Metzeler Z8 fan club

jbudimir

Member
Evo da podijelim svoje iskustvo sa Metzeler Z8 gumama, valjda će nekome bit korisno.
Gume sam vozio 13000 km na putu Hrvatska-Iran po svim vremenskim uvjetima i podlogama. Vozim BMW R1200S (prešao sam s njim 40000 km), sport touring sa naglaskom na sport :). Motor ima oko 220 kg s tim da je bio pun stvari i može se računati kao da sam vozio u dvoje. Prije Z8 sam potrošio dva para Michelin Pilot Power 2CT i jedan par Metzeler Z3. PP mi traje oko 8000 km s tim da jedna prednja traje otprilike dvije zadnje. Generalno sam bio zadovoljan sa PP, jedino što mi je smetalo je klizanje na bijelim linijama na cesti. To me par puta streslo na pješačkim prijelazima tako da sam po kiši vozio dosta opreznije.


Metzeler Z8 mi je preporučio Bimba s tim da je bio fer i rekao da je to nova guma za koju još nema dovoljno informacija tako da mi neće garantirati 100% da će gume izdržati ovaj put. Zbog toga sam ponio i svoje stare PP za svaki slučaj. Na kraju sam ih bacio negdje u Turskoj jer sam vidio da nema potrebe da ih dalje nosim.  Nosili smo svoj manometar i redovito kontrolirali tlak, prednju sam pumpao na 2.5 a zadnju na 2.9 bar.
Ceste su bile različite, od autoputa (cca 3000 km), zatim Turskog makadama i radova na cestama (cca 300 km), magistralnih i ostalih cesta (cca 10000). Kiša nas je prala kroz čitavu tursku nekih 1500 km.
Ja sam oduševljen ponašanjem guma od samog početka pa do danas. Dobio sam potpuni osjećaj sigurnosti u motor u svim uvjetima na cesti.  Držanje ceste je fenomenalno, padanje u zavoj predvidljivo i za moj motor i stil vožnje puno bolje od PP. Ono što me oduševilo nakon ovih 13000 km je potrošnja, jer su gume još kao nove. Očekujem da će izdržati sigurno još 7-8000.
Jedini put kad je prednja guma izgubila grip je bio kod kočenja na uglancanom asfaltu u Shirazu na vanjskoj temperaturi oko 50 stupnjeva. Ovo stvarno ne mogu računati kao manu gumama jer je prijatelju proklizavao Michelin Anakee na Stromu.
U prilogu su slike guma na 13000 km i par slika da se dobije dojam po kakvim smo se cestama vozili i kako je motor bio natovaren.
Uglavnom, moja velika velika preporuka za Metzeler Z8  (y)
 
ovo je odlično  (y) . imao sam racetec k2 zadnju i k1 prednju, držale su odlično ali brzo se potroše cca 5000 km. sada imam sportec M3 koja je također odlična, ne znam još kakva je po mokrom. za sljedeće se dvoumim između sportec M5 i Z8. zanima me kako drži Z8 kod agresivnije vožnje, ako si je probao malo jače opteretit?

 
Trajnost gume je uvelike povecana na duljim putovanjima gdje nema cestog kreni/stani rezima. Naravno, ako se vozi "normalnim" brzinama i na odgovarajucem tlaku.

Michelin PR3 koje sam imao sam potrosio u 4000km (zadnju) toliko da bi trajala do nekih 12000-13000km do dubine profila od 1,6mm. Ta guma je nesto trajnija od Z8, ali ja imam puno gradske voznje. Cak sam ju uspio jace potrosit po sredini gdje je tvrdja smjesa, a tek par posjeta jadranskoj magistrali je vratilo profil na onaj kakav bi trebao bit.


A za Z8 su misljenja korisnika koje sam procitao na stranim forumima takva da je po suhom vrlo dobra guma, ali po mokrom zadovoljavajuca, odnosno, mogla bi bit i bolja
 
jbudimir said:
Vozim BMW R1200S (prešao sam s njim 40000 km), sport touring sa naglaskom na sport :) .


Ono što me oduševilo nakon ovih 13000 km je potrošnja, jer su gume još kao nove. Očekujem da će izdržati sigurno još 7-8000.
Nemoj se uvrijedit, ali pokazuješ gumu koja ima 13000km, veliš da si s njom išao na dugo putovanje, a vožnja ti je s naglaskom na sport???  :misli:


Moja Z8 izgleda potrošenije nakon 3000km (tlak kontroliran od prvog dana)... kad ju spalim, javim koliko km je izdržala, al čisto sumnjam da će prijeći 10.000... možda ju i prije šiknem u smeće ili oglasnik jer su mi iskustva totalno različita od tvojih...  ;)
 
moover said:
Nemoj se uvrijedit, ali pokazuješ gumu koja ima 13000km, veliš da si s njom išao na dugo putovanje, a vožnja ti je s naglaskom na sport???  :misli:


Moja Z8 izgleda potrošenije nakon 3000km (tlak kontroliran od prvog dana)... kad ju spalim, javim koliko km je izdržala, al čisto sumnjam da će prijeći 10.000... možda ju i prije šiknem u smeće ili oglasnik...  ;)

Razlika je vjerovatno u nacinima voznje,a i u samome motoru :misli:
 
kober said:
Razlika je vjerovatno u nacinima voznje,a i u samome motoru :misli:
svjestan sam toga... ali zar je samo meni čudno da netko naglašava kako mu je vožnja sport-touring s naglaskom na sport i onda stavi praktički nepotrošenu gumu koja ima 13.000km?


Ili se netko debelo precjenjuje, ili se ja debelo potcjenjujem... moja Z8 stoji na lakšem motoru bez prtljage koji ima duplo manje snage, prošla je 3-4000km, a potrošenija je od ove gore...


Pišem ovo zato da drugi vozači ne dolaze u zablude (a i bimba koji skuplja informacije o gumi koja je ove godine došla na ceste pa mu je svako iskustvo bitno)... treba reći da je guma namjenjena za duga putovanja i povremeno žešću vožnju po grubljem asfaltu. Po mokrom treba voziti s nešto više opreza nego što je slučaj kod Z6, a po suhom ide dok asfalt drži...
 
meni ova izgleda kao da ima 1300 km  :mrgreen: lapsus s jednom nulom  :LOL:
 
moover said:
svjestan sam toga... ali zar je samo meni čudno da netko naglašava kako mu je vožnja sport-touring s naglaskom na sport i onda stavi praktički nepotrošenu gumu koja ima 13.000km?


Ili se netko debelo precjenjuje, ili se ja debelo potcjenjujem... moja Z8 stoji na lakšem motoru bez prtljage koji ima duplo manje snage, prošla je 3-4000km, a potrošenija je od ove gore...


Pišem ovo zato da drugi vozači ne dolaze u zablude (a i bimba koji skuplja informacije o gumi koja je ove godine došla na ceste pa mu je svako iskustvo bitno)... treba reći da je guma namjenjena za duga putovanja i povremeno žešću vožnju po grubljem asfaltu. Po mokrom treba voziti s nešto više opreza nego što je slučaj kod Z6, a po suhom ide dok asfalt drži...

Pratim ja ovih dana šta se piše po forumu o Z8,postove 3alfa3 i tvoje naravno (y)  i neću bit zločest i reći da sam jedva
dočekao ovo , ali blizu je :mrgreen:

Poanta,

- 3alfa3 je izvukao par dobrih zaključaka i lijepo definirao , odnosno izvukao pouku što se tiče sport-touring i sport guma. Vidim da se uhvatio tematike moto guma, pohvalno, dosta smisleno, mada mislim da u nekim situacijama ide previše u dubinu bespotrebno

želim ti kazati da je svrha, namjena , poanta ili kako god hočeš, Sport-Touring guma upravo ovo boldano šta si napisao, i u tom smislu nevidim u čemu je onda problem sa Z8, PR2 ili 3 itd. Nema tu naglaska na sport, i ne može se očekivati od tih guma da zadovolje agresivniju vožnju. Svi mi u pravilu volimo stvari definirati , odnosno razumijeti na način kako nama odgovara. Tako je i sa Sport touring gumama. Jednostavno, ne može se imati kilometre i pravu stvar za sportsku vožnju, jednostavno nemoguće  ;)

primjer ti je par postova gore:

"ovo je odlično 
thumb_up.gif
. imao sam racetec k2 zadnju i k1 prednju, držale su odlično ali brzo se potroše cca 5000 km. sada imam sportec M3 koja je također odlična, ne znam još kakva je po mokrom. za sljedeće se dvoumim između sportec M5 i Z8. zanima me kako drži Z8 kod agresivnije vožnje, ako si je probao malo jače opteretit?"


Staviti će Z8 ili neku drugu sport-touring gumu, i na kraju će mu komentar na nju biti sličan tvome :undecided: 



 
Slažem se sa svime, pogotovo s ovim što pišeš o namjeni guma, ali iako se inače ne opravdavam za svoje postupke, možda je nekome promaknulo ono što sam napisao u drugoj temi, a to je da sam Z8 uzeo zbog dobrih iskustava sa Z6 gumom, vjerujući Metzeler marketingu i nadajući se da su Z8 još unaprijedili...
 
Nemaš se potrebe opravdavati, imaš pravo na svoje mišljenje kakvo god ono bilo  (y)

Šta se tiče Z6, to je jedna osebujna guma i skoro da Metzeleru nije ni bilo potrebe uopće raditi nasljednika. S druge strane, ako ćemo gledati baš namjenu sport-touring guma, Z8 je tu bolja varijanta od Z6, jer sigurno dulja putovanja ne može odraditi kao Z8 . 13000 km puta , na onakvom motoru, i da guma izgleda onako, iskreno i mene je iznenadilo i to veoma ugodno. Uz to da guma u okvirima jedne normalne pa čak i brže vožnje bez pretjerivanja, odrađuje svoj posao dobro u svim uvjetima, i radi toliko kilometara , je i poanta sport touring guma i određuje njezinu kvalitetu. Problem najviše leži u činjenici u ovakvim raspravama, šta 70% sport-touring guma montiranih u Hr nije vidilo više od 200 km u komadu, je više odraz financijske situacije , nego neznanja kod kupovine. (y)
 
bimba said:
Šta se tiče Z6, to je jedna osebujna guma i skoro da Metzeleru nije ni bilo potrebe uopće raditi nasljednika. S druge strane, ako ćemo gledati baš namjenu sport-touring guma, Z8 je tu bolja varijanta od Z6, jer sigurno dulja putovanja ne može odraditi kao Z8 .


Dakle, slažeš se samnom da je Z6 sport-touring guma s naglaskom na sport, a Z8 sport-touring s naglaskom na touring?  :mrgreen: ;)


bimba said:
Problem najviše leži u činjenici u ovakvim raspravama, šta 70% sport-touring guma montiranih u Hr nije vidilo više od 200 km u komadu, je više odraz financijske situacije , nego neznanja kod kupovine. (y)
Iskreno se nadam da ovime nisi mislio na mene...  :mrgreen:  Ma nisi, jer moje nisu montirane u HR...  :mrgreen:  Ali, kao što sam već napisao, meni su Z6 davale najbolji omjer uloženo/dobiveno... cijena, velika kilometraža, dobro držanje na mokrom, držanje pri žešćoj vožnji... nadao sam se da će tako biti i sa Z8 i smijem valjda napisati da sam se razočarao? Ili treba vladati jednoumlje i samo hvaliti gume...


I ne, nisam nikad od Z6 ili Z8 očekivao performanse sport gume.
 
moover said:
Dakle, slažeš se samnom da je Z6 sport-touring guma s naglaskom na sport, a Z8 sport-touring s naglaskom na touring?  :mrgreen: ;)

Iskreno se nadam da ovime nisi mislio na mene...  :mrgreen:  Ma nisi, jer moje nisu montirane u HR...  :mrgreen:

Ako ih direktno uspoređujemo da  (y)


Nisam mislio na tebe :mrgreen: , ali i da jesam ne vidim ništa loše u tome šta sam napisao.

