GUME - SVE ONO STO VAS ZANIMA

I kad je trka ??? :misli:
On topic : bimba zabusava.. cim mu je u butigu dosao dasak slavonije :mrgreen: :LOL:
 
Evo sam napokon uhvatio malo vremena, pa da vam se malo posvetim  :mrgreen:

Puno se toga događalo, pa idem prvo uhvatiti neke zaostatke  (y)
 
BlindBird said:
Vidjet ću sto gosp. Bimba kaže ..
I hvala na preporuci :)  (y)

DRII

DRIII
M7RR

Ako te zanima konkretna razlika, DRII u kontekstu brže vožnje ( suho i vozne osobine ), vrlo blizu M7RR-a i DRIII, ono gdje osjetno kaska za njima je kilometraža i mokro i to je ono što opravdava razliku u cijeni.

S druge strane , u zadnje vrijeme imam puno pitanja koja je bolja M7RR ili DRIII. Iskreno , ne znam ni ja šta bi rekao. Generalno gume su vrhunske, u kontekstu segmenta kojem pripadaju ( Sport ), u odnosu na ono što je prije bilo dostupno na tržištu, rekao bi skoro savršene. Ljestvica po pitanju gornje granice do koje podnose agresivnu vožnju je visoko postavljena, a s druge strane kilometraža i ponašanje na mokrom, uzmemo li u obzr segment kojem pripadaju i performanse koje imaju nevjerojatna. Do prije nekoliko godina, da bi od gume imao toliku širinu primjene, trebalo je imati u garaži dva ili tri seta felgi sa različitim gumama.
E sad ako ih direktno usporedimo, i napominjem da tu pričamo o nijansama i doslvno tražimo dlaku u jajateu, kilometri mokro prednost M7RR , suho i vozne osobine DRIII. Kod ovog zadnjeg , rekao bi da je M7RR neutralnija, stabilna je i precizna i kod polunagiba, dok DRIII više radi on/off, ili si ravno ili si u punom nagibu. Kod polunagiba nije toliko stablna i precizna kao M7RR, ali kod punog ona dolazi do izražaja.
 
RRi said:
Pričekaj Bimbu da se raspiše pa će ti sve biti jasnije...
Definitivno se slažem sa b4l, sportska guma je mnogo napredovala u svim segmentima i s njom se može opasno brzo i sigurno voziti pogotovo ako si fluidan vozač.  Uz to, traje 50 % duže nego racing street guma...
Ukoliko se odlučiš za sportsku gumu M7rr ili DR3, nitko u pravilu nema zamjerke za te gume, upravo suprotno...  (y)

Ovo je istina i apsolutno se slažem  (y)
 
esso_sa said:
Bimba, kada vec pominjes te posebne specifikacije, meni je fabricki dosao Metzeler Z8 sa “C“ specifikacijom zadnje gume (prednja je “M“). Gledao sam malo po internetu i ta “C“ specifikacija je u stvari nista drugo nego BMW verzija “O“ specifikacije koju Metzeler ima standardno u ponudi, a radi se o toj pojacanoj karkasi za teske motocikle.  Kod Roadtec 01 modela je to HWM.
Ono sto je meni cudno je zasto uopste potreba za pojacanom gumom na mom motoru koji ima svega 230kg ? Niti se radi o touring mrcini, niti ima previse kg...
Ima li u mom slucaju potrebe drzati se tih fabrickih, pojacanih specifikacija ili se slobodno moze ici i sa standardnim gumama ?

Ne u potpunosti, ali 90% krivo si shvatio, i nigdje ne piše da se radi o pojačanoj karkasi. C specifikacija u dimenziji 180/55-17 je sasvim nešto drugo nego HWM kod Roadteca 01, GT kod Pilota Road 4, A kod Pirelli-a Angel GT-a itd... To su gume koje imaju pojačanu karkasu i namijenjene su upotrebi na velikim i teškim motorima. C specifikacija je sasvim nešto drugo. Npr.
Kada gradiš kuću, ( e sada ako ima projektanata ovdje nemojte me hvatat na sitnice, na tom području sam totalni laik  :mrgreen:) ovisno o rasporedu soba , površini i sve ostalo šta ide uz to, postoje proračuni za nosive zidove, gdje se trebaju nalaziti , kakvi temelji trebaju biti itd. Međutim , sve to se može izvesti na različite načine ( materijali, konstrukcije itd.. ) , ovisno o podlozi na kakvoj se kuća radi. Ono što želim reći, da ista kuća, ima po pitanju nosivosti i svega ostalog, jednake temelje po pitanju statike i nosivosti, ali njihov izgled, način kako su izvedeni i materijali koji su upotrebljeni nisu isti, ovisno o tome recimo da li se kuća gradi u Dalmaciji na kamenu, ili u Slavoniji na zemlji.

Da bi bilo jasnije, evo odličan primjer:
180/55-17 Roadtec Z8 C
Yamaha FJR1300, Bmw R1200R/RT 2 plies rayon for improved stability
- imamo tri motora koji kod ugradnje klasičnih guma zbog nekih specifičnih konstrukcijskih razloga imaju problema sa stabilnošću na velikim brzinama kada se ugrade gume.
FJR1300 i R1200RT, zbog aerodinamike , jer pri velikim brzinama imaju strahovito veliki pritisak na prednju gumu, i onda dolazi do prebacivanja težišta, zadnji kraj se rasterećuje, i motor počinje plivati. R1200R, naked ( ovo se odnosi isključivo na stari model sa teleleverom ), specifične konstrukcije prednjih vilica, koji usljed drugih razloga kao prva dva ima isti problem.
Drukčije izvedena karkasa ( dva sloja umjesto jednog, kod izrade platna,) taj problem smanjuje dosta

180/55-17 Roadtec Z8 K
K1300 GT Stiffer construction for improved stability
Ovdje možemo govoriti o pojačanoj karkasi. Karakasa je nosivi dio gume, kod izrade iste ona može biti "napregnuta" slabo , na taj način guma više radi ( lakše se grije, veća kontaktna površina, samim time više gripa, ali je stabilnost pogotovo pri velikim brzinama katastrofalna, dolazi do veće deformacije usljed centrifugalne sile pri velikim brzinama ), ili može biti napregnuta jako ( stabilnost na pravcu ali teže grijanje i mala kontaktna površina, manje gripa itd... ) Sve ove gume imaju istu nosivost, ali u ovom slučaju možemo govoriti o pojačanoj karkasi u kontekstu ne nosivosti nego jače napregnutosti karkase u svrhu ugradnje na specifičan motor na kojem onda ona anulira određene probleme i funkcionira kao standardna guma na nekom drugom motoru.

180/55-17 Roadtec Z8 O
2 plies Rayon
U cijeloj toj priči, nova tehnologija izrade  prvenstveno izmišljena da bi riješila određene nedostatke kod upotrebe na određenim motorima, se na kraju pokaže ( to je ono usputno otkriće ) kao generalno bolja stvar nego " stara " konstrukcija i onda se počne koristiti u komercijalnim gumama kao što je ova O specifikacije.

E sad moram tu razjasniti još jednu stvar da bi bilo skroz jasno.

Prvo je izašao Metzeler Roadtec Z8. Klasična konstrukcija, mono guma. Onda su zbog specifičnosti pojedinih motora izbačene posebne specifikacije, C i K.
Nakon toga dolazi upgrade postoječeg modela, gdje Z8 dobiva dvokomponentnu tehnologiju i taj novi model se označava sa M i O. Prednja guma je uvijek M, a zadnja M ili O. Dvije oznake za zadnju su zbog toga što M koristi staru konstrukciju koja se pokazala bolja na slabijim motorima manje kubikaže i težine, a O koristi dva sloja kod izrade platna jer se takva konstrukcija pokazala boljom na jačim i težim motorima ( još jednom napominjem ovo nema veze sa težinom kao takvom, nego s tim da jači i teži motor drukčije opterećuje gumu nego slabiji i lakši motor u kontekstu grijanja, dostizanja radne temperature i samim time onda i držanja )

Dakle, kada je tvoj motor u pitanju, u odnosu na originalne gume, ja bi nakon toga išao na M/O specifikaciju jer se radi o novom modelu koji je dvokomponentan u odnosu na tvoju prvu ugradnju, i bolji je po pitanju performansi a zadnja je konstrukcijski jednaka kao i C tako da u tom pogledu ništa ne gubiš.


Opet ću se vratit na " pandorinu " kutiju, prekomplicirano štivo koje je vrlo teško za objasnit, kada su posebne specifikacije u pitanju. i ne treba se previše zamarati sa time i tu ne vrijede generalna pravila. Ne mogu i odmah unaprijed kažem , neću nikome ponaosob objašnjavati te stvari za svaki motor i proizvođaća jer ima previše toga. Sve se bazira na vrlo jednostavnoj stvari. Kada se kupuju gume, onaj tko ih prodaje, ako dobro radi svoj posao mora dobro baratati znanjem o proizvodu kojeg prodaje i onda u tom trenutku preporučit i dati kupcu onaj proizvod koji je najbolji za njega. Nažalost, radim i veleprodaju i moram priznat da na ovim našim prostorima je po tom pitanju tuga i žalost i 80% vulkanizera ne zna razliku ( kada su moto gume u pitanju ) između sport i sport -touring gume a kamoli nešto više od toga. 
 
Riker said:
Žustre su rasprave o pneumaticima, pa da i ja nešto pitam, dok je gužva, jer došlo je vrijeme za mjenjat gume. Lani sam uzeo Bridžston T30 jer mi je bila najlijepša šara od sport-touring guma, uzeo bi ih opet da mi nisu podvalili kajlu na kvarnjaka. Godine ove probao bi Dunlop, jer je to najtrofenija guma na Le Mansu. Eto.

Dunlop nudi Sportsmart i Roadsmart, pa sad ti budi...PAMETAN. :?

Ima Sportsmart na kvadrat, i Roadsmart Treći. Za Sportsmart kaže sport & touring sport a za Roadsmart kaže sport & touring sport-touring. Kakve su to kategorije (ozb.) i koje su to razlike? Eto ako može ko pripomoći, neki savjet, toplu riječ ili nešto treće...

Nemoj se uvrijedit, ali sa ovakvim stavom kada je izbor guma u pitanju, imaš velike šanse da kupiš gumu s kojom nečeš biti zadovoljan, i jedini savjet koji ti bilo tko od nas može dati na osnovu onog što si napisao je , kupi onu koja ti je ljepša  :wink: (y)
 
RRi said:
Bimba, stalno čitam na forumu o racing street gumi kako se mora održavati ritam i period zagrijavanja..  Ok za period zagrijavanja ali o kojem se ritmu tu radi? Iz prve ruke,koja je min brzina da se ne ohladi racing street guma?

Uf, kada bi barem bilo tako jednostavno. Ovdje ću se referirat i usput prokomentirat i raspravu od prije nekoliko stranica ( koje gume, razlike, kome ide do ruba, kako se koja troši itd..)
Prije nego krenem, bitno je napomenuti da se sve napisano odnosi isključivo na radijalne gumu u standardnim dimenzijama 120/180/190/200. Kod drugih guma ( dijagonala, custom, enduro, scooter ) ima poveznica ali vrijede i neka skroz druga pravila

- prvo i osnovno, kako su već neki naznačili to nema veze sa brzinom. Brzina kao takva ne definira brzu ili sporu vožnju. Npr. auto put, Hayabusa i pun gas, to nije brza vožnja, s druge strane na cesti ne trebaš preći 160-170 km/h da bi se vozio ekstremno brzo ( npr.relacija Senj-Karlobag ). Poanta je u tome da brza vožnja nije nešto što je definirano maksimalnom brzinom nego načinom vožnje i kako se opterećuju ovjes, kočnice i gume. Za tako nešto ne postoji matematička formula.

Npr. pod pojmom ekstremne vožnje podrazumijeva se , barem ja , način vožnje koji cijelo vrijeme drži ovjes i gume napregnutim i pod opterećenjem. Znači netko tko se vozi normalno dolazi pred zavoj, u većini slučajeva skoro i ne koči nego samo pusti gas i/ili lagano prikoči, ulazi u zavoj nekom inercijom i kada vidi izlaz polako dodaje gas dok ne dostigne opet neku svoju putnu brzinu koja mu odgovara. Onaj tko se vozi sportski, dolazi sa večom brzinom, jače koči i jači otvara na izlasku, duže je na kočnici i prije dodaje gas ali princip je isti. Ekstremna vožnja podrazumijeva u biti vožnju vrlo blizu one na stazi, ograničena je uvjetima na cesti ali namjera je ista. Dakle, dolazi se pred zavoj nekom određenom brzinom koja je veća od neke normale, koči se agresivno i maksimalno, te se koristi motor donekle ( niže brzine ) , ali je poanta u tome da se ne uzima previše obla linija nego se recimo zakucava u tjeme zavoja i cijelo vrijeme tokom spuštanja u nagib se koristi kočnica ( u početku jače i kako se spušta u nagib pritisak pada), dolaskom u sredinu zavoja, kada počinje izlazak, kočnica se pušta i odmah se ide na otvaranje koje je maksimalno moguće a da guma ne pusti, i kako se iz zavoja izlazi otvaranje je sve jače i jače ). Na ovakav način nema praznog hoda , na ulasku u zavoj svu silu i trenje cijelo vrijeme preuzima prednji ovjes , kočnice i guma, a u drugom dijelu zavoja zadnji ovjes i zadnja guma.

Da to prebacim na gume, po meni treba znati sljedeće:

Prvo guma kao takva, se treba promatrati na dva načina.

  - Prva stavka je količina gripa koju guma pruža a to onda uvjetuje u kojem trenutku i koliko jako se može otvoriti gas bez da guma pusti. Ovdje ću se vratit na raspravu od prije nekoliko strana vezano za nagib i kako se guma troši, a određene zablude sam primjetio i u direktnom razgovoru sa kupcima prilikom kupovine guma
a) svaka guma , pa i oni najgori opanak, na otvorenoj cesti, kvalitetnom asfaltu kada je ugrijana može podnijeti puni nagib i u većini slučajeva nagib koji i sam motor može dozvolit. Koliko  guma ide do kraja, po meni uopće nije neka referenca vozačkih sposobnosti. To je uvjetovano vrstom i oblikom gume. Recimo Roadsmart , sport -touring guma , kada je do ruba potrošena, Na Supercorsi ili GP Raceru ima još dva centimetra do ruba. Mogu tu i dat primjer Supercorse u dimenziji 180/60-17, na cesti, pa čak ponekad i na stazi, zadnju gumu dovest do ruba je maltene nemoguće  Drugo, velika je razlika polizati gumu do kraja, a drugo je kada guma " radi" na samom rubu, što znači da se počne otvarat gas još dok si u punom nagibu. Treće, pritisak, ako guma treba biti na 2,9 , a recimo na 2,3 je, treba puno manji kut nagiba da bi se došlo do ruba nego kada je na 2,9.
b) stavljale su se slike kako se guma troši. Ovisno o načinu vožnje, tekstura gazečeg sloja nakon vožnje varira, međutim kada to postane pregrubo ( bila je jedna slika nekoliko stranica prije, ali ako je to odvoženo na cesti dobar je primjer ) to nema veze sa načinom vožnje, to ima veze sa tlakom koji je previsok ili u većini slučajeva prenizak, te sa ovjesom koji ne radi kako treba, ili nije dovoljno kapacitetan za takav način vožnje

- druga stavka je karkasa
To je nosivi dio gume koji određuje dinamička svojstva gume i uvjetuje ponašanje motora u vožnji.
a) prvo imamo oblik gume. Tupa guma ima veliku stabilnost na pravcu ali s druge strane je troma i pruža otpor kod spuštanja u nagib. S druge strane, oštra guma je nestabilna i nervozna na pravcu, ali je puno reaktivnija, lakše pada u nagib i u samom nagibu je precizna i stabilna, te manje širi putanju prilikom izlaska iz zavoja. Kada smo se dotakli ovoga, primjetio sam nešto tokom ovih godina. Početnici, oni koji imaju manje iskustva i nedostatak osječaja za motor, često upadnu u zamku kod odabira guma. Šta se događa. Navikli su se recimo na klasične sport-touring gume, i otpor koji takve gume pružaju kod spuštanja u nagib, njima se manifestira kao grip koji guma pruža i daje im osječaj sigurnosti. S druge strane , stave preagresivnu gumu oštrog profila, prvi zavoj, guma vuče dole i ide bez otpora i nastaje panika jer im to daje osječaj da guma ne drži.
b) sama konstrukcija gume, ovisno o namijeni zna biti različita, i onda dolazi do problema vezano za pritisak. Tu treba odvojiti striktno normalne gume i one gume Racing Street i Race orijentacije. Normalne gume ( sport-touring, sport, ) imaju karkasu predviđenu za normalne i preporučene pritiske, dok kod Racing Street i Race guma konstrukcija je bitno različita i predviđena je za puno niže tlakove i to ne točno određene nego u određenom rasponu. Taj raspon opet ovisi o vozaču ( tu već pričamo o nijansama ), kvaliteti asfalta te vanjskoj temperaturi. Neko generalno pravilo glasi, što je vožnja agresivnija to niži tlak i obrnuto. U svemu tome postoji još jedna zamka, a krivac je Dunlop, što znači da unutar ove kategorije treba imati na umu da postoje s jedne strane Dunlop GP Racer D211/212 i GP212 s jedne strane i svi ostali sa druge strane ( Supercorsa, Racetec, Battlax R10, Power Cup itd.. ). Naime Dunlop koristi N-Tec tehnologiju koja mu omogućava još niže tlakove u odnosu na ostale.
Po ovom pitanju ima puno problema, ljudi nisu upućeni u ovu tematiku, oslanjaju se na priče po kafićima, rekla -kazala, od " provjerenih racera" itd.. i onda jednostavno idu sa tlakovima puno niže nego što bi se trebalo. Gume ne rade kako treba, ne troše se kako treba i pada se zbog toga.

