Pozdrav , još malo pa prošla godina pa da malo napišem komentare i dojmove.
Prešao sam 12 000 km - negdje u Istri danas nakon što sam kupio novu zadnju Michelin gumu u Ri Yamaha servisu.
Original guma je izdržala 11800 km , i moglo se još voziti ali je već dosta proklizavala i nije bila stabilna u zavojima.
Zadnje što sam bio promjetio u vožnji sa istrošenom gumom su bile neke vibracije na oko 4500 RPM. Nisam znao da li je to normalno ili nije, da li je zbog loše gume , uglavnom, spomenuo sam to servisu i eto danas problem riješen - nema vibracija i opet se vozi ko nov.
Prednju gumu još nisam mijenjao jer je još dobra.
Pred koji dan sam napravio registraciju , nije bio potreban tehnički pregled.
Smontirao sam držač za mobitel, koristim ga samo kad idem negdje dalje na put pa mi treba GPS.
Prijašnji držač mi je pukao pa više ne kupujem one koji se monitoraju direktno na retrovizor radi vjetra.
Šlapica za bočnu nogaru - morao sam ju skinuti jer mi je ispala jedna vida.
Zaključak- s motorom sam u godini dana napravio 12t km a s autom 11t km . Svaki put rađe sjedam na motor nego u auto i mislim da to dovoljno govori koliko sam zadovoljan kupnjom. Kad se vozim sam obično vozim bez kofera a kad idemo dvoje s koferom jer nam stanu dvije kacige , dvije jakne , kabanice i ostale sitnice. Potrošnja je i dalje oko 3 - 3.3 l .
✌️
drago mi je da si zadovoljan 👍🏼
isto si mogao i prednju staviti, šta sad da ti ta stara prednja potraje čak i cijelu novu zadnju, koliko ćeš uštediti, 50ak eura u dvije godine, a vožnja s novima u kompletu bi bila sigurno bolja u nekoj mjeri. istina da na tim skuter brzinama i nije nešto bitno, ali kad već uživaš u vožnji, po mom se mišljenju taj kompromis ne isplati za toliko sitnu uštedu 🙂
Tražim sponzora, čim se prvi javi mijenjam prednju gumu. he heTek kad staviš novu prednju, vidjeti ćeš koja je razlika u odnosu na staru.
Gume uvik minjaj zajedno. Ne samo zadnju. I to je dosta km za gumu. Moze ona izgledat ok, al svakoj gumi pocnu padat svojstva sta vise km ima. Npr ako guma traje 10000 km, ona ce do 5-6 tkm drzat vrhunski, pa kasnije ide pad, a na 10000 nece na izgled bit puno losija nego na 5000. Samo nece drzat ni 20% kao sta je drzala na 5000. Nisu ovo rr motori,jaki nakedi pa vidis svaki dan kako se guma trosi. Cisto mali savjet. I obavzno obe prominit, pa makar ovu sta nebi htio minjat, moze izdrzat jos 2-3tkm.Pozdrav , još malo pa prošla godina pa da malo napišem komentare i dojmove.
Prešao sam 12 000 km - negdje u Istri danas nakon što sam kupio novu zadnju Michelin gumu u Ri Yamaha servisu.
Original guma je izdržala 11800 km , i moglo se još voziti ali je već dosta proklizavala i nije bila stabilna u zavojima.
Zadnje što sam bio promjetio u vožnji sa istrošenom gumom su bile neke vibracije na oko 4500 RPM. Nisam znao da li je to normalno ili nije, da li je zbog loše gume , uglavnom, spomenuo sam to servisu i eto danas problem riješen - nema vibracija i opet se vozi ko nov.
Prednju gumu još nisam mijenjao jer je još dobra.
Pred koji dan sam napravio registraciju , nije bio potreban tehnički pregled.
Smontirao sam držač za mobitel, koristim ga samo kad idem negdje dalje na put pa mi treba GPS.
Prijašnji držač mi je pukao pa više ne kupujem one koji se monitoraju direktno na retrovizor radi vjetra.
Šlapica za bočnu nogaru - morao sam ju skinuti jer mi je ispala jedna vida.
Zaključak- s motorom sam u godini dana napravio 12t km a s autom 11t km . Svaki put rađe sjedam na motor nego u auto i mislim da to dovoljno govori koliko sam zadovoljan kupnjom. Kad se vozim sam obično vozim bez kofera a kad idemo dvoje s koferom jer nam stanu dvije kacige , dvije jakne , kabanice i ostale sitnice. Potrošnja je i dalje oko 3 - 3.3 l .
✌️
Pozdrav, nema ti što biti glupo pitati bilo da si novi ili iskusni vozač. I ja pitam i saznam ono što možda nisam znao prije, puno je stvari oko motora i opreme, zato je forum super mjesto za informirati se .. moji odgovori na tvoja pitanja slijede;Pozdrav,
Pročitao sam cijelu temu. Jako korisno to Marin0 opisuje, svaka čast.
I ja sam kupio XMAX 300 prije 10 dana. Napravio sam do sada 400 km. Još uvijek je u fazi razrađivanja. 90% vremena provodim ispod 4500 rpm, ali ga znam malo razletiti po slavonskoj da ne vozim baš 60 km/h. Potrošnja mi je 3,1 l/100 km.
Novi sam u svijetu motora pa me zanima nekoliko stvari (nemojte zamjeriti ako su glupa pitanja 😄):
1) Mogu li skuter s velikog nogara skinuti dok sam na njemu? — Točnije, da stanem tako da mi je sic između nogu te se samo težinom tijela lagano naslonim na timun. Ili trebam stati lijevo od skutera i lijevom rukom uhvatiti za timun, a desnom rukom za lijevi suvozački rukohvat te tako spustiti motor. Pitam ovo jer ne znam smije li se primjenjivati takva vrsta sile na timun kada se naslonim na njega.
2) Imam 120 kg. Još nisam namještao ni gledao amortizere. Pretpostavljam da su namješteni na srednju tvrdoću (3/5) jer tako piše u uputstvima za uporabu. Što mislite na koju tvrdoću da ih stavim ako se vozimo ja i djevojka. Zajedno imamo oko 180 kg, a u uputstvima piše da je nosivost, mislim, 164 kg. Ima li to veze ako malo premašujemo?
3) Kada pustim gas čujem nekakav zvuk koji je nalik prigušenom cvrkutu ptica. Što bi to moglo biti? Ne mogu dokučiti dolazi li to iz mašine ili možda amortizera. Kočnice bi eliminirao kao uzrok.
4) Trebam li raditi servise nakon 5000 km ili nakon 10000 km jer vidim da Marin0 piše da radi svakih 5 tkm, a u uputstvima za uporabu piše da se radi svakih 10 tkm. Naravno, prvi servis je na 1000 km. Koliko je cca. cijena servisa i što se sve radi na njemu? Je li možda pametnije napraviti prvi servis na 1600 km kada je skuter "službeno" razrađen?
5) Treba li skuter zagrijavati prije vožnje?
6) Kakav način pranja skutera bi mi preporučili?
7) Kako je najzgodnije držati prometnu dozvolu? Trebam li uz prometnu imati i policu osiguranja ako me zaustavi policija? Još nisam zaljepio onu naljepnicu od tehničkog pregleda. Gospođa na osiguranju mi je to dala i rekla da sam zaljepim. Mogu li to zaljepiti na poklopac za točenje goriva.
P.S. Marin0 rekao si da ti je otišla nekakva guma na rezervaru. Što je to?
Malo je duži upit ali nadam se da će netko odgovoriti. Hvala 😃😃
Hvala lijepa na odogovru!Pozdrav, nema ti što biti glupo pitati bilo da si novi ili iskusni vozač. I ja pitam i saznam ono što možda nisam znao prije, puno je stvari oko motora i opreme, zato je forum super mjesto za informirati se .. moji odgovori na tvoja pitanja slijede;
1) Možeš kako god te volja odnosno kako ti paše. Moja navika je gurniti s glavne nogare dole dok stojim bočno s lijeve strane.
2) Nisam uopće dirao amortizere odnosno namještao i stoji mi kako je i bilo od početka. Sa ukupnom masom 180 kg prelaziš limit , moguće da će ti zastrugati nogara tu i tamo kad budeš brže budeš ulazio u zavoj ili se polukružno okretao. Moj savjet ti je da si probaš naštimati amortizere na najtvrđe.
Ako s vremenom budeš ne budeš zadovoljan s kvalitetom ovjesa , postoje alternative odnosno kvalitetniji aftermarket amortizeri (npr. bitubo) koje možeš zamijeniti. Skupi su ali sigurno i vrijede.
