X9 250 EVO carb., review by liberty

liberty

Well-known member
03.03.2007. preuzet iz dućana sa 0 km
12.08.2008. ima 21.000 km

nedostaci uočeni tijekom eksploatacije:
- promijenjena šelna na rashladnom sistemu na 8.000 km (od one cijevi koja odozgora ide u mašinu pored karburatora), ista zatezana zbog slinjenja na 12.000 km i na 21.000 km
- prilikom prelaska preko nekih neravnina svako toliko se čuje lupkanje na mjestu gdje se stražnja vilica spaja na ramu – osim tu i tamo lupkanja nema nekih drugih posljedica – na servisu utvrđeno da je otišao 1 ležaj, da će pričekati dijelove iz Italije (ležaj + reparacija za drugi ležaj) i da će to valjda riješiti u garanciji, navodno u roku 15 dana, da vozim bez brige i da je to početni stadij bolesti
- par puta ponovno zategnuta neka guma koja dovodi zrak za hlađenje do prijenosa (većina piaggio skutera ju uopće nema pa nit ne znam ćemu služi osim da je točno na pregibu i da je se svako toliko treba zategnuti – ide od prijenosa prema gore kao da prašina u nju ne bi ulazila)
- 2x mi se desilo kad sam napunio benzin do kraja da mi kazaljka nije pokazala pun rezervoar (pretpostavljam da je to do plovka i jer je zimi skut bio često dugo na bočnoj nogari) – nije se pojavljivalo u zadnjih 10.000 km
- desni disk mi se tu i tamo zna pregrijati i prilikom žešćeg kočenja na putu (ne po gradu i na kraćim relacijama) zna malo trokirati kod žešćeg kočenja – to je disk koji nije u integralnom sustavu, dakle pojedinačno koči) – ne zabrinjavam se jer je sila kočenja i dalje kao i prije, a i nije mu neka cijena (prema mail-u piaggia oko 270 kn po komadu). Nema pravila kad se to pojavi, a manifestiralo se nakon 14.000 km - do ST mi se nije desilo, do Grobnika prije toga mi se desilo, sad kad sam išao na Rab se ponovno to manifestiralo.
Sa starošću primječujem da su diskovi oslabili na kočenju po kiši i da stražnji disk dok se ne zagrije par puta relativno slabo zacvili (dakle, kad krenem, pa kad prvi pus sjednem na kočnicu, kasnije u vožnji ne)

Dakle, jedini pravi kvar je upravo taj ležaj nosača mašine.
Ako znamo da (barem tako piše po revijama) je mašina konstruirana da se s njome pređe 50-60.000 km i da je sad ona već preko 1/3 eksploatirana - i nije neki kvar.
Malo sam proučio taj kvar čitajući nekoliko stranih foruma - manifestira se nekima prije nekima kasnije, a kao što sam pisao u 2. temi - neki modeli piaggia imaju i serijsku tvorničku grešku u pogledu istoga.
Ajmo reći da najobičniji korisnik kvar ne bi osjetio dok mu zadnji kraj ne bi počeo plesat u zavoju - a do tad bi skuter već prešao po meni bar 25.000 km.
Jednom liku na X9 se to događa redovito svakih 10.000 km, ali on vozi 500 ccm
Općenito kod skutera je to "normalna" stvar - pa mašina je element ovjesa i sva je težina upravo na tim ležajevima (kod mašine 500 ccm radi se o dodatnih 36 kg),
a znajući mene s 110 kg, i da sam često sa suvozačem i da smo zajedno teški oko 180 kg, i da ne vozim kao penzić - ovaj kvar je zaista "normalan"
nisam od onih koji skuter ne voze po kiši - kaže mehaničar da u biti i ulazak vode oko ležaja i selena pospješuje taj kvar


Servisira se redovito
Počevši od 12.000 km na svakih idućih 3000 km mijenjam i filter i ulje

Na 15.000 km promijenjen remen i sve što ide uz njega i to preventivno jer je stari bio u odličnom stanju (na moje traženje). Tada promijenjena i svječica koja je ponovno zamijenjena na 18.000 km jer su stavili preslabu za njega (tako kažu). Na 15.000 km su išle gore i nove gume, ponovno Michelin GS. Prednje je bila još ok, stražnja je imala još mesa ali je otvrdnula – par guma s popustom za gotovinu: 763 kn
Ništa ostalo na skuteru, ni od potrošnog materijala, nije mijenjano u ovih 21.000 km

Na skuteru nikad ništa nije oštećeno i nema ni najmanju ogrebotinu.

Jedno vrijeme sam ga mislio prodati.
Iako sam stavio poštenu cijenu, nudili su još 20% manje od iste.
Nisam ga prodavao zbog novca nego sam se malo bio zasitio vožnji, tako da sam odustao.
Nije mi žao – ni jedan drugi skuter 250 mi ne odgovara kao moj X9, vjerojatno zato što je isti kupljen nakon zaista dubokog razmišljanja.
Jedno vrijeme sam razmišljao – skuter će mi imati 20.000 km, njime je eksploatacijski vijek 50-60.000 km, dakle još 2-3 godine i mogu ga baciti i sl. – u biti sad me baš briga. Na stranim forumima sam čitao o ljudima s istom mašinom koji su u 1. godini imanja skutera prešli i više od 50.000 km uz minimalne poteškoće
Uostalom nek mi i rikne mašina – koliko dođe da sve stavim novo – pretpostavljam oko 1000 EUR. E pa da ga sad prodam izgubio bi na njemu bar 2000 EUR a nema mi skutera za kupiti u klasi 250 koji mi više odgovara od mog X9.


Na njemu veseli prvenstveno bogatstvo opreme i udobnost:
- prostor pod sicem gdje stanu jedna integralka i jedna jetica, koji je osvijetljen i ima utičnicu te postavljen, a i sjedalo se diže putem malog amortizera, ima tu i rezervnih otpornika
- dodatni original kofer je izuzetno skup (s nosačima oko 3000 kn) ali mu dobro stoji i ima 45 litara prostora, ne vibrira i ima udobne mesnate rukohvate za suvozača
- podesiv vjetrobran u 3 pozicije (mana vjetrobrana je što se donji dio teško zbog nedostupnosti čisti)
- podesiv naslon vozačevog sjedala – meni jako korisno jer sam si ga podesio tako da me po zavoju sjedalo bolje drži
- obrtomjer i utni kompjuter s mnoštvom funkcija (sat, datum, štoperica, temperatura zraka, maks. Brzina, prosječna brzina, ukupna km i 2 parcijalne km, broj km pređenih u rezervi + brdo lampica velikih ko nekad na starim busevima), s time da analogni brzinomjer griješi i do 10% , a digitalni do 5%
- dupli disk sprijeda s integralnim kočenjem
- mekan naslon suvozača na koferu
- toliko je prostran da se vozač i suvozač u vožnji ni ne dodiruju
- retrovizori su veliki, p0regledni i minimalno vibriraju (desni više)
-           svjetla su odlična, ali ako je upaljeno dugo svjetlo, prevelika je mračna rupa na strani kratkog svijetla pri
           ulasku u zavoj
-           ima opletena prednja kočiona crijeva

Potrošnja:
- benzina varira od 3,6 do nekih 4,1 litre, o prosjeku dakle prosudite sami
- ulja – 2x sam nadolio ulje, redovito pri većim đirevima ili vožnji po izrrazito visokoj temperaturi – na putu PU-ZG-PU dakle oko 600 km je bio potrošio cca 0,30 dcl dakle manje od 1/3 od 1 dcl, i PU-ST_Pu oko 1.080 km je potrošio isto toliko ili 0,4 dcl (ne sječam se) – u biti to je zanemarivo, to znači da je ulje s maksimuma palo niti na pola puta između srednje oznake i maksimuma (nadolijevao sam samo da provjerim koliko je ulja cugnuo), uostalom, možda je bilo i previše ulja u njemu pa ga je morao malo izbaciti jer piše da ulje mora biti između min i max a ne na max
pri svim đirevima do nekih 300 km nikad ništ ulja ne troši
da nisam toliko cjepidlaka – ne bi ni ovo primjetio
ionako sam primjetio po renomiranim časopisima da takve mašine troše i 1 dcl ulja na 1000 km – a moj i 3x manje od toga i to samo pri maksimalnim opterećenjima
zanimljivo je da se ulje nikad ne prlja – boja varira od jako svijetlo žutog do boje meda

U čemu je skuter savršen:
- u zaštiti od vjetra i atmosferilija. Nakon đira na carnabiju na X9 sam se osjećao zaštićen od vjetra kao u autu, a i guzica manje boli jer bolje amortizira rupe
- što još: ništa više, nije u ničem ostalom ispred ostalih, pa to je skuter koji datira praktički iz 2001 godine, malo ga je vrijeme pregazilo, boluje od svega onog što i ostali talijanski proizvodi

Što na skuteru mrzim:
- činjenicu da ako ti ode akumulator moraš skidati kofer i nosače i odvidati ukupno 20 vida sa 2 imbusa i jednim šarafcigerom – postoji način da se to pojednostavi nekim sitnijim rezanjem plastike na repu – ali ja se to ne usudim napraviti ko Englezi što to svi redom čine

Kome bi ga preporučio:
- onome tko ne misli s njime nikad pasti jer ima brdo svih mogućih plastika na njemu od kojih su ove lakirane posebno skupe (iako  završna obrada istih oduševljava)

Kakav je prijenos:
- ok, nema nikakvih znakova tegoba ili zvukova osim kad jutro nakon dužeg đira ili nakon pranja prvi put krenem pa jedno 2x zacvili i to je to
- koliko god Quasar bio opjevan, mislim da je mašina 300 ipak u svemu bolja, jer te ne tjera da držiš mašinu u visokim okretajima, a obzirom na prijenos skutera – do rezultata se dolazi brže, dakle. Za moj ukus mašina Quasar je ipak malo previše visokoturažna s uskim područjem «pravoga» rada

Da li ovjes zadovoljava:
- prednji da, zadovoljavajuće tvrd, ne propada, prava mjera za težinu skutera,
- stražnji amortizeri ne, uzastopne neravnine ih izbacuju iz takta, prvih 8000 km su bili na najmekšem prvom zupcu, onda sam ih stavio na 3. zubac (2. najtvrđi) i preporodio sam se – ipak imam 110 kg a jedva čekam da povezem i suvozača.
- skuter je stabilan, ipak ima oba kotača 14 cola, nema puno snage pa mu zadnji kraj teško pobjegne i po mokrome (s njime na kiši stižem i mnogo veće motocikle – em me ne pršće ništa, em znam da neće prokliziti uslijed davanja gasa ili šaltanja u nižu)

Kako se skuter vozi bez kofera:
- par mjeseci sam ga vozio samo s nosačima gore, a bez kofera – u zavoju čovjek ima osjećaj da je skuter puno manji i lakši (kofer nema preko cca 4 kg ali je dosta isturen)


Neke brojćice:
- skuter koštao 34.900 kn + 2.800 kn za kofer s nosačima
- gume na 15.000 km koštale 763 kn
Servisi koštali:
1000 km     375 kn (ulje i filter)
3000 km     275 kn (ulje promijenjeno, filter ne)
6000 km   375 kn (ulje i filter, čini mi se da su i klizače remena promijenili)
9000 km    275 kn (ulje promijenjeno, filter ne)
12000 km  375 kn (ulje i filter)
15000 km  1.201 kn (ulje, filter, svječica, remen, uteg variomata, klizači, rolice,
                  montirali gume, ofarbali auspuh jer se malo počeo tu i tamo guliti
18000 km  420 kn (ulje i filter i NGK svječica)
21000 km  250 kn (ulje i filter) – očito sam dobio popust
Kočione pločice su tek na pola potrošene – pretpostavljam da je to do njihove tvrdoće i da će prije uništiti diskove nego sebe

- prva registracija oko 900 kn (15% popusta na osiguranju
- godišnji porez 100 kn

na putu ga vozim u režimu 6000-7000 okretaja, kod preticanja do 7500 okretaja
na 7000 okretaja on po ravnome ide oko 100 kmh

Kako njegujem skuter:
- 1 tjedno bude opran uglavnom samo vodom, pa ga se sa silikonskim sprejem pošprica i magičnom krpicom prebriše, a sredstvom za pranje stakla očistim felge i gume namažem crnilom
- svako toliko ga namažem MA-FRINIM sredstvom za sjaj i njegu – fenomenalan proizvod
- 2x godišnje ga namažem voskom (više jer se volim zezati, skuter je ionako stalno po garažama ako nije moje dupe na njemu)
- nelakirane plastike ne mažem ničime jer su hrapave i to ne bi dobro ispalo (imam neka sredstva ali u biti nisam zadovoljan s njima)

kako štitim skuter:
- garažama
- imam Oxfordov 2 m dug lanac od 7,5 kg čiji se završetak koristi kao disc lock (450 kn) – uglavnom koristim disc lock jer ako se ne trse kupiti ga, neće ga ni krasti
- po potrebi radi vezanja kaciga na putu imam piaggiov lanac (onaj od nekih 120 kn)

da li je ikad itko vozio moj skuter:
- 1x 1 min moj sudrug iz razreda, uhvatio me na blef
- 1x 3 min neki tip koji je bio zainteresiran za kupnju
- nitko više nikad više jer me to živcira

da li mislim dorađivati skuter:
- ne, dapaće, kad su mi stavili (očito) lakše rolice na 15.000 km i kad je skuter u međuubrzanju bio žešći, ali se vrtio bar 500 okretaja više - zamolio sam ih na 18.000 km da mi vrate ranije "postavke" - više mi odgovara voziti se na nižim okretajima, pretpostavljam da to više odgovara i za trajnost mašine
- uvijek rađe uložim kune u nove gume i sl. nego u auspuhe, variomate i sl.
- jedino pod uvjetom da serijski variomat da svoje - ide zamjenski malossijev unutra

do kad ga mislim voziti:
- 2x sam ga mislio prodati, i najsretniji sam kad sam odlučio ipak da ga neću prodato
- dok se ne raspadne, bit će još reviewa dakle :)

Skut se ne vozi po gradu već je 80% otvorena cesta - za po gradu imam mali skuter.


OSTALO PITAJTE - NIŠT VIŠE MI NE PADA NA PAMET (y)



 
A de se zaposliš u nekom moto-časopisu kao maraton-test-vozač ? Odlično si to napisao  (y)
 
a meni ljudi govore da san ja pacijent što se tiće motora i održavanja...  :misli:  :mrgreen:

liberty svaka čast  (y)
 
liberty, jel postoji mogućnost na x9 kočenja sa oba prednja diska, ali pritiskanjem ručice prednje kočnice?
 
ne postoji takva opcija
Joke bi mi govorio da bi se to dalo riješiti
zamor prednjeg desnog diska upravo ukazuje na to da meni s vremenom odgovara upravo kočenje prednjim dikovima
a da je stražnji disk tu samo za korekciju putanje u npr. zavoju ili na kiši

klizači remena - neke plastike, mislim da je bilo rijećč da je to kod Quasara od plastike a na Leaderu da je metalno (izgledaju kao neke vodilice)
 
opletena crijeva on ima (y)

po meni jači diskovi sprijeda, skinut kofer i nosači istoga - i može se s njime biti dosta brz

i meni integralno kočenje ide sve više na živce, pretpostavljam da to dolazi s iskustvom
treba znati da ja prije X9 nisam ništa vozio što bi prešlo magičnih cca 60 kmh 8)
 
upalio sam ga
veselo je zarondao.....dok navučem kacigu temperatura rashladne tekućine se polako diže
kad siđe s centralnog nogara već se čok smanjuje
na izlasku sam iz dvorišta i lagano prikočim čisto da osjetim kako prednja vilica radi
već je na 4000 okretaja i hvata lagani zavoj
zabilazim pijesak na cesti jer zam da je tu iako je mrak nikognemas lijeva i krećem dalje
s jednom rukom na boku prolazim kod naselje
pored škole je tiho, pa da već je pola noći
sjaj na cesti govori mi da je vlaga
već sam spustio vizir i plovim nizbrdo na 6000 okretaja, desno po sredini,lijevo u svoji traci, još jedan put siječem lijevi zavoj
penjem se, lijevo se nagnem više, desno uvijek malo manje
tenisica uvijek malo visi s podnice, kao da mjerim u zavoju udaljenost do poda
ne, nije to sportski motor, ali cijelim tijelom "šetam" po sicu
kad sam dobar onda je to 6000-6500 okretaja, kad sam odvažan onda se zvuk promijeni pri 7000 okretaja
već tutnjim zaobilaznicom, nigdje nikoga, kazaljka je iznad 100 kmh...samo zrak na ramenima osjećam
ponekad kao da će povuči do ne znam koliko
desnom rukom ga stišćem a lijevom blago pridržavam
godi mu što je napokon malo hladnije
na kočenju sam oštar, ali pravedan,
nit ga umaram nit ga štedim
a kad se vratimo, ponovno bi zajedno plovili

i zato i danas kao i svaki dan ja jedva čekam da čujem zvuk koji me veseli.........................
 
liberty said:
Thanks biker4life!

No problem.  :wink: Nadam se da ces postici trazeni rezultat. Ukoliko te tocno zanima, mogu pogledati kako se tocno zove sredstvo koje trenutno koristim, iako sam i s predhodnim sredstvom, kojeg, sjecam se kasnije nisam mogao ponovno naci za kupiti imao isto solidan rezultat. One "hrapave" plastike na Runneru (centralni greben i ono oko volana), te prednja maska i usisi zraka (carbon look) nakon "tretmana" dobiju odlican sjaj.
 
Odličan i iscrpan review, iskopirao sam si ga u word ima 5 stranica.
Ja sam kupio polovnog 17,5 tkm 2004 godinu i u tjedan dana napravio  malo manje od 1000 km gradske vožnje.
Sad mi je Van stroja jer mi je guma bušna, al jedva čekam da završim sa poslom da je složim.
 
ovaj post ce mnogima sadasnjim vlasnici ali i buducim olaksati koristenje x9 250...
 
ono što sam htio naglasiti svime time:
skuter nije med i mlijeko, tu ga japanci pojedu

ali - ima na njemu svega za dosta pristupačnu cijenu
EVO model se ni ne kvari kao ovi prije
mehanika je dosta provjerena
evo ja od 01.08. do danas napravio dodatnih cca 1700 km
pa sad ima oko 21.500 km
 
kada dođe ovaj dio kojeg moraju zamijeniti (ležaj nosača motora) - koji niti ne košta puno, ali ide u garanciji
izvijestit ću vas i o tome

jednom kada prođe garancija (03/2009), produžit ću interval zamijene ulja i filtera na 4500 km
čisto jer mi se ne da svaka 2 mjeseca na servis

zasad gume dobro drže i nemaju pretjerane znakove potrošenosti - imaju 6500 km od zamjene
možda ću ih mijenjati i prije 30.000 kn (tad bi imale 15.000 km) jer ipak sve brže i brže vozim, pa vjerojatno i one manje traju
a kako i nisu baš skupe (zajedno koštaju kao 1 retrovizor za EVO) - neću riskirati
 
možeš li reči koja piksna ti je krepala, ona sa lijeve strane skutera kod selena kad gledaš u pravcu kretanja  ili  nešto drugo
 
nisu ni oni znali reći koja
jer sam i ja ukazao na kvar
pretpostavljam (u pravcu gledanja) da je otišla desna
mislim da nije do onog silent bloka s lijeve strane (sa strane čepa za ulje) nego baš desni nosač

malo je teže procijeniti koji je - jer se ništa na dodir ne pomiče
no nakon što su očito nešto prčkali po servisu, sad se mačo češće čuje kad se vozim sam
još uvijek skuter nema dinamičkih poteškoča (ne leluja u zavoju)

nadam se da će idući tjedan doći dijelovi (sumnjam, jer uvijek sumnjam)
a ionako ovih 10 dana nemam previše vremena za vožnju


polako sam prešao brzinske mogućnosti ovog skutera
ali me i dalje oduševljava time što je u smislu opreme kompletan

baš me zanima koliko će tkm izdržati mašina
 
Evo pročitao i ja review (prema uputi,  :wink:) i moram se složiti s prethodnicima - izvrsno napisan s osjećajima i stilom,  (y)!
 
bio skut danas do Motovuna, ima negdje 21.750 km
dio (nosač/ležaj) stigao u servis, ali mi je isti zakazan za 9 dana, pa ću i o tome napisat nešto

gume nakon 6750 km ne pokazuju znakove starenja, ali sumnjam da će izdržati 15.000 km kao ove prethodne
jer je tempo vožnje ipak jači kako iskustvo raste