I sam si napisao da si tražio od gume kompromis uloženo/dobiveno. Da nije toga, ne bi li radije za svoj način vožnje uzeo neku sportsku gumu. :misli: 
 
bimba said:
I sam si napisao da si tražio od gume kompromis uloženo/dobiveno. Da nije toga, ne bi li radije za svoj način vožnje uzeo neku sportsku gumu. :misli:
nema druge nego imati dva seta, jedan za ludovanje, drugi za putovanja...  (y)
 
Ja stojim iza svega napisanog u prvom postu. Nakon 40000 km na istom motoru i potrošenih nekoliko setova različitih guma, mislim da mogu dosta realno ocijeniti ove gume. Ja sam vrlo ugodno iznenađen ponašanjem i držanjem guma koje su deklarirane kao touring. Posebno zato što sam Pilot Power stavljao u dimenziji 190/55 a ove sam stavio 190/50 jer ih nije bilo  u 55. Motor uopće nije izgubio na brzini padanja, stabilnosti i držanju u nagibu. Inače ne volim komentare "nove su mi bolje od starih" jer je svaka nova guma bolja od bilo koje stare, ali nakon 13000 km mogu mirne duše reći da su mi ove gume odlične.


@md: Što se tiče moje vožnje, vozim se relativno brzo što znači oko 140-150 km/h po magistralnim cestama i do ruba gume. Moj motor ima 1200 ccm, 125KS i veliki okretni moment tako da sigurno nije baš štedljiv sa gumama. PP mi traje oko 8000 km pa ako se nalaziš u tim brojkama možeš otprilike ocijeniti koliko će ti odgovarati Z8.
 
moover said:
svjestan sam toga... ali zar je samo meni čudno da netko naglašava kako mu je vožnja sport-touring s naglaskom na sport i onda stavi praktički nepotrošenu gumu koja ima 13.000km?

meni je čudnije "vožnja s naglaskom na sport" i ona slika natovarenog bemvejca. btw, fotka je odlična, samo mi neide sa "sport".
 
Po mom mišljenju trajnost Z8 iz prvog posta i izgled na fotografijama je rezultat omjera koji je jbudimir naveo (10000 magistrale, 300 makadama i 3000 autoceste).  Da je omjer bio u korist autoceste guma sigurno ne bi tako izgledala.


Trenutno imam M5 na motoru sa 4000 km. guma izgleda potrošena na pola, i vjerujem da će zadnja izdržati 8000-10000 što mi je rekord do sada na mom motoru u toj klasi guma, a istovremeno je, uz poseban "macho" feeling na koji se treba naviknut, najbolje guma koju sam imao.


E sad, ako Metzeler supersport guma traje recimo 10000, a sporttouring istog proizvođača recimo 15000 autoceste, mislim da je pitanje izbora u pravilu samo vrsta podloge po kojoj se vozi. Sporttouring po magistrali normalno da nije blizu supersportu, isto toliko koliko se supersport ne može približiti sporttouringu po autocesti bez ozbiljnih oštećenja (potrošnje sredine). Po gradu recimo da su tu negdje ako se vozi normalno  :mrgreen: .


Na mom primjeru bi zaključio kako se meni sa 0 km. autoceste i isto takvoj želji da po njima vozim nikako ne isplati sporttouring kategorija, a istovremeno oni koji preferiraju autocestu ili je imaju u recimo 30tak % na više kilometraže moraju razmišljat samo u smjeru sporttouringa.. Dakle samo izbor podloge definira izbor..
 
