BM0021 said:
Jel netko vozio Rosso Corsa II? Nešto mi nije jasno kod te gume, hvale se sa "full silica" točno u području kojem na cesti najviše otvaraš dok se npr Sportsmart TT (jednako mom tumačenju) hvali baš suprotnim da nema silike koja se lako pregrije i nepovratno izgubi svojstva. Gume iste namjene direktni konkurenti.
Da bi se to pojasnilo treba prvo objasniti neke detalje:
1. Što je guma
Prirodna guma se ne koristi u gumama za motore već duži niz godina. Većina spojeva sada se sastoji od složene smjese od 25 do 30 sastojaka. Točna mješavina i količine svakog sastojka određuju se prema vrsti gume o kojoj se radi - sport touring guma se mora nositi sa velikom kilometražom, dok recimo trkača guma mora osigurati maksimalan grip na suhom. Sport-touring gume se koriste u normalnim uvjetima, njihova radna tempertura je niska i za to su pogodne za upotrebu na niskim temperaturama. Trkače gume su izložene puno većim naprezanjima, temperature su ogromne i zato imaju puno veću radnu temperaturu, ali ne isto tako ne rade kako treba na preniskim temperaturama.
Način kako guma funkcionira, najvećim dijelom je definirana sa dva glavna sastojka, a to je carbon black i silica. Carbon black ili laički da bude jasnije čađa je nusproizvod izgaranja nafte, a silica je kemijski spoj silicijev dioksid koji se nalazi u pijesku.
2. tvrdo nije tvrdo, mekano nije mekano
Znam po mušterijama koje dolaze u dućan, većina nas kada gleda gumu bode noktom i onda kao vidi da li je guma, što nema veze sa pravim stanjem stvari, meka ili tvrda.Generalno definiranje gume kao mekša ili tvrđa je sa tehničke strane pogrešna definicija, odnosno nazvati neki spoj "mekim" ili "tvrdim" tehnički je pogrešno. U pogledu trkaćih guma, meke, srednje i tvrde gume i njihovo definiranje na taj način, obično se odnosi na kombinaciju strukture gume i sastava. Kombinacija ovih dvaju parametara namijenjena je postizanju specifičnih rezultata u specifičnim uvjetima, ovisno o stvarima poput temperature, udaljenosti od utrke, površinske abrazivnosti i načinu vožnje ( nego želi više osjećaja recimo na prednjem kraju itd... ).
Da bi bilo jasnije slick , koji je generalno " najmekša " guma , na dodir u skladištu djeluje najtvrđe, a zašto je tako biti će objašnjeno u nastavku
3. Temperatura je ključna ...
Trkače gume u principu kada su hladne daju nikakav grip, ali zato na visokim temperaturama ogromne količine kada bude vrlo vruće (u nekim slučajevima preko 120 ° C) - zbog toga trkači koriste grijače guma. To je zato što trkače gume koriste visok udio čađe/ carbon black-a u mješavini. Da bi ista funkcionirala, čađa se mora zagrijati i tada postaje ljepljiva za osiguravanje visokih razina gripa. Dakle , kada su u pitanju trkaće gume, carbon black je najvažniji sastojak
4. Silica je vaš prijatelj ... kada je cesta u pitanju
Kada je riječ o proizvodnji putnih guma, silica je čarobni sastojak. Sjajna stvar silike je da može dati visoku razinu gripa na relativno niskim temperaturama, a također dovodi do bržeg vremena zagrijavanja. Kad silica dođe u kontakt s vodom, ona postaje ljepljiva, pružajući modernim sport touring gumama vrlo visoku razinu gripa na mokrim cestama, koja je do prije desetak godina bila nezamisliva.
5. To je poput pečenja kolača ...
Kako proizvođači i dalje usavršavaju mješavinu materijala koji čine bilo koji spoj, oni također poboljšavaju načine na koji se ti elementi kombiniraju zajedno.Sa tim usavršavanjem i korištenjem različitih spojeva određeni proizvođači shvatili su da su da je moguće tijekom proizvodnog procesa povećati razinu prianjanja na mokrom, a da zapravo nije potrebno žrtvovati kilometražu i konstantnost performansi te razinu gripa na suhom.
Da se vratimo na pitanje. Ono što treba biti svjestan je da svaki proizvođač ima svoj put i neku svoju viziju kako nešto treba funkcinirati te na kakvu skupinu kupaca cilja. Naravno, da će onda i kroz komunikaciju sa javnošću pokušati maksimalno dati argumente zašto je to tako , zašto je takva i takva konstrukcija gume najbolja itd....
Gume nisu jednostavno okrugle i crne, postaju sve složenije ... , i čarobna formula u ovom trenutku je upravo to, kako ukomponirati ta dva glavna sastojka u jedan proizvod i na taj način dobiti široki spektar upotrebe u svim uvjetima i konstantnost perfromasi. To se postiže raznim aditivima koji rješavaju nuspojave, odnosno negativne stvari, kao npr... problem velikog udjela silice na visokim temperaturama.
Tajna uspjeha je upravo to, pomiriti/uskladiti nepomirljivo, i pogoditi sukladno namjeni gume balans karakteristika ( kilometraža, suho, mokro, visoke/niske temperature ), što je kod sportskih guma najteže.. Neki proizvođači u tome uspiju, neki ne, i sukladno tome kroz marketing stavljaju naglasak na ono u čemu su najbolje uspjeli.
Ono što je činjenica, u zadnjih nekoliko godina Pirelli kroz brandove Pirelli i Metzeler je uspion u tom balansu najviše što dokazuju i prodajni rezultati te testovi.
Što se tiče DRC II, i tvoje brige oko silice, tu nema problema , guma funkcionira savršeno i ne pregrijava se. To su uspjeli riješiti još sa prvom Diablo Rosso Corsom.
Evo jedan primjer. Dvokomponentna tehnologija. Michelin taj izraz koristi daleko najviše u marketinške svrhe i komunikaciju sa tržištem i krajnjim korisnicima. S jedne strane imamo situaciju da je danas , ako gledamo zadnje dvije -tri generacije guma ( jer treba voditi računa da se na tržištu i dalje nalaze neki proizvodi koji su se pojavili i prije 15 godina tipa Michelina Pilota Power , Pirelli Diablo Strade , Bridgestona BT-021 itd....) , 90% guma na tržištu dvokomponentno a neke imaju i tri komponente. Neovisno o tome , dan danas ima gro kupaca koji kupuju Michelin iz samo jednog razloga što su dvokomponentne jer taj " prefiks " imaju u samom nazivu gume, a i kroz marketing Michelin najviše stavlja naglasak na to.
Ono što je na kraju jedini pravi pokazatelj je samo tržište, prodajni rezultati , testovi, reakcije kupaca itd...
Kao neki prilog, ako ti može pomoći, evo rezultati zadnjeg testa sportskih guma u režiji Motorrada, a i slika moje zadnje gume. Sliku stavljam čisto da se vidi kako guma lijepo radi, pogotovo ako uzmemo u obzir uvjete kada je slikana ( Fazer 1000 stari na karburatore , ja i žena, Uskrs ove godine , full teret , znači zadnji kufer veliki , bočne torbe i tank torba, prednja 2,5 zadnja 2,9 , magistrala Split _Rijeka)