KTM 790 Adventure R

Incognito said:
Imao sam priliku biti na ovom KTM Adv reliju na Sardiniji (uskoro putopis? :D) i imao sam priliku vidjeti 790 Adv izbliza

Možemo li biti prijatelji?  :mrgreen:
Ne bojim se da će se tankovi lomiti, ali ako mi ga prijateljica posudi, mogao bih negdje zapeti, a imam iskustvo razmišljanja "bukva ili hrast", nakon zapinjanja i preskoka upravljača.  :D

Da li je u stvarnosti taj motor prilično malen (u usporedbi s tvojim)?
 
Zavisi što je za tebe pojam malen, ali nešto je slično po gabaritima kao 690 Enduro, samo u modernom pakovanju sa TFT ekranom i elektronikom, a i biće koliko sam načuo više mogućnosti za kastomizaciju driving modova...
Takođe imaće domet od nekih 400km kako sada stvari stoje... Uglavnom, sad su predstavili nešto našminkaniju verziju na UK Adv reliju, i to će uglavnom biti to...
Značajno je manji i lakši nego klasa 1000+ Adv motora iz KTM-a... S obzirom da bi 790 motor trebao biti uglađen i da bi trebao imati nešto oko 100ks, na papiru to fino zvuči...
Takođe, dogodine će se takmičiti sa njim na Merzouga reliju u Maroku, tako da vjerujem da će napraviti solidan motor...

Ps. Postaviću ti uskoro kad dođem kući par fotki motora, ne može da škodi :)
 
Ako je kao 690, onda je to "malen motor" po mojim kriterijima, jer ga (provjereno) mogu dići čak i kad se na livadi prevrne tako da su gume okrenute prema vrhu, a upravljač je nizbrdo.

Očekujem fotke, a cuga kad se sretnemo!  (y)
 
Evo nekoliko fotografija izbliza, kao i kad Chris sjedi na njemu, cisto da imas dojam velicine motora... I sam Chris je izjavio kada su ga pitali o tezini da je prilicno lagan, odnosno da ga je sa lakocom podigao...

 

Attachments

  • IMG_0937.jpg
    IMG_0937.jpg
    727.5 KB · Views: 328
  • IMG_0938.jpg
    IMG_0938.jpg
    860.6 KB · Views: 265
  • IMG_0939.jpg
    IMG_0939.jpg
    718.9 KB · Views: 212
  • IMG_0940.jpg
    IMG_0940.jpg
    776.7 KB · Views: 289
Zahvaljujem!
Stavio sam kopiju Amerima na forum, nek i oni malo pate,  nadam se da te ne smeta.

Čini mi se kao idelan svenamjenski motor za djevojku od 180cm :)
 
Tiki,
daj me podsjeti.....meni je na mom LC4 (ADV ili običnom više se ne sjećam) riknula pumpa za gorivo i koliko se sjećam mogao sam se samo voziti (do doma) sa povišenom razinom goriva tj. nivo je morao biti viši tako da gravitacijom gorivo može do sustava ubrizgavanja.
Obzirom da je poznata "kvaliteta" novijih KTM pumpi za gorivo + njihova osjetljivost na loše gorivo.....zanima me ako na ovom 790 rikne hoće li se uopće moći bez nje voziti.
Pitam zbog 790 rezervara koji je smješten kako je tj. ovako odokativno, čini mi se da se jedno 80% goriva nalazi na nižoj razini od sustava ubrizgavanja?!
Još uvijek se nadam da će taj donji dio suziti za konačni proizvod a kuplung sajlu toplo pozdravljam jer i tu se zna ponešto o "kvaliteti" dosadašnjih uljnih sustava.
 
Pred sat vremena sam ostavio motor kod prijatelja koji ima automehaničarsku radionicu, da mi složi vijak koji sam slomio (od bočnog naslona), pa sad ne mogu pogledati, ali, koliko se sjećam, pumpa uzima gorivo s dna lijevog dijela spremnika, jer je taj niži od dna desnog (povezani su poprečnom cijevi) i diže ga gore, pa bi se vjerojatno mogao voziti čim je nivo goriva nešto viši od mjesta na kojem je pumpa.

Osim nivoa goriva, mislim da je ovo pitanje za nekoga tko zna da li EFI motor uopće može raditi ako nema tlaka, t.j. ako crkne pumpa, vjerojatno nema ubrizgavanja i stane?

Priča se da je do problema s hidrauličnim kvačilom dolazilo zbog nekog kemijskog procesa između metala i tekućine u sustavu, ja imam dojam da ću ponovo morati promijeniti to sve, ali da je ovaj put to zbog toga što je motor stajao tri godine, a ne zato što sam puno vozio.

Vjerojatno će i na ADV biti elektronički quick shifter (nemam pojma kako se kaže na hrvatskom), pa će sajla biti sasvim OK i za nas starije, koje nakon 300 km već malo peče u leđima od žmikanja kvačila. :)
 
Za EFI i rad agregata ako dobiva gorivo samo slobodnim padom nekako sumnjam da nije to dovoljno pritiska za rad injektora tako da je onda ipak isti Q gdje je gorivo  :?
 
Na starom lc4 mozes koristiti 26L od 28 bez pumpe ako znas kako. Vrlo je rijetko da ta pumpa crkne, najcesce je treba samo pocistiti. Set membrana kosta beznacajnih cca 12$ ako i dode do potrebe za reparacijom.

Na lc8 mitsubishi pumpa je problematicna ali je lako platine zamijeniti elektronikom. Krajnje rjesenje je staviti mikuni vakuumsku pumpu i time zaboravljas da postoji.

Na FI modelima najcesci uzrok kvarova je neodrzavanje, u cemu narod ovog podneblja prednjaci, jeftiniji zamjenski filteri s ebaya ne valjaju, a nas narod je skrt dat 400 kn za set original filtera.
Ako pumpa i rikne jednostavno ju je zamijeniti pumpom koji piaggio koristi na skuterima, trosak cca 300 kn. Nazalost kod FI nema mogucnosti gravitacijskog hranjenja sustava, pritisak od cca 1bar ili no go.

Magura kvacilo je izuzetno pouzdan sklop ako se pravilno odrzava. Kod lc8 modela donji cilindar je problematican ali je zato tu oberon ili cj designs kao rjesenje problema...

Uvijek kazem, ktm nije motor za domace cigane sa zmijom u džepu kao ni za priucene mehanicare koji nemaju strpljenja uciti.
 
Ovo sa korištenjem 26L je bilo preko nekog bajpasa no davno je bilo i zaboravio sam a i dobro da sam zaboravio. Kaj se tiče pumpe koliko se sjećam bila je mehanička i cijena popravka je bila zbilja jeftina.

Za novije (EFI-pumpa) znam da ima zamjenska šema tj. samopomoć.....a isto pretpostavljam ne može naštetiti motoru pa se može privremeno i koristiti. Nadajmo se da i na novom može pjađo varijanta (rezervna pumpa u kofer) pokrpiti stvar da motor ide dalje.

Kaj se pak tiče filtera i redovnog održavanja tu si u pravu, ljudi vole ciganiti.

Kaj se pak kvačila tiče, jebeš sustav koji ako i pravilno održavaš...ipak brzo i nenadano rikne. Zato neka ipak ostane po novom, sajla.

Još nek ga daju u prodaju s prvim prvim pa nek još smanje ono durilo od rezervara...prežmirim im tabletPC  :cool:
 
EnduroLab said:
Na starom lc4 mozes koristiti 26L od 28 bez pumpe ako znas kako. Vrlo je rijetko da ta pumpa crkne, najcesce je treba samo pocistiti. Set membrana kosta beznacajnih cca 12$ ako i dode do potrebe za reparacijom.

Na lc8 mitsubishi pumpa je problematicna ali je lako platine zamijeniti elektronikom. Krajnje rjesenje je staviti mikuni vakuumsku pumpu i time zaboravljas da postoji.

Na FI modelima najcesci uzrok kvarova je neodrzavanje, u cemu narod ovog podneblja prednjaci, jeftiniji zamjenski filteri s ebaya ne valjaju, a nas narod je skrt dat 400 kn za set original filtera.
Ako pumpa i rikne jednostavno ju je zamijeniti pumpom koji piaggio koristi na skuterima, trosak cca 300 kn. Nazalost kod FI nema mogucnosti gravitacijskog hranjenja sustava, pritisak od cca 1bar ili no go.

Magura kvacilo je izuzetno pouzdan sklop ako se pravilno odrzava. Kod lc8 modela donji cilindar je problematican ali je zato tu oberon ili cj designs kao rjesenje problema...

Uvijek kazem, ktm nije motor za domace cigane sa zmijom u džepu kao ni za priucene mehanicare koji nemaju strpljenja uciti.

Sjedi 1    :dobar: :vidiga:
 

Attachments

  • WhatsApp Image 2018-07-22 at 14.56.54.jpeg
    WhatsApp Image 2018-07-22 at 14.56.54.jpeg
    128.6 KB · Views: 226
Boook brankec!

Cuj...nemam ti sad vremena objasniti da grijesis s davanjem nedovoljne ocjene mojem postu, imam novi hobi...fotkam bemvejce po gradu, trazim najveceg avanturista medu geesasima. Tak da ces se morat strpit. Do tad ti mogu preporuciti skolu stranih jezika...

Inace? Se vozis kaj? :mrgreen:
 
EnduroLab said:
Boook brankec!

Cuj...nemam ti sad vremena objasniti da grijesis s davanjem nedovoljne ocjene mojem postu, imam novi hobi...fotkam bemvejce po gradu, trazim najveceg avanturista medu geesasima. Tak da ces se morat strpit. Do tad ti mogu preporuciti skolu stranih jezika...

Inace? Se vozis kaj? :mrgreen:

sjedi i citaj a do tad probaj kantu goriva dignit na stap da dobijes 1 bar  :jesus:
 
EnduroLab said:
Juzina u Splitu, ha? Turbo limac ne radi nedeljom?

naprotiv super Turbo limac spava pijem kavu i hvatam te u neznanju :jesus:
 
Branko-ST said:
Sjedi 1    :dobar: :vidiga:

Boook brankec, imam par min pa da ti odgovorim...čuj...ja ti ne znam sve te podatke iz glave i ne da mi se kad pišem post prvo gledat manual da bi bio siguran da sam u pravu....nije mi bitno hoće li me netko poput tebe "ulovit" u nekoj pogrešnoj informaciji ili neznanju...tak da je, u pravu si...pumpe trebaju tlak od 3,5 do 3,7 bara da bi radile. Negdje sam jednom zgodom pročitao da sa 1 bar motor još hoće kako-tako raditi, ne znam je li to istina ili nije....nije ni bitno....ako pratiš post svog imenjaka pa onda pročitaš moj vidjet ćeš da odgovaram redom kako su postavljene dileme ili upiti...pa tako i na pitanje može li se motor sa ajnšpricom hraniti gorivom gravitacijski....ne može.....to je suština, a sad je li mu potreban jedan bar ili 3,5 bara....tak svejedno u kontekstu pitanja.

Eto, tak....samo budi ziher da zihericu okreneš na 2, 3 ili 4 sata i odi se malo vozit. Dobro je sve...  (y) (y)
 
EnduroLab said:
Negdje sam jednom zgodom pročitao da sa 1 bar motor još hoće kako-tako radit

Kak' se zeme! :)

Trenutni pritisak na mojoj lokalnoj (amaterskoj) meteorološkoj mjernoj stanici je 1012 mili bara. (T.j. 1012/1000=1,012 bara)
Na Marjanu (profesionalna mjerna stanica) je 1010 hekto Paskala. (T.j. 1010x100=101.000 Paskala, što bi bilo po prilici isto kao red iznad, jer 1 bar = 100 000 Pa.)
(Na Medvednici je trenutno 900 hPa).

Ili kraće: standardni atmosferski pritisak na nivou mora se definira kao 1.013,25 mbar, 101,325 kPa, 1,01325 bar

Nekako si mislim, da ne bi na Dakaru jedne godine KTMovci puhali kroz odušak goriva, kad im crkne motor, a baterija slaba,  da neki nadpritisak nije potreban za rad takvog motora. ;-)

Ako još ne kužiš zašto ti se Branko beljio, zamoli nekoga da ti nacrta...  :evil:
 
Tiki neznam na cemu si ili kakvoj  terapiji al glavno da si dobro  (y)

M. gravitaciski mozes nabit tlak al treba visine  :LOL:
 
Branko, odgovor na pitanje "na čemu sam" je: "na godišnjem"!  8)

Ako primjetiš da sam hiperaktivan, to je zbog kofeina. Naime, tek prošle godine sam počeo piti kavu, pa još uvijek imam nizak prag tolerancije i ako u danu popijem dvije bočice na kojima piše "Cafe mio", uopće ne trebam spavati i jurcam uokolo kao zečić s novim baterijama.  :mrgreen: