5 i pol dana do Slovačke i natrag

PETI DAN

Dan počinje pomalo šugavo (završava isto tako, ali u tom trenutku o tome još ništa ne znam). Jaka kiša je padala cijelu noć. Motor je „opran“, a situacija je najgora na sicu. Naime, gore imam gel podgužnjak, a taj opet nije vodootporan. Ništa, dole s njim, pa malo prebriši cijeli motor i tako. Oblačno je i temperatura je značajno pala, pa ću ispod mesh jakne pod kojom sam se zadnjih dana kuhao, nabaciti još jedan sloj. Povratak po stvari i doručak. To popravlja raspoloženje. Pozdravljanje s gazdom (pogodio je frajer točan rezultat naše tekme s Argentinom, bolje neg' "Vidoviti Milan" :)) i krećem. Još par-sto metara debelo nasipanog i raskvašenog makadama, pa smo na pravoj cesti. Današnji cilj je Balatonfured, ali nije bilo suđeno. Uglavnom, zvijezda dana bi trebao biti gradić Komarno na Dunavu, granica između Slovačke i Mađarske.

* današnja tura (drugačija od planirane, ali takva je na kraju ispala)

h0TPjHw.jpg


W9qFLOx.jpg


Put do tamo je zapravo bio dosadan, otprilike kao i povremena sitna kiša koja me je pratila. Slike s tog dijela puta nemam jer se jednostavno nije imalo što slikati. Sela uz cestu i obrađena polja. Tu i tamo koji zavoj i to je sve. Uglavnom, nakon 2-3 sata mučenja, evo me u Komarnom. Grad je nastao na ušću rijeke Vah u Dunav. Još od 10. stoljeća je bio u rukama ugarskih vladara. U 16. stoljeću je jedna od glavnih utvrda u ratu Habsburgovaca i Osmanlija. Jedinstven grad nakon II svjetskog rata dijeli se na čehoslovačko Komarno i mađarski Komoran. Petak ujutro je i malo je ljudi u gradu. Šetam i slikam. Malo odmaram na kavi.

* Komarno

kSDivON.jpg


eAQbNnZ.jpg


A4ekTzI.jpg


gkWd29T.jpg


6kehxtp.jpg


V5J3dz9.jpg


GvPOx3f.jpg


* i tu je Bela IV imao svoje prste (u pitanju je izgleda bio dobro uhodan biznis :))

YEIb3o0.jpg


Sve u svemu, ništa posebno, ali mene zapravo više zanima sama granica i most preko Dunava. Idemo i to vidjeti. Prema ruti koju sam isplanirao i stavio u navigaciju, od parkinga do mosta je zapravo i manje od jednog kilometra, međutim kad dođem do prvog dijela mosta kojim se prelazi preko dunavskog rukavca, odnosno zimske luke, cesta je zatvorena jer se most rekonstruira. Znam da zbog toga nisu mogli zatvoriti i most preko Dunava, odnosno granični prijelaz, ali daj sad nađi put do tamo. Pokušavam na navigaciji odabrati dio gdje vidim da postoji neka spojna cesta između ta dva dijela mosta, ali me navigacija stalno šalje na taj zatvoreni dio mosta. Na kraju sam morao odabrati dvije tri među točke da bi u zadnjem šusu došao tamo gdje hoću. Živa frustracija, ali konačno evo me i na mostu/granici. Dali zbog toga što se radi o starom željeznom mostu ili zbog sivog i oblačnog vremena, ali taman me podsjetio na atmosferu koja je tu zasigurno vladala za vrijeme „Željezne zavjese“. Samo su još falili vojnici sa strojnicama i psima :) (iako su formalno bili dio istog Varšavskog pakta, granice između tih država su bile sve, samo ne meke).

* most i Dunav s mađarske strane

Qx04qRu.jpg


qmKr5TJ.jpg


qhb4F8p.jpg


 
Sljedeće stajanje je Veszpremu. Nastavlja se dosadna vožnja, ovaj puta mađarskim ravnicama, praćena povremenom sitnom kišom. Srećom do Veszprema je zrnce više od 100 km, pa sve skupa ne traje odveć dugo. Putem prolazim kroz Gyor, ali tamo se nisam planirao zaustaviti. Ono što sam vidio „iz sedla“ ne izgleda loše. Veszprem me dočekuje dosadnom kišicom, pa sam još sretniji što sam stao. Prema legendi Veszprem je osnovan na sedam brežuljaka, kao Rim. Leži na rijeci Seda. U zadnje vrijeme nama je najpoznatiji po odličnom rukometnom klubu u kojem igraju i naši reprezentativci. Plan je da prvo malo prošećem gradom, a onda sjednem negdje na ručak i rezerviram spavanje u Balatonfuredu ili okolici. Grad, odnosno njegov stari dio izgleda slično kao i ostala mjesta proteklih dana. Tipična srednje-europska arhitektura. Pomalo mi je toga već i dosta, pa nakon malo više od pola sata, sjedam u birtiju. Dok čekam klopu pokušavam rezervirati današnje noćenje. Mjesta ima koliko hoćeš, ali kad god nešto pokušam rezervirati, aplikacija mi javlja da s tim ima neki problem i da to pokušam riješiti dopisivanjem s nekim iz Bookinga. Prošlih dana sve je funkcioniralo pristojno i sve je korektno plaćeno. Nemam pojma koji se „kuki“ događa i odustajem. Naći ću nešto kad dođem do Balatona. Klopa je bila dobra, a pivce još bolje, pa stvari opet izgledaju bolje.

