SUZUKI SAMO NA MOTUL??

Ja bi to usporedio s vinom:


- Stolno vino - mineralno ulje. U vrlo velikoj većini zadovoljava ukuse svih ljudi

- Kvalitetno vino - polusintetičko ulje.  Idealno vino, i cijenom i organoleptičkim svojstvima

- Vrhunski vino - sintetičko ulje. Boli glava, ema kaj je sumporeno, em kaj je polusuho s neprovrelim šećerom. Ako te i ne boli glava onda boli ujutro kad novcanik otvoriš

Tak da ova usporedba s vinima ne stoji :jesus:

Yamaha, Moto Šipek priznaje garanciju 1 godinu samo s Yamalube uljem. Bio, vidio, čuo, OK, Šipek daje gratis prva 2 servisa ak kod njega uzmeš motor
 
Niko vam ne moze uvjetovat brend ulja koji cete vi stavljat u motor bitno je da zadovolji API specifikacije  koje je propiso proizvodac a sto se tice viskoziteta bira se prema podrucju gdje ce se motor koristiti (npr SAE 0 w50) je multigradno ulje predvideno za temperature od -30 do +40 c
Obavezno mora bit za motocikle jer je velika razlika u aditivima koji se nalaze u ulju . U vasim servisnim knjizicama moze pisat da preporucaju neko ulje npr motul ali ne i da ga morate koristit
 
Lovro Vz said:
Yamaha, Moto Šipek priznaje garanciju 1 godinu samo s Yamalube uljem. Bio, vidio, čuo, OK, Šipek daje gratis prva 2 servisa ak kod njega uzmeš motor

Yamahina garancija na motocikle je dvije godine i krača odstupanja se odnose samo na natjecateljske modele.
Yamalube je Yamahino preporučeno ulje koje je u biti mislim Motul, ali se pakira na način koji uvelike olakšava izbor ulja od strane korisnika Yamaha proizvoda(pri tom mislim i na agregata za proizvodnju struje, vanbrodske motore, ATV vozila, natjecateljske motocikle, minibikeove i skutere).
Ne zaboravite da prosječnom korisniku izbor ulja predstavlja problem te mu je uvelike olakšano ako ne treba birati između više različitih ulja, več ima baš ono koje mu je i preporučeno u korisničkom priručniku.
Inače favoriziranje ulja je dopušteno kao preporuka uvoznika i razlikuje se često od uvoznika do uvoznika, za isti brand u različitim zemljama, što također pokazuje da nije toliko bitan baš taj brand koji je preporučen.
Da bi ovu situaciju izbjegla Yamaha je napravila projekt svog ulja i mislim da je to jako dobro za kranjeg korisnika.
Isključivost jednog ulja vezanog uz garanciju uvoznika imali smo primjer vidjet več prije 10-ak godina u RH kada je uvoznik Piaggia uvjetovao u cijeloj prodajnoj mreži korištenje ulja Selenia(čiji je bio uvoznik :mrgreen:) da bi se održala garancija.
Na isto je odmah reagirala tvrtka Valtec, zastupnik Valvoline branda u RH te je prijavila uvoznika Piaggia, tvrtku Piaggio Hrvatska, Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja.
Nisam sad siguran kako je isto rješeno, nagodbom za povlačenjem odluke ili reakcijom Agencije, ali je krajnji rezultat za korisnike Piaggia bio da je naputak o "obaveznoj" Selenii povučen, a Selenia je ostala samo preporuka.
Danas više Selenia nije preporuka istog uvoznika več Agip, čiji je naravno i uvoznik :mrgreen:
 
Frane said:
Napisao si ovo: Bitna je gradacija, a ne proizvođač (što se garancije tiče).



Ne bitno je jedno i drugo šta se tiče garancije, gradaciju biraš po svojoj želji odnosno po želji servisera. Koristio ti 15w50 ili 10w40 je ne bitno za garanciju, bar koliko je meni poznato.
Uzmi user manual od motora, pročitaj ga pa će ti biti jasnije o čemu pišem ili pišeš. U njemu digdje ne piše od kojeg proizvođača se priznaje olje (od kojeg ne). Prodavač i serviser nemaju ništa s garancijom. da li će nešto biti odobreno ili ne (vezano uz garanciju) određuje komisija. U user manualu se preporuča samo gradacija i to ovisno o temperaturnom području na kojem se koristi motor. Čak je i taj dio upitan da li bi mogao utjecati na garanciju. Nigdje nema specifikacije od kojeg se proizvođača mora koristiti ulje. Mogu koristiti i Ina ulje. Bitno da je sintetika, polusintetika ili mineralno (ovisno o motociklu) i bitno da je za motocikl a ne npr diesel motor....a to hoču li ja koristiti motul ili inu, ovisi o meni. Ionako će se problemi javljati kada će gaancija davno isteči. Na testu yamahe xt (moto puls) koristili su Inu i nisu imali nikakvih problema. Kad su stavili , mislim da je bio motul), isti tren je proklizala lamela i mjenjali su ju.  Sumnjam da je Yamaha reklaneka koriste Inu...
 
Osnovno da sva motorna ulja moraju zadovoljiti sljedeće zahtjeve:
- podmazivost
- hlađenje
- brtvljenje
- zaštita od korozije
- održavanje čistoće motora
- kompatibilnost s brtvama i metalima
- optimalan odnos viskoznosti i različitih temperatura na kojima motor radi
- visoka oksidacijska, termička stabilnost i slično.

Stalna poboljšanja fizičkih, kemijskih i ostalih radnih karakteristika motornih ulja događala su se i zahvaljujući tehnološkom razvoju motora SUS. Konstruktori motora su nakon svake tehnološke promjene na motorima SUS postavljali i dodatne zahtjeve za njihovo podmazivanje, odnosno zahtijevali su dodatnu kvalitetu motornih ulja. Npr., Mercedes Benz je formulirao čak 56 zahtjeva u pogledu motornih ulja.

Takvi su zahtjevi doveli do uvođenja oznaka za viskozne gradacije i razinu kvalitete motornih ulja. Njima se u prvom redu propisuju uvjeti i testovi koje motorno ulje mora zadovoljiti da bi se svrstalo u određenu kategoriju za određene tipove motora i uvjete njihova rada.



| Klasifikacija ulja za četverotaktne motore motornih vozila:

Klasifikacija prema viskoznosti:


Klasifikaciju motornih ulja prema viskoznosti tzv. SAE viskozne gradacije uvelo je Društvo američkih automobilskih inženjera (Society of Automative Enginees).



| Klasifikacije motornih ulja prema razini kvalitete:

Klasifikaciju motornih ulja prema razini kvalitete utvrdili su:

- API - Američki institut za naftu (American Petroleum Institute) 1951. U Europi je klasifikacija prihvaćena 1972. a posljednja je revizija bila 1996.

- CCMC, koju je utvrdio Komitet konstruktora motora i vozila Europske zajednice (Comite des Constructeurs d' Automobiles du Marche Comun) koja je vrijedila do 1996.

- ACEA Asocijacija europskih proizvođača vozila (Association des Constructeurs Europeens d' Automobiles). Članice su ove asocijacije: BMW, DAF, FIAT, FORD, GM, MAN, MB, PEUGEOT, PORSCHE, RENAULT, ROLLS-ROYCE, ROVER, SAB, SCANIA, VW i VOLVO.












 
Nebi se baš moglo reči da nije bilo nikakvih problema u tom testu.
Naime u istom je došlo do havarije mjenjača, i to takvog tipa da nije poznata iz normalnog servisnog iskustva.
Naravno, Inino ulje nisu ulili slučajno, jer su naljepnice Ine bile dovoljno velike na motociklu da bi svatkome dale do znanja da se radi o sponzoriranom testu.
Nije rečeno da je problem samo do ulja, koje je btw ocijenjeno kao jako dobro kad je promovirano na ZG Velesajmu (mislim da se zvalo 4Bike, a ne znam jeli još u ponudi Ine), ali je s obzirom na jedinstvenost kvara jako "sumnjivo"
 
Teško da je do INA ulja, čim je HR proizvod odma nevalja. :? To ulje je provjereno, a taj kvar je stvar slučajnosti... tko zna šta je rađeno s motorom možda je ciman na kolo, šaltanje bez kvačila i sl...
 
