GUME - SVE ONO STO VAS ZANIMA

3alfa3 said:
Nije sitno ak je dan kao danasnji, a motor parkan prije voznje u hladu (30+C)ili na suncu. Temp guma na suncu moze bit i preko 60C, a svakih 10C razlike znaci malo  vise od 0,1 bar razlike u tlaku. Matematika kaze da razlika u tlaku moze biti i preko 0,4 bara razlike, a motor jos nije ni krenuo. U praksi, takve gume ce u normalnoj cestovnoj voznji imat nizi tlak nego prije djira, ako su bile dugo izlozene suncu. Cinjenice se ne obaziru na misljenja [emoji106]

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Isto tako i gorivo isparava vise na jakom suncu pa paljenje istog motora moze izazvat samozapanjenje para i kabuum.
Uglavnom, sve 5. Samo opusteno.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

 
s2r said:
Isto tako i gorivo isparava vise na jakom suncu pa paljenje istog motora moze izazvat samozapanjenje para i kabuum.

Da ali to je offtopic u ovoj temi, ali možemo i na tu temu, to jest ne da možemo nego bi morali.
 
Jbg, pokusao sam bit ozbiljan, evo obecajem, necu vise [emoji106][emoji23]

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 
Pa i ja sam.
Gle, sto ce se sa tom extremnom temp u gumi zbog sunca dogodit u prvih par km voznje? Sukladno s time i s tlakom?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

 
s2r said:
Pa i ja sam.
Gle, sto ce se sa tom extremnom temp u gumi zbog sunca dogodit u prvih par km voznje? Sukladno s time i s tlakom?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Pa, imat ces krivi tlak, prenizak, jer ce guma bit prije voznje pod vecim tlakom nego u voznji, u najboljem slucaju na istom tlaku, al to ovisi jel dan kao danasnji ili bitno blazi. Normalno je da je na cesti porast tlaka oko 10% i to je ukalkulirano kod provjere i preporuka, zato se  to i naziva "hladni tlak". Naravno, cestovne gume, cestovna voznja, za sve ostalo se podrazumijeva da vozac zna sto radi i sto mu odgovara ako se to razlikuje od generalnih preporuka proizvodjaca

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 
Btw, motor mi je u garazi, u hladu, ali koja nije hladjena klimom i temp je manje vise ista ili malo niza od vanjske u hladu. Provjerim tlak, krenem na djir, ne provjeravam tlak ako bi motor bio na suncu parkiran,  znam kakvo je stanje bilo u garazi. Ako bi u danu doslo do porasta temp za par c , pa i 10, ne brinem, nije neka razlika (0,1 bar, fakat nebitno za cestu). Ali provjerit tlak na motoru kojeg przi sunce dulje vrijeme nema smisla, osim ako ne ukalkuliras (barem ugrubo) tu razliku.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 
Evo najnepovoljniji scenarij.....
Preporuka je najcesce 2,5 i 2,9. Imas sport gume i planiras na djiru vozit agresivno, ne divljacki, ali "dinamicno".  Spustis to na 2,3 i 2,5 (karikiram). Ali, mjerio si kad ih je sunce jaaaako ugrijalo.....
U voznji ti padne tlak na 2,2 i 2,4 zbog strujanja zraka preko kotaca, a odlucis se na povratak autoputom da skratis vrijeme. Ako ti se bas jako zuri i odvrnes gas na duplo trocifrenu cifru, tu ne pricamo vise o trajanju gume, nego o sigurnosti.

Ok, ekstreman primjer, ali, nije nemoguc, pogotovo ako jos nize spustis tlak i kalkuliras da bi trebalo bit na granici i odlucis se na tu varijantu

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 
3alfa3 said:
Evo najnepovoljniji scenarij.....
Preporuka je najcesce 2,5 i 2,9. Imas sport gume i planiras na djiru vozit agresivno, ne divljacki, ali "dinamicno".  Spustis to na 2,3 i 2,5 (karikiram). Ali, mjerio si kad ih je sunce jaaaako ugrijalo.....
U voznji ti padne tlak na 2,2 i 2,4 zbog strujanja zraka preko kotaca, a odlucis se na povratak autoputom da skratis vrijeme. Ako ti se bas jako zuri i odvrnes gas na duplo trocifrenu cifru, tu ne pricamo vise o trajanju gume, nego o sigurnosti.

Ok, ekstreman primjer, ali, nije nemoguc, pogotovo ako jos nize spustis tlak i kalkuliras da bi trebalo bit na granici i odlucis se na tu varijantu

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Tako je.
Nitko normalan nece ostavit motor par ura na kuvajtskom suncu pa ic mjerit tlak. Nema logike. Tj nema poveznice s nicim o cemu pricamo par postova vec.
Sto si i sam reko, mjeris nakon izlaska iz garaze ili ispod odrine, whatever.. i to je to. Napumpas, odes u djir, parkiras ga na Kreti 15.8 na suncu, temp i tlak sukladno tome naraste, krenes, par km kasnije, dodje sve na svoje opet. Goni misko ;)

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

 
Pa jebemu, jel nam toliko trebalo? [emoji23]

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 
3alfa3 said:
Pa jebemu, jel nam toliko trebalo? [emoji23]

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
A sta cemo, vruca kasa bila pa se vrtili oko nje.
Sumarum price je, da nema potrebe se sekirat oko analnih sitnica, osim ako nisi top3 rejser u AA prvenstvu ili freak kome je to fetis. Mnogo celjadi na forumu se pogubi u tim detaljima, a mnogo baznije stvari ne kontaju/shvacaju/percipiraju

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
Ma jasno, samo sam htio naglasit da provjera tlaka na motoru koji u ovo doba godine stoji na suncu nije isto kao da je u hladu,  jer ce tlak biti visi  mozda i pola bara, a to nije beznacajno

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 
Meni motor ako ne mjesi jer se ispuhala guma uopce ne brinem o tlakovima. Spor sam svakako  :LOL:
 
3alfa3 said:
Ako proizvodjac gume za taj motor navodi drugaciji tlak, onda se on uzima kao  preporuka. Ako ne, onda preporuka proizvodjaca motora.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Amen !
 
Nisam dugo  :mrgreen:
al moram jer sam ugodno iznenađena jednom vrlo običnom gumom  (y)
dakle, kao fan DR II za put od 5000 km (uglavnom ravne i brzinom autoceste) rute odlučila sam promijenit gumu
naravno , za savjet pitam Matka i on kaže Diablo Strada je za tebe
motor puno pokretljiviji , guma nakon pet i nešto ne pokazuje nikakvog traga ni znaka
po kiši , na potpuno mokroj cesti prema Panoniaringu ( ako je netko slučajno bio zna kakvo je tamo igralište  :mrgreen: ) kroz duge i pregledne zavoje na 175 ne mrda , čak ni na crti
motor tako lako pada u da se čak nisam ni spustila do kraja , baš pravo iznenađenje
sad ću je voziti do jeseni pa ćemo vidjeti kak će se ponašat na vrućem asvaltu
ne daje toliko informacija sa podloge ko II , al da podnosi i malo bržu vožnju po cesti a da se osjećaš sigurno - bome da  (y)