GUME - SVE ONO STO VAS ZANIMA

3alfa3 said:
Da, ali onda pricamo o manjoj korekciji brzine gdje destabilizacija motora i oduzimanje gripa zadnjoj gumi zbog kocenja nije problem jer nije nagibom ni blizu limita. Samo, ne razumijem koja je poanta kocenja zadnjom u tom scenariju, prosvijetli me, volim ucit (i ne, nisam zlocest, stvarno me zanima )[emoji106]

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Iako nisam ni ugrubo mjerodavan za odgovoriti kvalitetno (prvenstveno jer sam ne pretjerano dobar vozač  koji u principu improvizira u 93% vožnje), ali kad pročitam tvoj post djeluje mi kao da nisi nikad sjeo na motor a puno teorije znaš  :mrgreen:  A znam po pričitanom na forumu da to nije istina.


Davno sam gledao Twist of the wrist, onaj Kawasaki starac kaže također da ima logike za lagano stanjivanje putanje zadnja kočnica.
 
Šta mislite ,zašto u moto GP-u neki imaju zadnju pod palcem,vjerovatno zato da mogu kočit i dok su full nagnuti,vjerovatno ima smisla kočenje zadnjom.
 
stipe_zxr said:
Triba vozit po ogranicenju kao ja i nemate problema di triba kociti  :mrgreen:. Uvik polako po d8  :LOL:

Eh, D8... Desni zavoj na ulazu u Zivogosce, iz pravca Ploca. Redovno zaboravim na njega i onda ide farbanje gaca  :LOL:, dok nisam naucio koristiti zadnju  :mrgreen:
 
Spin said:
...ali kad pročitam tvoj post djeluje mi kao da nisi nikad sjeo na motor a puno teorije znaš  :mrgreen:  A znam po pričitanom na forumu da to nije istina.


Pa, praksa nije garancija da nesto radis optimalno, zato sam i napisao da sam otvoren za ucenje. Ali, za sad me praksa sluzi dobro, a odgovor na nepostavljeno pitanje je: vozim od osnovne skole 2 kotaca koji nisu na pedale, a sad mi je 46 (koji znakoviti broj, naravno, bez ikakvih pretenzija [emoji23][emoji23][emoji23])

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 
Nema garancije nikakve, neovisno bio teoretičar ili praktičar  :D
U teoriji, zadnja kočnica izgleda objektivno može pomoći u okuci. Goolganje kao prvi rezultat izbaci ovaj članak:
https://www.cycleworld.com/sport-rider/riding-skills-series-using-rear-brake#page-2
Tako nešto je i twist of the wrist spominjao.
Druga stvar je primjena u praksi, tj. koliko to dobro i pravovremeno radimo. Ne vjerujem da previše amatera razmišlja o tome što i kako točno raditi usred okuke ili baš točno zna u čemu griješi. Ja bar ne. Otprilike znam što bi trebalo napraviti, i vozim. Svako malo i zajebem, srećom već dugo bez ozbiljnog pada, ali u subotu sam na Senj-Karlobag tako odletio u drugu traku da je to bila milina. Skoro svaki put na turi od parsto km se zaigram i posljedično bar u jednoj situaciji se userem ko grlica. Iako sam pogledao twist of the wrist i često gledam snimke s TT-a  :mrgreen:

Pitao si zašto ne nageti motor još malo umjesto kočnice. U mom slučaju jer ne mogu više. Tu zadnju pipam samo kad već sjebem stvar i vidim da necu proci zavoj. Odmah se malo ukočim i motor još više izgubi putanju. Tu zadnja igra nešto, što možda i objektivno(ako slučajno sve pravilno odradim, dakle pravi trenutak i pravi pritisak), što psihički.

I za kraj, napominjem da vozim staru Apriliu. Nama zadnja kočnica radi samo prvih par mjeseci nakon servisa, onda popušta stisak poprilično pa ju ne možeš baš jako stisnuti i da hočeš.  :mrgreen:

 
Spin said:
U teoriji, zadnja kočnica izgleda objektivno može pomoći u okuci. Goolganje kao prvi rezultat izbaci ovaj članak:
https://www.cycleworld.com/sport-rider/riding-skills-series-using-rear-brake#page-2
Tako nešto je i twist of the wrist spominjao

Procitao taj clanak sad kad sam se dokopao kompa. Kako sam i pretpostavio: eventualno ako se gas ne pusta da se ne poremeti motor. Ali, ispada da ako nisi prebrz, (u principu) nepotrebno, a ako si prebrz, opasno (manje se koristi u ekstremnijim situacijama, navode stazu, ajmo to kolokvijalno prevest u "voznja na noz").


