Ja sam isto zamjenio opruge sa progresivnim i stavo 15wt ulje. U početku se to činilo kao dobro rješenje ali kako je vrijeme prolazilo ograničenja takvog setupa su mi bila sve jasnija. Nemogućnost dobivanja sag brojeva, besmislen preload, nejednak rad prednje i stražnje amortizacije, pregusto ulje od kojeg brzi damping radi traljavo i prenosi svaki jači udarac na motor...
Original opruga u hornetu je progresivna (2 različite karakteristke), izgleda tako da jedan manji dio ima gušće poslagane "namote" a veći dio opruge su malo šire razmaknuti namoti. Kako se opruga stisne prvo se stisnu zajedno uže raspoređeni namoti pa ostaje jači dio opruge čija je karakteristika oko 7.5kg/mm (bar je tako bilo na mom cbr-u) što je puno premekano. Ja sa opremom težim oko 80kg i trebaju mi opruge od 9.2kg/mm, što ti dovoljno govori koliko je cbr bio premekan čak i za mene koji sam stvarno komarac kategorija.
Aftermarket progresivne opruge imaju svaki namot drugačije razmaknut, pa se sa promjenom opterećenja stalno mijenja i karakteristika opruge. To ima neke dobre strane, ali i neke loše koje su presudile da sad tražim linearne opruge (vjerojatno ohlins kao nađem). Nakon što su više od godinu dana provele u mom motoru i čak bile i jednom na stazi, imam svakakvih dojmova o progresivnim federima, ali sutra ću o tome jer sad ne mogu gledat na oči. Planirao sam uskoro i vilice raskopat i radit neke modifikacije prije iduće posjete grobniku, pa ću sve poslikat i napisat ponešto, mislim da će bit zanimljivo za pročitat.