I.. koji bi bio stručni zaključak za Z8-ice (ako ćemo vjerovat 'jbudimirovom' testu, a vjerovat ćemo)? dakle, 13 tkm različitih terena do Irana, pod opterećenjem, na velikom motoru, oštrija vožnja. je li, prema tome, riječ o vrlo dugovječnoj gumi, pod uvjetom da je prilagođena touring vožnji kojoj je i namijenjena? može li se prema iznesenom iskustvu vlasnika donijeti neki, barem okvrini zaključak o trajnosti Z8 u odnosu na recimo PR2 ili Roadsmart?   
 
ddario said:
I.. koji bi bio stručni zaključak za Z8-ice (ako ćemo vjerovat 'jbudimirovom' testu, a vjerovat ćemo)? dakle, 13 tkm različitih terena do Irana, pod opterećenjem, na velikom motoru, oštrija vožnja. je li, prema tome, riječ o vrlo dugovječnoj gumi, pod uvjetom da je prilagođena touring vožnji kojoj je i namijenjena? može li se prema iznesenom iskustvu vlasnika donijeti neki, barem okvrini zaključak o trajnosti Z8 u odnosu na recimo PR2 ili Roadsmart? 


Ja ne mogu uspoređivati Z8 sa PR2 ili nekom drugom sport touring gumom jer sam do sada vozio sport gume (PP 2CT). Ako netko želi možemo se naći na pivi da vidi gume uživo a mogu naći i dva svjedoka ako treba :) Ne bih htio da se rasprava svede na "sport" komentar iz prvog posta jer mi nije bila namjera da se dokazujem nekome. 


@Zox: često čitam tvoje komentare i cijenim tvoje mišljenje. Ovo mi je prva sport touring guma i zato sam napisao svoj komentar. Drugi razlog je bio što prije puta nisam mogao naći baš puno informacija o ovoj gumi, a bilo mi je bitno da izdrži jer bi teško našao gumu ovih dimezija u Iranu. Što se tiče voznih karakteristika nisam uopće ništa izgubio u odnosu na PP. Mislim da supersport gume dolaze do izražaja u ekstremnim uvjetima npr. na stazi, dok na običnoj cesti malo tko može izvući maksimum iz bilo koje gume. 

 
jbudimir said:
Ja ne mogu uspoređivati Z8 sa PR2 ili nekom drugom sport touring gumom jer sam do sada vozio sport gume (PP 2CT). Ako netko želi možemo se naći na pivi da vidi gume uživo a mogu naći i dva svjedoka ako treba :) Ne bih htio da se rasprava svede na "sport" komentar iz prvog posta jer mi nije bila namjera da se dokazujem nekome. 


@Zox: često čitam tvoje komentare i cijenim tvoje mišljenje. Ovo mi je prva sport touring guma i zato sam napisao svoj komentar. Drugi razlog je bio što prije puta nisam mogao naći baš puno informacija o ovoj gumi, a bilo mi je bitno da izdrži jer bi teško našao gumu ovih dimezija u Iranu. Što se tiče voznih karakteristika nisam uopće ništa izgubio u odnosu na PP. Mislim da supersport gume dolaze do izražaja u ekstremnim uvjetima npr. na stazi, dok na običnoj cesti malo tko može izvući maksimum iz bilo koje gume.


O tnx.. :cool:  Da sam išao u Iran isto bi to izabrao.. Za ovo zadnje se ne bi složio. Motor mi je došao sa Pilot Road gumom i par puta me gadno prestrašila. Michelin sigurno više nikad ne ide na motor, a sporttouring kategorija onda kad se autoputom uputim u malo jaču europsku turu koju već treću godinu nažalost iz raznih razloga odgađam. Pripremio sam se tako da imam još jedne felge na koje će te touringice ići. (fale mi samo diskovi)
 
zokx said:
O tnx.. :cool:  Da sam išao u Iran isto bi to izabrao.. Za ovo zadnje se ne bi složio. Motor mi je došao sa Pilot Road gumom i par puta me gadno prestrašila. Michelin sigurno više nikad ne ide na motor, a sporttouring kategorija onda kad se autoputom uputim u malo jaču europsku turu koju već treću godinu nažalost iz raznih razloga odgađam. Pripremio sam se tako da imam još jedne felge na koje će te touringice ići. (fale mi samo diskovi)

Pilot Road (1) je opcepoznato katastrofa od gume. PR2 se s njim ne moze usporedjivat. Kruske i jabuke.