Oktanska vrijednost benzina!!!!!

Saša nisam neki pre veliki stručnjak samo kužim neke osnovne razlike!
 
Fauk said:
jolly the roger said:
avio gorivo od 130 oktana je tzv kerozin ako se ne varam(zato mu i nadrukaju 130 oktana)....

E varaš se kerozin služi za mlazne motore
a avio super isključivo za klipne avio moore :!:

ok...opet, nema bezveze oktanski broj 130...nije to benzin sto posto nego neke lakše zapaljive frakcije benzina, koje su sklonije detonantnom izgaranju...zato i ide bolje...
 
jolly the roger said:
Fauk said:
jolly the roger said:
avio gorivo od 130 oktana je tzv kerozin ako se ne varam(zato mu i nadrukaju 130 oktana)....

E varaš se kerozin služi za mlazne motore
a avio super isključivo za klipne avio moore :!:

ok...opet, nema bezveze oktanski broj 130...nije to benzin sto posto nego neke lakše zapaljive frakcije benzina, koje su sklonije detonantnom izgaranju...zato i ide bolje...

Kako ono moj stari kaze u ovakvim situacijama.. AHA sjetih se:
"Nije govno neg se pas posro."
 
jolli !!!
130 oktanski plavi super koriste veči klipni avioni starijeg godišta a pošto njih kod nas baš i nema previše tog benzina nema na našem tržištu a i poptilično je skup.
dok INA uvozi aviobenzin 100 LL čija kvaliteta odgovara specifikaciji kvalitete po metodi ASMD D910-96.
što možeš pročitat na njihovim stranicama.
b.t.w
bio sam zrakoplovni tehničar u vojsci
 
pa znam sve to ali recimo(ok sad govorim na pamet) za klasični benzin za kompresiju od oko 14:1(sa višim vrijednostima se benzin sam zapali bez obzira na iskru) ti treba oko 100 oktana...a za avio gorivo treba 130 oktana, što zbog sigurnosti(zato imaju još uvijek mehaničko a ne električno ubrizgavanje), što zbog veće sklonosti goriva detonantnom izgaranju...a ako je gorivo sklonije detonantnom izgaranju znači skoro uvijek i da ima veću toplinsku vrijednost, kod benzina i bliskih mu derivata(tipa kerozin)...
 
baš suprotno što je veča oktanska vrijednost manja je sklonodt detonativnom izgaranju pročitaj tekst koji sam gore napiso o benzinu!

a kerozin je u stvari neka vrsta petroleja i on se koristi za mlazne avione kao što sam več pisao, a način rada je sličan kao kod rada dizel motora.
a to znači da se ubrizgava u komoru s vručim zrakom itd itd

ako znaš razliku između rada otto i direl motora onda znaš očemu pišem! :!:
 
Fauk said:
baš suprotno što je veča oktanska vrijednost manja je sklonodt detonativnom izgaranju pročitaj tekst koji sam gore napiso o benzinu!

pa lol to sam i rekao...što je veća sklonost osnovnog goriva detonantnom izgaranju to mu više oktana moraju napumpat unutra...
 
jolly the roger said:
...a za avio gorivo treba 130 oktana, što zbog sigurnosti, što zbog veće sklonosti goriva detonantnom izgaranju ...

dobro kak se možs shvatit ovo kal si ti napiso :?: :?: jer nisi napiso sklonost kojeg goriva detonantnom izgaranju !
izbacio sam zagrade da lakše shvatiš svoj tekst :!: :wink:
 
SP 01 said:
Dosta prepucavanja :shock: ,istina je da motor na 98 oktanskom gorivu radi malo bolje...Može li mi itko reći koje gorivo je bolje za motor eurosuper 98(bezolovni) ili super 98(olovni)? Hvala

ono gorivo koje je propisano od strane proizvođača motocikla!

u motore koji nemaju katalizator možeš sipat jedno i drugo, dok u motore s katalizatorom iskljuivo bezolovni!

a što se samog benzina tiče crveni super nešto kvalitetnije sagorjeva što se vidi na ispuhu po čađi koja je sive boje dok je kod bezolovnog crna.
 
Ja radim u Ini i od IMV-a je isti ili čak lošiji, a sad vam 95-ica postaje super 95 a UVODI SE NOVI EUROSUPER95 koji je puno čistiji i kvalitetniji i zadovoljava ove zadnje euronorme EN228 za najnovije aute i motore!
Probajte, zanima me mišljenje!
Ja sam inače iz KLC-a ali mislim da ga u ZG-u imaju skoro na svim pumpama (Ininim); U klc-U ISTO!

NEKA MOTORI PJEVAJU!
 
Jucer sam prvi put natankal ovaj novi benzin na Ininoj pumpi.Cini mi se O.K. za sada. Moram jos par put natankat pa cu tocno moc rec kakav je.
 
DOBAR JE SAMO MI SE MALO PODRIGAVA OD NJEGA :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Fauk said:
jolly the roger said:
...a za avio gorivo treba 130 oktana, što zbog sigurnosti, što zbog veće sklonosti goriva detonantnom izgaranju ...

dobro kak se možs shvatit ovo kal si ti napiso :?: :?: jer nisi napiso sklonost kojeg goriva detonantnom izgaranju !
izbacio sam zagrade da lakše shvatiš svoj tekst :!: :wink:
pa avio gorivo treba imat 130 oktana da ne uleti u detonantno područje izgaranja...dobro to i ovisi o stupnju kompresije(recimo fstojka koja je imala kompresiju oko 8 : 1 radila je koliko toliko dobro i sa normalom, dok stole za trke sa mašinskog prvenstva juge (natjecanje strojarskih faxeva) koja je imala od 12 do 14 : 1 kompresiju nije radila dobro ni sa crvenim superom)...
no dobro dost o tome, ovo je moj zadnji post o ovom...motor radi mirnije na benzinu većeg oktanskog broja, ali neće sigurno izvuć više snage...
 
fala ti bože da si bar nekaj prihvatil kaj smo mi ostali napisali!
 
Fauk said:
fala ti bože da si bar nekaj prihvatil kaj smo mi ostali napisali!
ja sam stalno tvrdio da se nemože povećat snaga...nisam nikad niš rekao protiv toga da motor ne radi mirnije ako ima gorivo sa većim oktanskim brojem...nedam se ja :mrgreen:
 
Moram reći da je dobro što je netko pokrenuo i ovu temu!
Ja osobno sam 2 puta natočio eurosuper 95 na TIFON crpki u lučkom i primijetio sam da mi je auspuh manje crn nego od istog benzina na INI !!!!
Neke spektakularne promjene u ubrzanju i to nisam primijetio,ali je auspuh promijenio boju,to je očito.
inače vozim CBR 900 iz 94 godine,a obzirom da je to ipak "starija" koncepcija mašine,mislim da može "progutati" svakakav benzin bez većih posljedica,jer sam do sada točio na INi i nije bilo nikakvih (primjetnih) problema.

Jedino sam imao njesra na moru -benzinska od INE u NOVOM VINODOLSKOM,jer tamo strašno vole nadolijevati VODU u benzin,što sam se ne jednom osvjedočio: motor je trokiro ko stara kanta!!
SAVJET: izbjegavajte točiti tamo ako ste u prilici,jer u krugu od 10 km nema benzinske,što domaći dobrano koriste nebi li u tijeku turističke sezone maznulu što veću lovu.LOPINE PROKLETE.

sretna vožnja!
 
jolly the roger said:
ovo je moj zadnji post o ovom......

ha jesam te navuko :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
e da ne progovoriš na uste progovorio bi na guzicu! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Dek..Dadek said:
Moram reći da je dobro što je netko pokrenuo i ovu temu!
Ja osobno sam 2 puta natočio eurosuper 95 na TIFON crpki u lučkom i primijetio sam da mi je auspuh manje crn nego od istog benzina na INI !!!!
Neke spektakularne promjene u ubrzanju i to nisam primijetio,ali je auspuh promijenio boju,to je očito.
inače vozim CBR 900 iz 94 godine,a obzirom da je to ipak "starija" koncepcija mašine,mislim da može "progutati" svakakav benzin bez većih posljedica,jer sam do sada točio na INi i nije bilo nikakvih (primjetnih) problema.

Jedino sam imao njesra na moru -benzinska od INE u NOVOM VINODOLSKOM,jer tamo strašno vole nadolijevati VODU u benzin,što sam se ne jednom osvjedočio: motor je trokiro ko stara kanta!!
SAVJET: izbjegavajte točiti tamo ako ste u prilici,jer u krugu od 10 km nema benzinske,što domaći dobrano koriste nebi li u tijeku turističke sezone maznulu što veću lovu.LOPINE PROKLETE.

sretna vožnja!

...daj neka mi netko objasni ovo s vodom u benzinu. Koliko ja znam, te dvije tekučine se ne mješaju niti emulgiraju, zbog različite specifične težine a valjda i zbog nekih drugih fizikalnih i kemijskih svojstava. E sad, ako na benzinskoj u svoj tank doliju vodu naprave se dva sloja: gore benzin, dole voda, pa po toj logici, dok ti točiš, pumpa vuče ili samo benzin ili samo vodu. Ako vuče benzin motor radi, ako povuče vodu motor stane. Znam da se u rezervoarima naših vozila s vremenom stvara kondenzat, da na dnu ima nečistoča i taloga koji bi se povremeno trebao ispuštati, ali ne znam da li to itko radi na svom motoru ili automobilu.
Ja mislim da se, ako se mučka s kvalitetom benzina, dodaju jeftinije ( i štetnije ) frakcije benzina kao gazolin, ili možda rabljeno ulje: obje tekučine se otapaju u benzinu i lijepo dižu volumen...