NC750 X/S DCT

Satelis said:
@stalker
Nema problema sto se gedzeta tice, najveci potrosaci su grejaci koje nikad ne koristim na max jer nema potrebe a tad ne povlaci tj ne trazi mnogo struje.
Ostatak elektricne druzine su mali potrosaci tako da nema brige a i Honda je to :)

Strob stop svetla se dobro pokazao, vozaci iza mene jasno vide kad kocim, bolje me primete u saobracaju.

Zvucni signal migavca je tu jer sam ranije zaboravio da iskljucim i po mom misljenju samo svetlosna lampica nije dovoljna, bolje je kad nesto pisti u usima :)
Morao sam promeniti automat migavca, ubacio sam elektronski koji radi kako ga nastelujes, ne zavisi od otpora vlakna sijalice.

Zvučni signal žmigavaca sam radio u nekoliko verzija, ovisno je li instalacija s izmjeničnim naponom kao npr. na malim skuterima, jesu li žmigavci s klasični ili led te ima li opcija uključenja sva četiri žmigavca. Osnova sklopa je piezo buzzer spojen na greatz a ostalo ovisi o gore navedenim kombinacijama. Osim podsjetnika vozaču na uključene žmigavce ovaj sklop ima i vrlo važnu sigurnosnu svrhu jer piskutavi zvuk buzzera čuju i ostali sudionici u prometu u što sam se uvjerio bezbroj puta.
Ali kao i svemu drugom i ovdje vrijedi ona stara poslovica "sto ljudi - sto ćudi". Dok nekima ovo izgleda korisno i pohvalno, drugima smeta pištanje jer ne žele biti upadljivi i drže se one "što netko mora znati kuda ja idem"  :tongue:
Strobo flešer stop svjetla je koristan ali nema pravi efekt a klasičnim žaruljama sa žarnom niti jer one mogu tako brzo treptati. Ja sam ga ugradio na moja dva automobila gdje se u pravilu spaja na treće stop svjetlo a u tu sam svrhu ugradio led žaruljice umjesto klasičnih. Reakcije ljudi koji voze iz vas su uglavnom pozitivne iako to za mnoge djeluje pomalo zbunjujuće. Većina nakon što im tvoje kočiono svijetlo zatreperi poveća razmak i ne primiče ti se preblizu a to je upravo cilj ove naprave  :yikes:. Da sam možda imao ovo na svojoj prvoj Hondi NC vjerojatno ne bih doživio nalet automobila otraga kad sam se zaustavio pred pješačkim prijelazom.
Moj brat je jednom prilikom vozio iza mene a nije znao za ovu napravu pa je kad smo se zaustavili požurio da mi kaže kako mi nešto ne valja sa stop svjetlom jer negdje gubi kontakt i treperi  :LOL:

 
Bruno1 said:
Reci mi ovo za grijanje sidala,koja je šema kako se ugrađiva u sic?

Vrlo lako nar za mene, mozda ce nekom delovati komplikovano.
Procedura je sledeca, idemo korak po korak.

sa Aliixpresa stigao mi je grejac


ovde je sve (instalacija, rele, grejac x2, prekidac)


zatim sledi merenje da bi isekao gde i koliko mi treba
na tacno odredjenom mestu moze se preseci a da se ne narusi rad grejaca


provera dal je sve ok


demontirao sediste


posla majstoru na preradu, kako dezen tako i udobnost


nekon nekoliko dana vraceno je nazad








sledi provera


merenje dal ima neke potrosnje struje kad je na OFF-u


situacija se menja klikom na LOW, pali se signalna zelena led lampica


crvena led lamipa se pali kad je prekidac na HI


merenje temperaturne razlike




na kraju ugradnja


pa proba


Cena grejaca je 20eur, prerada sedista 80eur + postarine za slanje 5eur i to su svi troskovi vezano za prepravku oko sedista.

stalker said:
Zvučni signal žmigavaca sam radio u nekoliko verzija, ovisno je li instalacija s izmjeničnim naponom kao npr. na malim skuterima, jesu li žmigavci s klasični ili led te ima li opcija uključenja sva četiri žmigavca. Osnova sklopa je piezo buzzer spojen na greatz a ostalo ovisi o gore navedenim kombinacijama. Osim podsjetnika vozaču na uključene žmigavce ovaj sklop ima i vrlo važnu sigurnosnu svrhu jer piskutavi zvuk buzzera čuju i ostali sudionici u prometu u što sam se uvjerio bezbroj puta.
Ali kao i svemu drugom i ovdje vrijedi ona stara poslovica "sto ljudi - sto ćudi". Dok nekima ovo izgleda korisno i pohvalno, drugima smeta pištanje jer ne žele biti upadljivi i drže se one "što netko mora znati kuda ja idem"  :tongue:
Strobo flešer stop svjetla je koristan ali nema pravi efekt a klasičnim žaruljama sa žarnom niti jer one mogu tako brzo treptati. Ja sam ga ugradio na moja dva automobila gdje se u pravilu spaja na treće stop svjetlo a u tu sam svrhu ugradio led žaruljice umjesto klasičnih. Reakcije ljudi koji voze iz vas su uglavnom pozitivne iako to za mnoge djeluje pomalo zbunjujuće. Većina nakon što im tvoje kočiono svijetlo zatreperi poveća razmak i ne primiče ti se preblizu a to je upravo cilj ove naprave  :yikes:. Da sam možda imao ovo na svojoj prvoj Hondi NC vjerojatno ne bih doživio nalet automobila otraga kad sam se zaustavio pred pješačkim prijelazom.
Moj brat je jednom prilikom vozio iza mene a nije znao za ovu napravu pa je kad smo se zaustavili požurio da mi kaže kako mi nešto ne valja sa stop svjetlom jer negdje gubi kontakt i treperi  :LOL:

Tako je kolega, sve si lepo rekao, nista ne bi imao dodati.
 
Nije mi struja strani pojam, iman u planu ubacit neki gel ili nešto na x-advu jer je sidalo užasno neudobno pa kad već nešto rastavljam da odradim sve al to mi je još u planu.Hvala puno  (y)
 
Pozdrav "Strujići", par pitanja, kad ulovite vremena. Spojio sam instalaciju grijača sjedala (samo za jedno, vozačko sjedalo). Sam grijač još nije na mjestu budući mislim poboljšati i sjedalo, a zbog ove situacije s virusom, majstor je trenutno ostao bez materijala. Uglavnom, radi se o istom grijaču kao kod Satelisa. Tu je par slikica. Ono što se ne vidi je da je prekidač je instaliran na guvernal, a sam grijač sam skratio po dužini, ali nisam dirao one uzdužne žice koje idu do sredine (navodno se širina ne smije dirati). Pojma nemam o struji, taj relej sam samo tako "zašerafio" na mjesto koje se vidi na slici. Mislio sam da bi se taj relej trebao u nešto uključiti, međutim, kad ga rastavim, konektori ostaju u dijelu koji nije spojen sa žicom. Vjerojatno sve skupa nema smisla :misli:!

relej

EIX4KHV.jpg


instalacija

JpCkCNN.jpg


"osiguranje" konektora za sami grijač

3cyETg4.jpg


Po vragu, nabavio sam s Ebay-a i dodatna svijetla, s prekidačem. Malo sam gledao na Youtube-u kako su drugi ugrađivali takva svjetla. Spoje negativne žice obje lampe u jednu žicu, a pozitivne u drugu žicu. Na pozitivnu se spoji prekidač. Prekidač možeš zaboraviti isključiti (dobro, to je možda teže, budući se radi o svjetlima, pa vidiš ako ostanu svijetliti), a može ti ga netko i namjerno ili nenamjerno uključiti, pa potrošiš akumulator (ista stvar je i s grijačem sjedala). Kako to izbjeći, što se može eventualno ugraditi između potrošača i akumulatora da se to izbjegne. U videu tip spominje nekakav električni element koji kontinuirano mjeri napon akumulatora, pa kad napon padne ispod 10,4 V, isključi struju. U komentarima ispod videa, čovjek tumači da je svjetla trebao spojiti na napajanje trube, pa kad isključi motor, nema više struje (to je valjda ona fora sa spajanjem na paljenje?).
Na kraju, mogu li Oxford grijane ručke i taj jedan grijač sjedala raditi zajedno, a da mi ne pocuclaju akumulator u hipu (sumnjam da ću u dogledno vrijeme, zimi, noću ići na neko putovanje gdje mi trebaju navigacija i dodatna svijetla :mrgreen:. Hvala!
 
Nakon sto sam sve gedzete skockao, instalacija izgleda ovako


@Harkonnen
Kao sto rekoh, autoelektrikom bavim se podavno i mogu ti dati jedan savet.

Nagledao sam se svakakvih budzevina, vezivanja i prevezivanja instalacije onako kako ne treba biti, cak i izgorelih zica kao i racunara na vozilu.
Topla preporuka je da nadjes normalnog elektricara, das mu da ti valjano ugradi sve sta hoces jer vidim da se ne razumes u tu sveru.
Zica kad pocne goreti na motoru.... tesko ugasiti, jos ako uhvati plastiku, samo da sednes i places od muke.


 
Satelis said:
Nakon sto sam sve gedzete skockao, instalacija izgleda ovako


@Harkonnen
Kao sto rekoh, autoelektrikom bavim se podavno i mogu ti dati jedan savet.

Nagledao sam se svakakvih budzevina, vezivanja i prevezivanja instalacije onako kako ne treba biti, cak i izgorelih zica kao i racunara na vozilu.
Topla preporuka je da nadjes normalnog elektricara, das mu da ti valjano ugradi sve sta hoces jer vidim da se ne razumes u tu sveru.
Zica kad pocne goreti na motoru.... tesko ugasiti, jos ako uhvati plastiku, samo da sednes i places od muke.

...ok, pošteno! Svjetla ću dati nekom drugom da ih instalira ili ih neću ni stavljati. Ionako mi nisu toliko važna, stvarno se rijetko vozim noću na motoru. Zanima me što nije dobro s instalacijom grijača sjedala i kojim alternativnim smjerom mogu provesti žicu od akumulatora do sjedala, ako već ovaj smjer uz lažni tank nije dobar. Žice su naravno izolirane, ne taru se o ništa drugo, plastičnim vezicama su vezane uz sajlu, ali ne prečvrsto. Da li je sve trebalo staviti još dodatno u neki plastični bužir? Ako je stvar u tome da instalacija nema nikakve dodatne osigurače, to je već drugi par čarapa. Roba je s Ebaya pa tu ni ne možeš očekivati neku iznimnu kvalitetu, ali kao što sam spomenuo, ugradio sam i grijače ručki od Oxforda, pa ni one nisu imale nikakvih osigurača, da ne kažem da se ni ne gase nakon gašenja motora, što me do sada koštalo samo jednog pražnjenja akumulatora :D. Hoću reći da su i predviđene za direktno spajanje na akumulator. Pozdrav i hvala!
 
Oxford ručke imaju svoj osigurač, znam pouzdano jer sam sebi ugradio već 2 para, jedini minus je to što ih možeš upalit i bez kontakta, na prvom motoru sam bio lijen ugradit dodatni relej pa sam jedno 5 puta palio motor na kabele, a sad sam ugradio relej, kao tvoj na slici i uzeo kontakt od svjetla da ga okida (na releju oznake A1, A2).
Svaka instalacija koju dodatno spajaš mora imati osigurač, čim bliže moguće + od baterije.
Kako ti je Satelis rekao, rađe daj nekome da ti to spoji, nego se sam igrat. Da ti negdje + tvoje instalacije slučajno takne masu, a ide direktno preko baterije, bez osigurača, baterija ima veliku moć u slučaju kratkog spoja, tu žicu bi "zavarilo" za masu, i ona bi izgorila i zapalila se, a onda adio motor.
 
Igor28 said:
Oxford ručke imaju svoj osigurač, znam pouzdano jer sam sebi ugradio već 2 para, jedini minus je to što ih možeš upalit i bez kontakta, na prvom motoru sam bio lijen ugradit dodatni relej pa sam jedno 5 puta palio motor na kabele, a sad sam ugradio relej, kao tvoj na slici i uzeo kontakt od svjetla da ga okida (na releju oznake A1, A2).
Svaka instalacija koju dodatno spajaš mora imati osigurač, čim bliže moguće + od baterije.
Kako ti je Satelis rekao, rađe daj nekome da ti to spoji, nego se sam igrat. Da ti negdje + tvoje instalacije slučajno takne masu, a ide direktno preko baterije, bez osigurača, baterija ima veliku moć u slučaju kratkog spoja, tu žicu bi "zavarilo" za masu, i ona bi izgorila i zapalila se, a onda adio motor.

...ok, hvala! Inače, te Oxford ručke su onaj model koji ima samo Hi i Low, ove koje imaju opciju grijanja u mislim, pet razina, one se same ugase nakon gašenja motora. Ručke sam ugrađivao prije dvije godine, možda sam stvarno i zaboravio da sam tamo vidio nekakav osigurač. Uostalom, svakako je bolje da si ti u pravu :mrgreen:. Pozdrav!
 
Igor28 said:
Oxford ručke imaju svoj osigurač, znam pouzdano jer sam sebi ugradio već 2 para, jedini minus je to što ih možeš upalit i bez kontakta, na prvom motoru sam bio lijen ugradit dodatni relej pa sam jedno 5 puta palio motor na kabele, a sad sam ugradio relej, kao tvoj na slici i uzeo kontakt od svjetla da ga okida (na releju oznake A1, A2).
Svaka instalacija koju dodatno spajaš mora imati osigurač, čim bliže moguće + od baterije.
Kako ti je Satelis rekao, rađe daj nekome da ti to spoji, nego se sam igrat. Da ti negdje + tvoje instalacije slučajno takne masu, a ide direktno preko baterije, bez osigurača, baterija ima veliku moć u slučaju kratkog spoja, tu žicu bi "zavarilo" za masu, i ona bi izgorila i zapalila se, a onda adio motor.

Relej ionako nebi trebao imati veze sa stalnošću napajanja, nego si uzeo struju (+) na krivome mjestu...
 
thule_5689 said:
Relej ionako nebi trebao imati veze sa stalnošću napajanja, nego si uzeo struju (+) na krivome mjestu...

Može malo detaljnije, jer nisam bas skužil što si mislio reć.
Oxford ručke dođu sa stopicama koje se spajaju direktno na bateriju, nakon toga ide na osigurač, nakon toga na kontroler na volanu (prijašnja verzija je imala 2 kotrolera, jedan ispod sica i jedan na volanu), i nakon toga na ručke.
Kontroler gasi ručke ako osjeti da napon baterije padne ispod 10.5V, dakle prekasno jer sa takvom baterijom nema šanse upalit motor.
Relej sam stavio zato da kad ugasim motor, svijetla se isto ugase, špula releja izgubi kontakt i relej se prebaci u NC položaj, a ja sam odrezao žicu prema kotroleru i spojio na NO kontakt releja, i na taj način nitko ne može upalit ručke dok ne upali motor, jer svijetla dobiju napon tek nakon paljenja.

inače, ja pričam o ova dva modela oxford grijanih ručki
http://motoart.hr/181-ruckice-volana# - prije imao
https://www.oxfordproducts.com/motorcycle/brands/oxford/handlebar_accessories/hotgrips_premium_adventure/ - sad imam


