KTM 790 Adventure R

Srecom BMW-jasi ne citaju ovo sve  :mrgreen:
Doduse i oni su patuljci i pojma nemaju  :mrgreen: :mrgreen:

Vidim da je Tiki aludirao Mislavu da napravi korekciju oko poimanja tlaka al ima jos tu malo soli za dodati.
Npr..
Gotovo "uvijek" izrazeni tlak je relativni tlak.... znaci nije apsolutni!

Tako ako govorimo o tlaku od 1 bar u npr. gumama (jel' 101325Pa) u gumama je na "morskoj" razini zapravo apsolutni tlak od 2 bar.
S obzirom da je "vanka" tlak od 1 bar ostaje unutra razlika tlakova (relativni tlak) od 1 bar.
Kako se panejemo na sve vece visine vanjski tlak pada a analogno tlak u gumama raste za tu razliku tlakova.
(geodetska visina/razlika visine u Bernoulijevoj jednadzbi)
To vam je ono kad puste balon koji leti visoko- visoko i onda eksplodira. Jel, a na zemlji nije eksplodirao  :wink:

Za 3.5 bara bi kantu s banzinom trebalo podici na cca. 35-40m visine.
Da je voda, nesto nize ali posto je benzin oko 20% rijedji od vode onda nesto veca visina :wink:

To vam je gradivo iz 7. i 8. razreda osnovne skole  :mrgreen: :mrgreen:

Vidio sam i ovo
Na lc8 mitsubishi pumpa je problematicna ali je lako platine zamijeniti elektronikom. Krajnje rjesenje je staviti mikuni vakuumsku pumpu i time zaboravljas da postoji.
.... postoje i bolje i jeftinije preljevne pumpe .... a moze se na masinu LC8 950 spojiti i vakumska "dijafragma" pumpa pa netreba niti struju imati..... sasvim dovoljno dobavlja u karburator..... recimo male preljevne pumpe koje se za avione koriste a kostaju 40-tak €  :wink:
Znaci sve sto pretace gorivo u karburator vrijedi ... malo postane problematicno na Himalaji al nemozes sad bas sve imati  :mrgreen:


Zatim
Magura kvacilo je izuzetno pouzdan sklop ako se pravilno odrzava. Kod lc8 modela donji cilindar je problematican ali je zato tu oberon ili cj designs kao rjesenje problema...

.... nije istina da je Magura kvacilo pouzdan sklop! Ne ovisi o odrzavanju jer odrzavao ili ne lose su izveli neke mehanicke dijelove i osmislili lose geometriju!
No tu treba razluciti donji i gornji cilindar jer su kod njih bili prisutni razliciti problemi.

Ipak, ima rijesenje i za to.

Donji cilindar (slave cylinder) je na LC8 (a i na drugim aplikacijama) bio problematican do negdje 2008. godine kad je KTM izbacio TSB (technical service buletin). Proizveo je "bolji" klipic. Stari klip je bio pretanak i zakretao se u cilindru.
To vam je bilo kao da imate cijev tek nesto siru za debljinu O/ringa od kipica. Ako je klipic tanak onda se zakrene. Ako je siri/deblji nemoze se zakrenuti ... k-o kovanica u casi ili sl.

Povecanjem debljine klipica klipic se vise ne zakrece i radi perfektno! (kod mene 80 000 km bez problema nakon sto je promijenjen na na nekih 35 000km)

Gornji cilindar (Master cylinder) je prica z sebe.
... psihijatrija! :mrgreen:

Zbog malog - vrlo malog trosenja rucice (poluge) u provrtu gdje se rucica vrti oko vijka i zbog malog- vrlo malog trosenja rupe gdje je ugnjezden mali nosic (crveni pin koji gure klipic ) dolazi do tangencijalnog kretanja (naguravanja) klipica u cilindru.
Iako je nosic zaobljen i dosjed na klipicu sferican dolazi do tangencijalnog (poprecnog) kretanja/guranja.
Predvidjen je da se krace aksijalno (jel, kao sta je to normalno) i onda mali tnagencijalni pomak haba (trosi) povrsinu i jednostavno gumice na klipicu nemogu dovoljno zabrtviti i fluid pomalo pocne curiti.
Kad pogledate dobro iznutra Magura master cyl. nakon sto je procurio vidi se dobro pohabana povrsina (treba gledati pod kutem da svjetlo "pokaze" pohabanost)

Sasvim sigurno postoje motori kojima nije procurio master cyl. al to je prebrojivo na prste jedne ruke.

Fora je sto je KTM takav cilindar ugradio na svo cudo modela.

Znaci odrzavanje s tim nema nista osim ako se pod odrzavanja ne podrazumjeva mijenjanje cijelog kompleta koji je oko 300€ (set klipica za reparaciju je dosta jeftiniji al ne mijenja nista ako je stijenka cilindra potrosena).

Postoji i ponuda za reparaciju master cilindra kvacila od nekih 100€ i ukljucuje 4 mala lezaja (da, 4 mala lezaja! slike su dolje u privitku ... piksu nemam uslikanu) i piksu za cilindar (prokrom piksa na hladno utisnuta).

Kod mene je reparacija napravljena u 4. mjesecu i za sada šljaka dobro (kojih 3-4k km).

Inace ako u master cilindru vidite da vam minerala potamni, pa nije se pokvarila.
Dio boje je od gume, dio od vlage/prljavstine, dio je od aluminijskog oksida sa stijenke cilindra a dio je jer ste previse przili krumpirice  :mrgreen: :mrgreen:

Mislave, apsolutno si u pravu kad kazes da "ktm nije motor za domace cigane sa zmijom u džepu kao ni za priucene mehanicare koji nemaju strpljenja uciti."
Ipak, originalni dijelovi su jos uvijek dosta jeftiniji nego za japance i za one propelerase  :wink:
 

Attachments

  • 01.jpg
    01.jpg
    96.2 KB · Views: 154
  • 02.jpg
    02.jpg
    111.5 KB · Views: 138
  • 03.jpg
    03.jpg
    112.9 KB · Views: 140
  • 04.jpg
    04.jpg
    104.7 KB · Views: 138
Da se vratimo na temu...

Ne cini li vam se da 790 Adv dizajnirana kao da je "izvanka" dizajnirana za indijsko trziste  :mrgreen:

Nemogu se sjetiti al me dobro izgledom podsjeca na neke tamo yamaskije i sl.  :mrgreen:
 
>> To vam je gradivo iz 7. i 8. razreda osnovne skole  :mrgreen: :mrgreen:
Hvala na pouci, cuga kad se vidimo (ne znam da li te nakon 10 godina mogu prepoznati, osim po registarskoj oznaci).

>>Kod mene je reparacija napravljena
Gdje je majstor koji to radi?

>>Ipak, dijelovi su jos uvijek dosta jeftiniji nego za japance i za one propelerase  :wink:
I uglavnom ih ima "za odmah".  :0648:
 
kk said:
Srecom BMW-jasi ne citaju ovo sve  :mrgreen:
Doduse i oni su patuljci i pojma nemaju  :mrgreen: :mrgreen:

Vidim da je Tiki aludirao Mislavu da napravi korekciju oko poimanja tlaka al ima jos tu malo soli za dodati.
Npr..
Gotovo "uvijek" izrazeni tlak je relativni tlak.... znaci nije apsolutni!

Tako ako govorimo o tlaku od 1 bar u npr. gumama (jel' 101325Pa) u gumama je na "morskoj" razini zapravo apsolutni tlak od 2 bar.
S obzirom da je "vanka" tlak od 1 bar ostaje unutra razlika tlakova (relativni tlak) od 1 bar.
Kako se panejemo na sve vece visine vanjski tlak pada a analogno tlak u gumama raste za tu razliku tlakova.
(geodetska visina/razlika visine u Bernoulijevoj jednadzbi)
To vam je ono kad puste balon koji leti visoko- visoko i onda eksplodira. Jel, a na zemlji nije eksplodirao  :wink:

Za 3.5 bara bi kantu s banzinom trebalo podici na cca. 35-40m visine.
Da je voda, nesto nize ali posto je benzin oko 20% rijedji od vode onda nesto veca visina :wink:

To vam je gradivo iz 7. i 8. razreda osnovne skole  :mrgreen: :mrgreen:

Vidio sam i ovo
Na lc8 mitsubishi pumpa je problematicna ali je lako platine zamijeniti elektronikom. Krajnje rjesenje je staviti mikuni vakuumsku pumpu i time zaboravljas da postoji.
.... postoje i bolje i jeftinije preljevne pumpe .... a moze se na masinu LC8 950 spojiti i vakumska "dijafragma" pumpa pa netreba niti struju imati..... sasvim dovoljno dobavlja u karburator..... recimo male preljevne pumpe koje se za avione koriste a kostaju 40-tak €  :wink:
Znaci sve sto pretace gorivo u karburator vrijedi ... malo postane problematicno na Himalaji al nemozes sad bas sve imati  :mrgreen:


Zatim
Magura kvacilo je izuzetno pouzdan sklop ako se pravilno odrzava. Kod lc8 modela donji cilindar je problematican ali je zato tu oberon ili cj designs kao rjesenje problema...

.... nije istina da je Magura kvacilo pouzdan sklop! Ne ovisi o odrzavanju jer odrzavao ili ne lose su izveli neke mehanicke dijelove i osmislili lose geometriju!
No tu treba razluciti donji i gornji cilindar jer su kod njih bili prisutni razliciti problemi.

Ipak, ima rijesenje i za to.

Donji cilindar (slave cylinder) je na LC8 (a i na drugim aplikacijama) bio problematican do negdje 2008. godine kad je KTM izbacio TSB (technical service buletin). Proizveo je "bolji" klipic. Stari klip je bio pretanak i zakretao se u cilindru.
To vam je bilo kao da imate cijev tek nesto siru za debljinu O/ringa od kipica. Ako je klipic tanak onda se zakrene. Ako je siri/deblji nemoze se zakrenuti ... k-o kovanica u casi ili sl.

Povecanjem debljine klipica klipic se vise ne zakrece i radi perfektno! (kod mene 80 000 km bez problema nakon sto je promijenjen na na nekih 35 000km)

Gornji cilindar (Master cylinder) je prica z sebe.
... psihijatrija! :mrgreen:

Zbog malog - vrlo malog trosenja rucice (poluge) u provrtu gdje se rucica vrti oko vijka i zbog malog- vrlo malog trosenja rupe gdje je ugnjezden mali nosic (crveni pin koji gure klipic ) dolazi do tangencijalnog kretanja (naguravanja) klipica u cilindru.
Iako je nosic zaobljen i dosjed na klipicu sferican dolazi do tangencijalnog (poprecnog) kretanja/guranja.
Predvidjen je da se krace aksijalno (jel, kao sta je to normalno) i onda mali tnagencijalni pomak haba (trosi) povrsinu i jednostavno gumice na klipicu nemogu dovoljno zabrtviti i fluid pomalo pocne curiti.
Kad pogledate dobro iznutra Magura master cyl. nakon sto je procurio vidi se dobro pohabana povrsina (treba gledati pod kutem da svjetlo "pokaze" pohabanost)

Sasvim sigurno postoje motori kojima nije procurio master cyl. al to je prebrojivo na prste jedne ruke.

Fora je sto je KTM takav cilindar ugradio na svo cudo modela.

Znaci odrzavanje s tim nema nista osim ako se pod odrzavanja ne podrazumjeva mijenjanje cijelog kompleta koji je oko 300€ (set klipica za reparaciju je dosta jeftiniji al ne mijenja nista ako je stijenka cilindra potrosena).

Postoji i ponuda za reparaciju master cilindra kvacila od nekih 100€ i ukljucuje 4 mala lezaja (da, 4 mala lezaja! slike su dolje u privitku ... piksu nemam uslikanu) i piksu za cilindar (prokrom piksa na hladno utisnuta).

Kod mene je reparacija napravljena u 4. mjesecu i za sada šljaka dobro (kojih 3-4k km).

Inace ako u master cilindru vidite da vam minerala potamni, pa nije se pokvarila.
Dio boje je od gume, dio od vlage/prljavstine, dio je od aluminijskog oksida sa stijenke cilindra a dio je jer ste previse przili krumpirice  :mrgreen: :mrgreen:

Mislave, apsolutno si u pravu kad kazes da "ktm nije motor za domace cigane sa zmijom u džepu kao ni za priucene mehanicare koji nemaju strpljenja uciti."
Ipak, originalni dijelovi su jos uvijek dosta jeftiniji nego za japance i za one propelerase  :wink:

nikad nisam shvatio zašto kažu Krešo "decimala"  :mrgreen: (y)
 
imam prijatelja austrijanca koji je svako ljeto na hvaru, radi u KTMu na razvijanju novih modela
kaze da koncem iduce god izlazi R model.

navedeni ce biti nesto uzi, par ks vise, veci hod ovjesa uz rally look
to mi je iduca stvar u garazi, strpljen spasen  :D
 
Lajkam.
 

Attachments

  • upload_2018-8-28_9-25-29.png
    upload_2018-8-28_9-25-29.png
    344.1 KB · Views: 217
  • upload_2018-8-28_9-26-0.png
    upload_2018-8-28_9-26-0.png
    262.2 KB · Views: 190
Zvuči obećavajuće  (y)
 
189 kg dry weight= 213 kg wet
20 l tank = cca 400 km
240 mm hod i napred i nazad, wp 48 mm xplor
Amortizer upravljaca serijski
Upravljac ima 6 pozicija podesavanja, 30 mm gore dolje
Rama cromo, rep celik
Abs se iskljucuje, trekšn kontrol ima 3 moda

95 ks

Hvala. Gasi internet & take my money
 
Bit ce preskup kao i svi novi ktm-i i u seriji je debel 10 kg..

Da ce pomest konkurenta, neupitno.
 
EnduroLab said:
189 kg dry weight= 213 kg wet
20 l tank = cca 400 km
240 mm hod i napred i nazad, wp 48 mm xplor
Amortizer upravljaca serijski
Upravljac ima 6 pozicija podesavanja, 30 mm gore dolje
Rama cromo, rep celik
Abs se iskljucuje, trekšn kontrol ima 3 moda

95 ks

Hvala. Gasi internet & take my money

Oće se moć ABS hardverski isključit, na način da se konFjuktor i puNpa isčupaju, a da motocikl ne divlja sa greškama i da normalno vozi? To minus jedan rotor minus jedna čeljust = dobro.
Zašto je rama od CrMo čelika, a ne od titanijuma? Može li to đoli prepraviti? BTW, stavili su gej točkiće, to je +1500 eur za Haan ili Woody's varijantu za dečke. Ostalo nije loše.
 
Pih, nema hidraulično kvačilo s kojim možeš imati problema kad se najmanje nadaš [emoji16]

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

 
lb said:
Oće se moć ABS hardverski isključit, na način da se konFjuktor i puNpa isčupaju, a da motocikl ne divlja sa greškama i da normalno vozi? To minus jedan rotor minus jedna čeljust = dobro.
Zašto je rama od CrMo čelika, a ne od titanijuma? Može li to đoli prepraviti? BTW, stavili su gej točkiće, to je +1500 eur za Haan ili Woody's varijantu za dečke. Ostalo nije loše.
ako budeš dobar, može đoli to pitat čiku iz KTMa :jesus:
 
https://youtu.be/UE4oTjNBpuk

Brzinomier :misli:
 
https://www.motorcycle.com/mini-features/2019-ktm-790-adventure-790-adventure-r-first-look.html/attachment/110618-2019-ktm-790-adventure-254199-frame-subframe-swingarm-shock-2019

Očekujemo prijedloge olakšavanja rame ... 3, 4, sad!
 

Attachments

  • 110618-2019-ktm-790-adventure-254199-Frame-Subframe-swingarm-shock-2019-582x388.jpg
    110618-2019-ktm-790-adventure-254199-Frame-Subframe-swingarm-shock-2019-582x388.jpg
    22.6 KB · Views: 158
Retired said:
https://www.motorcycle.com/mini-features/2019-ktm-790-adventure-790-adventure-r-first-look.html/attachment/110618-2019-ktm-790-adventure-254199-frame-subframe-swingarm-shock-2019

Očekujemo prijedloge olakšavanja rame ... 3, 4, sad!

s obzirom koliko "prozirno" izgleda rep ova dva rješenja bi donijela upitnu uštedu  :?
 

Attachments

  • monster_short.jpg
    monster_short.jpg
    85.1 KB · Views: 148
  • hardtail_short.jpg
    hardtail_short.jpg
    255.3 KB · Views: 146