SUZUKI SAMO NA MOTUL??

live-for-ride said:
Uzmi user manual od motora, pročitaj ga pa će ti biti jasnije o čemu pišem ili pišeš. U njemu digdje ne piše od kojeg proizvođača se priznaje olje (od kojeg ne). Prodavač i serviser nemaju ništa s garancijom. da li će nešto biti odobreno ili ne (vezano uz garanciju) određuje komisija. U user manualu se preporuča samo gradacija i to ovisno o temperaturnom području na kojem se koristi motor. Čak je i taj dio upitan da li bi mogao utjecati na garanciju. Nigdje nema specifikacije od kojeg se proizvođača mora koristiti ulje. Mogu koristiti i Ina ulje. Bitno da je sintetika, polusintetika ili mineralno (ovisno o motociklu) i bitno da je za motocikl a ne npr diesel motor....a to hoču li ja koristiti motul ili inu, ovisi o meni. Ionako će se problemi javljati kada će gaancija davno isteči. Na testu yamahe xt (moto puls) koristili su Inu i nisu imali nikakvih problema. Kad su stavili , mislim da je bio motul), isti tren je proklizala lamela i mjenjali su ju.  Sumnjam da je Yamaha reklaneka koriste Inu...

Puno netočnosti ovdje ima , a najvažnija je pogrešna izjava da je bitna baza i gradacija jer je u stvari najbitnija specifikacija ili odobrenje jedne od neovisnih inženjerskih udruga (SAE , MA , ACEA , JASO ) .

Drugo je evidentno , a to zna onaj tko zna i razlog , naime na testnoj Yamahi je otišao zupčanik u mjenjaču , a on ne odlazi odmah , već nakon određenog vremena provedenog u nepravilnim uvjetima eksploatacije , zbog neadekvatnog maziva , ili greške u materijalu i izradi .

Pošto na tim Yamahama baš i nema reklamacija na mjenjače  :misli: , može se zaključiti da je zbog korištenja neadekvatnog maziva  :palacdolje: ( što opravdava i navod - nepravilni uvjeti eksploatacije) došlo do pojačanog trošenja komponenti mjenjača i kvara "najslabije (najopterećenije) karike" u sklopu  :? .

Zaključak svega je , pogrešan izbor ulja ne šteti odmah , već tiho , tiho ali pojačano haba pojedine sklopove i skraćuje radni vijek motora .

E neću više , već me bole prsti  :? ... i da sretna vam nova 2009.  :mrgreen:
 
M900 said:
Zaključak svega je , pogrešan izbor ulja ne šteti odmah , već tiho , tiho ali pojačano haba pojedine sklopove i skraćuje radni vijek motora .

Obično se sa vremenom i skraćuje radni vijek nečega  :mrgreen: šala mala  :mrgreen: Kako na kraju znat koje je ulje dobro a koje loše? ja sam do sad ulio bar 5 različitih marki ulja i nikad nisam primjetio razliku...
 
aurellie said:
Obično se sa vremenom i skraćuje radni vijek nečega  :mrgreen: šala mala  :mrgreen: Kako na kraju znat koje je ulje dobro a koje loše? ja sam do sad ulio bar 5 različitih marki ulja i nikad nisam primjetio razliku...
najbolje ti je otvoriti mašinu nakon svake izmjene, bar ces tako vidit di mos jos olaksat motor. btw sto se zupcanik vise haba, to je laksi :wink:


ocu rec, zasto ljudi toliko kemijaju umjesto da lijepo procitaju prirucnik i liju ono sto im tamo pise?
 
M900 said:
Yamalube provjereno (kemijskim analizama) nije Motul , a u ime Selenie plaćeno je 100.000 kuna kazne  :mrgreen:

Necu tvrdit ali sve mi se cini da je kad se pojavio Yamalub u hr pred par godina na deklaraciji pisalo proizvodac total  :misli:
 
jolly the roger said:
sg sh sf su API gradacije

hvala, ali znam
pojasnite malo ljudima koja generacija ulja ide s kojom generacijom motora, mozda unese malo svjetla
 
a jel netko razmišljao o prepakiravanju ulja...... :misli:


recimo dok sam prije par godina radio u servisu STIHLa,tamo je ulje dolazilo u bačvama i onda su pakirali u ambalažu od litre, i uredno zatvarali, a tu se može dosta smuljat, pa tamo može biti i kod nas sa stranim uljima.......a negdje sam pročitao da se to radi u bosni i srbiji,da su prije lažirali inina ulja.......što mislite o tome??????????
 
jolly the roger said:
ocu rec, zasto ljudi toliko kemijaju umjesto da lijepo procitaju prirucnik i liju ono sto im tamo pise?

I šta piše za Tenerku, koje ulje treba koristiti?
 
sid said:
hvala, ali znam
pojasnite malo ljudima koja generacija ulja ide s kojom generacijom motora, mozda unese malo svjetla

API SE OD 1972 DO 1980
API SF OD 1980 DO 1989
API SG OD 1989 DO 1994
API SH OD 1994 DO 1996
API SJ OD 1996 DO 2001
API SL  IZA 2001


KOJE GUBLJENJE VREMENA  :?
 
M900 said:
Puno netočnosti ovdje ima , a najvažnija je pogrešna izjava da je bitna baza i gradacija jer je u stvari najbitnija specifikacija ili odobrenje jedne od neovisnih inženjerskih udruga (SAE , MA , ACEA , JASO ) .

Drugo je evidentno , a to zna onaj tko zna i razlog , naime na testnoj Yamahi je otišao zupčanik u mjenjaču , a on ne odlazi odmah , već nakon određenog vremena provedenog u nepravilnim uvjetima eksploatacije , zbog neadekvatnog maziva , ili greške u materijalu i izradi .

Pošto na tim Yamahama baš i nema reklamacija na mjenjače  :misli: , može se zaključiti da je zbog korištenja neadekvatnog maziva  :palacdolje: ( što opravdava i navod - nepravilni uvjeti eksploatacije) došlo do pojačanog trošenja komponenti mjenjača i kvara "najslabije (najopterećenije) karike" u sklopu  :? .

Zaključak svega je , pogrešan izbor ulja ne šteti odmah , već tiho , tiho ali pojačano haba pojedine sklopove i skraćuje radni vijek motora .

E neću više , već me bole prsti  :? ... i da sretna vam nova 2009.  :mrgreen:
..pa nema baš tak puno. Ima samo jedna izostavljena stvar a to je ovo crveno :wink:
 
aurellie said:
Obično se sa vremenom i skraćuje radni vijek nečega  :mrgreen: šala mala  :mrgreen: Kako na kraju znat koje je ulje dobro a koje loše? ja sam do sad ulio bar 5 različitih marki ulja i nikad nisam primjetio razliku...

U zemljama gdje se motori voze puno više i cijelu godinu proizvođači maziva rade i testiranja i to na 100.000 km , a ti normalno nisi ništa primjetio jer si svakih 5000 km mjenjao marku ulja.

Tvornička testiranja se rade na minimalno 50.000 km , a najčešće na 100.000 i to na više istih motora sa različitim uljima , redovnom provjerom kompresije i praćenjem potrošnje ulja u eksploataciji , laboratorijskim analizama ispuštenog ulja (količina koksnih ostataka, pepela,udio metalnih čestica i njihov sastav(prema analizi čestica zna se stupanj trošenja pojedinih komponenti u motoru) , udio silikata , vode i pH vrijednost ) i povremenog mjerenja na ispitnom stolu .
Nakon toga motori se rastavljaju i mjere se tolerancije i donose zaključci o potrebi poboljšanja baze ili dodatne aditivacije ulja , a tek onda se kreće u masovnu proizvodnju (bar kod ozbiljnih proizvođača maziva).

Dakle prijatelju , loš izbor u normalnoj eksploataciji pokazuje se nakon nekoliko godina i pređenih barem 30-50.000 km , a kod nekog tko koristi motor u ekstremnim uvjetima (kao npr. Saše prije nekoliko godina ) i ranije .
:mrgreen:
 
live-for-ride said:
..pa nema baš tak puno. Ima samo jedna izostavljena stvar a to je ovo crveno :wink:

i jedino važno  :mrgreen:
 
live-for-ride said:
..pa nema baš tak puno. Ima samo jedna izostavljena stvar a to je ovo crveno :wink:

Nebi reko da je izostavljena citaj ponovo :mrgreen:
 
Ja bi trebo mjenjat ulje u  motoru ako pomjesam mineralno i sintetiku hocu li dobit polusintetiku  :misli: tako bi ustedio 5 kuna na promjeni  :mrgreen:
Moram li filter ulja oprat ili je dosta samo iscjedit ulje iz njega i prebrisat ga krpom  :misli:
 
jolly the roger said:
API SH
SAE 10w30 do 20w40 ako se ne varam...

Varaš se, ajd ponovo.  :mrgreen:

jolly the roger said:
al se ne sjecam jel piše mineralno il polusint il oboje...

Ne piše nigdje koja baza ulja, kao ni kod jedne starije Yamahe ili bilo kojeg
japanca.
 
AnteK said:
Varaš se, ajd ponovo.  :mrgreen:

Ne piše nigdje koja baza ulja, kao ni kod jedne starije Yamahe ili bilo kojeg
japanca.
api sh piše sigurno, za gradaciju nisam siguran jer ima neki grafikon... :misli:
 
vickodu said:
Ja bi trebo mjenjat ulje u  motoru ako pomjesam mineralno i sintetiku hocu li dobit polusintetiku  :misli: tako bi ustedio 5 kuna na promjeni  :mrgreen:
Moram li filter ulja oprat ili je dosta samo iscjedit ulje iz njega i prebrisat ga krpom  :misli:
:shock: :shock: :shock: :shock: Reci da se zezas! ???


:LOL:
 
vickodu said:
Zasto na 2500  :misli:  :misli:

Dok sam imao SMC 660 i ja sam mjenjao ulje svakih 2500 km na preporuku servisera jer u taj motor je išlo samo 1,2 litra ulja i vidio sam na što bi to ulje nakon izmjene ličilo.