samo jedno lakirersko pitanje :)

a sa kojim zadnjim šmirlglom je najbolje proc prije lakiranja metalika i akrila ?
 
evo još samo jedno
jel se može kako prepraviti lakirana površina da izleda kao da je sa matom prelakirano , dakle lak sjajni pretvoriti u mat ?

možda kakvom pastom ili nešto ?
 
markookram said:
evo još samo jedno
jel se može kako prepraviti lakirana površina da izleda kao da je sa matom prelakirano , dakle lak sjajni pretvoriti u mat ?

možda kakvom pastom ili nešto ?
može gruba polir pasta  (y)
ne sad baš gruba da ostavi riseve velike
 
mat aditiv?  :mrgreen: postoji imozes ga kupiti poput boje na 2-3dl
ide ti max. 30%
r1 vtc said:
može gruba polir pasta  (y)
ne sad baš gruba da ostavi riseve velike
moze posluziti...ali  nebih preporucio.
 
VooDoo said:
mat aditiv?  :mrgreen: postoji imozes ga kupiti poput boje na 2-3dl
ide ti max. 30%

da se vratimo malo u prošlost (naspram pitanja koje je postavio markookram ) pa smo recimo u situaciji da želimo lakirat neku stvar i da nam ispadne mat bezbojni..zanima me totalni mat..negdje sam načuo da se u tom slučaju stavlja pola-pola..pola bezbojnog pola te paste koja matira cijelu priču..sad ti veliš da ide max 30% pa me malo zbunjuje :misli: ili zavisi od proizvođača?  .. jel postoji gotov i pripremljen mat bezbojni koji se samo šprica bez mixanja i čarobiranja s tim aditivom?
 
Ja mislio bezbojni lak je sjajni ili mat, ne znam za aditive, osim onog za elastičnost...ajd ak neko zna, zanima i mene...
 
grgaSH said:
da se vratimo malo u prošlost (naspram pitanja koje je postavio markookram ) pa smo recimo u situaciji da želimo lakirat neku stvar i da nam ispadne mat bezbojni..zanima me totalni mat..negdje sam načuo da se u tom slučaju stavlja pola-pola..pola bezbojnog pola te paste koja matira cijelu priču..sad ti veliš da ide max 30% pa me malo zbunjuje :misli: ili zavisi od proizvođača?  .. jel postoji gotov i pripremljen mat bezbojni koji se samo šprica bez mixanja i čarobiranja s tim aditivom?
postoji,mipa je pakovanje 0,5l to znam 100%
takodje MIPA ide max 30% aditiva na tako zamjesani akril dodajes 50% ucvrscivaca
u programu imaju sjajni C85(osobno koristim) C420 to je neki flexi...markan zna o njemu vise..
CPE - svilenkasti,nesto kao polumat
i full mat(taj od pola litre) nema nikakvu brojcanu oznaku
u svakom slucaju mislim da zavisi do proizvodjaca i treba se raspitati prilikom kupnje koja kolicina ide(kod nekih je u recepturi)
dakle ako se nemjesa akrilna mat boja izracuna se koja kolicina aditiva ide na kg/l zavisi kako mjesaju  u postotcima i toliko se stavlja aditiva u njihov bezbojni lak
 
Mayco said:
Ja mislio bezbojni lak je sjajni ili mat, ne znam za aditive, osim onog za elastičnost...ajd ak neko zna, zanima i mene...

postoji aditiv koji se stavlja u bezbojni da lak pomatira, isto ko što kapneš malo benzina da farba postane sjajnija :mrgreen: reči će nam VooDoo u kojem omjeru ide taj aditiv al je sad valjda na gablecu :misli: :jesus:
 
grgaSH said:
postoji aditiv koji se stavlja u bezbojni da lak pomatira, isto ko što kapneš malo benzina da farba postane sjajnija :mrgreen: reči će nam VooDoo u kojem omjeru ide taj aditiv al je sad valjda na gablecu :misli: :jesus:
ne to radit ni u ludilu :( :shock: nikada :palacdolje:
to se radilo sa KH bojama...one sto su se samo razredjivale
i bilo je kratkog efekta...za autopijac


*KH boje....one za ograde bojati,prije su se njima bojali automobili
 
VooDoo said:
postoji,mipa je pakovanje 0,5l to znam 100%
takodje MIPA ide max 30% aditiva na tako zamjesani akril dodajes 50% ucvrscivaca  

...i full mat(taj od pola litre) nema nikakvu brojcanu oznaku..

i kak ispada taj mat kad se u lak stavi 30% full mat mipe? ima kakav odsjaj ili je skroz matirano...koja je cijena 0,5 l ?
da budem 100%  siguran :mrgreen:  50% učvrščivača na ukupnu zamješanu količinu (lak+aditiv)  ili 50% na količinu akril laka .. :misli: :skriven:

VooDoo said:
ne to radit ni u ludilu :( :shock: nikada :palacdolje:
to se radilo sa KH bojama...one sto su se samo razredjivale
i bilo je kratkog efekta...za autopijac

*KH boje....one za ograde bojati,prije su se njima bojali automobili

nisam još isprobao to sam isto načuo :mrgreen: ..a izgleda i da ne budem..

 
grgaSH said:
i kak ispada taj mat kad se u lak stavi 30% full mat mipe? ima kakav odsjaj ili je skroz matirano...koja je cijena 0,5 l ?
da budem 100%  siguran :mrgreen:  50% učvrščivača na ukupnu zamješanu količinu (lak+aditiv)  ili 50% na količinu akril laka .. :misli: :skriven:

nisam još isprobao to sam isto načuo :mrgreen: ..a izgleda i da ne budem..
recimo...primjer...
mercedes 124 linija one lajsne do pola vrata koje su mat....znaci bez sjaja
190kn/l -30% za kash  :mrgreen:
razumio si  (y)
 
Mayco said:
Ja mislio bezbojni lak je sjajni ili mat, ne znam za aditive, osim onog za elastičnost...ajd ak neko zna, zanima i mene...

lak je u proizvodnji sjajni, onda mu se dodaju kemikalije da dobije određenu sjajnost koja se mjeri u glossima od 0 do 100 . Ista ta kemikalija je aditiv koji možeš kupiti i dodati laku da ga matiraš. 
 
hvala publici

samo kaj ja pitam kad vec napravim ...  :bonk:
 
DamirK said:
lak je u proizvodnji sjajni, onda mu se dodaju kemikalije da dobije određenu sjajnost koja se mjeri u glossima od 0 do 100 . Ista ta kemikalija je aditiv koji možeš kupiti i dodati laku da ga matiraš. 

... dali lak u tom slucaju gubi na svojstvima ili kvaliteti ?
 
stankovukovic said:
... dali lak u tom slucaju gubi na svojstvima ili kvaliteti ?

ne gubi na kvaliteteti, pod uvjetom da je aditiv od istog proizvođača i da se pridržavaš uputa o količini. U pravilu, ako trebaš npr. mat lak od 3 glossa, onda kupiš odmah takav, a ne od 100 glossa i aditiv. Aditivi se koriste u pravilu za manje korekcije. Generalno (ne govorim o lakovima za aute, s tim se ne bavim), sjajnost laka se mijenja ako dodaš više katalizatora ili drugi katalizator. Najbolje je, ako se s tim profesionalno ne baviš, striktno se pridržavati uputa proizvođača jer u protivnom možeš imati 1000 pizdarija. 
 
DamirK said:
ne gubi na kvaliteteti, pod uvjetom da je aditiv od istog proizvođača i da se pridržavaš uputa o količini. U pravilu, ako trebaš npr. mat lak od 3 glossa, onda kupiš odmah takav, a ne od 100 glossa i aditiv. Aditivi se koriste u pravilu za manje korekcije. Generalno (ne govorim o lakovima za aute, s tim se ne bavim), sjajnost laka se mijenja ako dodaš više katalizatora ili drugi katalizator. Najbolje je, ako se s tim profesionalno ne baviš, striktno se pridržavati uputa proizvođača jer u protivnom možeš imati 1000 pizdarija. 
a kako nastaje mat lak od 3 glosa?  :shock: :misli:

neznam s kakvim se bavis ali ovo boldano je jedano od bozijih zapovjedi kod lakiranja vozila
"ne mjenjati omjere koji su tvornicki propisani,ne mjesati razlicite proizvodjace" jer sve utjece na kvalitetu i postojanost(dugotrajnost) laka,a da nepricamo da moze doci do koje kakvih kemijskih reakcija.

-u praksi se izvodi sve i svasa,isprobava i mucka,nebi se smjelo ali tako je
pa vam se desi da se bezbojni odvoji od podloge,samo se oguli nakon nekoog vremena(neodgovarajuci razredjivac u bazi,najcesce nitro)
mrvice u bezbojnom laku poput sitnih sitnih mjehurica(vrenje,previse ucvrscivaca ili predebeli sloj laka sa kratkim medju susenjem)
gubljenje sjaja,matiranje - nedovoljno suh predlak, ili previse ucvrscivaca
 
VooDoo said:
a kako nastaje mat lak od 3 glosa?  :shock: :misli:

Isto kao i od 100, dođe radnik na posao, stane na liniju i napravi lak. Kaj je tu nejasno?

neznam s kakvim se bavis ali ovo boldano je jedano od bozijih zapovjedi kod lakiranja vozila
"ne mjenjati omjere koji su tvornicki propisani,ne mjesati razlicite proizvodjace" jer sve utjece na kvalitetu i postojanost(dugotrajnost) laka,a da nepricamo da moze doci do koje kakvih kemijskih reakcija.

ako povećaš količinu katalizatora, naravno samo malo, dobije se čvršći i sjajniji lak, ali kao što sam rekao, ako nisi profić, ne igraj se s tim. Odnosi se na PU lak, ne na PE.

u praksi se izvodi sve i svasa,isprobava i mucka,nebi se smjelo ali tako je
pa vam se desi da se bezbojni odvoji od podloge,samo se oguli nakon nekoog vremena(neodgovarajuci razredjivac u bazi,najcesce nitro
mrvice u bezbojnom laku poput sitnih sitnih mjehurica(vrenje,previse ucvrscivaca ili predebeli sloj laka sa kratkim medju susenjem)
gubljenje sjaja,matiranje - nedovoljno suh predlak, ili previse ucvrscivaca

Sad si pomješao kruške i jabuke, od nitra do poliestera, od lakiranja sa međubrušenjem do lakiranja "mokro na mokro". Svaki materijal je drukčiji, tehnike lakiranja su drukčije i uzrok greškama je drukčiji.

 
DamirK said:
Isto kao i od 100, dođe radnik na posao, stane na liniju i napravi lak. Kaj je tu nejasno?


ako povećaš količinu katalizatora, naravno samo malo, dobije se čvršći i sjajniji lak, ali kao što sam rekao, ako nisi profić, ne igraj se s tim. Odnosi se na PU lak, ne na PE.
dobije se krtiji lak.


Sad si pomješao kruške i jabuke, od nitra do poliestera, od lakiranja sa međubrušenjem do lakiranja "mokro na mokro". Svaki materijal je drukčiji, tehnike lakiranja su drukčije i uzrok greškama je drukčiji.
1.kako ga napravi? sto stavi unutra da bi bio MAT? pardon,da bi imao manji stupanj sjaja?
2.e sad smo na cistom...ja pricam o 2K akrilnim  :wink: (auto industrija)
3. nisam pomjesao voće...2k akrilni ...vodena i nitrocelulozna osnova,bez medju brusenja,mokro na mokro ali uz odgovarajuci vremeniski potlife...vrijeme odzracivanja izmedju slojeva...najcesce oko 15tak minuta(2 pljuge)  :mrgreen:
definitivno... sa zadnjom se recenicom slazem