 
Igor28 said:
Može malo detaljnije, jer nisam bas skužil što si mislio reć.
Oxford ručke dođu sa stopicama koje se spajaju direktno na bateriju, nakon toga ide na osigurač, nakon toga na kontroler na volanu (prijašnja verzija je imala 2 kotrolera, jedan ispod sica i jedan na volanu), i nakon toga na ručke.
Kontroler gasi ručke ako osjeti da napon baterije padne ispod 10.5V, dakle prekasno jer sa takvom baterijom nema šanse upalit motor.
Relej sam stavio zato da kad ugasim motor, svijetla se isto ugase, špula releja izgubi kontakt i relej se prebaci u NC položaj, a ja sam odrezao žicu prema kotroleru i spojio na NO kontakt releja, i na taj način nitko ne može upalit ručke dok ne upali motor, jer svijetla dobiju napon tek nakon paljenja.

inače, ja pričam o ova dva modela oxford grijanih ručki
http://motoart.hr/181-ruckice-volana# - prije imao
https://www.oxfordproducts.com/motorcycle/brands/oxford/handlebar_accessories/hotgrips_premium_adventure/ - sad imam

Tako je jasnije... (y)
 
Potrosaci koji ne zahtevaju vecu potrosnju struje (kao sto je recimo alarm, Led dodatna svetla, navigacija) mogu se vezati na fabricku instalaciju (dzek ispod sedista sa leve strane + rele i osigurac u kucistu), dovoljno su debele zice za tu namenu.

Posto imam grejanje ruku, sedista i nogu.... zbirno je to veci potrosac pa samim tim mora se prepraviti instalacija (rele, veci presek zice, osigurac) da bi sve radilo kako treba, odnosno da ne dodje do zapaljenja instalacije.

Bez obzira, sta god ugradili na motor od elektricnih gedzeta, uvek gledajte da napajanje ne ide direktno sa akumulatora bas iz tog razloga da se ne zaboravi nesto iskljuciti pa samim tiim isprazni akumulator i eto problema na vise strana.

- prvo.... NC DCT ne trpi nizak napon, em se ne moze startovati motor a i ako se uspe upaliti, lako se desi da pobrljavi menjac uz paljenje lampice EFI ili ABS na instrument tabli.

- drugo.... nasi akumulatori su u AGM tehnologiji, svako odvodjenje napona ispod 10.5V ubija celije unutar akumulatora i takav nakon punjenja nema vise 100% kapaciteta kao sto je imao dok je napon bio dobar. Nekad mu cak nema povratka u zivot vec samo zamena drugim novim. Kod kiselinskih akumulatora je drugacija prica.

- trece.... kad je akumulator slab, ne moze se startovati motor, svi se hvataju za kablove i prespajenje sa drugim akumulatorom ne bi li upalili bajk.
To je pogresno, to se radi u krajnjoj nuzdi tj samo ako se bas mora jer tad postoje velike sanse da strada regler koji je zaduzen za punjenje akumulatora (kod automobila nema problem dok kod bajka nije takav slucaj).
Preveliko opterecenje regler dobije sto dovede do stradanja el. komponente.

Kad se ne moze startovati motor, jedino ispravno resenje je skinuti akumulator i staviti ga na punjac. Kad se napuni, montirati na bajk i paliti.... tako zasigurno cuvate regler.

Relej
Rele sa 4 pina ima svoje oznake na sebi, svaki pin ima svoj broj pa se moze videti 30, 85, 86, 87, znacenja su sledeca:
- 30 napajanje relea (tu se moze dovesti +12V preko osiguraca direktno sa akumulatora)
- 85 je masa releja (-12V)
- 86 je + preko kontakta (to je +12V koji se dobije kad se okrene kljuc)
- 87 je izlaz (+12V) ka potrosacu
* 30 je dovod, 87 je odvod ka potrosacu, 85 i 86 je spulna releja

Kad je ovako povezano, cim se ugasi na kljuc bajk.... sve se gasi, potrosacu se prekida napajnje.
 
Satelis said:
Potrosaci koji ne zahtevaju vecu potrosnju struje (kao sto je recimo alarm, Led dodatna svetla, navigacija) mogu se vezati na fabricku instalaciju (dzek ispod sedista sa leve strane + rele i osigurac u kucistu), dovoljno su debele zice za tu namenu.

Posto imam grejanje ruku, sedista i nogu.... zbirno je to veci potrosac pa samim tim mora se prepraviti instalacija (rele, veci presek zice, osigurac) da bi sve radilo kako treba, odnosno da ne dodje do zapaljenja instalacije.

Bez obzira, sta god ugradili na motor od elektricnih gedzeta, uvek gledajte da napajanje ne ide direktno sa akumulatora bas iz tog razloga da se ne zaboravi nesto iskljuciti pa samim tiim isprazni akumulator i eto problema na vise strana.

- prvo.... NC DCT ne trpi nizak napon, em se ne moze startovati motor a i ako se uspe upaliti, lako se desi da pobrljavi menjac uz paljenje lampice EFI ili ABS na instrument tabli.

- drugo.... nasi akumulatori su u AGM tehnologiji, svako odvodjenje napona ispod 10.5V ubija celije unutar akumulatora i takav nakon punjenja nema vise 100% kapaciteta kao sto je imao dok je napon bio dobar. Nekad mu cak nema povratka u zivot vec samo zamena drugim novim. Kod kiselinskih akumulatora je drugacija prica.

- trece.... kad je akumulator slab, ne moze se startovati motor, svi se hvataju za kablove i prespajenje sa drugim akumulatorom ne bi li upalili bajk.
To je pogresno, to se radi u krajnjoj nuzdi tj samo ako se bas mora jer tad postoje velike sanse da strada regler koji je zaduzen za punjenje akumulatora (kod automobila nema problem dok kod bajka nije takav slucaj).
Preveliko opterecenje regler dobije sto dovede do stradanja el. komponente.

Kad se ne moze startovati motor, jedino ispravno resenje je skinuti akumulator i staviti ga na punjac. Kad se napuni, montirati na bajk i paliti.... tako zasigurno cuvate regler.

Relej
Rele sa 4 pina ima svoje oznake na sebi, svaki pin ima svoj broj pa se moze videti 30, 85, 86, 87, znacenja su sledeca:
- 30 napajanje relea (tu se moze dovesti +12V preko osiguraca direktno sa akumulatora)
- 85 je masa releja (-12V)
- 86 je + preko kontakta (to je +12V koji se dobije kad se okrene kljuc)
- 87 je izlaz (+12V) ka potrosacu
* 30 je dovod, 87 je odvod ka potrosacu, 85 i 86 je spulna releja

Kad je ovako povezano, cim se ugasi na kljuc bajk.... sve se gasi, potrosacu se prekida napajnje.

...da vidim da li sam dobro pohvatao. Dakle, svijetla, navigacije i ostali manji potrošači se mogu spojiti na sub harness (part No 08A70-MJL-D30), s tim da treba u kućište s osiguračima staviti još dodatni relej i osigurač (part No 08A70-MGS-D30). Tada bi sve bilo pravilno izvedeno i osigurano. Problem s tim rješenjem je što je vrlo teško nabaviti odgovarajuće konektore, budući Honda proizvodi sub harness da na njega veže svoje dodatne el. stvarčice. Ako nemaš odgovarajući konektor, tada opet treba petljati s rezanjem i povezivanjem žica, pa može doći do problema.
Druga mogućnost za povezivanje svjetla je kupovina gotove instalacije s relejom i osiguračem s npr. Ebaya. To bi bilo nešto na tragu onoga što spominješ?

ffLhhCq.jpg


SOuSr2g.jpg


cco2GZF.jpg


Nadalje, ako je to tako, onda bi ona moja instalacija grijača sjedala trebala biti ok, barem što se samih žica i spojeva tiče. I ta instalacija ima relej i osigurač (u prvom postu sam krivo napisao da nema osigurača, provjerio sam na slikama, tu je). Pretpostavljam da je to zapravo ista instalacija kao i kod tebe, osim što si ti povezivao 2 grijača. To je gotovo rješenje s Ebaya, nisam ja tu ništa spajao, lemio ili izolirao, jedino sam skratio sam grijač.

DhZiN6R.jpg


Mislim da s te strane ne bi smjelo biti problema, jedino s pitam nisam li trebao žice provesti ipak iza okvira i ispod lažnog tanka i treba li te konektore (tu mislim najviše na konektor od prekidača), dodatno izolirati (nisam imao dovoljno široki termo-stiskajući bužir ili kako se već zove ). Na kraju, ako sve funkcionira kako bi trebalo, relej je tu da nakon gašenja motora, prekine i rad uređaja?
Pozdrav i hvala na pomoći!
 
Neznan baš da su grijane ručke veliki potrošač,ja san uzea Technoglobe grip heater,5W je potrošnja kad je na najjače
 
@Harkonnen

Tako je, alarm, Led dodatna svetla, USB uticnicu 12V mozes staviti na fabricko napajanje.
Ja recimo nisam imao fabricki dodatni dzek koji bi nakacio na dzek ispod sedista kako bi uzeo napajanje.

to sam resio tako sto sam se nakacio direkt na zicu pre samog dzeka
bitno je da svaki spoj bude zalemljen i dobro izoliran.


skines izolaciju, zalemis zicu, izoliras i gotovo


bocnes rele, bocnes osigurac gde je predvidjeno i to je to


Ako se odlucis za fabricki konektor, pored njega dobices dve buksne i trebace ti klesta za krimpovanje kako bi spojio zicu sa buksnom.

obe strane dodatnog svetla imaju svoj dzek zarad lakse demontaze/montaze kad zatreba
naravno da nije ovako ostavljen, sakriven je iza plastike, stripsovan uz fabricku instalaciju


Dalje, nemoj se preterano uzdati u gotove instalacije od brace kineza jer i tu ima propusta. Najbolje je kad sam pravis instalaciju al i najteze, skuplje i dosta vise vremena se potorsi dok se posao zavrsi.... jbg sve ima svoje.

evo par slika sta sam zatekao na nekim motorima


nagorele zice, ostecenje buksne














vidljiv trag topljenja








Da ne gusim temu vise sa slikama.... svasta ljudi rade iz ne znanja, svasta sam imao prilike videti. Nekad po 2, 3 dana provedem popravljajuci instalaciju, el. seme, merenja..... ma idi, glava zna dobro da zaboli od naprezanja vijuga.

Jedno je sigurno, sa instalacijom nema zezanja, plane ocas posla ako nesto nije odradjeno kako treba.
Bolje platiti rad dobrom majstoru nego gledati bespomocno kako gori.

 
Otkad sam ostao u defektu zbog oksidiranih kontakata naučio sam da prilikom servisa dok su sve plastike skinute pregledam sve konektore na motoru, počistim oksidaciju ako je ima, kontakt sprejem našpricam i sklopim natrag. Ako koja klema ne drži full čvrsto, stisnem ili zamijenim. Od  materijala koristim striktno termobužir, nikakav selotejp ili izolirtraka, sve preinake moraju biti dobro zalemljene, nema na motoru motanja žica prstima i dva kruga izolirke ni za žmigavce, raspadne se prije ili kasnije. Problem je da to u servisima skoro nitko ne radi, to je posao koji se ne vidi i teško je naplativ, oduzme vrijeme za još jedan servis, a kad se nešto istopi i zapali onda je malo kasno.
 
@Satelis
...imaš dosta slika u zadnjem postu( (y)), pa odgovaram ovako, bez citiranja. Sad si mi sve lijepo objasnio i hvala ti na trudu (y). Ajde molim te kad uloviš vremena (nije to "ništa o glavu") još mi samo odgovori da li si ti mijenjao nešto kod ovog kineskog ožičenja za grijač sjedala (osim što si vjerojatno morao nešto dodatno spajati kad koristiš dva grijača) i da li trebam mijenjati rutu kojom su sprovedene žice do sjedišta. Hvala još jednom i pozdrav!
 
Harkonnen said:
@Satelis
...imaš dosta slika u zadnjem postu( (y)), pa odgovaram ovako, bez citiranja. Sad si mi sve lijepo objasnio i hvala ti na trudu (y). Ajde molim te kad uloviš vremena (nije to "ništa o glavu") još mi samo odgovori da li si ti mijenjao nešto kod ovog kineskog ožičenja za grijač sjedala (osim što si vjerojatno morao nešto dodatno spajati kad koristiš dva grijača) i da li trebam mijenjati rutu kojom su sprovedene žice do sjedišta. Hvala još jednom i pozdrav!

Imam ti ja mnogo slika, svaku operaciju koju sam radio na NC od prednjeg do zadnjeg tocka. Ovlasceni servis nisam video i ako sam ga novog kupio 2016 godine, sam ga odrzavam vec skoro 56.000km.

Nista nisam menjao na kineskoj instalaciji sem sto sam dodatno izolovao na par mesta spojeve, proverio debljinu zice i to je to.
Nekad, koristim sva 3 grejaca (ruke, pozadina i noge) istovremeno jer zimocu ne volim nikako. Za to je potrebno napraviti novu instalaciju pa otud ona slika dodatnog kucista osiguraca, rele i td.

- Ja ne bi tako ostavio instalaciju kud si je ti provukao. Instalaciju uvek gledas da postavis uz fabricku, pricvrstis strips vezicama.
Obrati paznju da li ima neka ostra ivica na ramu/sasiji, ili neki sraf.... bilo sta, sta bi moglo da osteti instalaciju pa prema tome prilagodis putanju instalacije.

Delovi gde ima ugibanja kao sto je recimo na kormanu/upravljacu motocikla, tu moras ostaviti malo duzu instalaciju jer pri punom levom ili desnom skretanju moze doci do kidanja zica ako krace ostavis i obavezno isprati pogledom na koju stranu "rade/setaju" zice pri zakretanju kormana jer ako se taru o ram/metal usece se vremenom i eto belaja.
 
Satelis said:
Imam ti ja mnogo slika, svaku operaciju koju sam radio na NC od prednjeg do zadnjeg tocka. Ovlasceni servis nisam video i ako sam ga novog kupio 2016 godine, sam ga odrzavam vec skoro 56.000km.

Nista nisam menjao na kineskoj instalaciji sem sto sam dodatno izolovao na par mesta spojeve, proverio debljinu zice i to je to.
Nekad, koristim sva 3 grejaca (ruke, pozadina i noge) istovremeno jer zimocu ne volim nikako. Za to je potrebno napraviti novu instalaciju pa otud ona slika dodatnog kucista osiguraca, rele i td.

- Ja ne bi tako ostavio instalaciju kud si je ti provukao. Instalaciju uvek gledas da postavis uz fabricku, pricvrstis strips vezicama.
Obrati paznju da li ima neka ostra ivica na ramu/sasiji, ili neki sraf.... bilo sta, sta bi moglo da osteti instalaciju pa prema tome prilagodis putanju instalacije.

Delovi gde ima ugibanja kao sto je recimo na kormanu/upravljacu motocikla, tu moras ostaviti malo duzu instalaciju jer pri punom levom ili desnom skretanju moze doci do kidanja zica ako krace ostavis i obavezno isprati pogledom na koju stranu "rade/setaju" zice pri zakretanju kormana jer ako se taru o ram/metal usece se vremenom i eto belaja.

...super, hvala na iscrpnom odgovoru (y)! Sad možeš odahnuti, neću te više gnjaviti :mrgreen:. Pozdrav!