan.
 
kako se ponasa guma michelin power pure DOT 2010?
je li previse stara, da ne bude da se kliza sa njom?
moze li guma dimenzije 190 da se stavi na gsxr 750 k8?
da ne remeti ciklistiku ili sta vec...
 
go_baby_go said:
Bimba koliki pritisak treba biti na Metzeler M7RR u pitanju je Yamaha R6. Dimenzije guma su 180/55/17, 120/70/17.  :)

F2,5
R2,9