GUME - SVE ONO STO VAS ZANIMA

BM0021 said:
Je ali na tom rubu rubova ne siluješ gas na cesti nego baš tu di je njima full silica. Sportsmart TT koji je ista kategorija baš suprotno navodi kako uopće nema silice jer koliko je dobra za hladno i mokro toliko je loša jer se lako pregrije i trajno izgubi svojstva.

Drugacije filozofije su primjenili Pirelli i Dunlop. Dunlop je mozda isao na jacu voznju po suhom, a Pirelli na sve vremenske uvjete. To mi prvo pada na pamet, ali siguran sam samo u jedno sto sam i napisao: cestovne gume moraju pomirit razlicite stvari. Usporedni test bi pokazao sto ti vise odgovara
 
Ovo je sa Dunlopove stranice kod Sportsmart TT:
"Silica se dodaje u gazni sloj kako bi se podigla razina gripa na mokroj i hladnoj podlozi, međutim vrlo je osjetljiva na visoku temperaturu. Smjesa gume sa silicom ukoliko je pregrijana tj. ako gazni sloj postigne temperature veće od 80°C rapidno i bespovratno gubi svojstva nakon hlađenja, stoga nije preporučljiva kod guma hypersport i race namjene, kao i što izlazak na stazu sa sport-touring gumama nije preporučljiv."

A Pirelli se kod gume skroz iste namjene baš hvali sa full silica. Pa sad dragi Lastane kome vjerovati? :mrgreen:
 
BM0021 said:
Ovo je sa Dunlopove stranice kod Sportsmart TT:
"Silica se dodaje u gazni sloj kako bi se podigla razina gripa na mokroj i hladnoj podlozi, međutim vrlo je osjetljiva na visoku temperaturu. Smjesa gume sa silicom ukoliko je pregrijana tj. ako gazni sloj postigne temperature veće od 80°C rapidno i bespovratno gubi svojstva nakon hlađenja, stoga nije preporučljiva kod guma hypersport i race namjene, kao i što izlazak na stazu sa sport-touring gumama nije preporučljiv."

A Pirelli se kod gume skroz iste namjene baš hvali sa full silica. Pa sad dragi Lastane kome vjerovati? :mrgreen:

Talijanskim prevarantima nikad  :mrgreen:

 
Dobit ćeš kilometre 5000 sam priša sa zadnjom i odjednom ne drži a prednja je još na motoru oko 8000 drži bolje od zadnje mitasice :misli: ali koliko novaca takva guma opet naručivam set lani su bile oko 2400 a ove godine 100 kun manje,vrijede svaku lipu,SC nisam vozio pa ne mogu uspoređivat :021:
 
BM0021 said:
Jel netko vozio Rosso Corsa II? Nešto mi nije jasno kod te gume, hvale se sa "full silica" točno u području kojem na cesti najviše otvaraš dok se npr Sportsmart TT (jednako mom tumačenju) hvali baš suprotnim da nema silike koja se lako pregrije i nepovratno izgubi svojstva. Gume iste namjene direktni konkurenti.

PRODUCT-PRESENTATION_Page_25.jpg

Da bi se to pojasnilo treba prvo objasniti neke detalje:

1. Što je guma

Prirodna guma se ne koristi u gumama za motore već duži niz godina. Većina spojeva sada se sastoji od složene smjese od 25 do 30 sastojaka. Točna mješavina i količine svakog sastojka određuju se prema vrsti gume o kojoj se radi - sport touring guma se mora nositi sa velikom kilometražom, dok recimo trkača guma mora osigurati maksimalan grip na suhom. Sport-touring gume se koriste u normalnim uvjetima, njihova radna tempertura je niska i za to su pogodne za upotrebu na niskim temperaturama. Trkače gume su izložene puno većim naprezanjima, temperature su ogromne i zato imaju puno veću radnu temperaturu, ali ne isto tako ne rade kako treba na preniskim temperaturama.
Način kako guma funkcionira, najvećim dijelom je definirana sa dva glavna sastojka, a to je carbon black i silica. Carbon black ili laički da bude jasnije čađa je nusproizvod izgaranja nafte, a silica je kemijski spoj silicijev dioksid koji se nalazi u pijesku.

2. tvrdo nije tvrdo, mekano nije mekano

Znam po mušterijama koje dolaze u dućan, većina nas kada gleda gumu bode noktom i onda kao vidi da li je guma, što nema veze sa pravim stanjem stvari, meka ili tvrda.Generalno definiranje gume kao mekša ili tvrđa je sa tehničke strane pogrešna definicija, odnosno nazvati neki spoj "mekim" ili "tvrdim" tehnički je pogrešno. U pogledu trkaćih guma, meke, srednje i tvrde gume i njihovo definiranje na taj način,  obično se odnosi na kombinaciju strukture gume i sastava. Kombinacija ovih dvaju parametara namijenjena je postizanju specifičnih rezultata u specifičnim uvjetima, ovisno o stvarima poput temperature, udaljenosti od utrke, površinske abrazivnosti i načinu vožnje ( nego želi više osjećaja recimo na prednjem kraju itd... ).
Da bi bilo jasnije slick , koji je generalno " najmekša " guma , na dodir u skladištu djeluje najtvrđe, a zašto je tako biti će objašnjeno u nastavku


3. Temperatura je ključna ...

Trkače gume u principu kada su hladne daju nikakav grip, ali zato na visokim temperaturama ogromne količine kada bude vrlo vruće (u nekim slučajevima preko 120 ° C) - zbog toga trkači koriste grijače guma. To je zato što trkače gume koriste visok udio čađe/ carbon black-a u mješavini. Da bi ista funkcionirala, čađa se mora zagrijati i tada postaje ljepljiva za osiguravanje visokih razina gripa. Dakle , kada su u pitanju trkaće gume, carbon black je najvažniji sastojak

4. Silica je vaš prijatelj ... kada je cesta u pitanju

Kada je riječ o proizvodnji putnih guma, silica je čarobni sastojak. Sjajna stvar silike je da može dati visoku razinu gripa na relativno niskim temperaturama, a također dovodi do bržeg vremena zagrijavanja. Kad silica dođe u kontakt s vodom, ona postaje ljepljiva, pružajući modernim sport touring gumama vrlo visoku razinu gripa na mokrim cestama, koja je do prije desetak godina bila nezamisliva.

5. To je poput pečenja kolača ...

Kako proizvođači i dalje usavršavaju mješavinu materijala koji čine bilo koji spoj, oni također poboljšavaju načine na koji se ti elementi kombiniraju zajedno.Sa tim usavršavanjem i korištenjem različitih spojeva određeni proizvođači shvatili su da su da je moguće tijekom proizvodnog procesa povećati razinu prianjanja na mokrom, a da zapravo nije potrebno žrtvovati kilometražu i konstantnost  performansi te razinu gripa na suhom.


Da se vratimo na pitanje. Ono što treba biti svjestan je da svaki proizvođač ima svoj put i neku svoju viziju kako nešto treba funkcinirati te na kakvu skupinu kupaca cilja. Naravno, da će onda i kroz komunikaciju sa javnošću pokušati maksimalno dati argumente zašto je to tako , zašto je takva i takva konstrukcija gume najbolja itd....

Gume nisu jednostavno okrugle i crne, postaju sve složenije ... , i čarobna formula u ovom trenutku je upravo to, kako ukomponirati ta dva glavna sastojka u jedan proizvod i na taj način dobiti široki spektar upotrebe u svim uvjetima i konstantnost perfromasi. To se postiže raznim aditivima koji rješavaju nuspojave, odnosno negativne stvari, kao npr... problem velikog udjela silice na visokim temperaturama.

Tajna uspjeha je upravo to, pomiriti/uskladiti nepomirljivo, i pogoditi sukladno namjeni gume balans karakteristika ( kilometraža, suho, mokro, visoke/niske temperature ), što je kod sportskih guma najteže.. Neki proizvođači u tome uspiju, neki ne, i sukladno tome kroz marketing stavljaju naglasak na ono u čemu su najbolje uspjeli.

Ono što je činjenica, u zadnjih nekoliko godina Pirelli kroz brandove Pirelli i Metzeler je uspion u tom balansu najviše što dokazuju i prodajni rezultati te testovi.

Što se tiče DRC II, i tvoje brige oko silice, tu nema problema , guma funkcionira savršeno i ne pregrijava se. To su uspjeli riješiti još sa prvom Diablo Rosso Corsom.




Evo jedan primjer. Dvokomponentna tehnologija. Michelin taj izraz koristi daleko najviše u marketinške svrhe i komunikaciju sa tržištem i krajnjim korisnicima. S jedne strane imamo situaciju da je danas , ako gledamo zadnje dvije -tri generacije guma ( jer treba voditi računa da se na tržištu i dalje nalaze neki proizvodi koji su se pojavili i prije 15 godina tipa Michelina Pilota Power , Pirelli Diablo Strade , Bridgestona BT-021 itd....) , 90% guma na tržištu dvokomponentno a neke imaju i tri komponente. Neovisno o tome , dan danas ima gro kupaca koji kupuju Michelin iz samo jednog razloga što su dvokomponentne jer taj " prefiks " imaju u samom nazivu gume, a i kroz marketing Michelin najviše stavlja naglasak na to.

Ono što je na kraju jedini pravi pokazatelj je samo tržište, prodajni rezultati , testovi, reakcije kupaca itd...

Kao neki prilog, ako ti može pomoći, evo rezultati zadnjeg testa sportskih guma u režiji Motorrada, a i slika moje zadnje gume. Sliku stavljam čisto da se vidi kako guma lijepo radi, pogotovo ako uzmemo u obzir uvjete kada je slikana ( Fazer 1000 stari na karburatore , ja i žena, Uskrs ove godine , full teret , znači zadnji kufer veliki , bočne torbe i tank torba, prednja 2,5  zadnja 2,9 , magistrala Split _Rijeka)

 

Attachments

  • IMG_20190422_164331.jpg
    IMG_20190422_164331.jpg
    389 KB · Views: 230
  • IMG_20190422_1643465.jpg
    IMG_20190422_1643465.jpg
    616.1 KB · Views: 205
  • IMG_20190422164335.jpg
    IMG_20190422164335.jpg
    368.1 KB · Views: 205
Test
 

Attachments

  • IMG_20191130_150806.jpg
    IMG_20191130_150806.jpg
    334.4 KB · Views: 177
  • IMG_20191130_150824.jpg
    IMG_20191130_150824.jpg
    994.9 KB · Views: 134
  • IMG_20191130_150835.jpg
    IMG_20191130_150835.jpg
    922.9 KB · Views: 148
  • IMG_20191130_150923.jpg
    IMG_20191130_150923.jpg
    769.6 KB · Views: 137
Flato said:
Matko, već si mi objasnio telefonski, ali sto ću dobit/izgubit RC II u odnosu na SC SP?

Hvala

Dobiti ćeš na kilometraži značajno, na mokrom nevjerojatnu razliku, od skoro neupotrebljive gume na mokrom do gume koja na mokrom parira i nekim sport-touring gumama.

Izgubit ćeš na dvije stvari ali minimalno. Jedna je na otvaranju, ne po pitanju gripa , moći ćeš jednako rano i jednako jako otvarati u kontekstu gripa, ali zbog drukčije karkase koja je od sportske gume ( DRIII ), više će širiti putanju i biti nešto nemirnija. Druga je agilnost, biti će nešto teža na brzim prebacivanjima.
 
Ja sam odvozio. 7k km s S22, na laganom al agilnom motoriću (MT09), i iskreno nisam baš prezadovoljan. Nakon nekih 3k mi osjetno srednji sloj pušta u otvaranjima (dakle bez nagiba ili uz manji nagib)....motorić je agresivan al ne bi trebao tako puštat. onaj sloj između srednjeg i najbočnijeg mi je dvaput popustio u nagibu, jednom s ženom (guma je bila zagrijana). Najbočniji sloj (zadnji uz rub), hvala kurcu nije nikad popustio, i tu sam stvarno zadovoljan.

Druga stvar koju sam primjetio da mi nije baš najstabilnija na većim brzinama 200+

Ovjes i geometrija su mi podešeni (custom Ohlins), tak da nije do toga.

Trošenje i trajnost su stvarno vrlo dobri, guma je sad za zamjenu...držao sam je na dosta visokom tlaku da dulje traje (2,4 2,8 hladno solo), karkasa joj je dosta tvrda. Zagrije se brzo.

Uglavnom ja moram imat za svoj stil vožnje sport gumu, mislio sam sljedeću RC2, nije S22 loša, al sam očekivao više.
 
vani je ledeno pa kopam po slikama, evo moje zadnje iz 10 mj..


 

Attachments

  • IMG-20191026-WA0025.jpg
    IMG-20191026-WA0025.jpg
    209.7 KB · Views: 299