Power Commander...

Evo stavio sam PC III na TDM-a i veoma sam zadovoljan. Nema vise pucanja auspuha, ili se to desava jako rijetko. Mnogo lakse prima gas, narocito na 2-3 000, a na 7-8 000 sve to izgleda nekako lagano, bez natezanja kao do sada...
Mape sam skinuo sa neta, a na mail su mi odmah odgovorili i ponudili neke mape koje su priblizno za moj izduv i aer box...
Sve se sklopi za 15-tak minuta, prikaci sa lap top i sve ti ocitava na njemu. Naime, meni na TDM-u sve se ucitava kada je motor upaljen, za razliku od vecine motora...
Cijena oko 300 eura, bez carine i PDV-a, direktno iz Amerike...
 
Gasho said:
Evo stavio sam PC III na TDM-a i veoma sam zadovoljan. Nema vise pucanja auspuha, ili se to desava jako rijetko. Mnogo lakse prima gas, narocito na 2-3 000, a na 7-8 000 sve to izgleda nekako lagano, bez natezanja kao do sada...
Mape sam skinuo sa neta, a na mail su mi odmah odgovorili i ponudili neke mape koje su priblizno za moj izduv i aer box...
Sve se sklopi za 15-tak minuta, prikaci sa lap top i sve ti ocitava na njemu. Naime, meni na TDM-u sve se ucitava kada je motor upaljen, za razliku od vecine motora...
Cijena oko 300 eura, bez carine i PDV-a, direktno iz Amerike...

(y)
nakon silnog pametovanja u ovoj temi od strane pojedinaca,ovo mi se čini kao jedini pametni post :mrgreen: :wink:
 
Gasho said:
Evo stavio sam PC III na TDM-a i veoma sam zadovoljan. Nema vise pucanja auspuha, ili se to desava jako rijetko. Mnogo lakse prima gas, narocito na 2-3 000, a na 7-8 000 sve to izgleda nekako lagano, bez natezanja kao do sada...
Mape sam skinuo sa neta, a na mail su mi odmah odgovorili i ponudili neke mape koje su priblizno za moj izduv i aer box...
Sve se sklopi za 15-tak minuta, prikaci sa lap top i sve ti ocitava na njemu. Naime, meni na TDM-u sve se ucitava kada je motor upaljen, za razliku od vecine motora...
Cijena oko 300 eura, bez carine i PDV-a, direktno iz Amerike...


Hehe drago mi je da si zadovoljan

Usput, meni se isto mape ubacuju dok je motor upaljen


(y)


srki
 
ajme procitao sam odjednom od pocetka do kraja pa mi se sam malo muti u glavi :?

reci te mi dali se vise dobi ugradnjom PC na visoko turazne cetvero cilindrike ili na neki singl

dali bi sta ja na svom xt-u dobio,pogotovo ako znamo kako ga je tvornicki podesila yamaha

i jos jedno ,sta znaci upuhivanje zraka u ispuh (or samting),koje se nalazi na mom motoru i koje mogu podesavati na samom motoru u njegovom meniu?
 
markookram said:
ajme procitao sam odjednom od pocetka do kraja pa mi se sam malo muti u glavi :?

reci te mi dali se vise dobi ugradnjom PC na visoko turazne cetvero cilindrike ili na neki singl

dali bi sta ja na svom xt-u dobio,pogotovo ako znamo kako ga je tvornicki podesila yamaha

i jos jedno ,sta znaci upuhivanje zraka u ispuh,koje se nalazi na mom motoru i koje mogu podesavati na samom motoru u njegovom meniu?
Da li si primjetio kakve promjene podešavanjem CO1 i CO2, i na kojoj si ga vrijednosti ostavio?
 
zoresko8 said:
Da li si primjetio kakve promjene podešavanjem CO1 i CO2, i na kojoj si ga vrijednosti ostavio?
osjeti se razlika,c1 sam stavio na 12 ,c2 nisam dirao i stoji na 0
 
markookram said:
ajme procitao sam odjednom od pocetka do kraja pa mi se sam malo muti u glavi :?

reci te mi dali se vise dobi ugradnjom PC na visoko turazne cetvero cilindrike ili na neki singl

dali bi sta ja na svom xt-u dobio,pogotovo ako znamo kako ga je tvornicki podesila yamaha

i jos jedno ,sta znaci upuhivanje zraka u ispuh (or samting),koje se nalazi na mom motoru i koje mogu podesavati na samom motoru u njegovom meniu?
da sam sebe citiram :mrgreen:

prosao dan ,niko ni zuc ?
 
markookram said:
ajme procitao sam odjednom od pocetka do kraja pa mi se sam malo muti u glavi :?

reci te mi dali se vise dobi ugradnjom PC na visoko turazne cetvero cilindrike ili na neki singl

dali bi sta ja na svom xt-u dobio,pogotovo ako znamo kako ga je tvornicki podesila yamaha

i jos jedno ,sta znaci upuhivanje zraka u ispuh (or samting),koje se nalazi na mom motoru i koje mogu podesavati na samom motoru u njegovom meniu?
Ugradnjom PC se prije svega vara homologacija, dakle značajno se povečava razina "smrada" i buke a time se pomalo i sukobi sa zakonom.  :misli: Ugradnjom PC-a, ili bolje rečeno promjenom režima rada motora sigurno se smanjuje trajnost i pouzdanost motora.
PC je iskoristiviji na tvornički zagušenijim motorima što tvoja Yamaha svakako je (mislim jako zagušena).
Sekundarno upuhivanje zraka u ispuh je jedan od načina popravljanja ekoloških svojstava. Ubrizgani zrak u ispuhu pospješuje spajanje štetnih ugljikovodika (HC) i ugljičnog monoksida ( CO) s kisikom iz tog dodatnog zraka. To dodatno spajanje s kisikom je u stvari izgaranje koje diže temperaturu katalizatora i omogučava mu time bolji rad. Dakle spajanjem s kisikom nastaje neštetna H2O i CO2 što je dobro, i prije se dosegne optimalna (visoka) temperatura rada katalizatora, što je također dobro.
 
Pec said:
Ugradnjom PC se prije svega vara homologacija, dakle značajno se povečava razina "smrada" i buke a time se pomalo i sukobi sa zakonom.  :misli: Ugradnjom PC-a, ili bolje rečeno promjenom režima rada motora sigurno se smanjuje trajnost i pouzdanost motora.
PC je iskoristiviji na tvornički zagušenijim motorima što tvoja Yamaha svakako je (mislim jako zagušena).
Sekundarno upuhivanje zraka u ispuh je jedan od načina popravljanja ekoloških svojstava. Ubrizgani zrak u ispuhu pospješuje spajanje štetnih ugljikovodika (HC) i ugljičnog monoksida ( CO) s kisikom iz tog dodatnog zraka. To dodatno spajanje s kisikom je u stvari izgaranje koje diže temperaturu katalizatora i omogučava mu time bolji rad. Dakle spajanjem s kisikom nastaje neštetna H2O i CO2 što je dobro, i prije se dosegne optimalna (visoka) temperatura rada katalizatora, što je također dobro.
aaaaaaa
znaci ja podesavam kolicinu tog zraka koji ide direkt u ispuh (nekuzim na koji to nacin radi ali OK)
znaci da bi to mogao sad smanjiti buduci sam skinuo orginalne i stavio puno protocnije bez katalizatora
 
Pec said:
Ugradnjom PC-a, ili bolje rečeno promjenom režima rada motora sigurno se smanjuje trajnost i pouzdanost motora.

nisam bas uvjeren da si u pravu...

ako stavljas drugi auspuh, koji je otvoreniji, te sportski filter zraka koji je protocniji, direktno utjeces na smjesu zrak/gorivu
PC je tu da podesis i kolicinu goriva, tj. da modificiras mape paljenja

tako da vise stete radis bez PC, nego sa PC

hm.. vjerovatno znas da su se prije ustimavali karburatori kada se stavljao drugi ispuh..
e, to ti PC radi sa elektronskim ubrizgavanjem

jesam u pravu? ;)
 
demza said:
nisam bas uvjeren da si u pravu...

ako stavljas drugi auspuh, koji je otvoreniji, te sportski filter zraka koji je protocniji, direktno utjeces na smjesu zrak/gorivu
PC je tu da podesis i kolicinu goriva, tj. da modificiras mape paljenja

tako da vise stete radis bez PC, nego sa PC

hm.. vjerovatno znas da su se prije ustimavali karburatori kada se stavljao drugi ispuh..
e, to ti PC radi sa elektronskim ubrizgavanjem

jesam u pravu? ;)
u vezi čega ? ...  :misli:
 
demza said:
nisam bas uvjeren da si u pravu...

ako stavljas drugi auspuh, koji je otvoreniji, te sportski filter zraka koji je protocniji, direktno utjeces na smjesu zrak/gorivu
PC je tu da podesis i kolicinu goriva, tj. da modificiras mape paljenja

tako da vise stete radis bez PC, nego sa PC

hm.. vjerovatno znas da su se prije ustimavali karburatori kada se stavljao drugi ispuh..
e, to ti PC radi sa elektronskim ubrizgavanjem

jesam u pravu? ;)
mislim da da
to je nedostakak ubrizgavanja
nemogu sad podesit kolicinu goriva bez PC  :palacdolje: :povraca:
 
demza said:
nisam bas uvjeren da si u pravu...

ako stavljas drugi auspuh, koji je otvoreniji, te sportski filter zraka koji je protocniji, direktno utjeces na smjesu zrak/gorivu
PC je tu da podesis i kolicinu goriva, tj. da modificiras mape paljenja

tako da vise stete radis bez PC, nego sa PC

hm.. vjerovatno znas da su se prije ustimavali karburatori kada se stavljao drugi ispuh..
e, to ti PC radi sa elektronskim ubrizgavanjem

jesam u pravu? ;)
U pravu si da se s PC-om može napraviti optimalizacija mape ubrizgavanja (tomu i služi) i na taj način izvući maksimum iz novih značajki usisa i ispuha ali ćim posežeš za PC-om sigurno si napravio preinaku motora koja rezultira smanjenjem trajnosti i pouzdanosti. Premda ekipa koja proizvodi Power C nisu papci ipak Yamaha ima daleko bolje inžinjere, samo se Yamahini moraju brinuti i o ugledu imena Yamahe (trajnosti i pouzdanosti) i homologaciji. Puno je toga u uvom području iz domene "rekla-kazala", a pravo povečanje snage ili momenta ćesto je upitno. Dinamometri (ispitni stolovi) ili kronometar na stazi su jedin objektivna mjerila "dobitka".
 
Pec said:
U pravu si da se s PC-om može napraviti optimalizacija mape ubrizgavanja (tomu i služi) i na taj način izvući maksimum iz novih značajki usisa i ispuha ali ćim posežeš za PC-om sigurno si napravio preinaku motora koja rezultira smanjenjem trajnosti i pouzdanosti. Premda ekipa koja proizvodi Power C nisu papci ipak Yamaha ima daleko bolje inžinjere, samo se Yamahini moraju brinuti i o ugledu imena Yamahe (trajnosti i pouzdanosti) i homologaciji. Puno je toga u uvom području iz domene "rekla-kazala", a pravo povečanje snage ili momenta ćesto je upitno. Dinamometri (ispitni stolovi) ili kronometar na stazi su jedin objektivna mjerila "dobitka".

razumijem sto ti zelis reci...
istia na vidjelo, motocikl je najdugotrajniji i najoptimalniji onakav kakav izadje iz tvornice

ali ne razumijes da se ugradnjom bilo kojeg after-market proizvoda utjece i na trajnost i na performanse...
yamahini tehnicari kao i aprilijini su stvorili eprom/ecu/pcu za factory preinake... kod aprilie su tu ukljuceni akrapovic, bmc itd... dok yamaha radi vjerovatno postavke za YEC komponenete... nisam upoznat tocno sa yamahom pa bubam

PC je tu kao piggy back sistem sa podrskom za sve after-market dijelove, a ne samo za one koje tvornica preporucuje i podrzava

PC ima vrlo malo s povecanjem snage.. on je tu da optimizira performanse dobivene ugradnjom aftermarket dijelova
 
demza said:
razumijem sto ti zelis reci...
istia na vidjelo, motocikl je najdugotrajniji i najoptimalniji onakav kakav izadje iz tvornice

ali ne razumijes da se ugradnjom bilo kojeg after-market proizvoda utjece i na trajnost i na performanse...
yamahini tehnicari kao i aprilijini su stvorili eprom/ecu/pcu za factory preinake... kod aprilie su tu ukljuceni akrapovic, bmc itd... dok yamaha radi vjerovatno postavke za YEC komponenete... nisam upoznat tocno sa yamahom pa bubam

PC je tu kao piggy back sistem sa podrskom za sve after-market dijelove, a ne samo za one koje tvornica preporucuje i podrzava

PC ima vrlo malo s povecanjem snage.. on je tu da optimizira performanse dobivene ugradnjom aftermarket dijelova
Ma samo sam makrokramu htio odgovoriti na pitanje o sekundarnom upuhivanju zraka u ispuh. Moj stav o  preinakama se temelji na nekim mojim sitnim iskustvima i bitno je različit od uvriježenih razmišljanja na forumu pa polemiku možda dovršimo nekom drugom zgodom.  :mrgreen:
 
koliko sam onda skopcao, sa otvorenim spuhom dobro bi mi dosao PC sa kojim bi mogao malo podebljat napajanje gorivom (+protocniji filter)
negdje sam procitao da se sa time onda dobije svega 3-4ks  ,mislim da tu nema dodatnog habanja motora

no nije mi jasno kako je moguce da radi sa PC bolje nego sa tvornickim podesenjem (govorim o zatvorenoj verziji)
 
evo gledao po netu i na str. PC i nigdje nema diagrama snage

skinuo sam sofwer od PC i ubacim neku mapu, i nigdje nema nekog prikaza razvijanja snage vec samo neke
brojke sto plus sto minus  :misli:

 
Istina je da je to mala "crna kutija", ali sve napisno nije baš potpuno točno, čast izuzecima
Ta kutija je vrsta, da se izrazim "pretvarača", pošto se spaja između pc i elektronike koja upravlja (paljenjem, ubrizgavanjem, usisom i ispuhom) tako da u svakom trenutku pomoću tih informacija daje izmjenjen signal koji dobiva iz pc i šalje ga u spomenutu elektroniku pridodavajuči tom signalu određene parametre, uvjetovane mapom. To znači da signal iz pc i signal koji daje kutijica nisu isti, promjenjeni su po željama vozača. Trenutna najnovija kutijica nazvana je Power Commander USB III. Za taj model sa njhove stranice možete skidati gotove mape na stick i prenijeti u kutijicu. Mapa se može napraviti i na ispitnom stolu, onda se radi po vašim željama. Npr. vozite sa najčešće između 80 i 120 km/h: možete poštelat tako da u tom režimu troši najmanje, da je tu najveći moment..... itd. u principu snaga se uvijek poveća kao i krajnja brzina, a potrošnja se smanji i do 10% jer motor "lakše diše" zbog "ispeglane" krivulje snage. Niti jedan motor tvornički nije savršeno ugođen, a sa kutijicom to možete postići.Ali to samo ako netko baš želi i misli da mu treba i ima od 280 - 700 ojro samo za to, preporuka da ga uzme dobra je stvar......(cijene su u Hrvatskoj i navedene su samo za uredaj)
 
markookram said:
evo gledao po netu i na str. PC i nigdje nema diagrama snage

skinuo sam sofwer od PC i ubacim neku mapu, i nigdje nema nekog prikaza razvijanja snage vec samo neke
brojke sto plus sto minus  :misli:
To ti je gotova mapa, peglanje krivulje snage se odradi na stolu, brojke sa lijeve strane od 500 do 4000 to su okretaji motora , a brojevi iznad označavaju otvorenost ručice gasa (položaj leptira) izražen u %. Kod izrade mape postoji procedura, ali ima pumo za pisat, pozdrav
 
Torque said:
Istina je da je to mala "crna kutija", ali sve napisno nije baš potpuno točno, čast izuzecima
Ta kutija je vrsta, da se izrazim "pretvarača", pošto se spaja između pc i elektronike koja upravlja (paljenjem, ubrizgavanjem, usisom i ispuhom) tako da u svakom trenutku pomoću tih informacija daje izmjenjen signal koji dobiva iz pc i šalje ga u spomenutu elektroniku pridodavajuči tom signalu određene parametre, uvjetovane mapom. To znači da signal iz pc i signal koji daje kutijica nisu isti, promjenjeni su po željama vozača. Trenutna najnovija kutijica nazvana je Power Commander USB III. Za taj model sa njhove stranice možete skidati gotove mape na stick i prenijeti u kutijicu. Mapa se može napraviti i na ispitnom stolu, onda se radi po vašim željama. Npr. vozite sa najčešće između 80 i 120 km/h: možete poštelat tako da u tom režimu troši najmanje, da je tu najveći moment..... itd. u principu snaga se uvijek poveća kao i krajnja brzina, a potrošnja se smanji i do 10% jer motor "lakše diše" zbog "ispeglane" krivulje snage. Niti jedan motor tvornički nije savršeno ugođen, a sa kutijicom to možete postići.Ali to samo ako netko baš želi i misli da mu treba i ima od 280 - 700 ojro samo za to, preporuka da ga uzme dobra je stvar......(cijene su u Hrvatskoj i navedene su samo za uredaj)
Možeš li mi malo bolje objasniti po čemu su to ljudi koji razvijaju PC pozvaniji bolje definirati mapu od ljudi koji su je izmislili za neki motocikl (npr. Yamahini inženjeri) i možeš li mi otprilike kazati koliko treba preči kilometara da bi se osjetila ta ušteda do 10% potrošnje i isplatilo tih nekoliko tisuča kuna. Za nekoliko tisuča kuna se često može dokupiti motor par desetaka konja jači.
PO meni PC se isplati samo profesionalcima koji izlaze na različite staze i trebaju različito naštimane motore. Za ostale je to poprilično nepotrebno, pogotovo za te novce.