Iebi Vyethar said:
hvala bimba, evo mt mi je na prodaju, a kakve su to sport gume ? :misli:
šta nije to racing street ?
evo ti par c/p tekstova što sam do sada pisao :
To sa Sport , Hypersport , Supersport je zeznuta igra i zbunjuje. Stvar je u biti vrlo jednostavna i u biti si pogodio. Kada pričamo o radijalnim gumama za nakede, R-ove itd.. postoje u biti 4 osnovne kategorije guma:
Sport Touring
Sport
Racing Street
Race
Problem nastaje u tome što sport kategoriju svaki proizvođać " naziva" drugačije. Npr. Bridgestone Sve svoje sportske gume naziva "Hypersport" ( S20 , BT-016, BT-014 ) , Pirelli "Sport" ( DRIII, DRII, Diablo Rosso, Diablo ), Conti isto Hypersport , Metzeler Sport&Supersport itd...
Dakle, da bi bilo jasnije to bi otprilike izgledalo ovako ( moguće su manje greške jer sam kući pa je ovo sve iz glave )
Race
Metzeler Pirelli Michelin Bridgestone Dunlop
Racetec slick Diablo Superbike Slick Power Slick Evo Racing Battlax Vo2 Slickovi KR
Racetec RR K1&K2 Diablo Supercorsa V2 SC0,1,2,3 Power Cup Evo R10 NHS D 212 GP
Racing Street
Metzeler Pirelli Michelin Bridgsetone Dunlop
Racetec RR K3 Diablo Supercorsa SP V2 Power Supersport Evo RS10 GP Racer*
Diablo Supercorsa BSB BT-003 RS
Sport
Metzeler Pirelli Michelin Bridgestone Dunlop
Sportec M7RR DRIII Pilot Power 3 S20 Evo Sportsmart II
Sportec M5 DRII Pilot Power 2CT BT-016 Pro Sportsmat
Sportec M3 Diablo Pilot Power BT-014 Qualifier II
Sport-touring
Metzeler Pirelli Michelin Bridgestone Dunlop
Roadtec 01 Angel GT Pilot Road 4 T30 Roadsmart III
Roadtec Z8 Angel ST Pilot Road 3 BT-023 Roadsmart II
Roadtec Z6 Diablo Strada Pilot Road 2 BT-021 Roadsmart
E sad, da preduhitrim potencijalna pitanja koja pretpostavljam da bi mogla biti , evo nekih dodatnih pojašnjenja
- na GP Racera sam stavio *, iz razloga što je on realno amaterska trkaća guma, a D212 GP profi trkaća guma ( pričamo o gumama sa šarom ) , jer Dunlop u biti nema u ponudi racingStreet gumu
- Ako netko pokuša opovrgnuti moje navode
pa ide u smjeru tipa da je Diablo Rosso III Hypersport a Diablo Rosso II Sport , ne stoji i evo činjenice. DRIII je novi model , zamjena za DRII stari model koji i dalje ostaje u ponudi ali po nižoj cijeni. Dakle, pričamo o sportskoj gumi zadnje generacije , i sportskoj gumi starije generacije, odnosno do prije mjesec dana isti odnos je bi DRII -Diablo , jer je DRIII tek izašao ove godine. Svaki proizvođać pogotovo u Sport i Sport -Touring segmentu, ostavlja u proizvodnji i stare model uz nove unutar dvi-tri generacije, ali različitih cjenovnih razreda.
E sad dolazimo do Diablo Rosso Corse. Diablo Rosso Corsa je u biti spoj dvije gume iz Pirelli-eve ponude. Karkasa i sredina gazećeg sloja je DRII a bokovi gazećeg sloja je smjesa Supercorse. Realno gledajući , Rosso Corsa je jedina prava Hypersport guma na tržištu, dakle ispod Supercorse a poviše serije Diablo Rosso, a i točno tako ih Pirelli i deklarira.
Ono što treba imati na umu, da se sad tu opet ne pojave pitanje kako je ova bolja od ove, pa kako koja di pripada, to je nešto drugo. Klasifikacija neke gume u pogledu kategorije kojoj pripada bazira se isključivo na tome za kakvu je namjenu proizvođać deklarira i u skladu s tim kako je tehnički izvedena po pitanju konstrukcije karkase, deklarirane max.brzine, nosivosti, udjela šare na gaznom sloju itd... E sad to što se neka pokaže bolja od druge ne mijenja kategoriju kojoj pripada.
OdgovorCitat:Obavijest
c/p
Bliži nam se sezona, ponovo ćemo na cestu, a vidim da ima i dosta novih članova, a idemo prije sezone malo ponovit gradivo i proći neke bitne stvari vezano za gume.
1. Pravilan izbor gume
kod dosta vozača problem leži i u pristupu. Kad se odluče na kupnju, većinom traže savjet od prijatelja, prodavača, na forumima itd. To je u redu, dapače poželjno, ali problem leži u dosta slučajeva krivo postavljenom pitanju.
-Koje gume da kupim za moj xy motor?
Krivo! Vi ne kupujete gume za motor, nego za sebe!
Pitanje koje trebate sebi postaviti je
- Koje gume kupiti za moj stil vožnje i uvjete u kojima koristim xy motocikl?
Ono što želim kazati je da će motor kao takav podnijeti bilo koju gumu koja ispunjava minimalne tehničke specifikacije uvjetovane motorom na koji se ugrađuju ( dimenzije, indeks nosivosti i brzine ). S druge strane dosta motora se može voziti na različite načine i kod izbora gume motor je nebitan, bitan je vozač, odnosno stil vožnje i uvjeti upotrebe.
Dakle, kod kupovine guma , treba odabrati onu gumu koja svojim karakteristikama odgovara vašem načinu vožnje i uvjetima upotrebe.
Ima nekoliko stvari koje sam primjetio tokom godina bavljenja svojim poslom, a koje su veoma opasne.
a) često je presudan izbor guma savjet od prijatelja i poznanika, odnosno bolje rečeno preporuka istih za određene gume. To je u redu, međutim u večini slučajeva ne vodi se računa o tome da li se taj prijatelj vozi jednako ili slično kao onaj koji kupuje gume i tu nastaju problemi
b) dosta puta neiskusni ljudi kupuju previše ekstremne gume jer su one navodno mekše. Da imaju mekšu smjesu i bolje drže ali imaju i puno veću radnu temperaturu. To u praksi znači da zahtjevaju određeni ritam i period zagrijavanja da bi proradile, da tokom same vožnje ovisno o ritmu ( brže-sporije ) osciliraju u performansama jer se hlade. Ono što je najbitnije napomenuti da dok su hladne su sklone iznenadnim i naglim puštanjima, i to je u dosta slučaja razlog pada kod manje iskusnih ili recimo tako sporijih vozača
c) zbog određenih razloga , bilo estetskih, ilo zbog predrasuda da će bolje držat, često se puta kupuju gume šire od originalnih. Svaku gumu s obzirom na njenu dimenziju mora pratiti i odgovarajuća felga , i pod tim mislim prvenstveno na širinu iste. Kada se na felgu montira guma koja je šira nego što felga može podnijeti, ona je skupi u području pete ( onaj dio "obruča " gume koji sjeda na felgu ) i dolazi do deformacije gazečg sloja koji se u jednom trenutku "lomi ". Guma nema pravilan oblik , ne radi kako treba i u pojedinim slučajevima kada se dođe do određenog stupnja nagiba, guma propada i zbog toga se pada.
Dakle, ako već idete u tako nešto, posavjetujte se s nekim tko zna o tome i poslušajte savjet, nemojte glavom kroz zid i gurati po svome.
2.Pritisak u gumama
Veoma važna stvar kada su gume u pitanju možda i najbitnija. Pravilan pritisak u gumama omogućuje gumi optimalne performanse , osigurava konstantnost istih kroz cijeli životni vijek gume, izvlači iz gume maksimalnu kilometražu itd..
