Gas, kvačilo, kočnica, položaj tijela, brzina, pogled... puno je toga, jel da?
Nisam guru, al sam vremenom pokupio neke fore, pa ću pokušat pomoć.
Kvačilo - prilikom osmica ga ne bi trebalo dirati, to si i sam skužio. Kad stisneš kvačilo u zavoju, gubiš brzinu i padaš u zavoj, a to ne želiš. U zavoju moraš bit na gasu, a kad govorimo o osmici, bar na leru. S druge strane, ako ti motor zatrza, normalno da ćeš htjet stisnut kvačilo. Dakle, pazi da ti okretaji ne padnu toliko nisko da moras stisnuti kvačilo.
Dolazimo do toga u kojoj brzini voziti - prvoj ili drugoj. Početnik si, pa će ti vožnja u drugoj brzini za izvođenje osmice biti prebrza. Motor će ti prije zatrzati ako voziš sporo, ali imaš bolju kontrolu gasa. U prvoj ćeš se možda osjećati ugodnije, ali ako ti zatrza, nema šanse da odvrtanjem gasa to ispraviš. Zavisi na što si navikao, ali mislim da je druga brzina bolji izbor.
Gas - ako uhvatiš ritam, ne kočiš ili kočiš minimalno, ne trebaš ga ni dirati. Sve fino odvoziš u leru. Pogotovo ako si u drugoj. Ako ti je brzina u zavoju premala i osjetiš da ćeš past u zavoj, lagano, lagano ga odvrneš. Ali lagano. To će ti dić motor, ali i proširit putanju, dakle pazi da to bude lagano da budeš u okvirima gabarita osmice.
Kočnice - opet, pošto si početnik i vjerojatno si rijetko koristio zadnju, bolje je da je ni ne diraš. Iako, istina je da je se koristi pri malim brzinama jer ne uznemirava prednji kraj kao prednja. Ali ako je nisi koristio, mislim da ćeš se samo spetljati. To ti sam znaš koliko si dobar sa zadnjom. Zato se drži prednje, ali opet dolazimo na početak, kočnica ti je, na tvojoj razini znanja i iskustva, za osmicu nužno zlo.
Položaj tijela - ništa ne kemijaj, nikakvo izbacivanje koljena i druge gluposti. To ne rade niti natjecatelji na moto gymkhani, tako da tebi za polaganje osmice tek ne treba. Sjedni na sredinu sica i ne mrdaj guzicu odatle. Kod položaja je bitna jedna druga stvar, a to je da ti je gornji dio tijela rasterećen. Tijelo drži uspravno ili lagano pogrbljeno pomoću trbušnjaka i leđnih mišića. Time ćeš postići da su ti ruke skroz slobodne za fino doziranje gasa i kočnice. Pazi na to. Nemoj težinu tijela prebacivati preko ruku na upravljač. Meni je recimo dugo vremena trebalo da to ispravim.
Pogled - tu se krije tajna i tvoj prolazak na poligonu. I to je najteže za objasniti na ovaj način. Ajmo ovako. Pusti gabarite osmice, crte, čunjeve... Bitne su ti 2 točke. One se nalaze u središtima tih kvadrata u čijim okvirima radiš osmice. Moj ti je savjet da nađeš neke markere ili jednostavno uzmeš 2 kamenčića i staviš ih u središte tih dvaju kvadrata. Zaozbiljno. To možeš napraviti i prije polaganja, nema ti tko šta reći. Tijekom izvođenja osmica piljiš u njih i jedino u njih. Cijelo vrijeme. E sad, što je tu bitno. Recimo da voziš osmicu i na polovici poligona si, dakle motor ti je uspravan. Pogled ti je usmjeren u nadolazeći centar (marker - kamenčić) oko kojeg ćeš radit krug. Gledaš u njega. Počinješ skretati, kružiti oko njega i cijelo vrijeme ga gledaš. Motor ti pada u zavoj, kružiš, ali ti i dalje gledaš u njega. Pokušaj gurati bradu prema tom kamenčiću. Iako su ti pokreti minimalni, gornji dio tijela se na taj način bolje namješta za zavoj. Gledaj u taj kamenčić dok ga skoro ne obiđeš. Kad se motor počne uspravljati, dižeš pogled i odmah pogledom hvataš onaj drugi. I samo u njega gledaš i radiš sve isto. Opet, pusti gabarite i crte, bitni su ti jedino ti markeri u centru tih dvaju kvadarata gdje radiš osmice.
Da imaš motor, to bi izvježbao za 15 minuta i umjesto kočnice bi dodavao gas, garantiram ti. Djeluje komplicirano, ali je poprilično jednostavno. Proći ćeš ti osmicu, ne brini. Nadam se samo da te nisam više zbunio nego što sam ti pomogao. :wink: