MIK0 said:
Alaaaa ... svega se natrkeljalo ... da puno se spamamo temu probat ću samo kratko odgovorit na ovo...
Znači ja na otvorenoj cesti stražnu koristim u dvije situacije:
1. kad na ulasku u zavoj imam full jako kočenje prednjom pa dok otpuštam prednju istovremeno lagano dodajem stražnju da bi prednji kraj motora ostao što mirniji, odnosno smanjio "rebound" i povećao grip prednje na ulasku u zavoj i to ponekad nastavljam skoro do polovice zavoja, s time da što nagib postaje oštriji stražnju sve više popuštam.
2. ako sam već u zavoju tipa serpentina pa još ako je nizbrdo (recimo spust s Vratnika u Senj) a malo sam prebrz, no ne želim se prekočit, ne želim riskirat proklizavanje prednje odnosno podizanje motora i širenje putanje. Lagano doziranje zadnje pomaže u tome da se održi zatvorena putanja.
Treća varijanta je na skliskim gradskim ulicama, prvenstveno u skretanju pod 90 kad je u pitanju mala brzina i recimo istovremeno prelazak preko pješačkog. Tu ako i klizne stražnja lako ju je iskontrolirat, no ako klizne prednja istog trena si na podu.
Rezime cijele priče oko kočenja stražnjom bi bio da se na taj način nešto malo smanjuje brzina, uz istovremeno povećanje gripa na prednjoj a motor nema tendenciju uspravljanja iz nagiba.
1. Kocim u zavoj kad se vozim umjereno brzo, a pogotovo kad vozim brzo (za moje mogucnosti
![MrGreen :mrgreen: :mrgreen:](/styles/default/xenforo/smilies/xenforo/mrgreen.png)
), samo prednjom, ponekad i jako duboko u zavoj, sto brze vozim, to dublje u zavoj kocim. Tranziciju od kocenja do ubrzavanja izvodim sto je moguce gladje i pokazalo mi se kao uspjesna tehnika. Zapravo, neprirodno mi je drugacije proc zavoj ako vozim brzo (kocenje pred zavoj, pustanje kocnice, ulazak u zavoj itd). Kad se vozim "turisticki", najcesce ni ne kocim, dovoljno je pustanje gasa prije zavoja da se korigira brzina ako je potrebno, a onda kroz zavoj klasicno sa laganim dodavanjem gasa, cesto i bez povecanja brzine ili minimalno, al to nije tema.
Btw, kako si opisao, ispada da zadnju koristis kao pomoc u tranziciji izmedju kocenja i ubrzavanja, tako sam shvatio. Ja sam navikao samo prednjom, valjda manje stvari za procesiranje u glavi: lakse ostat skoncetriran na desnu ruku nego i na ruku i na nogu
2. mogu se vidit u toj situaciji, ali opet pricam o necemu sto u manjoj mjeri nalikuje na tocku 3 zbog brzine kretanja koja nije velika, Recimo, bas to spustanje sa Vratnika prema Senju, desni zavoji (serpentine), a mozda sleper ide u kontra smjeru i malo je i u tvojoj traci pa se drzis desne strane svoje trake i radijus zavoja je jako mali, ali i nagib motora je zapravo mali.
3. da, vrlo male brzine, puno rada volanom - koristim zadnju da ne izgubim prednji kraj pod sobom i slozim se na pod. To je vjerojatno 99% svog kocenja zadnjom u mom slucaju.