3) Ciju ciju zvuk kako bi ga opisao - možda ti samo treba propuhati kočnice (to je i meni bilo mislim da sam negdje i napisao ranije)
4) Servis - prati se uputstva dućana - servisa di si ga kupio, prvo radi garancije. Kako sam napisao ranije moji servisi su bili na 1000km, 5000km,10000km itd
To što piše servis svakih 10000 km - IMO to pre veliki razmak. Na svim skuterima koje sam imao dal 150,300 il 400 cc sam uvijek radio servise na 4000-6000 km. I obavezno napravi prvi servis na 1000km. Ulje koje sad imaš dok se motor ne razradi nije ful sintetika te skuplja sve nečistoće i sitne komadiće.
5) kad ga prvi put u danu upalim pustim bar pol minute da radi tj da ulje malo procirkulira pa krenem . Po zimi možda minutu radi i vozim laganije dok se ne digne temperatura (to bude relativno brzo).
6) U početku prvih par mjeseci sam koristio Muc-off sprej za pranje. Sad si zasmješam vodu s malo sonax auto sampona. Koristeći microfibre krpu ga operem i onda požljivo sa miniwashom (s bar 1 metar udaljenosti) isperem. Nakon toga sve posušim sa suhom microfibre krpom. Napomena -nemoj koristiti obične spužve jer si mogu napraviti sitne ogrebotine.
7) Prometna , osiguranje , vozačka , ključ itd. -meni je uvijek u torbici tj. dok vozim ispod sica a kad pakriram uzmem sa sobom. Rezervni ključ mi je uvijek u đepu - tako da ako iz bilo kakvog razloga ne mogu otvoriti sic uvijek imam ključ da otvoriti sic u đepu.
Naljepnicu od registracije - ja sam svoju zaljepio na zadnju stranu prednjeg blatobrana di se doslovno ne vidi a opet je tamo ako netko pita.
Guma na rezervaru - ma nije otišla nego se nekako uvila . Guma ko guma - kod promijene temprerature vruće hladno.
Sretno!
Moze , samo dobro drzi motor kad se bude penjala da te ne potegne bocno dole.Hvala lijepa na odogovru!
Imam još jedno pitanje hahaha. Kad se suvozač (cura) penje na motor, može li se jednom nogom osloniti na držač za noge dok se penje? Je li držač za noge predviđen da ponese cijelu težinu čovjeka?
Zasto da ju ne vozim? Nije dobro dok se ne razradi motor da je veliko opterecenje?Moze , samo dobro drzi motor kad se bude penjala da te ne potegne bocno dole.
Ps. Nemoj ju voziti bar prvih 1000 km .
Pa napisao si da vas dvoje imate 180 kg a piše ti lijepo u knjižnici da ne preopterećuješ prvih 1600 km.. točim 95.Zasto da ju ne vozim? Nije dobro dok se ne razradi motor da je veliko opterecenje?
Koje gorivo uljevaš?
Jesi li riješio te vibracije? I ja imam sličan problem... trenutno ga razrađujem, na 500 km sam i zna vibrirati kad je oko 3800-4000 okretaja...Pozdrav, evo da i ja javim svoje iskustvo s XMAX 2023. Kao i kolegu s početka priče, ubija me ta razrada i jedva čekam prvi servis koji će uskoro. Skuter je veliki iskorak u odnosu na 50ccm koliko sam do sada vozio. Tehnički, ima neke čudne vibracije na oko 4000 rpm, no to ćemo na servisu. Ostalo je sve ok.
Sve u svemu, jako sam zadovoljan i čekam da malo dignem brzinu, pa da i vožnja bude veća uživancija. Ako imate nekih dodatnih pitanja oko samog skutera, slobodno pitajte.
Meni je čovjek u salonu isto rekao da točim 95 jer češće ide pa neće baš biti taloga pa se toga i držim 😃 iako mislim da bi na novim pumpama moglo tociti premium benzin. Probat cu pa javim kako vozi sa shellovim benzinomPa napisao si da vas dvoje imate 180 kg a piše ti lijepo u knjižnici da ne preopterećuješ prvih 1600 km.. točim 95.
Za otvorit sic bez kljuca,provuci mali konop od mehanizma brave pa ga provuces dolje ispod i zavezes negdi da se ne vidi a da ti je lako dohvati (ja sam zaveza krenu od udice ,tanak je i jak)ne treba skidati nikakve plastike za to napravit, dobro dođe jer ne moram gasit motor ako zelim nesto izvadit ispod sica a i super je kad idem na plazu pa sve ostavim ispod sica samo kljuc izgasim..Rezervni ključ mi je uvijek u đepu - tako da ako iz bilo kakvog razloga ne mogu otvoriti sic uvijek imam ključ da otvoriti sic u đepu.