Pa napisao sam da je ulje ocijenjeno kao jako dobro, e sad neznam točno jel se upče još i proizvodi jer to je najbolji pokazatelj njegove najavljivane kvalitete.
A dio o mogučnosti da su testeri provocirali kvar doslovno je i priznalo uredništvo MP-a u zaključnom članku testa. Motor je inače bio dosta baksuzan, mislim da je imao i veči pad, znam da je počeo sa full opremom, a u padu je izgubio odmah bočne kofere koje je imao
 
Još je u ponudi cijena je nekih 90-100kn.


INA 4BIKE

Potpuno sintetično motorno ulje namijenjeno podmazivanju 4-taktnih benzinskih motora motocikala, te spojki i transmisija
motocikla u zajedničkom sustavu podmazivanja s motorom.
Zadovoljava zahtjeve specifikacija ACEA A3-02 i API SL.
Posjeduje uporabnu dozvolu: JASO T 903 MA
 
Frane said:
Još je u ponudi cijena je nekih 90-100kn.


INA 4BIKE

Potpuno sintetično motorno ulje namijenjeno podmazivanju 4-taktnih benzinskih motora motocikala, te spojki i transmisija
motocikla u zajedničkom sustavu podmazivanja s motorom.
Zadovoljava zahtjeve specifikacija ACEA A3-02 i API SL.
Posjeduje uporabnu dozvolu: JASO T 903 MA

Mozda i je dobro ulje ali s obzirom da nemam najboljeg iskustva s njihovim uljima ja cu radije zaobic  :?
 
joke said:
Yamahina garancija na motocikle je dvije godine i krača odstupanja se odnose samo na natjecateljske modele.
Yamalube je Yamahino preporučeno ulje koje je u biti mislim Motul, ali se pakira na način koji uvelike olakšava izbor ulja od strane korisnika Yamaha proizvoda(pri tom mislim i na agregata za proizvodnju struje, vanbrodske motore, ATV vozila, natjecateljske motocikle, minibikeove i


Ne pricamo o Yamahi nego o Suzuki-u

i da i Suzuki ima svoje ulje
oil-1.jpg
 
Ninja said:
Ne pricamo o Yamahi nego o Suzuki-u

i da i Suzuki ima svoje ulje
oil-1.jpg

Jesi siguran  :misli: ni yamaha ni suzuki nemaju svoje ulje
 
Ne svoje kao svoj proizvod, vec svoje koje se prodaje pod njihovim brendom


Na kraju price i Catrol je samo brend,tj narucuje od shela ulje koje koje prodaje pod svojim brendom
 
Ninja said:
Ne svoje kao svoj proizvod, vec svoje koje se prodaje pod njihovim brendom

Tu si upravu ipak to donosi uvoznicima lijepi dio kolaca prilikom sevisa a sto je najgore idu toliko daleko da uvjetuju ljude da moraju uljevat to ulje ili gube garanciju sto je skroz van zakona ali  nazalost ljudi cesto pristanu na sve iz neznanja i jer nemaju puno izbora  :palacdolje:
 
vickodu said:
Polu sint ili ful sint je jako velika razlika u ktm moze ic jedno ili drugo ali motori koji se vrte ipak traze ful

Malo si se zeznio, upravo je obrnuto - u većinu japanaca koji se vrte može ići
čak i minerala, dok u mnoge ktm-ove ne može ići minerala.
 
vickodu said:
Tu si upravu ipak to donosi uvoznicima lijepi dio kolaca prilikom sevisa a sto je najgore idu toliko daleko da uvjetuju ljude da moraju uljevat to ulje ili gube garanciju sto je skroz van zakona ali  nazalost ljudi cesto pristanu na sve iz neznanja i jer nemaju puno izbora  :palacdolje:

      Nije to uvijek neznanje i nenogućnost izbora, nego se serviseru kao ni doktoru ne suprostavljaš i ne nadmudruješ se s njime pa pristaješ na sve samo da se izbjegnu problemi. Jadno, nepošteno i lakomo s njihove strane, ali u poziciji su da diktiraju uvjete i to i čine.
 
AnteK said:
Malo si se zeznio, upravo je obrnuto - u većinu japanaca koji se vrte može ići
čak i minerala, dok u mnoge ktm-ove ne može ići minerala.

Za ktm sam mislio konkretno na lc4 koji stoji Frani u avataru a odabir ulja ide iskljucivo po manualu koji dava minimalne specifikacije koje ulje mora zadovoljit. Ne mogu se slozit s tobom da u mnoge japance koji se vrte moze minerala opcenito tvrdim da motori koji se vrte veliki broj okretaja traze sinteticko ulje
 
vickodu said:
Za ktm sam mislio konkretno na lc4 koji stoji Frani u avataru a odabir ulja ide iskljucivo po manualu koji dava minimalne specifikacije koje ulje mora zadovoljit. Ne mogu se slozit s tobom da u mnoge japance koji se vrte moze minerala opcenito tvrdim da motori koji se vrte veliki broj okretaja traze sinteticko ulje

To da li se ti možeš složiti ili ne, nema veze, ja pričam stvari onako kakve one jesu.
Valjda sam na ovom forumu nebrojeno već puta rekao da te minimalne specifikacije
iz manuala zadovoljava apsolutno svako ulje na tržištu - ajde pogledaj što ti piše u
manualu pa mi nađi jedno moto ulje koje to ne zadovoljava. Nećeš ga naći. Previše
citirate papirnate podatke bez razumijevanja. Btw, fazer 600 puno će bolje podnijeti
mineralu od LC4 KTMa, to zna svatko tko ima kvalitetnih znanja o uljnoj problematici.
No to je već miliun puta rečeno na ovom forumu, tako da ne treba ponavljati, tražilica
sve riješava.  U 99,99% manuala je dana preporučljiva gradacija i vrlo se rijetko navodi
da ulje mora biti polusint ili sint - kod japanskih motocikala izrazito rijetko. Proizvođači
motocikala rade manuale prema najlošijim uvjetima moguće eksploatacije, a u Europi to
definitivno nije slučaj. Itd...
 
AnteK said:
To da li se ti možeš složiti ili ne, nema veze, ja pričam stvari onako kakve one jesu.
Valjda sam na ovom forumu nebrojeno već puta rekao da te minimalne specifikacije
iz manuala zadovoljava apsolutno svako ulje na tržištu - ajde pogledaj što ti piše u
manualu pa mi nađi jedno moto ulje koje to ne zadovoljava. Nećeš ga naći. Previše
citirate papirnate podatke bez razumijevanja. Btw, fazer 600 puno će bolje podnijeti
mineralu od LC4 KTMa, to zna svatko tko ima kvalitetnih znanja o uljnoj problematici.
No to je već miliun puta rečeno na ovom forumu, tako da ne treba ponavljati, tražilica
sve riješava.  U 99,99% manuala je dana preporučljiva gradacija i vrlo se rijetko navodi
da ulje mora biti polusint ili sint - kod japanskih motocikala izrazito rijetko. Proizvođači
motocikala rade manuale prema najlošijim uvjetima moguće eksploatacije, a u Europi to
definitivno nije slučaj. Itd...

Po cemu si to zakljucio da iznosim podatke s papira bez razumijevanja .Jesi siguran u to da nisam u poslu s motorima jako dugo i da neznam o cemu govorim neces vjerovat ali sam rastavio poneki motor i imam malo i skole
 
vickodu said:
Po cemu si to zakljucio da iznosim podatke s papira bez razumijevanja .

Tvoja usporedba motora koji se vrte, LC4 KTMa, minerale ili sinta nije točna.
Pa svatko tko je upućen u uljnu problematiku ne treba gledati u manual da bi znao
što može ići u Fazer, Bandit or whatever. Te specifikacije koje proizvođači navode
u manualu su toliko niske i nezahtijevne, da je danas teško naći ulje koje ih ne bi
zadovoljavalo. Možeš se samo igrati sa gradacijama i odabirati mineralu, polusint ili
sint. Ali sve zadovoljava. Ja sam inače protivnik minerale jer ona nema prednosti
( osim cijene ) a ima nedostataka. Itd, ja sam već o uljima na ovom forumu napisao
skoro bibliju...

Nema tu ništa osobno, čisto rasprava. Proučavam uljnu problematiku dobrih 15 godina.
Glede znanja mehaničara, ono uopće nije nužno vezano uz znanja o uljima. Ljudi mogu
biti fantastični mehaničari a da ne znaju puno o uljima, i da im nije jasno zašto na
full ester kvačilo pravi probleme a na mineralu ne, zašto poslije minerale motor može
prodimiti ako staviš sint, zašto na neka ulja motor teže šalta a na druga lakše, itd...

(y)