ZoltanBB
Active member
Obzirom da mi je na PP opet dosao upit o 990ici odgovoriti cu ovdje, neka mudrost ostane za buduca pokoljenja makadam-ludjaka.
PP me potaknuo da opet procitam svoje prve dojmove o 950ici (http://zoltan.vastag.com/950/, dobro se nasmijem i podsjetim kako uopce nisam niti primjetio da se radi o ljubavi na prvi gas. Sve je jednostavno sjelo na svoje mjesto tijekom voznje: kontakt s motorom, pozicija tijela, odlican ovjes te minimalisticka ali efikasna ergonomija. Voznja je bila prava divota no vratio sam se na svoju 640icu te slijedece godine 'odradio' Makedoniju i Bugarsku (http://zoltan.vastag.com/bugarska/)
drzeci se i dalje teorije o sto manjim/laksim motorima. U medjuvremenu sam pak proputovao blizu okolicu i bilo je ocito da cu za daljnja putovanja trebati neki ozbiljniji motor. Sada se smijem, no obzirom na cijenu i testove s Interneta, moj prvi izbor je bio V-strom ili KLV. Svi testovi su se toliko pozitivno ocijenili taj motor da stvarno nije bilo razloga gledati negdje dalje: Varadero je bio pretrom/tezak, GS ionako preskup, TDM previse cestovni a KTM... pobogu, pa sto ce mi skupi KTM kad cu ionako 90% vremena na putovanjima provesti na asfaltu a ostak cu vec nekako progurati, zar ne? Koja zabluda....
Kako god, zahvaljujuci nesposobnosti lokalnih distributera za Kawasaki i Suzuki te Spicinoj susretljivosti, nisam bezveze spiskao 70.000kn vec sam dobro potrosio 95.000kn te 2006. zajahao predivni KTM 990S. Tri mjeseca kasnije, nakon samo 1500km na tom velikom cudovistu, smo se uputili na put dug 8000km kroz Tursku te se, bez karte i GPSa, gubili kroz turske planine.
Niti prelazak preko rumunjske Transalpine nije predstavaljao velikom KTMu nekakav problem kao niti trodnevno lutanje makadamima Bosne i Crne gore. Sve je to stoicki i mirno podnosio i to je upravo ono sto ga razlikuje od svih ostalih motora. Niti u jednom trenutku nisam osjetio da cijedim motor do kraja. Niti u jednom trenutku nisam osjetio da ga dovodim do njegovih granica, niti jednom nisam osjetio da sam 'iscjedio' ovjes do kraja, niti jedan motor ne nudi tu visestranost da u jednom trenutku vozi autocestom 190km/h sa suputnicom i dva aluminijska kofera da bi se nedugo zatim, sa istim koferima i suputnicom, nasao usred sume i razvaljenog makadam. Prosli tjedan sam odvalio par sati makadama s krcatim bocnim koferima i KTM nije niti trepnuo niti na zadnjoj, grbavoj i valovitoj dionici gdje sam vozio i preko 80km/h! Sve je stoicki podnio, niti u jednom trenutku nisam dobio osjecaj da ne bi podnio neku ludju brzinu. Nesto kasnije sam se spustio na Korenicu. Za 45 minuta sam stigao do Karlovca a za daljnjih sat vremena sam bio u Varazdinu. Na cesti je KTM dobar kao svaki drugi motor, no sto teren postaje grublji, to KTM postaje bolji i to je ono sto ga cini jedinstvenim.
Ove godine smo bili u Rumunjskoj. Do Beograda smo przili 180km/h, los rumunjski asfalt smo jednostavno prepeglali a skretanje na neucrtane makadame su bila svakodnevna. I upravo ta skretanja su bila najljepsi dio naseg putovanja. Upravo su ta skrivena mjesta razlog zasto putujemo a KTM je ona tocka na i, slag na tortu koji svojim karakterom zacini svako putovanje. Tako se moja zabluda o 90% asfalta i 10% makadama rasplinula i izvrnula naopacke: tezim 90% makadama i prirode te samo 10% asfalta a danas, na spomen drugih motora, se samo uljudno nasmijesim.
Jedna od vrlina koju cijenim na ovom velikom KTMu je jednostavnost i robustnost. Malo je stvari koje treba kupovati/modificirati. Tankovi stite motor i hladnjak tako da nema potrebe za crash-barovima. Auspusi su zasticeni vilicom i sigurno smjesteni ispod sica. Pogon nije kardanski tako da o lancu brinem svakih 30tak tisuca kilometara. Nema nikakvih dodatnih gluposti oko kojih bi se trebao brinuti, motor je u osnovi jednostavan a sva moja dodatna ulaganja su se svela na drzac GPSa te prtljagu i kofere.
A kad se spomenu drugi motori, obicno bude spomenuta i KTMova (ne)pouzdanost jer se KTM smjestio negdje izmedju... navodno ipak (ne previse) pouzdaniji od talijanskih motora no opet daleko od kvalitete jednog BMWa ili japanaca. Novi cestovni modeli te ekipa koja je dosla s njima su samo (lose) utjecali na KTMov imidz. S druge strane (nadam se da se necu ureci, kuc-kuc-kuc), moja iskustva s KTMovom kvalitetom su iskljucivo pozitivna. 50.000 km i tek prije tjedan dana sam naletio na nepredvidjeni kvar koji sam morao platiti iz vlastitog dzepa: zadnji kocioni cilindar je puko' te ga se trebalo zamijeniti. Do tog trenutka svi su se troskovi svodili na redovite servise a poznate manjkavosti 990ice (cilindar kuplunga te dihtung vodene pumpe) su odstranjene u servisnom roku (2 godine) s novim i unaprijedjenim dijelovima.
Nikada (kuc-kuc-kuc) nismo imali problema na putu a ovaj primjerak ostaje kod mene. Za slijedecu godinu su neke stvari vec u planu a ovaj KTM ostaje jos duuugo u kuci.