Dakle ovo ljeto kada sam išao na more putovanje je krenulo tako da mi je u Rakitju par kilometara od Zagreba crkla kineska pumpa za gorivo (vole one to raditi pošto mi je ovo druga).
Nisam se dao omesti jer sam prije već čitao da pumpa kod mog motora ionako je potrebna samo kada je razina goriva ispod karburatora (Fazer ima tank tako postavljen da je razina do pola tanka iznad a od pola ispod karburatora). Prebrikao sam pumpu i uz svako malo na benzinsku i prelijevanjem od prijatelja nekako se dokopao Dalmacije. Tamo sam preko bratovih prijatelja našao novu pumpu i stavio ju te sada sam mogao koristiti cijeli rezervoar goriva no motor mi je počeo raditi loše na ler gasu dok na višim obrtajima nisam imao problema.... to me nije spriječilo da napravim još jedan krug do Istre, Dalmacije itd i više manje je prošlo ok no problem na niskom broju okretaja je bio još gori... morao sam voziti ko kreten, turirati na semaforima....
Kada sam se konačno vratio u garažu odmah sam skužio da je mi cilindar 2 ne radi na niskim obrtajima i da kresne tek tamo iznad 3-4 tis. obrtaja. Prvo naravno što sam pomislio je idle jet karburatora da se kod tih svih makinacija začepio nečim. Išao sam rastaviti karburator 2 i vidio sam odmah da su čisti ko suza i da vjerovatno nije do toga... malo istraživanja kasnije skužio sam da jedino još što se goriva tiče ima utjecaj samo na idle krug su plovci. I tada počinju moji problemi (kao do tada je sve bilo super
).
Naime, kada bi išao mjeriti razinu goriva konstantno sam dobivao drugačija očitanja. Ono jedno je super, drugi put skoro do vrha, traći put.... popizdio. Naravno zaronim u manual i tamo skužim da je službena procedura da se motor prije mjerenja upali na minut te da se onda očitava visina plovka. Tu sam konačno skužio zašto dobivam kriva očitanja i to su dva razloga:
[list type=decimal]
[*]Jedan je da sam prilikom mjerenja micao cjevčicu gore dolje i tu sam radio grešku jer ako samo spuštaš cjevčicu neće biti problema jer će se u karburator uliti novo gorivo i izravnati sa cjevčicom no ako podižeš ju onda će se dio goriva iz cjevčice vratiti u karburator a tamo je zatvorena komora i u biti puniš ga a time na slijedećem očitanju imaš drugu vrijednost. To je nešto na što me nitko nije upozorio od svih silnih videa što sam pogledao. Zato u biti manual navodi da upališ motor kako bi na kraju izmjerio točnu razinu goriva i pri tome cjevčica mora biti fiksna.
[*]Drugo konačno sam mjerenjem skužio još jednu stvar na koju nikako nisam mogao dobiti odgovor na internetu - dali pumpa goriva može biti prejaka odnosno da li će utjecati na razinu goriva u karburatorima ako je nešto jača. DA - jača pumpa jednostavno će uspjeti ugurati više goriva mimo igle/plovka nego je to slučaj kada nemaš pumpu odnosno koristiš OEM pumpu. Sad se to čini logično no ja to nisam mogao naći nigdje po internetu.
[/list]
Uglavnom prvo sam išao složiti visine plovaka i to ovaj put da to bude savršeno (iako teško je kod plovka govoriti o savršenom). Skidanje karburatora... Kako bi si olakšao taj ionako dosadan postupak složio sam si mali alat koji se pokazao odličan za ovako nešto. Od kutijice za bombone i 6mm prozirne cijeni složio sam si ovo sa slike. Ovaj alat mi je omogućio da ne mičem cjevčice dok mjerim razine i da mi stol može biti čvrsta referentna točka za mjerenje.
Karburatore sam stavio pod isti kut kao i na motoru (10 stupnjeva) i jedan po jedan slagao plovke. 4 sata kasnije bio sam gotov!
Lekcija je naučena i naručio sam si OEM polovnu pumpu iako kada sada gledam koliko sam dao za pumpe više mi se nova direktno iz Yamahe ne čini tako skupa. Ono što me tu malo živcira je da su dva najgluplja dijela na motoru najskuplja - pumpa goriva i membrane na karburatorima.
Uglavnom motor sada radi puno bolje iako mi se i dalje cilindar 2 slabije grije nego druga 3. Trebam sada sinkati karburatore, provjeriti iskru (iako mislim da to nije problem) i kompresiju... ionako ću karburatore opet skidati i čistiti. Prva dva puta nisam odvajao karburatore no ovaj put sve ide dolje i da konačno završim s njima. Gledam si kupiti membrane pa ću i o tome malo pisati.
Pozdrav svima...