* Veszprem

aUt1y2q.jpg


OnhiuDc.jpg


kbSGJkO.jpg


tW3Xnbk.jpg


OMVjaFw.jpg


wBPcULH.jpg


CoigOv1.jpg


0pjLdgs.jpg


AO2H1sw.jpg


Kiša je prestala i vozim se do Balatonfureda. Na kraju sam s benzinom, trebam nešto love i za noćenje, a nemam više forinti. Ponavlja se priča iz Siofoka, par dana ranije. Banke sad ne vidim, a hoteli također ne mijenjaju. Na kraju u nekoj birtiji saznajem da lovu mijenja tip u dućanu s cipelama i torbicama. Naravno, tamo „gro“ baba isprobava cipele, a on je sam u dućanu. Isto bi mu bilo i da je sam u areni pred lavovima. Daj ovoj veće, onoj manje, desetoj crne…15 minuta nemrem frajera navabit k sebi. Ajde, nekako to riješim, pa krećem u potragu za sobom (ono za spavanje, ne preživač sa sjevera). Naravno, svi su popunjeni. Zapravo, jesu kujac, nego im se ne isplati iznajmit sobu za jednu osobu i još k tome na samo jednu noć, a gomile turista tumaraju ulicama. Svaki iznajmljivač riskira do zadnjeg trenutka ne bi li dobio nekog na cijeli vikend i na sva tri-četiri kreveta. Polako mi dolazi u tikvu da od toga ne bude ništa. Istovremeno, vjerojatno od frustracije, javlja se ideja da jednostavno produžim do doma. Popodne je, oko pola 5, a lipanj i dan dugo traje. Ništa, ajmo probat! Sad one vražje forinte, za koje sam se namučio da ih kupim, moram i potrošit. Idem u neki tržni centar, malo kulena, malo sira i guščje paštete i to bu riješeno. Da, da ne bi. Prokleta globalizacija i tu je uzela svoj danak. Možeš kupit sve, samo ne ono što se proizvodi tu, metar dva od frižidera. A niš', par Unikuma i još neke pizdarije i to je to. Još je ona okruglasta boca od Unikuma imala prigodnu sliku lopte ne sebi. Nažalost, taj dan sve ide u krivo, pa su obje boce gorkog, a to je onda negdje u rangu Vlahova (jedna se još uvijek vuče tu negdje, a drugu sam uvalio za poklon :)).
Idem doma! Vozim se uz Balaton. Gužva je malo veća nego drugim radnim danima, a i svugdje su ograničenja brzine. Sve se razvlači, a vrijeme se pogoršava. U smjeru vožnje vidim prve munje. Dolazim do južnog kraja jezera i još sam suh. Ipak malo sreće. Idem na Lendavu i Mursko Središće. Sumrak je, a svakih kilometar-dva znak upozorenja na divlje životinje. Vozim se i nadam da su živine osjetile dolazak nevremena i povukle se dublje u šumu. Samo bi mi još to trebalo. Slovenska, pa naša granica i počinju prve kapi, odnosno sve je natopljeno i ja zapravo dolazim na kraj predstave. Sad mi je već i zima i sav sam ukočen, a vozim se između nekakvih kamiona po par cm vode. Prolazim Čakovec, u daljini prema Varaždinu i dalje sijeva, a meni postaje jasno da neću moći do Zagreba. Prelomim i odlučim se nešto naći u Varaždinu. Tamo pogledam prek našeg domaćeg, "horvatskog" interneta :), što bi se dalo učiniti po pitanju spavanja. Nađem motel/restoran Garestin i na moju sreću imaju sobu. Promrznut i umoran, nekako se prisilim na tuširanje. Tople deke, neka tekma na telki i u par minuta sam u carstvu snova. Televizor sam ugasio nakon noćnog pišanja.

