Testove u niti jednoj motoreviji ne čitam, jer su to sve sponzorski članci. Zamisli da revija popljuva 2-3 modela jedne firme. Kad bi im dali ponovo motor na test.
Ne znam da li misliš na Motoreviju (hrvatsku inačicu Motorrada) ili općenito na sve moto-časopise koje si ujedinio pod nazivom "motorevije"...?
To pitam iz prostog razloga što nemaju svi isti pristup i način rada, osobito ne Motorrad i njegova međunarodna izdanja kao što je i hrvatska Motorevija. Glede baš Motorrada, on je najbolji dokaz kako nisu sve redakcije iste, jer najjača stvar na strani Motorrada i njegovih izdanja je u tome što ne ovise o dobroj volji kojekakvih dilera i trgovaca kojima se ne smiju zamjeriti. To je redakcija koja raspolaže sa velikim sredstvima i može si dozvoliti da željeni motocikl za test jednostavno - kupe! Onda odrade test, zatim ga prodaju, pri čemu im činjenica da im je bio test-motocikl nimalo ne smeta da ga naknadno lako prodaju i povrate novac.
Razlika u cijeni od par tisuća eura između novog i rabljenog ispadne sitan novac u usporedbi sa zaradom kroz ustupanje članaka partnerskim izdanjima, prodaju revije, reklame vanjskih partnera, prodaju testova kao zasebnih članaka kao online ili printana izdanja itd itd... to je vitalan faktor u smislu objektivnosti testova, jer dok god ti moraš ovisiti o dobroj volji nekog dilera (osobito u Hrvatskoj gdje je broj dilera mali, a i onda isti imaju ponuđeno na lageru samo model-dva, svaka čast velikima - kao Tomić i BMW - koji si mogu priuštiti da nude skoro sve modele iz opsežne game, kao i da bez straha i žmikanja mogu dati određeni motocikl na testriranje i vožnje...), jasno je da se tom dileru i ne smiješ zamjeriti jer mu pisanjem o problemima sa nekim motociklom činiš antireklamu, pa ispada da ti on da motor na test zato da odvratiš ljude od želje da ga kupe...
Kako je zbog velikog broja partnerskih izdanja iz preko 12 zemalja lako podijeliti kratkoročne i dugoročne planove za testove (i troškove) koje će onda međusobno dijeliti, nije problem ni testirati i napisati sve ono što novinari smatraju da je i dobro i loše. Ta sloboda iskaza iskrenog mišljenja je teška za postići ikome od malih redakcija, a kakva je u Hrvatskoj npr. MotoPuls. Dokle god neka redakcija ima problem sa nabavkom motocikala i ovisi o dobroj volji dilera i nekoga tko im uopće može i želi dati bajk na test, jako je teško govoriti o objektivnosti tog testa jer su novinari pod stalnom ucjenom da se ne zamjere onome tko im daje motocikle za testiranje.
Ono test u motorevijama, sum sumarum, super motor, nedostaci: malo veča cijena, eventualno tvrđi sic i malo lošija zaštita od vjetra. Sve drugo super.
Sa time bih se složio. Općenito su svi ti članci primarno zabavnog karaktera, iako nisu pisani sa tim ciljem, ali tu i tamo se može i doznati neki detalj koji nam je osobno važan ili se uspijemo pronaći u subjektivnim kriterijima onoga koji testira.
Meni osobno najbolji tester motocikala (od svih pojedinaca iz svih moto-časopisa) je Kristijan Tičak, glavni urednik Motorevije, kojega sam pratio i davno prije dok je još bio u MotoPulsu kao novinar i test-vozač, i mogu reći da su mi njegovi testovi uvijek jako dobro legli. Za sve motocikle koje je on testirao i koje sam i sam nakon toga probao, vozio i posjedovao smatram da su njegovi testovi i dojmovi bili izuzetno realistični, za ogroman broj stvari koje je on zapazio, bez obzira kao plus ili minus, i osobno sam stekao i uvjerio se da je njegova ocjena bila vrlo objektivna, smetale su nas iste stvari i hvalili smo iste stvari... ocjene koje spominješ kao najčešće spominjane su samo najkraće i najsažetije stvari koje bi mogle biti interesantne u ukupnom dojmu čitatelja ili kupca motora, jasno je da onoga koga to interesira bude pročitao malo detaljnije....