Oktanska vrijednost benzina!!!!!

jolly the roger said:
nemoš osjetit razliku u performansama zbog razlike u oktanskom broju jer nemaš senzor za detonantno izgaranje...ko šta ga nema ako se ne varam 90% motora...dakle svi koji kažu da im motor bolje ide sa 98 nego sa 95 oktana seru...i to na veliko...

Mos osjetit da motor radi mirnije i svakako mozes vidjet posljedice na nekim motorima u koje se toci 95 nakon duzeg perioda.. Tu ne mislim na stare krame od motora koje bi i na rakiju radile, vec na motore najnovije tehnologije koji zahtijevaju visoku kvalitetu goriva..
Prvu stvar sto mi je Kaze reko kad sam kupio motor je bila da tocim samo 98 jer da je par lipa po litri vise, a neusporedivo je koliko to za motor znaci na duže staze.
 
gle, tvoj motor je dosta novije koncepcije koliko vidim, a i mašine na motorima imaju dosta veću kompresiju od automobila+ imaš vjerojatno injection druge generacije...dakle imaš taj senzor vjerojatno...
 
Neki ljudi na ovome forumu se moraju zaista smiriti! Pa nemoj me hvatati za svaku riječ! Nisam rekao da motor ide brže već nekako radi staloženije! U svakome sluičaju tih par lipa po litri je isplativa investicija! :?:
 
A da vidite ovde u BIH benzin.Dobijete odma mjesavinu ali vode i benzina....Pozdrav svima
 
jolly the roger said:
nemoš osjetit razliku u performansama zbog razlike u oktanskom broju jer nemaš senzor za detonantno izgaranje...ko šta ga nema ako se ne varam 90% motora...dakle svi koji kažu da im motor bolje ide sa 98 nego sa 95 oktana seru...i to na veliko...


A zašto mi motor onda puca kao blesav sa Ininim 95, dok sa 98 ili OMV-ovim( i 95 i 98 ) OSJETNO manje :shock:
napominjem da je stavljen novi auspuh,prije je samo zujao :)

p.s. ne trebam biti Ajnštajn da dođem do tog zaključka
 
BRAVO MEY IMAŠ MOJU PODRŠKU! :peace: :mrhappy:
 
Mey said:
jolly the roger said:
nemoš osjetit razliku u performansama zbog razlike u oktanskom broju jer nemaš senzor za detonantno izgaranje...ko šta ga nema ako se ne varam 90% motora...dakle svi koji kažu da im motor bolje ide sa 98 nego sa 95 oktana seru...i to na veliko...


A zašto mi motor onda puca kao blesav sa Ininim 95, dok sa 98 ili OMV-ovim( i 95 i 98 ) OSJETNO manje :shock:
napominjem da je stavljen novi auspuh,prije je samo zujao :)

p.s. ne trebam biti Ajnštajn da dođem do tog zaključka
koje ti je motor godište?ajd odgovori pa ćeš znat da sam u pravu...lijepo piše da motori novijeg godišta ili sa elektronikom druge generacije imaju taj senzor pa im motor šteka sa 95...
 
Mey said:
jolly the roger said:
nemoš osjetit razliku u performansama zbog razlike u oktanskom broju jer nemaš senzor za detonantno izgaranje...ko šta ga nema ako se ne varam 90% motora...dakle svi koji kažu da im motor bolje ide sa 98 nego sa 95 oktana seru...i to na veliko...


A zašto mi motor onda puca kao blesav sa Ininim 95, dok sa 98 ili OMV-ovim( i 95 i 98 ) OSJETNO manje :shock:
napominjem da je stavljen novi auspuh,prije je samo zujao :)

p.s. ne trebam biti Ajnštajn da dođem do tog zaključka

Jolly, upravo zato, što je istina što si napisao, tj. da motori nemaju senzor za detonacije, motori bolje "rade" sa 98-icom, a ne sa 95-icom. Naime, bez takvih senzora nema mogućnosti korekcije, te se događaju situacije detoniranja.
Posebno je to primjetno kod manjih obrtaja motora, te je to možda ono što se događalo Mey na njenom motoru.

Mey, bravo.... :mrgreen:
 
maverick said:
Mey said:
jolly the roger said:
nemoš osjetit razliku u performansama zbog razlike u oktanskom broju jer nemaš senzor za detonantno izgaranje...ko šta ga nema ako se ne varam 90% motora...dakle svi koji kažu da im motor bolje ide sa 98 nego sa 95 oktana seru...i to na veliko...


A zašto mi motor onda puca kao blesav sa Ininim 95, dok sa 98 ili OMV-ovim( i 95 i 98 ) OSJETNO manje :shock:
napominjem da je stavljen novi auspuh,prije je samo zujao :)

p.s. ne trebam biti Ajnštajn da dođem do tog zaključka

Jolly, upravo zato, što je istina što si napisao, tj. da motori nemaju senzor za detonacije, motori bolje "rade" sa 98-icom, a ne sa 95-icom. Naime, bez takvih senzora nema mogućnosti korekcije, te se događaju situacije detoniranja.
Posebno je to primjetno kod manjih obrtaja motora, te je to možda ono što se događalo Mey na njenom motoru.

Mey, bravo.... :mrgreen:
vidiš vidiš, nisam se tog sjetio...pa da...jasno...jugo zvoni u 3. oko 60 na sat...a to je jako nisko...ok, jebajga, svako griješi...ali ako netko kaže da mu motor slabije vuče sa 95 nego sa 98, sere...
 
Onda ja isto serem. Stalno sam na putu i točim U HR, SLO i ITA. Ne ulazim u tematiku jer je ne razumijem toliko dobro ali vidim šta se događa: sa slovenskim 98 na OMV- auto mi radi mirnije, ide fluidnije i stvarno brže i što je najbolje manje troši. U Italiji varira od pumpe do pumpe ali su razlike osjetne.
 
pa auto ti radi mirnije, ali sigurno ne vuče bolje...jedno je ogrjevna moć(benzin ima ako se ne varam 43 MJ a dizel 42 MJ) koja baš i ne varira i iz koje se izvlači snaga, a drugo oktanski broj koji služi kako zaštita od detonantnog izgaranja...neznam za slovenski omv od kog kupuje bengu ali hr omv sigurno kupuje od ine
 
Jolly moram priznat da na motoru nikad nisam primjetio razliku izmedju 95 i 98 jer u moj motor 95 jos nije ni prismrdio..
Ono sto ti mogu rec je da sam na skuteru od 50ccm uvjek imo problema i nikad nije iso kako treba dok mi frend nije reko da je imo iste muke sa svojim i da probam prec na 98.. od tog dana skuter je isko ko raketa koliko je to moguce za 50ccm..

Takodjer primjer prije 2 god kad smo ja i frend za pentu od 6ks morali uzet 98 jer im je nestalo 95 na benzinskoj.. mi se nismo mogli nacudit koliko brze ide brod sa 98 gorivom..
Stvar je bila u tome da mu je falilo bas onoliko malo snage da izglisira sto sa 2 osobe nije nikad mogo postic na 95 dok je na 98 to bila sasvim prirodna stvar. Dok je pri ukrcavanju trece osobe stvar dolazuila na isto, a kad smo ih ukrcali 8 u brod od 4,5m budi siguran da nismo primjetili razliku izmedju goriva.. u oba slucaja se jedva mice :mrgreen:

A sad pošto ti toliko inzistiraš na 95 i svih častiš riječima da seremo i slično vjerovatno i ti imaš neko svoje iskustvo radi kojeg tvrdiš to što tvrdiš..
Pa da vidimo jel seronja ima kakav konkretan primjer il samo sere..
 
jolly the roger said:
pa auto ti radi mirnije, ali sigurno ne vuče bolje...jedno je ogrjevna moć(benzin ima ako se ne varam 43 MJ a dizel 42 MJ) koja baš i ne varira i iz koje se izvlači snaga, a drugo oktanski broj koji služi kako zaštita od detonantnog izgaranja...neznam za slovenski omv od kog kupuje bengu ali hr omv sigurno kupuje od ine

kad ti veliš da nema veze onda ti ja nabavim avio super od 130 oktana pa reci da ne vuče bolje i da se ne vrti ko blesav! :mrgreen: :mrgreen:
a kad smo kod benzina

Benzin je jedan od brojnih derivata sirove nafte koji se proizvodi u rafinerijama destilacijom unutar frakcijskog tornja. Sirovu se naftu u rafineriji zagrijava na temperaturu vrelišta njezinih sastavnih dijelova te se njihove pare odvode u frakcijski toranj. Tamo se iste hlade i kondenziraju na različitim visinama. Iz ovog tornja potom izlaze razni derivati koje se razvrstava, dodatno pročišćava te se nekima od njih dodaju aditivi radi postizanja određenih komercijalnih karakteristika. Ovakvim se postupkom frakcijske destilacije iz 100 litara sirove nafte dobije oko 44 l benzina te brojni drugi derivati. Benzin, kakav koristimo za pokretanje današnjih automobila, u stvari je ugljikovodik (HC) koji se sastoji uglavnom od vodika (H) i ugljika (C) uz dodatak nekih aditiva. U slučaju idealnog izgaranja u motoru, sav bi benzin trebao sagorjeti ostavljajući tek vodu (H2O) i ugljični dioksid (CO2) kao nusprodukte izgaranja. Pa ipak, u praksi nije tako, te dio benzinskih para (HC) ostaje nesagoren napuštajući ispušni sustav vozila zajedno s dušičnim oksidima (NOx) i ugljičnim monoksidom (CO) koji se stvaraju u procesu iszagranja. Jednadžba na slici 1 prikazuje što se događa tijekom procesa izgaranja u cilindru benzinskog motora.

Izgaranje započinje gorenjem ugljikovodičnog goriva u prisutnosti dušika (N) i kisika (O2) iz zraka. Primjećujemo da se HC nalazi s obje strane jednadžbe što pokazuje kako dio goriva ostaje nesagoren napuštajući cilindar motora u obliku benzinskih para. Uz HC, ispušni plin sadržava i CO, CO2, NOx i H2O (vodenu paru). Ugljični monoksid jedan je od produkata nepotpunog sagorijevanja i nastaje kada se jedan atom ugljika spoji s jednim atomom kisika (umjesto s 2 atoma kisika). Nedostatak kisika u ovom slučaju sprečava stvaranje ugljičnog dioksida. CO je veoma otrovan plin koji može izazvati smrt kod ljudi koji, npr., provedu tek tri minute u zatvorenoj garaži uz upaljeni motor automobila.

Uz zagađenje izazvano ispušnim plinovima vozila pokretanih motorima s unutarnjim sagorjevanjem veoma često spominjan pojam je i smog. Naime, jedan od izvora smoga je reakcija do koje dolazi između ugljikovodika (HC) i dušičnih oksida (NOx) u prisutnosti sunčeve svjetlosti. Stoga je i sprečavanje stvaranja dušičnih oksida u motoru jedan od načina borbe protiv smoga. Dušični se oksidi stvaraju pri visokim temperaturama izgaranja. Kada temperatura dosegne više od 1371°C (izgarajući plinovi unutar motora dostižu temperaturu i do 2482°C) dio dušika i dio kisika iz zraka se spaja stvarajući NOx.

Isparivost benzina jedna je od njegovih najznačajnijih karakteristika. Najznačajnijih, jer se benzin koji više isparava bolje može pomiješati sa zrakom. Također, lakše je pokrenuti hladni motor s benzinom koji više isparava. Benzin koji slabo isparava može ući u cilindre u obliku kapljica koje, potom, dolaze na stijenke cilindara i s njih ispiru ulje. Takako, takav slučaj povećava trošenje košuljica, samih klipova te klipnih prstenova. Ipak, isparivost goriva treba biti prilagođena uvjetima u kojima se ono koristi. Benzin prevelike isparivosti može parama "začepiti" dovodne cijevi i tako zaustaviti rad motora.

Oktanska vrijednost benzina najčešće je spominjana karakteristika ovog goriva. U stvari, radi se tek o otpornosti spram detonativnog izgaranja. Detonativno izgaranje nastaje kada se dijelovi smjese zapale sami od sebe (nastaju dva plamena: onaj koji se širi od svječice i onaj od samopaljenja) te kada se sudare dva čela plamena. Taj sudar frontalnih dijelova dvaju plamena unutar cilindra čujemo kao nekakvo "kuckanje" iz motora. U praksi, radi se o poznatom slučaju kada na uzbrdici dajete previše gasa u previsokom stupnju prijenosa. Motor počinje kuckati što, u stvari, predstavlja nepravilno (detonativno) izgaranje. Mnogi pri ovakvoj pojavi, pogrešno, kažu kako se to "čuju ventili". Treba napomenuti da detonativno izgaranje može znatno oštetiti motor.
Mogućnost pojave detonativnog sagorjevanja veća je kod motora s visokim stupnjem kompresije. Stoga se i prodaju goriva različitih oktanskih vrijednosti prilagođena upotrebi na različitim motorima. Priča je, zapravo, veoma jednostavna i govori da veći oktanski broj garantira i veću otpornost spram detonativnog sagorjevanja. Drugim riječima, Fićeka nećete zeznuti stavite li u njega 98 oktanski benzin, ali Porscheu se nikako ne bi svidjeo 95-oktanac. Oktanska vrijednost benzina određuje se posebnim jednocilindričnim ispitnim motorom kojem je, tijekom rada, moguće mijenjati omjer kompresije. Takav se motor pušta u pogon s gorivom kojem mjerimo oktansku vrijednost nakon čega ga se pušta u pogon s mješavinom dvaju ugljikovodika od kojih je jedan izooktan (veoma otporan spram detoniranja), a drugi n-heptan koji rado detonira. Benzin označujemo oktanskom vrijednošću od (npr.) 90 kada u motoru za ispitivanje pokaže jednaku otpornost spram detoniranja kao i pokusno gorivo s 90% izooktana i 10% n-heptana.
Dobro poznati način rješavanja problema otpornosti goriva spram detonativnom sagorjevanju je dodavanje olovnog tetraetila benzinu čime se omogućava korištenje istog goriva u motorima višeg stupnja kompresije (uz ovaj dodatak povećava se oktanski broj). Ipak, kao što znamo, olovo baš i nije neki posebno zdrav metal (uf!) pa se, u svijetu, već od sredine 70-ih godina počinju u javnu upotrebu uvoditi bezolovni benzini. Uz to, ulijete li olovni benzin u automobil opremljen katalizatorom, za vrlo ćete ga kratko vrijeme uništiti stvarajući na površinama platinskog saća naslage koje onemogućavaju normalne procese eliminiranja HC.
 
Fauk said:
jolly the roger said:
pa auto ti radi mirnije, ali sigurno ne vuče bolje...jedno je ogrjevna moć(benzin ima ako se ne varam 43 MJ a dizel 42 MJ) koja baš i ne varira i iz koje se izvlači snaga, a drugo oktanski broj koji služi kako zaštita od detonantnog izgaranja...neznam za slovenski omv od kog kupuje bengu ali hr omv sigurno kupuje od ine

kad ti veliš da nema veze onda ti ja nabavim avio super od 130 oktana pa reci da ne vuče bolje i da se ne vrti ko blesav! :mrgreen: :mrgreen:
a kad smo kod benzina

Benzin je jedan od brojnih derivata sirove nafte koji se proizvodi u rafinerijama destilacijom unutar frakcijskog tornja. Sirovu se naftu u rafineriji zagrijava na temperaturu vrelišta njezinih sastavnih dijelova te se njihove pare odvode u frakcijski toranj. Tamo se iste hlade i kondenziraju na različitim visinama. Iz ovog tornja potom izlaze razni derivati koje se razvrstava, dodatno pročišćava te se nekima od njih dodaju aditivi radi postizanja određenih komercijalnih karakteristika. Ovakvim se postupkom frakcijske destilacije iz 100 litara sirove nafte dobije oko 44 l benzina te brojni drugi derivati. Benzin, kakav koristimo za pokretanje današnjih automobila, u stvari je ugljikovodik (HC) koji se sastoji uglavnom od vodika (H) i ugljika (C) uz dodatak nekih aditiva. U slučaju idealnog izgaranja u motoru, sav bi benzin trebao sagorjeti ostavljajući tek vodu (H2O) i ugljični dioksid (CO2) kao nusprodukte izgaranja. Pa ipak, u praksi nije tako, te dio benzinskih para (HC) ostaje nesagoren napuštajući ispušni sustav vozila zajedno s dušičnim oksidima (NOx) i ugljičnim monoksidom (CO) koji se stvaraju u procesu iszagranja. Jednadžba na slici 1 prikazuje što se događa tijekom procesa izgaranja u cilindru benzinskog motora.

Izgaranje započinje gorenjem ugljikovodičnog goriva u prisutnosti dušika (N) i kisika (O2) iz zraka. Primjećujemo da se HC nalazi s obje strane jednadžbe što pokazuje kako dio goriva ostaje nesagoren napuštajući cilindar motora u obliku benzinskih para. Uz HC, ispušni plin sadržava i CO, CO2, NOx i H2O (vodenu paru). Ugljični monoksid jedan je od produkata nepotpunog sagorijevanja i nastaje kada se jedan atom ugljika spoji s jednim atomom kisika (umjesto s 2 atoma kisika). Nedostatak kisika u ovom slučaju sprečava stvaranje ugljičnog dioksida. CO je veoma otrovan plin koji može izazvati smrt kod ljudi koji, npr., provedu tek tri minute u zatvorenoj garaži uz upaljeni motor automobila.

Uz zagađenje izazvano ispušnim plinovima vozila pokretanih motorima s unutarnjim sagorjevanjem veoma često spominjan pojam je i smog. Naime, jedan od izvora smoga je reakcija do koje dolazi između ugljikovodika (HC) i dušičnih oksida (NOx) u prisutnosti sunčeve svjetlosti. Stoga je i sprečavanje stvaranja dušičnih oksida u motoru jedan od načina borbe protiv smoga. Dušični se oksidi stvaraju pri visokim temperaturama izgaranja. Kada temperatura dosegne više od 1371°C (izgarajući plinovi unutar motora dostižu temperaturu i do 2482°C) dio dušika i dio kisika iz zraka se spaja stvarajući NOx.

Isparivost benzina jedna je od njegovih najznačajnijih karakteristika. Najznačajnijih, jer se benzin koji više isparava bolje može pomiješati sa zrakom. Također, lakše je pokrenuti hladni motor s benzinom koji više isparava. Benzin koji slabo isparava može ući u cilindre u obliku kapljica koje, potom, dolaze na stijenke cilindara i s njih ispiru ulje. Takako, takav slučaj povećava trošenje košuljica, samih klipova te klipnih prstenova. Ipak, isparivost goriva treba biti prilagođena uvjetima u kojima se ono koristi. Benzin prevelike isparivosti može parama "začepiti" dovodne cijevi i tako zaustaviti rad motora.

Oktanska vrijednost benzina najčešće je spominjana karakteristika ovog goriva. U stvari, radi se tek o otpornosti spram detonativnog izgaranja. Detonativno izgaranje nastaje kada se dijelovi smjese zapale sami od sebe (nastaju dva plamena: onaj koji se širi od svječice i onaj od samopaljenja) te kada se sudare dva čela plamena. Taj sudar frontalnih dijelova dvaju plamena unutar cilindra čujemo kao nekakvo "kuckanje" iz motora. U praksi, radi se o poznatom slučaju kada na uzbrdici dajete previše gasa u previsokom stupnju prijenosa. Motor počinje kuckati što, u stvari, predstavlja nepravilno (detonativno) izgaranje. Mnogi pri ovakvoj pojavi, pogrešno, kažu kako se to "čuju ventili". Treba napomenuti da detonativno izgaranje može znatno oštetiti motor.
Mogućnost pojave detonativnog sagorjevanja veća je kod motora s visokim stupnjem kompresije. Stoga se i prodaju goriva različitih oktanskih vrijednosti prilagođena upotrebi na različitim motorima. Priča je, zapravo, veoma jednostavna i govori da veći oktanski broj garantira i veću otpornost spram detonativnog sagorjevanja. Drugim riječima, Fićeka nećete zeznuti stavite li u njega 98 oktanski benzin, ali Porscheu se nikako ne bi svidjeo 95-oktanac. Oktanska vrijednost benzina određuje se posebnim jednocilindričnim ispitnim motorom kojem je, tijekom rada, moguće mijenjati omjer kompresije. Takav se motor pušta u pogon s gorivom kojem mjerimo oktansku vrijednost nakon čega ga se pušta u pogon s mješavinom dvaju ugljikovodika od kojih je jedan izooktan (veoma otporan spram detoniranja), a drugi n-heptan koji rado detonira. Benzin označujemo oktanskom vrijednošću od (npr.) 90 kada u motoru za ispitivanje pokaže jednaku otpornost spram detoniranja kao i pokusno gorivo s 90% izooktana i 10% n-heptana.
Dobro poznati način rješavanja problema otpornosti goriva spram detonativnom sagorjevanju je dodavanje olovnog tetraetila benzinu čime se omogućava korištenje istog goriva u motorima višeg stupnja kompresije (uz ovaj dodatak povećava se oktanski broj). Ipak, kao što znamo, olovo baš i nije neki posebno zdrav metal (uf!) pa se, u svijetu, već od sredine 70-ih godina počinju u javnu upotrebu uvoditi bezolovni benzini. Uz to, ulijete li olovni benzin u automobil opremljen katalizatorom, za vrlo ćete ga kratko vrijeme uništiti stvarajući na površinama platinskog saća naslage koje onemogućavaju normalne procese eliminiranja HC.


Ideeeeš...koliko tu ima slova :yikes: a moja samo puca jače :whip: :twisted:
 
Andreas said:
Jolly moram priznat da na motoru nikad nisam primjetio razliku izmedju 95 i 98 jer u moj motor 95 jos nije ni prismrdio..
Ono sto ti mogu rec je da sam na skuteru od 50ccm uvjek imo problema i nikad nije iso kako treba dok mi frend nije reko da je imo iste muke sa svojim i da probam prec na 98.. od tog dana skuter je isko ko raketa koliko je to moguce za 50ccm..

Takodjer primjer prije 2 god kad smo ja i frend za pentu od 6ks morali uzet 98 jer im je nestalo 95 na benzinskoj.. mi se nismo mogli nacudit koliko brze ide brod sa 98 gorivom..
Stvar je bila u tome da mu je falilo bas onoliko malo snage da izglisira sto sa 2 osobe nije nikad mogo postic na 95 dok je na 98 to bila sasvim prirodna stvar. Dok je pri ukrcavanju trece osobe stvar dolazuila na isto, a kad smo ih ukrcali 8 u brod od 4,5m budi siguran da nismo primjetili razliku izmedju goriva.. u oba slucaja se jedva mice :mrgreen:

A sad pošto ti toliko inzistiraš na 95 i svih častiš riječima da seremo i slično vjerovatno i ti imaš neko svoje iskustvo radi kojeg tvrdiš to što tvrdiš..
Pa da vidimo jel seronja ima kakav konkretan primjer il samo sere..

Eh, daj malo objasni pobliže....2 osobe penta od 6 ks i glisiranje...pa na kaj ste zavidali pentu, na luft-madrac !? Sorry,puknut ću od smijeha ! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Gle.. mozda sam se krivo izrazio al nisam zelio sad objasnjavat kakvi fizikalni zakoni vladaju izmedju broda i vode/mora..
Naime ako ti je poznato hidrogliser treba duplo vecu snagu utrosit da izglisira na povrsinu, a nakon toga moze i smanjit gas na pola gibajuci se neznatno sporije..

E pa slican efekt se javio i u ovom slucaju.. jer puno ovisi ako penta uspije iscupat brod iz tzv. "vodenog tunela" i prestic ga ili se stalno bori sa njime..

Vama kopnenjacima je ovo mozda malo teze shvatit kao i vecinu fizikalnih zakona, al ne zamjeramo vam jer niste ni stvoreni za to :mrgreen: :mrgreen:
 
avio gorivo od 130 oktana je tzv kerozin ako se ne varam(zato mu i nadrukaju 130 oktana)....

ovo za pentu moram priznati da prvi put čujem...i neznam otkud mu ta snaga jer benzin je benzin...
a šta se tiće skutera, vjeruj mi na svom sam se našerafio i naturpijao...uvijek isti kurac, bio to super, euro 95 ili euro 98...
a kao šta i u ovom c/p piše, stavi ti u fiću 95 ili 98, isto je...ali stavi to u mašinu sa večom kompresijom(za 4t mašine je granica 12:1) i čut će se neki zveket ako staviš 95...
a šta se tiće viška-manjka snage, to bi bilo dobra tema za članak na motori.hr...nije teško za izvest, uzme se motor i litra od svakog benzina i mjeri se snaga na kočnici...kladim se u pivo da razlika neće bit veća od 1-2% a i tu pretjerujem
 
jolly the roger said:
avio gorivo od 130 oktana je tzv kerozin ako se ne varam(zato mu i nadrukaju 130 oktana)....

E varaš se kerozin služi za mlazne motore
a avio super isključivo za klipne avio moore :!: