Yamaha Tracer 700 - lanac odjednom zuji

DukeNaKuk

New member
Pozdrav,

Imam Yamahu Tracer 700 (2019 god). Sve je bilo okej do sada, no oko 30 000km primjetio sam da lanac glasno zuji ( kao na biciklu ) iznad 4000 okretaja kad pustim gas.

U ovlastenom servisu zamjenio sam lanac i zupcanike prije 2 tjedna, no lanac i dalje zuji. Sve je zategnuto i podmazano kako treba biti.

Danas sam primjetio da je na rubu lanca malo izlizano, nisam siguran da li je to normalno ili ne, ali cini mi se kao da bi to mogao biti razlog - izlgeda kao da se lanac tare u nesto. (vidi slike)

Da li je mozda netko imao slican problem?
 

Attachments

  • IMG_1507.jpg
    IMG_1507.jpg
    3 MB · Views: 0
  • IMG_1508.jpg
    IMG_1508.jpg
    3 MB · Views: 0
Lanac se ako je prednji lancanik gumiran tare o gumu, ali ne na ovom vansjkom dijelu kao kod tebe koji je gornji dio, nego na unutarnjem koji je donji dio. Ali ne toliko da bi i bocni dio kao kod tebe bio uhvacen u trenje. Tako da, nesto tu ne stima jer se radi o gornjem dijelu lanca koji ne smije dirat nista, a ne kuzim i kako moze (ali ocito moze kad se vidi na slikama). Jel poklopac prednjeg lancanika ispravan ili preduboko sjedi na mashini jer mozda nema nekog distancera koji tamo treba biti? Sto se desava kad rukom vrtis zadnji kotac dok je motor na stenderu, da li se osjeti neko struganje? Jel ista situacija i na drugoj strani lanca? Jel ispravna dimezija lanca i lancanika? Jel lanac ravan izmedju lancanika (paralenost lancanika)?


Pada mi na pamet da bi prednji lancanik koji je mozda offset (cest slucaj) mogao biti krivo postavljen (naopako), ali, to bi se i na oko vidjelo da prednji i zadnji lancanik nisu paralelni jer bi lanac isao "ukoso", a ne ravno. Kako zadnji kotac stoji u vilici? Sto pokazuju pokazivaci napetosti lanca, jel to priblizno isto ili je veeeeelika razlika?


Ne znam, bacam ideje, mozda bu neko pametniji od mene pa se sjeti jos nekog scenarija zasto je tome tako (a svakako se radi o problemu jer lanac na tom dijelu ne smije dirat nista, a vidi se na slici da dira).


Vrati se u ovlasteni servis gdje su ti to mijenjali i trazi da pogledaju gdje je problem jer je vidljiv iz aviona i definitivno se radi o problemu kojeg treba rijesit.




EDIT: sad vidim da se ipak radi o donjem dijelu lanca (krivo vidio i krivo napisao gore), ali, opet mi je cudno da bi se na prednjem lancaniku koji je vjerojatno gumiran (pogotovo ako je OEM ili JT sa gumom koji je popularna zamjena) vidjelo i na bocnom dijelu lanca da se tare - te bocne plocice lanca tu gumu na lancaniku diraju okomito i to se nikako ne moze vidjet kao na tvojim slikama.


EDIT2: sve sam skloniji misljenju da je problem na ili oko prednjeg lancanika iz nekog razloga, zadnji lancanik ionako nema teorije da dira vanjski dio lanca.
 
Last edited:
Lanac se ako je prednji lancanik gumiran tare o gumu, ali ne na ovom vansjkom dijelu kao kod tebe koji je gornji dio, nego na unutarnjem koji je donji dio. Ali ne toliko da bi i bocni dio kao kod tebe bio uhvacen u trenje. Tako da, nesto tu ne stima jer se radi o gornjem dijelu lanca koji ne smije dirat nista, a ne kuzim i kako moze (ali ocito moze kad se vidi na slikama). Jel poklopac prednjeg lancanika ispravan ili preduboko sjedi na mashini jer mozda nema nekog distancera koji tamo treba biti? Sto se desava kad rukom vrtis zadnji kotac dok je motor na stenderu, da li se osjeti neko struganje? Jel ista situacija i na drugoj strani lanca? Jel ispravna dimezija lanca i lancanika? Jel lanac ravan izmedju lancanika (paralenost lancanika)?


Pada mi na pamet da bi prednji lancanik koji je mozda offset (cest slucaj) mogao biti krivo postavljen (naopako), ali, to bi se i na oko vidjelo da prednji i zadnji lancanik nisu paralelni jer bi lanac isao "ukoso", a ne ravno. Kako zadnji kotac stoji u vilici? Sto pokazuju pokazivaci napetosti lanca, jel to priblizno isto ili je veeeeelika razlika?


Ne znam, bacam ideje, mozda bu neko pametniji od mene pa se sjeti jos nekog scenarija zasto je tome tako (a svakako se radi o problemu jer lanac na tom dijelu ne smije dirat nista, a vidi se na slici da dira).


Vrati se u ovlasteni servis gdje su ti to mijenjali i trazi da pogledaju gdje je problem jer je vidljiv iz aviona i definitivno se radi o problemu kojeg treba rijesit.




EDIT: sad vidim da se ipak radi o donjem dijelu lanca (krivo vidio i krivo napisao gore), ali, opet mi je cudno da bi se na prednjem lancaniku koji je vjerojatno gumiran (pogotovo ako je OEM ili JT sa gumom koji je popularna zamjena) vidjelo i na bocnom dijelu lanca da se tare - te bocne plocice lanca tu gumu na lancaniku diraju okomito i to se nikako ne moze vidjet kao na tvojim slikama.


EDIT2: sve sam skloniji misljenju da je problem na ili oko prednjeg lancanika iz nekog razloga, zadnji lancanik ionako nema teorije da dira vanjski dio lanca.
Sad sam dosao iz službenog servisa u Baštijanovoj, misle da je mozda onaj gumeni štitnik lanca, probat cu to promijeniti pa cu vidit dalje. Oni ne misle da su velik problem ti ti tragovi trenja na lancu, al mene to jos uvijek jako brine.

Prednji i zadnji lančanici su zamijenjeni prije koji tjedan kad smo mijenjali lanac tako da ne bi trebala biti u tom stvar
 
Sad sam dosao iz službenog servisa u Baštijanovoj, misle da je mozda onaj gumeni štitnik lanca, probat cu to promijeniti pa cu vidit dalje. Oni ne misle da su velik problem ti ti tragovi trenja na lancu, al mene to jos uvijek jako brine.
Možda su u pravu, ali stvarno ne vidim di bi ta guma mogla strugati ?

1697195752905.png
 
Jes siguran da Lanac zuji... !
 
Možda su u pravu, ali stvarno ne vidim di bi ta guma mogla strugati ?

View attachment 770620

Ja prvo sto vidim na ovoj slici je da podloska matice prednjeg lancanika nije savijena oko matice (preventiva u slucaju odvrtanja), pa rijesi to prvo.
Sto se tice struganja i zujanja, moja pretpostavka je da struze od stitnik sa gornje strane viljuske. Mozda lanac nije skroz u liniji, ali to bi trebao vidjeti i na zadnjem lancaniku (vanjska ili unutrasnja strana lancanika ce pokazati habanje)
 
Pozdrav,

Imam Yamahu Tracer 700 (2019 god). Sve je bilo okej do sada, no oko 30 000km primjetio sam da lanac glasno zuji ( kao na biciklu ) iznad 4000 okretaja kad pustim gas.

U ovlastenom servisu zamjenio sam lanac i zupcanike prije 2 tjedna, no lanac i dalje zuji. Sve je zategnuto i podmazano kako treba biti.

Danas sam primjetio da je na rubu lanca malo izlizano, nisam siguran da li je to normalno ili ne, ali cini mi se kao da bi to mogao biti razlog - izlgeda kao da se lanac tare u nesto. (vidi slike)

Da li je mozda netko imao slican problem?

na MT-07 (nakedu) se znala potrošiti gumena vodilica lanca na zadnjoj vilici (sa gornje strane - gdje lanac klizi po njoj) - možda je i ovdje to slučaj (na nakedima sam ih brdo zamjenio i po sječanju košta neku siću, tipa 20-30 €)
provjeri si to...
 
Sad sam dosao iz službenog servisa u Baštijanovoj, misle da je mozda onaj gumeni štitnik lanca, probat cu to promijeniti pa cu vidit dalje. Oni ne misle da su velik problem ti ti tragovi trenja na lancu, al mene to jos uvijek jako brine.

Prednji i zadnji lančanici su zamijenjeni prije koji tjedan kad smo mijenjali lanac tako da ne bi trebala biti u tom stvar

da, vjerovatno je to problem, međutim čudi me da prekomjernu istrošenost vodilice nisu uočili prilikom izmjene lanca

ako je to u pitanju, ne treba te to brinuti, voziti se možeš, ali bilo bi dobro to zamjeniti jer ti se od dodatnog trenja više grije sam lanac, pa dugoročno gledano, prije će mu poispadati ringovi, u teoriji barem, u praksi vjerovatno će ti lanac trajati isto ili sitno kraće od oem ugradnje...
 
Ja prvo sto vidim na ovoj slici je da podloska matice prednjeg lancanika nije savijena oko matice (preventiva u slucaju odvrtanja), pa rijesi to prvo.
Sto se tice struganja i zujanja, moja pretpostavka je da struze od stitnik sa gornje strane viljuske. Mozda lanac nije skroz u liniji, ali to bi trebao vidjeti i na zadnjem lancaniku (vanjska ili unutrasnja strana lancanika ce pokazati habanje)

nije ti to slika od istog motora...