Apropo twist of the wrist2 filma, pogledao vise puta, moram priznat da mi promaklo. Trebam danas odgledat ponvo cijeli film (nije problem, budem) ili neko zna okvirnu minutazu gdje se to spominje? Tnx
 
3alfa3 said:
Napisao si da ako se zajebes.... znaci da  si pretjerao, tako sam si protumacio i napisao moje misljenje o upotrebi zadnje kocnice  u toj situaciji gdje si posumnjao u mogucnosti motora, podloge, ili u svoje mogucnosti [emoji106]

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Nepoznata cesta...zavoj u zavoju...
Lagana voznja... u sestoj 70-80...
Bolje da piknem malo zadnju i dobro...
 
dani83 said:
Nepoznata cesta...zavoj u zavoju...
Lagana voznja... u sestoj 70-80...
Bolje da piknem malo zadnju i dobro...

:shock:

Fakat lagano.  Uljulala te lagana voznja pa si bio lijen saltat i uso u zavoj donekle nepripremljen, a u 6.oj. Najvise neugodnosti sam imao upravo u takvim situacijama, kad bi bio brzi u 3. ili 4., usredotocen skroz, ne sjecam se da je bilo frke (OK, bilo je, al zato jer sam se precijenio, a ne uljuljao)
 
Dali ovdje samo ja vidim ociti problem? U lijevom zavoju u "postenom" nagibu, prsti desne noge(ili barem korjen prstiju) su mi na osloncu a petom se upirem o stitnik oslonca da bi se sto bolje fiksirao za ulreti koljenom o stranu rezervoara. Kada je desni zavoj, prsti desne noge su takoder na osloncu i noga je okrenuta ka zavoju. Dakle, u obje situacije su prsti poprilicno daleko od poluge kocnice. Ako se, kao sto ste naveli, zadnja koristi u jebackom nagibu za korekciju putanje, moze li mi netko objasniti kako ju piknuti u toj poziciji?
 
kacigae30 said:
Kako se vozi u sestoj 70?  :mrgreen:
to samo Dani zna  :mrgreen:

nostradamusbj said:
Dali ovdje samo ja vidim ociti problem? U lijevom zavoju u "postenom" nagibu, prsti desne noge(ili barem korjen prstiju) su mi na osloncu a petom se upirem o stitnik oslonca da bi se sto bolje fiksirao za ulreti koljenom o stranu rezervoara. Kada je desni zavoj, prsti desne noge su takoder na osloncu i noga je okrenuta ka zavoju. Dakle, u obje situacije su prsti poprilicno daleko od poluge kocnice. Ako se, kao sto ste naveli, zadnja koristi u jebackom nagibu za korekciju putanje, moze li mi netko objasniti kako ju piknuti u toj poziciji?

nemoj previše na prste, strugati ćeš petom, ako imaš br. čizmi 47, prije nego fuzićem (y)
(na nekim motorima :mrgreen:)


BTW
ja ne kočim u zavoju  8) ili ga vidim cijelog prije i kud idem
ili vozim predvidivo i ne blesiram sam i umišljam da sam GP  :mrgreen:
 
2nostradamusbj  (y)
ktm08 said:
Šta mislite ,zašto u moto GP-u neki imaju zadnju pod palcem,vjerovatno zato da mogu kočit i dok su full nagnuti,vjerovatno ima smisla kočenje zadnjom.
 
Alaaaa ... svega se natrkeljalo ... da puno se spamamo temu probat ću samo kratko odgovorit na ovo...

3alfa3 said:
Da, ali onda pricamo o manjoj korekciji brzine gdje destabilizacija motora i oduzimanje gripa zadnjoj gumi zbog kocenja nije problem jer nije nagibom ni blizu limita. Samo, ne razumijem koja je poanta kocenja zadnjom u tom scenariju, prosvijetli me, volim ucit (i ne, nisam zlocest, stvarno me zanima )[emoji106]

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Znači ja na otvorenoj cesti stražnu koristim u dvije situacije:

1. kad na ulasku u zavoj imam full jako kočenje prednjom pa dok otpuštam prednju istovremeno lagano dodajem stražnju da bi  prednji kraj motora ostao što mirniji, odnosno smanjio "rebound" i povećao grip prednje na ulasku u zavoj i to ponekad nastavljam skoro do polovice zavoja, s time da što nagib postaje oštriji stražnju sve više popuštam.

2. ako sam već u zavoju tipa serpentina pa još ako je nizbrdo (recimo spust s Vratnika u Senj) a malo sam prebrz, no ne želim se prekočit, ne želim riskirat proklizavanje prednje odnosno podizanje motora i širenje putanje.  Lagano doziranje zadnje pomaže u tome da se održi zatvorena putanja.

Treća varijanta je na skliskim gradskim ulicama, prvenstveno u skretanju pod 90 kad je u pitanju mala brzina i recimo istovremeno prelazak preko pješačkog.  Tu ako i klizne stražnja lako ju je iskontrolirat, no ako klizne prednja istog trena si na podu.

Rezime cijele priče oko kočenja stražnjom bi bio da se na taj način nešto malo smanjuje brzina, uz istovremeno povećanje gripa na prednjoj a motor nema tendenciju uspravljanja iz nagiba.
 
MIK0 said:
Alaaaa ... svega se natrkeljalo ... da puno se spamamo temu probat ću samo kratko odgovorit na ovo...

Znači ja na otvorenoj cesti stražnu koristim u dvije situacije:

1. kad na ulasku u zavoj imam full jako kočenje prednjom pa dok otpuštam prednju istovremeno lagano dodajem stražnju da bi  prednji kraj motora ostao što mirniji, odnosno smanjio "rebound" i povećao grip prednje na ulasku u zavoj i to ponekad nastavljam skoro do polovice zavoja, s time da što nagib postaje oštriji stražnju sve više popuštam.

2. ako sam već u zavoju tipa serpentina pa još ako je nizbrdo (recimo spust s Vratnika u Senj) a malo sam prebrz, no ne želim se prekočit, ne želim riskirat proklizavanje prednje odnosno podizanje motora i širenje putanje.  Lagano doziranje zadnje pomaže u tome da se održi zatvorena putanja.

Treća varijanta je na skliskim gradskim ulicama, prvenstveno u skretanju pod 90 kad je u pitanju mala brzina i recimo istovremeno prelazak preko pješačkog.  Tu ako i klizne stražnja lako ju je iskontrolirat, no ako klizne prednja istog trena si na podu.

Rezime cijele priče oko kočenja stražnjom bi bio da se na taj način nešto malo smanjuje brzina, uz istovremeno povećanje gripa na prednjoj a motor nema tendenciju uspravljanja iz nagiba.


1. Kocim  u zavoj kad se vozim umjereno brzo, a pogotovo kad vozim brzo (za moje mogucnosti  :mrgreen: ), samo prednjom, ponekad i jako duboko u zavoj, sto brze vozim, to dublje u zavoj kocim. Tranziciju od kocenja do ubrzavanja izvodim sto je moguce gladje i pokazalo mi se kao uspjesna tehnika. Zapravo, neprirodno mi je drugacije proc zavoj ako vozim brzo (kocenje pred zavoj, pustanje kocnice, ulazak u zavoj itd). Kad se vozim "turisticki", najcesce ni ne kocim, dovoljno je pustanje gasa prije zavoja da se korigira brzina ako je potrebno, a onda kroz zavoj klasicno sa laganim dodavanjem gasa, cesto i bez povecanja brzine ili minimalno, al to nije tema.
Btw, kako si opisao, ispada da zadnju koristis kao pomoc u tranziciji izmedju kocenja i ubrzavanja, tako sam shvatio. Ja sam navikao samo prednjom, valjda manje stvari za procesiranje u glavi: lakse ostat skoncetriran na desnu ruku nego i na ruku i na nogu  :LOL:

2. mogu se vidit u toj situaciji, ali opet pricam o necemu sto u manjoj mjeri nalikuje na tocku 3 zbog brzine kretanja koja nije velika, Recimo, bas to spustanje sa Vratnika prema Senju, desni zavoji (serpentine), a mozda sleper ide u kontra smjeru i malo je i u tvojoj traci pa se drzis desne strane svoje trake i radijus zavoja je jako mali, ali i nagib motora je zapravo mali.

3. da, vrlo male brzine, puno rada volanom - koristim zadnju da ne izgubim prednji kraj pod sobom i slozim se na pod. To je vjerojatno 99% svog kocenja zadnjom u mom slucaju.
 
kacigae30 said:
Kako se vozi u sestoj 70?  :mrgreen:

Ja, eventalno u petoj... :mrgreen: