Evo dojmova nakon 1500 km:
Najprije nešto neopipljivo.
Ovo je definitivno klasa za sebe. Moram reći da sam totalno zaljubljen ovaj motor. Što se mene tiče ovo je savršen spoj minimalizma i dobro promišljenih funkcionalnih detalja. Mislim da su dobro pogodili mjeru između nakeda i potpunog oklopa, tako da se vidi čitava mašina a izbjegnuto je pretjerano udaranje vjetra. Što se izgleda tiče, dobio sam dosta komentara, najčešće da je zanimljiv 8), a ljudima se najviše sviđa jednostruka vilica.
- Motor
Ako mogu napraviti usporedbu sa autima onda je ovo BMW 530 D. Mislim da na stazi ne bi imao nikakve šanse protiv japanskih tisućica. Ja ionako nisam kupovao motor za stazu nego za cestu, tako da mi je ovo nebitno. Vrti se od niskih okretaja, bez problema vuče ravnomjerno od nule pa sve negdje do 5000 gdje ima rupu, a onda od 5500 do 8000 ima turbo pogon. Malo me smetala ta rupa, ali sam ga naučio držat u pravim okretajima tako da to skoro više niti ne primjećujem. Potrošnja mi se kreće oko 5-6 litara bez obzira na način vožnje. Rezerva se pali na nekih 180 km, i onda počinje odbrojavanje nekih 70 km do nule, što bi dalo radijus kretanja od oko 250 km. Veličina tanka je 17 litara. Vibracije su osjetne kod rada na leru i negdje oko 5000 okretaja, ali su drugačije nego kod Horneta i uopće mi ne smetaju već daju neki poseban štih. Pojeo je oko 0,5 lit ulja, i nadam se da će mu to bit jedina mana. Uglavnom, jako dobra i kultivirana mašina, dosta različita od svega što sam do sad vozio.
Mjenjač i kardan
Naslušao sam se dosta priča o tvrdim BMW mjenjačima tako da je ovo za mene bilo iznenađenje. Moram reći da mi je nakon Horneta ovaj mjenjač pravo olakšanje. Šalta se jako lagano, brzine se nalaze bez problema, jednostavno nemam zamjerke. Prva brzina je dosta duga i tamo gdje sam sa Hornetom bio u 4. ovdje sam možda u 2. Što se tiče kardana, potrebno je neko vrijeme navikavanja. Posebno se odnosi na vožnju u dvoje jer se dosta osjeti cupkanje kod davanja i oduzimanja gasa. Isto tako kod kočenja motorom treba bit oprezan jer guza dosta pleše. Dobra strana je da nema praktično nikakvog održavanja ni mazanja. Bojim se da ću se ulijenit sa ovim motorom.
Vožnja i ovjes
Paralever i telelever su isto stvar za navikavanje. Čudno je to nepropadanje kod kočenja, mada sve manje primjećujem. Nisam se još ništa igrao sa uštimavanjem ovjesa tako da vozim stalno na tvorničkim postavkama. U biti ni ne znam puno o tome, tako da ću morat potražit savjet od nekoga ko se kuži. Ali ni sa tvorničkim postavkama nemam nikakvih problema. Malo sam se bio zabrinuo kad mi je počeo lelujati u zavoju kod oštrije vožnje ali sam naknadno skužio da je tlak u gumama bio loš, tako da sad opet savršeno leži. Mislim da je ovo dobar kompromis između udobnosti i sporta, a ni ne znam koliko bi bilo razlike da imam tvornički Ohlins ovjes. Opet u usporedbi sa Hornetom imam puno više povjerenja u motor, lakše nalazim dobar položaj i jednom kad se spusti u zavoj korekcije nisu potrebne. Sa hornetom je uvijek bilo nekog mješanja i namještanja što je vjerojatno posljedica kraćeg međuosovinskog razmaka i lošijeg ovjesa.
Ergonomija je savršena kako sam već rekao, sve je na svom mjestu. Čak mi se sviđaju ovi BMW prekidači za žmigavce koji su mi lakši za hendlanje od onih "normalnih". Zaštita od vjetra je dovoljna, vjetar me pogađa negdje u visini ramena ali to nisu turbulencije nego usmjerena struja zraka, pa mi čak odgovara. Vjerojatno ću ipak kupiti Puig zamjenski vizir pošto sam vidio dosta dobrih komentara.
U paru smo odvozili nešto gradske vožnje i put do Ljubljane, ukupno nekih 500 km. Gradska vožnja je poprilično naporna jer žena nema baš neki dobar oslonac osim mene, a na otvorenoj cesti je sasvim ok. Sjedala su za divno čudo jako udobna bez obzira što su debljine rizle, tako da je za sjedenje jednako udobno kao na Hornetu. Ipak sam naručio protukliznu navlaku za sic suvozača
http://www.triboseat.com/ pa ću naknadno napisat dojmove o tome. Možda bi još došlo u obzir spuštanje oslonaca za noge suvozača ali to ću još vidjeti.
Sve u svemu, prvi put da sam baš potpuno zadovoljan motorom. Mislim da će ovo bit zadnji benzinski motor koji vozim, idući će bit električni.