KTM 990

018.jpg


Obzirom da mi je na PP opet dosao upit o 990ici odgovoriti cu ovdje, neka mudrost ostane za buduca pokoljenja makadam-ludjaka. :)

PP me potaknuo da opet procitam svoje prve dojmove o 950ici (http://zoltan.vastag.com/950/, dobro se nasmijem i podsjetim kako uopce nisam niti primjetio da se radi o ljubavi na prvi gas. Sve je jednostavno sjelo na svoje mjesto tijekom voznje:  kontakt s motorom, pozicija tijela, odlican ovjes te minimalisticka ali efikasna ergonomija. Voznja je bila prava divota no vratio sam se na svoju 640icu te slijedece godine 'odradio' Makedoniju i Bugarsku (http://zoltan.vastag.com/bugarska/)

kosovo.jpg

drzeci se i dalje teorije o sto manjim/laksim motorima. U medjuvremenu sam pak proputovao blizu okolicu i bilo je ocito da cu za daljnja putovanja trebati neki ozbiljniji motor. Sada se smijem, no obzirom na cijenu i testove s Interneta, moj prvi izbor je bio V-strom ili KLV. :) Svi testovi su se toliko pozitivno ocijenili taj motor da stvarno nije bilo razloga gledati negdje dalje: Varadero je bio pretrom/tezak, GS ionako preskup, TDM previse cestovni a KTM... pobogu, pa sto ce mi skupi KTM kad cu ionako 90% vremena na putovanjima provesti na asfaltu a ostak cu vec nekako progurati, zar ne? Koja zabluda....

Kako god, zahvaljujuci nesposobnosti lokalnih distributera za Kawasaki i Suzuki te Spicinoj susretljivosti, nisam bezveze spiskao 70.000kn vec sam dobro potrosio 95.000kn te 2006. zajahao predivni KTM 990S. Tri mjeseca kasnije, nakon samo 1500km na tom velikom cudovistu, smo se uputili na put dug 8000km kroz Tursku te se, bez karte i GPSa, gubili kroz turske planine.

izgubljeni.jpg

Niti prelazak preko rumunjske Transalpine nije predstavaljao velikom KTMu nekakav problem kao niti trodnevno lutanje makadamima Bosne i Crne gore. Sve je to stoicki i mirno podnosio i to je upravo ono sto ga razlikuje od svih ostalih motora. Niti u jednom trenutku nisam osjetio da cijedim motor do kraja. Niti u jednom trenutku nisam osjetio da ga dovodim do njegovih granica, niti jednom nisam osjetio da sam 'iscjedio' ovjes do kraja, niti jedan motor ne nudi tu visestranost da u jednom trenutku vozi autocestom 190km/h sa suputnicom i dva aluminijska kofera da bi se nedugo zatim, sa istim koferima i suputnicom, nasao usred sume i razvaljenog makadam.  Prosli tjedan sam odvalio par sati makadama s krcatim bocnim koferima i KTM nije niti trepnuo niti na zadnjoj, grbavoj i valovitoj dionici gdje sam vozio i preko 80km/h! Sve je stoicki podnio, niti u jednom trenutku nisam dobio osjecaj da ne bi podnio neku ludju brzinu. Nesto kasnije sam se spustio na Korenicu. Za 45 minuta sam stigao do Karlovca a za daljnjih sat vremena sam bio u Varazdinu. Na cesti je KTM dobar kao svaki drugi motor, no sto teren postaje grublji, to KTM postaje bolji i to je ono sto ga cini jedinstvenim.

P7290017.jpg

Ove godine smo bili u Rumunjskoj. Do Beograda smo przili 180km/h, los rumunjski asfalt smo jednostavno prepeglali a skretanje na neucrtane makadame su bila svakodnevna. I upravo ta skretanja su bila najljepsi dio naseg putovanja. Upravo su ta skrivena mjesta razlog zasto putujemo a KTM je ona tocka na i, slag na tortu koji svojim karakterom zacini svako putovanje. Tako se moja zabluda o 90% asfalta i 10% makadama rasplinula i izvrnula naopacke: tezim 90% makadama i prirode te samo 10% asfalta a danas, na spomen drugih motora, se samo uljudno nasmijesim.

Jedna od vrlina koju cijenim na ovom velikom KTMu je jednostavnost i robustnost. Malo je stvari koje treba kupovati/modificirati.  Tankovi stite motor i hladnjak tako da nema potrebe za crash-barovima. Auspusi su zasticeni vilicom i sigurno smjesteni ispod sica. Pogon nije kardanski tako da o lancu brinem svakih 30tak tisuca kilometara. Nema nikakvih dodatnih gluposti oko kojih bi se trebao brinuti, motor je u osnovi jednostavan a sva moja dodatna ulaganja su se svela na drzac GPSa te prtljagu i kofere.

A kad se spomenu drugi motori, obicno bude spomenuta i KTMova (ne)pouzdanost jer se KTM smjestio negdje izmedju... navodno ipak (ne previse) pouzdaniji od talijanskih motora no opet daleko od kvalitete jednog BMWa ili japanaca. Novi cestovni modeli te ekipa koja je dosla s njima su samo (lose) utjecali na KTMov imidz. S druge strane (nadam se da se necu ureci, kuc-kuc-kuc), moja iskustva s KTMovom kvalitetom su iskljucivo pozitivna. 50.000 km i tek prije tjedan dana sam naletio na nepredvidjeni kvar koji sam morao platiti iz vlastitog dzepa: zadnji kocioni cilindar je puko' te ga se trebalo zamijeniti. Do tog trenutka svi su se troskovi svodili na redovite servise a poznate manjkavosti 990ice (cilindar kuplunga te dihtung vodene pumpe) su odstranjene u servisnom roku (2 godine) s novim i unaprijedjenim dijelovima.

Nikada (kuc-kuc-kuc) nismo imali problema na putu a ovaj primjerak ostaje kod mene. Za slijedecu godinu su neke stvari vec u planu a ovaj KTM ostaje jos duuugo u kuci. :)
 
moj prvi izbor je bio V-strom ili KLV. Smile Svi testovi su se toliko pozitivno ocijenili taj motor da stvarno nije bilo razloga gledati negdje dalje: Varadero je bio pretrom/tezak,
moram reci jednu sitnicu tu  :mrgreen:
jedan prijatelj je imao stroma na cjelodnevnom testu i rekao da ga je taj motor strgao u jednom danu
i isto tako je imao varadera koji mu se pokazao jako udoban , jako zadovoljan sa njime
sad vozi kle-a , a htio je kupiti gs-a 1200 za 21 kE ali tomic nije imao testni primjerak  :LOL:
 
ZoltanBB said:
Nema nikakvih dodatnih gluposti oko kojih bi se trebao brinuti, motor je u osnovi jednostavan a sva moja dodatna ulaganja su se svela na drzac GPSa te prtljagu i kofere.

Da li si kad pomislio da bi ti ipak trebao Safari Tank od 40 litara ili je ovo što stane u serijski uvijek bilo dovoljno?

 
tiki said:
Da li si kad pomislio da bi ti ipak trebao Safari Tank od 40 litara ili je ovo što stane u serijski uvijek bilo dovoljno?

Uvijek je bilo dovoljno. Uz normalnu voznju, potrosnja je oko 6 lit / 100km sto uz ove tankove od 20tak litara daje autonomiju od 300km. To je, za sada, uvijek bilo dovoljno.

Sto se Safari Tankova tice, pokazalo se da s vremenom izgube formu i da ih je tesko vracati na motor nakon skidanja. U tom slucaju bi Adv tank umjesto jednog auspuha bio sasvim dovoljan.
 
ZoltanBB said:
Kako god, zahvaljujuci nesposobnosti lokalnih distributera za Kawasaki i Suzuki te Spicinoj susretljivosti,

Zakasnio sam komentirati u raspravi da li veliki BMW GS ili veliki KTM ADV, pa da nadoknadim ...

Bio sam na nekom tečaju, gdje su (neki veeeliki = skupo plaćeni marketinški stručnjaci) pričali  da se nekad prodavao proizvod, kasnije usluga, a sad se prodaje doživljaj.
Bitan dio doživljaja kod motora je servisna podrška, a mi imamo sreće da je KTM "butik" u Varaždinu, da je KTM ipak takva ekskluziva, da kod Špice imaju vremena za klijente i da osim onog što se očekuje da će napraviti, naprave i više.
Ne mislim pri tome samo na spremnost da nekog tko ide u Afriku nauče napraviti redovni servis, ili na to da bi za dugačak put posudili do koji nije "popravljiv", a skup je, nego i na takav detalj, da poštom pošalju tekućinu za kvačilo, kako bi bio sretan i vozio se što prije.
 
tiki said:
Zakasnio sam komentirati u raspravi da li veliki BMW GS ili veliki KTM ADV, pa da nadoknadim ...

Bio sam na nekom tečaju, gdje su (neki veeeliki = skupo plaćeni marketinški stručnjaci) pričali  da se nekad prodavao proizvod, kasnije usluga, a sad se prodaje doživljaj.
Bitan dio doživljaja kod motora je servisna podrška, a mi imamo sreće da je KTM "butik" u Varaždinu, da je KTM ipak takva ekskluziva, da kod Špice imaju vremena za klijente i da osim onog što se očekuje da će napraviti, naprave i više.
Ne mislim pri tome samo na spremnost da nekog tko ide u Afriku nauče napraviti redovni servis, ili na to da bi za dugačak put posudili do koji nije "popravljiv", a skup je, nego i na takav detalj, da poštom pošalju tekućinu za kvačilo, kako bi bio sretan i vozio se što prije.

Slazem se.

Spica je i 2002. gajio 'dozivljajski' oblik marketinga: sjecam se da mi je pukla zica za kuplung na LC4. Postom mi je poslao novu a naplatio si ju je dva tjedna kasnije. To je ujedno bio jedan od vaznijih razloga zasto sam zavrsio na 990ici. :)
 
Koji papci...  :jesus: i gdje je tu avantura?
:misli:
Ja dok nađem neki dio za motor ili čekam mjesecima ili potrošim još toliko da dodjem do njega!  :jesus:
To je avantura.  :D
 
dr.chala said:
Koji papci...  :jesus: i gdje je tu avantura?
:misli:
Ja dok nađem neki dio za motor ili čekam mjesecima ili potrošim još toliko da dodjem do njega!  :jesus:
To je avantura.  :D

Mogu li ja biti moderator KTM - Huso teme, tako da mogu obrisati tvoju i ovu poruku? :)

Da ne otvaram još jedan post:
Danas sam se malo vozio, pa sam otkrio da mi je i dalje "mjera" oko 315 km, a do rezerve imam 350, pa bi mi na velikom ADV (kojeg bih rado imao i isprobavao sam onaj koji nije S, ali ima ABS) ipak dva puta dnevno trebala crpka za gorivo.


 
Zoltane hvala za tekst, jednako je bitno sta si napisao i kako si to napisao. Iskreno odusevljenje se moze izcitati.  (y)
 
Vidim da je na početku teme Robi01 pitao u vezi svoje dileme.
Ako već nije riješio možda mu može pomoći informacija da je u novoj Motoreviji (rujan br. 10) test Maksi endura; KTM 990 Adventure-BMW R 1200 GS Adventure-Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX.
 
čitao i naranvo beemer je pobijedio, ali ktm je najbolji na van ceste i najzabavniji je i najjeftinij
ja bi izabrao ktm, jedino što je je stvarni minus ako se mene pita su kratki servisni intervali(svakih 7500km)
 
A sta bi ti?
Ma nije to automobil da je servisni interval 25000 km. Za motor mi je normalno 5-6 tkm servisni interval. Puno tu krucijalnih stvari moze poci po zlu za nekoga tko ne pozna mehaniku. Na koliko se mijenja ulje i filteri? Isto 7500km ili na duplo?
 
pa sa takvim motorom se jako puno km radi, ja sa svojim radim oko 10.000km godišnje s time da ga ne vozim svaki dan niti ne idem na neke izlete po europi i sl dok sa 990adv to je ono pod must, i sad zamisli da jednom godišnje ideš na neku veću vožnju npr alpe to ti je oko 2000km i još ovih standardnih 10.000km šta radiš inače to je skoro dva servisa godišnje, a mjenja se ulje, filter na 7500 a na 15000 mislim da se štelaju ventili a ktm nema baš jeftine servise
 
mv_agusta said:
pa sa takvim motorom se jako puno km radi, ja sa svojim radim oko 10.000km godišnje s time da ga ne vozim svaki dan niti ne idem na neke izlete po europi i sl dok sa 990adv to je ono pod must, i sad zamisli da jednom godišnje ideš na neku veću vožnju npr alpe to ti je oko 2000km i još ovih standardnih 10.000km šta radiš inače to je skoro dva servisa godišnje, a mjenja se ulje, filter na 7500 a na 14000 mislim da se štelaju ventili a ktm nema baš jeftine servise

Neki ljudi se drogiraju pa troše jako puno novaca na drogu, neki piju, neki kupuju skupe satove... Svatko troši lovu na svoj gušt i vjerovatno mu nije žao bez obzira koliko to bilo ispravno ili ne. Ja bih radije plaćao servise na KTM-u 300-400 eura na 15000km., nego što sad plaćam 2000kn. (12000km bez promjene filtera zraka) na V-stromu. Ako gledaš koliko te košta motor kroz sezonu, mislim da ti je bolje ne voziti ga.
KTM je  (y) ali zbog nedostatka novaca za nabavku istoga, kupiš nešto drugo i uživaš koliko možeš.
 
Mislim da su te priče oko skupih servisa na KTM samo fama koju su proizveli neupućeni, zavidni itd. Dok sam vozio Yamahu koja ima i dulje servisne intervale, daleko skuplji su mi bili servisi, a da ne pričam o cijeni originalnih dijelova i dobavljivosti istih.
 
Ja sam zavidan svima koji voze 990 Adventure  (y). Bio sam vlasnik 640 Adv. i imao sam priliku isprobati u par navrata 990. Kad sam ga vozio imao sam osjećaj da sam na njemu već 5 g. Legao mi je kao da je napravljen baš za mene. Na žalost, vrlo malo ili niti malo polovnih motora je u prodaji, a novi mi je bio duplo skuplji od V-stroma kojeg sada posjedujem pa si ga nisam mogao priuštiti. Bez obzira što sam zavidim vlasnicima 990 Adv. i što mi sline cure svaki put kad ga vidim, mogu napisati da izdatci za taj motor nisu veći od izdataka za moj Dl 650. Gume su tu negdje, servisni intervali su kod mene svakih 6000 i nisu zanemarivi po cijeni ako se servisira u Eurorentu, registracija je nešto jeftinija... Mislim da bi se još moglo napisati dosta usporedbi ali... KTm je KTM i takav gušt se isplati svakog uloženog novčića  (y).
 
dugi 201 said:
Ja sam zavidan svima koji voze 990 Adventure  (y). Bio sam vlasnik 640 Adv. i imao sam priliku isprobati u par navrata 990. Kad sam ga vozio imao sam osjećaj da sam na njemu već 5 g. Legao mi je kao da je napravljen baš za mene. Na žalost, vrlo malo ili niti malo polovnih motora je u prodaji, a novi mi je bio duplo skuplji od V-stroma kojeg sada posjedujem pa si ga nisam mogao priuštiti. Bez obzira što sam zavidim vlasnicima 990 Adv. i što mi sline cure svaki put kad ga vidim, mogu napisati da izdatci za taj motor nisu veći od izdataka za moj Dl 650. Gume su tu negdje, servisni intervali su kod mene svakih 6000 i nisu zanemarivi po cijeni ako se servisira u Eurorentu, registracija je nešto jeftinija... Mislim da bi se još moglo napisati dosta usporedbi ali... KTm je KTM i takav gušt se isplati svakog uloženog novčića  (y).

Koliko je cijena servisa za DL650 kod Eurorenta?
Koliko dugo je garancija?
 
Servis na DL-u 650 na 12000 km (to je treći po redu) je cca 2.000 kn i to bez promjene tračnog filtera (znači samo ulje, filter i 4 svijećice). On je dodatno cca45 eura, plus još dodatni posao, plus potrošni matrijal... sumnjam da bi bio ispod 2600kn  :palacdolje:. Garancija traje dvije godine.