U ovom kontekstu, nažalost većina radi i dalje neke kardinalne greške pa da upozorimo na njih
a) Guma sama po sebi je porozna i polako duši. Ne postoji niti jedna guma na svijetu koja 100% brtvi. Drugo, zrak kao takav mijenja volumen, kada se grije se širi , kada se hladi se skuplja, pa tako dolazi i do promijene pritiska u gumi. Međutim usljed pada temperature guma gubi pritisak , ali porastom temperature može vratiti dio tlaka međutim ne cijeli.
Dakle, zbog gore navedenih razloga veoma je važna redovita kontrola pritiska u gumama ( minimalno jednom mjesečno ) a pogotovo u slučajevima kada se motor rijetko vozi, jer sve navedeno dolazi još više do izražaja dok motor leži parkiran.
Nažalost postoji još određeni broj onih koji misle meni je vulkanizer napumpao gume kada ih je montirao ili se ravnaju po onome ne treba ih dirat dok ne osjetim da volan zatvara i da se motor čudno ponaša jer su gume pale na 1.5 bar. Tada je već kasno i napravljena je određena šteta na gumama.
Također, vodite računa o tome da će ljeti pad tlaka u gumama biti puno manji i nekad po mjesec dva neće biti osjetnog pada , ali to je zato što se motor vozi svaki dan i ono bitnije nema velike razlike u temperaturi između dana i noći. Međutim kada je proljeće i jesen u pitanju, velika je razlika između dana i noći i tada je gubitak tlaka u određenom vremenskom periodu puno veći.
b) Druga stvar koja se griješi je način na koji se kontrolira tlak
- tlak u gumama se uvijek kontrolira na hladnu gumu. Kada se motor vozi , guma se grije, grije se zrak unutar gume, zbog grijanja se širi i pritisak u gumi raste. Pod određenim okolnostima, ovisno o doba godinu, načinu vožnje i motoru, porast tlaka u odnosu na hladnu gumu zna biti i do 0,5 bara.
- provjera tlaka na benzinskim stanicama. Oni imaju dobre i baždarene manometre, ali problem je u tome što tu prolazi dan i noć milion ljudi i ti manometri se bacaju , čupaju, prelaze se autima preko njih itd... zbog toga znaju pokazivati krive vrijednosti i imati velika odstupanja ( moje iskustvo , najveće do sada odstupanje je bilo 1,1 bar ). Dakle, provjeru tlaka radite kod vulkanizera, ili kupite neki solidan džepni manometar i dva puta godišnje kod vulkanizera ga kontrolirajte i provjeravajte odstupanje
c ) Spuštanje tlaka u gumama u odnosu na preporučene pritiske
Da, ima smisla i funkciju ali ne uvijek i treba se znati što se radi. Posebno ako je motiv razne priče i savjeti prijatelja koji znaju "nekog" tko se vozi po stazi itd... Tu treba biti svjestan Tri stvari.
Pod broj jedan, ima ljudi pa i ovdje na forumu koji se stvarno voze da ti mozak stane , i oni znaju šta rade i ne treba im nitko pa čak ni ja objašnjavati što i kako da rade sa tlakovima. Naučili su i shvatili kako stvari funkcioniraju jer se morali i trebalo je godina i učenja na greškama da bi došli do toga. Ali većina nisu oni, i preporučeni tlakovi su oni koji vam garantiraju da će u svakom trenutku i u bilo kojoj situaciji guma odraditi svoj posao i biti sigurna.
Pod broj dva , svaka guma ima indeks nosivosti i brzine. Međutim njena nosivost je uvjetovana tlakom u gumi i brzinom. Porastom brzine i padom tlaka ta nosivost drastično pada. Kratki primjer , Honda CBR 600RR sa gumama 120/70-17 i 180/55-17, na tlaku prednja 2.5 zadnja 2.9 do brzine 200 km/h gume imaju nosivost skoro 600 kg. I više nego dovoljno. Međutim na tlaku recimo od dva bara, i pri brzini 260 km/h ta nosivost pada na cca 260-270 kg. I sad zamislite situaciju auto put, dvoje na motoru , nizak tlak i brzine 240 i više... Ima postova i slika ovdje na forumu, na drugim, po časopisima itd.. gdje su gume pucale i raspadale se u vožnji. Garantiram da je u 90% slučajeva krivac nizak tlak u gumama.....
I na kraju broj tri. Postoje standardne gume, ali postoje i race gume. Race gume su predviđene za rad na nižim tlakovima i drukčije su konstrukcije nego klasične gume i tu takođe treba biti oprezan. Isti motor, isti uvjeti, isti vozač. Pirelli Diablo Supercorsa će raditi jednako dobro na tlakovima nižim 0,2 do 0,4 bara nego recimo Diablo Rosso II na većim. Ali ako se DRII spusti u istim uvjetima na tlakove na kojima se vozila Supercorsa, neće raditi kako treba
3. Prva vožnja nakon zime&duža vožnja po gradu
a) nakon što je motor ležao cijelu zimu, guma se skrutila i " zatvorila " . Pametno je imati pristup kao da je nova guma te prvih 100-tinjak kilometara voziti normalno i izbjegavati nagle radnje. Treba gumu pustiti da se očisti, prodiše i proradi kako treba
b) po našim gradovima asfalt je loše kvalitete i pun prašine i masnoće. Oni koji većinu vremena voze po gradu i ne izlaze često na otvorenu cestu, možda su primjetili da guma nakon nekog vremena kao da izgubi na performansama. Razlog leži u tome što gradksi uvjeti nakon nekog vremena površinu gume "ispoliraju " i uz to je guma puna masnoća i prašine. Kvalitetno riješenje je s vremena na vrijeme izaći na otvorenu cestu i " očistiti " gumu. Otvorena cesta će gumu očistiti od smeća, otvoriti će pore i guma će " prodisati " i čim se vratite u grad primjetit ćete razliku i vidjeti da guma puno bolje drži.
Evo , ovo bi bile neke osnove i nešto što sam smatrao da je vrijedno napomenuti pred sezonu i nadam se da sam pomogao. Želim vam u ovoj sezoni što više ljepih,ugodnih i sigurnih kilometara, što manje padova, i što više druženja
Da ne zaboravim za one koji su relativno novi, inače se bavim gumama, moja stranica je www.motogume.hr / Motobox, uovznici smo Pirelli i Metzeler moto guma za RH. Bilo kakav savjet da trebate slobodno pitajte, s tim da računajte da u sezoni a i inače imam puno obaveza pa morate biti strpljivi , ali uvijek ćete dobiti kvalitetan i opširan odgovor i dobar savjet
c/p
Da bi sve gore bilo i jasnije, mali opis kategorija
Sport Touring
Gume namijenjene za putovanja, odlikuje ih velika kilometraža, udobne, stabilne pri velikim brzinama ali omogućavaju i jednim dijelom dinamičniju vožnju
Sport
Namijenjene za sportsku vožnju ali i dalje upotrebljive svaki dan. Dobar omjer cijene i kilometraže i performansi
Podkategorija Hypersport
Namijenjene više zahtijevnim korisnicima kojima je primaran grip na suhom te dinamička svojstva kod agresivnije vožnje, te su to i spremni nešto više i platiti u odnosu na klasičnu sportsku gumu
Racing Street
gume izvedene iz race guma, prilagođene upotrebi na cesti ( u pravilu nešto niže radne temperature te smirenijeg profila prednje gume nego race gume ). Namijenjene onima koji se voze ekstremnije, idu na stazu povremeno i žele gumu koju mogu koristiti i na cesti i na stazi
Race
Staza
Što se tiče kategorija, kako se ide više prema race mijenjaju se četiri bitne stavke:
- gume manje traju
- profil je oštriji ( gubi se na stabilnosti kod velikih brzina a dobiva se u nagibu )
- lošije su na mokrom a bolje na suhom ( slickove po ovom pitanju zanemarite jer postoje za sve uvjete )
- puno više koštaju ( s tim da jedino van pravila je da su sport gume najeftinije, pa sport-touring i onda dalje po redu )