Durr said:
Bimba mislim da nije do skidanja / vracanja. To sam radim i uvijek isto radim i nikad nisam problema imao. Stovise nakon sto su se pojavili ovi problemi probao sam sve otpustit i zategnut nazad sto se vilica tice (vise puta) i nista se nije promijenilo. Imam onaj drzac koji digne motor ispod donjeg triple-treea (neznam hrvatski naziv) tako da vilice nikad nisu pod opterecenjem kad stavljam / skidam stvari (s tim da krajnje stegnem na podu bez drzaca).
Balans smo provijerili prije promjene na ovu novu i bio je u redu.
Sto se montaze same gume tice stvarno neznam, ovo je cetvrti put da kod Daria mijenjam gumu i nikad nisam problema imao do sad (doduse neznam tko ih tocno mijenja s obzirom da pustim tamo svaki put i odem na koji sat pa se vratim).
Uglavnom nova guma je sredila stvar, a sad sto cu sa starom budem vidio. Ako mi ne priznaju reklamaciju onda cu ju probat jos jednom kad se ova istrosi pa ako bude isti problem ide u smece i jebga. Meni je glavno da se mogu opet vozit normalno.
Nisam ni rekao da je do skidanja i stavljanja u tvom slučaju, kao ni da je do servisa Dario Auto. Njih izrazito cijenim i jedan je od rijetkih servisa u HR koji preporučujem svojim kupcima kada me pitaju za preporuku.
Naveo sam to kao primjer i želio sam kazati da kod ovakvih stvari ne treba biti isključiv i da nekad treba malo strpljenja da se situacija riješi. S jedne strane razumijem ljude kao ti ( čitaj kupce ), sve je bilo u redu , promijenio si gumu , i pojavio se problem. Na prvu, logika nalaže guma, ali nije uvijek tako. S druge strane, kada bi svi vulkanizeri , dileri guma na riječ kupca , guma nevalja, mijenjali gume automatski, gumarska industrija bi propala u roku godinu dana.
Osobno, mislim da si pogriješio, i da si trebao pričekati dok se DA vrate sa godišnjeg, oni bi pregledali sve što treba, utvrdili da li je do gume ili ne, i ako je do gume onda bi se to riješilo ( ne znam gdje si je kupio ).
Da bi bilo jasnije , evo nekoliko primjera, od kojih su dva sa foruma gdje sam bio uključen od prije nekoliko godina. Neću spominjat imena, odnosno ako oni žele sigurno će se javiti.
a) CB1300 , gume kupljene u Sloveniji ( BT-016 Pro ) , motor u vrhunskom stanju i po opremi i kako je složen možda najbolji CB1300 u HR. Blizu 200 km/h počinju vibracije i lelujanje i povećanjem brzine se problem povećava. Ne sječam se 100% detalja, ali gume su reklamirane kao ne valjaju, motor 100% točan, Slovenci prvi put priznaju reklamaciju ili je odbijaju u startu jer da nije do guma, počinje pljucanje po njima. Ja sam na Visu , mali godišnji, dobivam poziv, slušam o problemu , i pokušavam objasnit po simptomima koje čujem da nije do gume, ali neuspješno, objašnjavam da sam na Visu i da trenutno ne mogu napravit ništa, da se strpi nekoliko dana dok se ne vratim i da donese motor do nas i da ćemo ustanovit gdje je problem i da ćemo ga riješit. Naravno strpljenja nema, on mi se ne javlja nikako, tema na forumu postaje opet aktivna, i on se hvali kako mu je jedna druga firma u Splitu izašla u susret, kako ćemu oni riješit reklamaciju i kako će on ubuduće sva svoja vozila ( imao je tada dosta motora i auta ), tamo opremati gumama, a oni će mu sve reklamacije bez pogovora riješavati po kratkom postupku. Rezultat cijele priče je da je cijela sapunica sa Slovencima i tom firmom iz Splita trajala nekoliko mjeseci, da je promijenjeno nekoliko setova guma i sa motora skidane felge i gume barem 5-6 puta. Tek nakon svih tih mjeseci, motor dolazi napokon do nas, moj mehaničar proba motor i riješava problem u roku 2 minute uz nula kn troška.
Do te izmjene guma motor se ponašao tip top :wink:
b) isto slučaj sa foruma, ne znam koji je motor bio u pitanju , ali se opet provlačilo po forumu i na kraju priče i mene prozivalo. Znam da je bio veći naked, tipa CB1300 , XJR-a , i slično. Kupljene kod mene Conti Sport Attack, montirane u Dario Auto u ZG, simptom sličan tvome. Ja uvjeren po onome što čovjek kaže i iz razgovora sa DA da nije do guma, i idem u postupak provjere po redu. Čim se ušlo u tu priču, odmah nervoza jer je sve prije bilo u redu, on je stavio nove gume i 100% je do nje , i kakav je to sad način i tako dalje. Da ne dužim, problem je bio sljedeći, a sve je trajalo puno duže jer me se " lagalo" odnosno kada sam pitao za motor , stanje, ima li kufer ili kakve aftermarket dijelove, odgovor je uvijek bio tvorničko stanje. Na motoru je dodatno stavljena mala prednja maska ( vjetrobran ) . Prije Contia su bile sport-touring tupe gume i nije bilo problema, dok je Conti Sport Attack veoma oštra guma i to je stvorilo problem. Kada sam napokon saznao i to slučajno da je na motoru aftermarket maska i znao kakvog je profila Conti, zamolio sam da se maska skine i proba motor. Naravno , sve je bilo u redu. Aftermarket proizvod koji kao i kufer mijenja aerodinamiku i stvara turbulencije, te ovisno o profilu gume može uzrokovati problem. Da li je tu kriva guma ne, da li je reklamacija opravdana ( iako su na prvu iz DA smatrali da je do gume i da je treba zamijeniti ) ne, i guma je 100% ispravna.
c) prošli tjedan kod nas u radioni. Beverly 300, Metzeler Feelfree, pri balansu pregledana felga, oscilacije unutar toleranci, oscilacije gume unutar toleranci, balansirano uredno, kupac ode. Vraća se za par dana, da ne može maknut između 60 i 80 ruke sa volana, i da motor cijelo vrijeme leluja. Skinemo pogledamo, okrenemo komplet kolo na balanserki i guma ima na jednom mejstu izraženu deformaciju. Reklamacija odmah priznata. Najvjerojatnije u transportu iz centralnog skladišta do nas ili od nas do kupca, guma je primila udarac i platna su na jednom mejstu popucala ali ne do kraja. Kod montaže se to nije moglo primjetiti , ali kod upotrebe tlak, udarci i opterećenje u vožnji, pukla su do kraja i nastao je problem.
d) Honda Transalp, montiran Tourance od Metzelera , motor uredan. Kupac se vraća nakon para dana , da motor daje čudan osječaj u vožnji od kada su stavljene nove gume, odnosno da je izražen osječaj lelujanja pogotovo pri mali brzinama ( provlačanje po gradu ) , naravno kako gume ne valjaju da bi ih on reklamirao i da želi nove gume. Moj mehaničar proba motor, vrati se , uvede motor u radionu , izgubi 15 -20 minuta dok je provjerio redom neke stvari, obavi svoje, i da kupcu da proba motor . Kupac se vraća sretan jer je sada sve u redu ( popustila matica koj adrži osovinu spoja zadnje vilice na okvir motora)
Da ne pričamo sada o ležajima volana itd... Kod ovakvih stvari se uvijek pojavi pitanje a meni to prije nije bilo. Ono što treba imati na umu je sljedeće:
a) kod promijene guma , puno toga se skida sa motora i moguće su greške u koracima kod skidanja i vraćanja koje uzrokuju problem ( kao ovaj primjer koji sam naveo sa štenderom kojeg radi 50% šta ljudi u privatnom aranžmanu šta mehaničara )
b) moguće je da na prvu iz nekog razloga guma ne sjedne kako treba na felgu i ponovna montaža/demontaža i balans riješavaju problem
c) sada dolazimo do ležaja volana, ovog mog primjera sa osovinom zadnje vilice, i famoznog zaključka dok nisam promijenio gume sve je bilo u redu. Svatko do vas ima auto i tokom života se skoro svakom dogodi sljedeća situacija. Imaš auto i sve je u redu, promijeniš gume i auto od jednom vuče u jednu stranu. Ako se pogledaju skinute gume , vidi se da je unutrašnja ili vanjska strana na jednoj od guma ili obje više potrošena. Razlog leži u tome što trap na autu nije danas ispravan a sutra neispravan, nego on polako dobiva odstupanja tokom uoptrebe. Guma koja je na autu se tome prilagođava iz dana u dan i zbog toga se nepravilno troši ( uz to ne treba zaboraviti da su u većini te gume na niskom tlaku jer rijetko tko redovito kontrolira tlak u gumama ). Staviš nove gume, koje su pravilnog oblika i na propisanom tlaku i sve tehničke neispravnosti na autu , pa tako i motoru dolaze do izražaja
d) Kuferi , viziri, maske, odnosno svi dodatni aftermarket dijelovi koji utječu na aerodinamiku. Ovisno o tipu gume, odnosno njenom profilu, takvi dodaci mogu stvarati problem u datom trenutku. Imaš jednu gumu nema problem, staviš drugu gumu problem se pojavaljuje
e) da ne ispadnem pametan i da imam odgovor na sve, svakih nekoliko godina imamo situaciju gdje jednostavno nemamo odgovora. Montiramo gumu , kupac ima problem. Prođemo sve moguće scenarije, pregledamo gume, kola , cijeli motor do zadnje vide i sve je u redu. Stavimo novu gumu i problem nestane. Međutim tu istu gumu stavimo na drugi motor i sve je u redu i nema nikakvog problema
f) alat i balanserke. Ništa nije vječno i ne traje vječno. Mi smo imali prošli tjedan na svaku drugu montažu reklamacije kupaca na trešnju volana ali minimalnu koja niti malo ne utječe na sigurnost vožnje i u biti nisu bile reklamacije nego više pitanja da li je to normalno ( Hrvoje ako pročitaš ovaj post javi se jer nemam broj :wink:
). Naravno , nama se upalio alarm i sumnja, sve osovine i konusi su išli na komparator i kod tri konusa i jednoj osovini je uočeno da su platile i da su krive i to je utjecalo minimalno na balansiranje i odmah su stavljene van upotrebe
Ono što želim kazati je da kod svake reklamacije postoji određeni postupak i procedura koja se mora proći da bi se utvrdilo da li je reklamacija opravdana ili ne , i da će svaka normalna firma ili mehaničar napraviti sve da utvrdi pravo stanje i u slučaju opravdane reklamacije kupcu zamijeniti gumu. Kada kupiš radio ili frižider i imaš problem, dođeš u servis , izvadiš račun , ostaviš radio , oni ga šalju u servis gdje se gleda i ako je reklamacija opravdana dobiješ novi. Ali sve to traje nekoliko dana ili tjedana, ali nitko ne vadi automatski novi radio na riječ kupca. Da se vratim na gume, u većini zemalja u EU, kod reklamacije gume tamo gdje si ih kupio ako nemaš račun za gumu te račun za kompletnu uslugu ugradnje kod onog gdje si kupio gumu ili od nekog servisa koji je ovlašten za taj posao, nema šanse da reklamaciju uopće uzmu u postupak a kamoli da je uvaže.
Poanta je u tome da kod zamijene guma ima previše faktora i dosta toga može poći po zlu i nastati problem da bi se reklamacije na gume vršile na način ja kao kupac imam problem, guma ne valja i onda druga strana automatski da novu gumu.
Da ne zaboravim, ako je guma kod tebe , pošalji je nama ( Motobox , Vidina 11, 21000 Split ) mi ćemo je pregledat, i ako je neispravna riješit ćemo reklamaciju a ako je ispravna dobit češ je nazad i znaš da je dobra i da će poslužit kada ovu potrošiš