* Garestin

vqjuauv.jpg


XnoBNxK.jpg
 
"POLOVNI", ŠESTI DAN

* današnja "ruta"

FSSygmG.jpg


Krovni prozor bez zavjese kroz koji sunce čini svoje, ne daje priliku za neko ekstra dugo spavanje. Nikud mi se ne žuri, ali svejedno uspijevam „nategnuti“ samo do osam. Spremanje i silazak na doručak. Baš mi pašu pečena jaja, kava i hladan sok. Što sad? Kad smo već tu, ajmo malo do grada. Nisam bio u Varaždinu već par godina, iako mi je tu, pred nosom. Odjavljujem se, ali ostavljam motkas na parkingu motela. Subota ujutro je i nije im gužva.
Grad je još pospan, a meni se pruža prilika za ekskluzivnu šetnju. Na ovakav lijepi dan svaka selendra bi izgledala pristojno, a Varaždin naprosto blista. Nema oronulih fasada, čisto je  i bez grafita. Uglavnom Varaždin se nema čega sramiti u usporedbi s bilo kojim srednje europskim gradom. Već je pomalo vruće i sjedam na terasu u hlad, na jedno „putno“. Malo promišljam o proteklih par dana i zadovoljan sam. Možda sam i mogao „više, bolje i jače“, no nemam si previše toga za zamjeriti (Spišsky dvorac, Levoča i Tatransky čaj, možda se ipak varam :)). Čak mi je na kraju i ovo neplanirano stajanje u Varaždinu bilo o.k. Kakav sam zdrman bio sinoć, tko zna kako bi to završilo da sam išao „silovati“ do Zagreba, a Varaždin danas liječi sve "rane" od eventualnih propusta proteklih dana.
Kao nekakav rezime, mogu reći da se isplatilo potegnuti do Slovačke. Priroda i mjesta su lijepi, a ljudi ugodni i susretljivi. Spavao sam u pristojnim sobama i jeo u pristojnim restoranima, a cijeli ovaj put me ispao oko 500,00 €. Na kraju, jedina napomena za one među vama koji vole brzinu, bojim se da bi to u Mađarskoj, a pogotovo u Slovačkoj moglo biti skupo. U mjestima se vozi 50km/h, a van mjesta 90km/h. Svi se toga pridržavaju. Patrole su česte i navodno neumoljive. Radara nema baš toliko.
Za kraj malo Varaždina:) uz poziv svima da posjete i ovaj kraj Hrvatske. Mislim da se nećete razočarati!

* Varaždin

C9v4w1I.jpg


KqZomwD.jpg


ko1QVFk.jpg


McwvF7Y.jpg


U33a3MD.jpg


Cbp59j4.jpg


7escIHE.jpg


nAgdBnv.jpg


R7mLgIu.jpg


avGdfeI.jpg


95PYH6F.jpg


O5qVpC9.jpg


R7iKd8Z.jpg


qL5i7k8.jpg


Azgid3P.jpg
 
...hvala svima na lijepim riječima! Svakako nisam htio da putopis ispadne kao "otiš'o čovjek tu malo do Slovačke, pa sad raspreda k'o da je bio na kraju svijeta". Osobno mi je ova rubrika "putovanja i druženja" najdraža na forumu, a ovo je moj mali doprinos. Pozdrav svima!
 
Harkonnen said:
...hvala svima na lijepim riječima! Svakako nisam htio da putopis ispadne kao "otiš'o čovjek tu malo do Slovačke, pa sad raspreda k'o da je bio na kraju svijeta". Osobno mi je ova rubrika "putovanja i druženja" najdraža na forumu, a ovo je moj mali doprinos. Pozdrav svima!

Odlično i zanimljivo. (y)

Što se boldanog tiče mislim da se ne treba zamarati sa time. Da, s vremenom se u ovom podforumu našlo zaista "opasnih" i ozbiljnih putopisa međutim ipak velika večina se zadovolji i sa ajmo reći umjerenijim (po pitanju udaljenosti i broja dana) putopisima iz naše okolice. Svi bi mi otišli na kraj svijeta i nazad, ali obaveze, financije i x drugih razloga često to ne dozvoljavaju.

Pred 10ak godina su se svi u ovom podforumu divili kada bi netko otišao u Dolomite i o tome sastavio riječ, dvije uz nekoliko slika, sa godinama su apetiti porasli i to je normalno, ali svatko ide u granicama svojih mogučnosti i to je u redu. Meni prvom su već jedno vrijeme domet putovanja od max. 5-10 dana, ali iskreno idem za svoj gušt a ne za tuđe mišljenje. :D A ujedno i iz tog razloga nekada su mi zanimljiviji baš ovakvi "kratki" putopisi u odnosu na neke velike i jako respektabilne podvige jer iz njih mogu dobiti nekakvu ideju i za moja putovanja.
 
Lijepo napisano,opisano i ucinjeno.
Hvala sto si podijelio s nama.
Lijepa tura.
 
Baš mi drago da si se sjetio Tatrana i vidim da ti je bilo tamo ok kao i nama.  (y)

A za Mađu imam isto mišljenje, ima zanimljivosti al put uglavnom dosadan.