- Feeling
Da sada ne provjeravam, pa me nemojte držati za riječ, prije nekoliko stranica netko je, čini mi se komentirao Modesty, u stilu da li joj treba takva guma, a ona je dala jedna veoma kvalitetan, kratak i jasan odgovor,znam ali želim taj feeling.
a) ja sam uvjeren u sljedeće. Kada pričamo o cesti i kada su motori do 600-tica u pitanju, vrhunska sportska guma zadnje generacije je dovoljna i može podnijeti ne znam koliko ekstremnu vožnju bez rizika da neće to izdržati. Motiv za kupovinu Racing Street ili Race guma, opravdan je i ima pokriće upravo u tom feelingu koji pružaju takve gume. Isto kao i ovjes. Vrhunski ovjes kada se stavi na motor ne mora nužno značiti da će se taj voziti brže, ali kod istog načina vožnje, zahvaljujući boljem ovjesu, sve je nekako lakše, sigurnije, tečnije itd...
b) s druge strane, kada govorimo o tisućicama, tu već nakon neke granice sportske gume posustaju i racing street/race gume se nameću kao logičan izbor po pitanju same sigurnosti
c) u ovom kontekstu treba znati da se određene razlike kod većine ne osjete. Do određene granice po pitanju načina vožnje, a i ako gledamo sam osječaj za motor i vožnju kada je vozač u pitanju, te razlike se ne osjete toliko, a nakon te granice pričamo o nijansama koje puno znače. Recimo na moj način vožnje po cesti, u 99% slučaja , razlika između sportske i RS/racing gume mi je isključivo u osječaju, a razliku između Racing Street i race gume ne primjetim.
Da bi bilo jasnije, dat ću dva primjera.
- Dolaze nam mušterije u servis za recimo promijenit ulje. Tokom rada ustanovimo da su gume na 1,5 bar i da je ležaj volana ne pri kraju nego katastrofa. Kada im to spomenemo, u većini slučajeva, ili ostanu u čudu , ili kažu a primjetio sam nešto čudno ali nisam znao što je. Takvima, sve ovo gore napisano nema smisla i ne pomaže, a nažalost i takvi se voze ili nastoje vozit brzo.
- S druge strane, ima jedan naš kolega forumaš ( neću spominjat tko je jer momak drži do svoje privatnosti i ja to poštujem ) , koji se vozi strahovito brzo. Moje osobno mišljenje,kada je cesta u pitanju, da spada među nekoliko najbržih ljudi koje sam imao priliku upoznati u životu. Tada je vozio hiljadarku na Racetecu od Metzelera i to race smjesi. Jednom prilikom došli smo do priče o razlikama između K0,K1 i K2 , te specifikacije za cestu K3. Povod je bio, razlika u cijeni ( ako uzmemo startnu razliku , kao i razliku u kilometraži ), koje je dosta velika, i ja sam mu rekao da mu ne mogu dati konkretan odgovor , ali da cesta ima svoja ograničenja i u tom kontekstu da mislim da se isplati probat K3, jer dugoročno nosi velike uštede. Nakon par mjeseci dolazi kod mene u butigu i kaže da se vraća na K1. U prvi momenat ja sam zastao, nije mi bilo svejedno, jer sam ga ja jednim dijelom nagovorio da proba K3. Počeli smo razgovor i onda mi je on rekao jednu veoma pametnu rečenicu.
Ne brini, super je guma, i točno kako si rekao, razlika je u nijansama, ali radi se o tome da zbog načina kako se ja vozim, ta nijansa je meni velika kao kuća, i čini mi razliku da li ću pasti ili ne. 

I da zaključim priču oko ovog, tekst je dug, jer je dobra nadopuna onog teksta prije neki dan, gradivo pred sezonu. Prvo želim da naglasim da mi nije namjera da ispadnem prepotentan i da sve znam, i sve je ovo u dobroj namjeri da bi se svi mi vozili sigurnije tokom sezone.

Za 80% vozača na cesti, kada je guma u pitanju, kvalitetna sport-touring guma je i više nego dovoljna uzmemo li u obzir način vožnje, ostalima je sportska guma i više nego dovoljna a samo mali dio treba ekstremnije gume. Nažalost, ako gledamo prodaju po segmentima i pitanja koja se postavljaju kod kupovine, omjeri ispadaju puno drukčiji. Meni to govori sljedeće, a mislim da sam i prošle godine napisao nešto slično. Postoji neka želja za brzom vožnjom kod većine a ista nema pokriće u iskustvu i znanju, i pokazuje se veliki nedostatak osječaja za motor i samu vožnju, pa se onda to kompenzira kupovinom ekstremnijih guma, nadogradnjom ovjesa i drugih komponenti motora, jer se postojeće navodno dovelo do limita.
Mislim da svatko treba voziti za sebe i onoliko brzo koliko mu to dozvoljava znanje i tehnika, i dok se u samoj vožnji uživa i osječa ugodno, a ne ići preko granice zbog drugih ili želje za dokazivanjem. Onaj tko se zna vozit, vozit će se brzo i na lošoj gumi, a onaj tko ne zna, ne može mu pomoć ni guma, ni ovjes ni ne znam šta.

Po pitanju guma , a i svega vezanog za motor te vožnju, neke stvari se mogu staviti na papir i obajsniti , a neke ne, ali sam feeling za motor i cestu, to nitko nikome ne može objasniti a najbitnije je u cijeloj priči.

Da ne zaboravim, još jedna napomena vezano za pritisak. Sam sebi sam više dosadio po tom pitanju, ali još jedna napomena. Kod guma zadnje generacije, koje su toliko napredovale u zadnje vrijeme, a sve to zahvaljujući novim tehnologijama koje su ugrađene u njih, ispravan pritisak nikada nije bio važniji nego sada. Nove gume su toliko osjetljive na pritisak da mala razlika od vrhunske gume čini lošu gumu. Tako da budite po tom pitanju što redovitiji  (y)

 
Matko, ti si kralj gumenih prstenova.
Hvala ti beskrajno za ovaj i osvrt od neki dan.
Moj naklon vaša visosti.
 
Bimba aj kad neko skupi dojmove ili čuješ ili provozaš ove nove Michelinke javi nam tu na forum  :mrgreen:
 
Nema problema. Samo pazite sa tim gumama. Kroz testove i promo materijale provlači se i uspoređuje sa sport gumama, i onda ispada odlična, ali radi se o Racing Street gumi i mijenja model Power Supersport.

Da se krivo ne izrazim, ne treba paziti na način da guma ne valja, kakva je vrijeme će pokazati, samo sam htio reći da je deklarirana kao Sport, ali u biti radi se o Racing Street gumi.
 
bimba said:
DRII

DRIII
M7RR

Ako te zanima konkretna razlika, DRII u kontekstu brže vožnje ( suho i vozne osobine ), vrlo blizu M7RR-a i DRIII, ono gdje osjetno kaska za njima je kilometraža i mokro i to je ono što opravdava razliku u cijeni.

S druge strane , u zadnje vrijeme imam puno pitanja koja je bolja M7RR ili DRIII. Iskreno , ne znam ni ja šta bi rekao. Generalno gume su vrhunske, u kontekstu segmenta kojem pripadaju ( Sport ), u odnosu na ono što je prije bilo dostupno na tržištu, rekao bi skoro savršene. Ljestvica po pitanju gornje granice do koje podnose agresivnu vožnju je visoko postavljena, a s druge strane kilometraža i ponašanje na mokrom, uzmemo li u obzr segment kojem pripadaju i performanse koje imaju nevjerojatna. Do prije nekoliko godina, da bi od gume imao toliku širinu primjene, trebalo je imati u garaži dva ili tri seta felgi sa različitim gumama.
E sad ako ih direktno usporedimo, i napominjem da tu pričamo o nijansama i doslvno tražimo dlaku u jajateu, kilometri mokro prednost M7RR , suho i vozne osobine DRIII. Kod ovog zadnjeg , rekao bi da je M7RR neutralnija, stabilna je i precizna i kod polunagiba, dok DRIII više radi on/off, ili si ravno ili si u punom nagibu. Kod polunagiba nije toliko stablna i precizna kao M7RR, ali kod punog ona dolazi do izražaja.
Kako se nosi dunlop sportsmart zadnji s njima? Pitam jer konkretno nisam imao nikad zamjerku na tu gumu, sad sam uzeo motor koji gore ima DR II, vidit cu kak je, al znas onu - kad ti se jednom nesto pokaze dobro, ne mjenjas.
 
Dosta dobro dok su temperature visoke, na niskim se ne može nosit sa njima
 
Znam da je long shot(ustvari su sanse ravne nuli  :LOL:)... Ali pitat cu svejedno. Da li ima itko kakvih iskustva sa GP Racer 212 na stazi(konkretno Grobnik).

I koje su razlike u odnosu na GP Racer 211?

Trebam uzet gume za stazu, pa ne znam da li ostati na provjerenom ili da isprobam novu garnituru  :mrgreen:
 
Ja sam nedavno postavio isto pitanje pa ćorak, ništa od odgovora.

Navodno bolje padaju u zavoj i negdje sam vidio da su stavili neki sloj što bolje provodi toplinu kroz gumu.

To je ono što sam ja uspio skužit...

"Derived from the legendary D212 GP Pro - Dunlop’s Isle of Man TT race specification bloodline - the road legal GP Racer D212 delivers the kind of performance, handling and endurance that until just a few years ago was only available to factory backed teams."  :afro:



https://www.dunlop.eu/en_gb/motorcycle/tires/sx_gp_racer_d212.RACER%20D212.html#/