Peto, šesto ili koje već zasjedanje, epizoda ★Petokraka★.
UDBA ALERT!
u ovom slikopisu sadržano je značajno veći prosjek udbi od uobičajenog.
Znači draga braćo...često sam puta u ovim svojim halucinacijama znao nabacit narodnu mudrost "niti jedan đir bez udbe proći neće". Držao sam se tog naravoučenija 3 mjeseca i držat ću se opet, no moram reć da sam ovaj vikend baš ono, zastranio jako u tom smjeru. Pa pođite zamnom, pogledajte kako je to bilo.
Sorry jbg ovo je bezvezna fotka, i nije čak ni od vikenda, nit je slikana na bajku, čak nije ni zanimljiva ko šta mi se to naprvu činilo, al eto...žao mi je pa nek bude tu. ELEM! Nedjelja je ukazala meteorološku milost za mopedžiju poput mene. Krenuh tako, na D8, jer eto jesam, opet.
Na polasku...w-w-woah! Šta je ovo? Žaba Avant?
Na putu sam snimao kamericom koju sam dan prije nešto prčkao i provjeravao slow-motion, pa je tako ostalo, i ništa pametnog u toj muljavoj snimci nema, osim snimke udesa kod kampa Ujča (https://vid.me/CkJ4) koji je eto, podsjetnik da moramo svi imat navar! Dođoh tako do Parca, vidim ima nešto ereva, i jedan taman na odlasku, stani malo ja znam vlasnika dotičnog mopeda! It's Baxy. Kaxy Baxy ko stari taxy na praxy, ide tako vic. Uglavnom, čovjek je taman bio u verglanju, taman krenuo kurblat Hondu, kad ono...ja sam se dogodio.
U kafiću sjedismo, slušao sam priče o Grobniku i o trkama, to je stvarno čast slušati od nekog autentičnog entuzijasta kao šta je Baxy, od uobičajenih kafanskih mufljuza i đibera u mom životu. Kad je počela trka, upalio sam mobač i ćirili smo u ekran gledali Dojče GP. Rezultati trke poznati redakciji.
Bubamara je već jednom sletila na bajk u Karlobagu, sad leptirić.
Sve se, nekako, predevera, kad imaš viziju, imaš san.
Takozvana
Korbizjeova Čeka. Ovaj mali, ali značajan primjerak internacionalnog stila plijeni svakog putnika namjernika koji prođe pored istog. Surovi, geometrijski betonski objekt na stupovima, krajnje utilitaran.
Brm brm truć truć evo me na Željavi. Opet. Ovaj put uz društvo. Vidio pubove - naše drugove, pa doskočio tamo javit se i tako, proćakulasmo, off the record naravno!
Šta je ovo? Hehehe znam nego pitam da provjerim, da vidm jel vi znate, ja sam služio pravu vojsku, nisam bio u civilnoj ko vatrogasac, hehehe, nego tenkista i pilot malo, al jeste li vi bili? Jeste kurac! U vrtiću ste služili! Ja u polnoći kalaša rastavim i sastavim!
Zadržao se u Lici dugo i eto odlučih krenuti pod okriljem noći. Blackbird u noći, ne može bolje. Svježi zrak, prazni putevi, i vrebanje na živalj koja bi mogla skočit iz grmlja.
Temperaturne promjene su jedan od boljih doživljaja u svijetu mopedluka. Korenica je bila hladna, i kapala je kiša. Popenjao sam se na Homoljačko, već bolje. Otočac taman onako zagrli te fino toplo oko jakne. Vratnik naznaka kiseliša, Senj kiseliš al jbg ne smiješ skinut jaknu. No pogled je bio drama, mreškala se mjesečina u Jadranu. Sreća da imam mobitel a ne fotić pa se može taj doživljaj prenesti putem odlične fotografije.
Došo ćiku. Ujutro me dočekalo pitanje "kamo kuda".
IMAM IDEJU! :shock: Posjeta muzeju. A i bio bi red odvest Iksaču na prvi đir preko granice.
PA POĐIMO, DRUGOVI!
U biti čekaj, prije nego šta pođemo, stani sekund.
NAPOMENA! Autor fotografija ni u kom slučaju nije fotografirao ove fotografije iz osobnih uvjerenja ili simpatija prema nečemu ili nekomu, jer da je tome tako, ne bi koristio riječ "osobnih" nego "ličnih". Ova je posjeta rezultat kurtoafrike prema jednom vremenu kojem dotični nije svjedočio pa na njega gleda kroz
roze crvene naočare pardon naočale, isključivo iz vlastite fascinacije vojnom tehnikom koju je upoznao dok je smiono i muški služio vojni rok (a ne civilni vojni rok, u vatrogascima).
Neki tenk.
Tenk i oficirski motor.
OPREZ OPREZ
OPREZ! Izbjegavati političke konotacije!
Tumarao sam sam u muzeju i sviđa mi se taj trend, u koji god muzej dođem, nema nikog ili skoro-pa-nikog. LAJK! Mrzim kad mi neko puše za vrat. U jednom trenutku, sjetio sam se čovjeka kojeg na forumu zovu Tibor i baš baš duhovitih "e jel ti troši ulje smajli smajli" doskočica i komentara koje vidim u svakoj temi gdje on piše.
:shock: brutalno. BTM-3 rovokopač. Brzina rovanja - kilometar rova na sat!
Ovim ću vam doć na slijedeći bajker miting, posjetit, vidit šta ima.
I šetam ja tako muzejem. Kad ono...nađem se u stanu od nonota, strikana, drugog strikana, ujne, bratića i tako dalje :misli: a na vijestima, vrti non stop iste...JNA okupirala granicu Slovenije, i to krenuli tenkovi iz ove kasarne...MOLIM? Daj neku knjigu da pročitam da dođem xebi.
MiG 21 F-13 (L-12), 22542 pa guglaj di je bio šta je radio ako te to zanima. Ne znam ako ABG forum radi još.
SA 341, popularna Gazela. Koliko je to klaustrofobično...a mislim...svaka čast onome ko se penjao u ovo i letio.
Veliki dvoboj, veliki okršaj tenkeva! Dva brata, M-84 i T-72, ko pogodi koji je koji dobije kurac da izbije oči.
A sada...dišku periskop!
Kako sam bio all alone (skoro, neka familijica) krenusmo mi u razgledavanje podmornice. Ja sam neko vrijeme proveo kao serviser podmornica pa mi je dobro došlo sjetit se malo tih dana, sonar ovo ono.
Podmornica P-913 Zeta, klasa Una, made in Brodosplit (ajmo tako reć). Predavanje u podmornici trajalo je pola sata ali je bilo itekako zanimljivih pola sata. Ne mogu vjerovat koliko malera i iksića ima život podmornikaša, a niti jedan pozitivni plusić nisam čuo. Ja ne znam, ali ja moram porazgovarat sa nekim podmorničarem, vidjet jesu ti ljudi dobro, da li su jeli i kakve su volje. Da nisam čuo ali niti jedan aspekt života u podmornici koji je zvučao "aha - zbog ovoga su ljudi htjeli ovim se bavit" to je jednostavno čudo. Opisat ću par crtica, ali neću sve, odite u muzej!!!
Evo podmornice! Ovo crno na slici sa propelom iza.
Ovo je diverzantska podmornica. Znači, nema torpedo nema Sean Connerya. Četiri podmorničara voze, navigavaju, 6 diverzanata sjedi (vidjet ćete kako, gdje) i čeka misiju, vjerojatno dignut neku prugu u zrak ili branu, to dvoje. Nema dizel mašine ili he-he-he vic nuklearnog reaktora, samo struja bajo moj, da se ne otkrije. Jer nema nikakvog naoružanja, možda su imali pištolje neke ovi iz posade ali to je u podmorničkoj borbi upitne koristi. Teška 70ak tona, od toga 20 tona baterija. Autonomija 500km ako se roni brzinom 6 km/h (već sam preračunao čvorove).
Pa ti vidi koji je to top max gušt bit u ovakvom obilju prostora, ispod mora, sa sonarom bez vizualnog pregleda (koji će ti kurac vizualni pregled kad su 100 metri pod morem), 10 ljudi, 4 navigatora 6 totalno "beskorisni" samo sjede, spavaju sjedećki, nema puno priče zbog tišine i zbog kisika kojeg također ima u ograničenim količinama. I za uštedu struje, često se plovilo sa isključenim svijetlom unutar podmornice, znači skoro pa mrak i krećeš se brzinom pješačenja. Pa to je TOP MAX! Gdje se upisuju ti podmorničarski tečajovi?? Pođimo pobliže vidjet, zvuči zabavno! Jesi provjerio sve cijevi? Jesam! Stego sve, ma sve kume ne beri brigu, ajmo u more.
Posada spremna, idemo 6 dana pod more!
Šest dana si o velebnom zdanju, u mraku, sa još 9 budala, ne smiješ puno pričat, nema puno za jest, zrak nije baš naj jer dišeš CO2 regeneriran u kisik, šta je pomalo kancerogeno, smrde baterije, postoji opasnost da od tih 20 tona baterija možda koja eksplodira, nemaš nikakvog sustava obrane podmornice, i prisralo ti se? Pa odi se poseri!
E sad oni diverzatni, onih 6 budala u podmornici, oni su tu bili da diverzuju, ali ne bi oni samo izronili iz podmornice van nego su imali...
IMALI SU R1! :shock: i to bi zajahali u sumrak okeana, pa do prve čitave pruge koju treba diverzirati!
...
Oduševljen U-boot životom, odlazim još malo oko parka vidit šta ima, čega ima.
Željo moja...
I tu je muzejiranju došo kraj, 2 sata KVALITETNOG programa, ko ne ode dabog mu trule jagode. Toliko od ovog fantastičnog muzeja! Pustio sam recenziju u knjizi utisaka, ja ne znam da li su oni svjesni koliki kompliment su dobili, NIJE ŠALA!
Pun SMB dojmova, dođoh kući, no bajk nije došao samnom. Okrenuo je skoro pa točno 10000 km od kad sam ga ja uzeo pod svoje skute, pa sam si rekao - možda je vrijeme da ga opeljaš na neki servis.
I tako bjaše.