ABS za i protiv

Osobno sam za ABS ali otprilike 60:40 ali pratim s kojim zarom se o njemu prica pa otuda i moj zaključak,dakle nisam na nikakvoj strani,ali svi su kao dileri ABSa koliko ga hvale a nitko ga nema
 
massa.st said:
hahaha......a po cemu si ti to zakljucia??????

svatko sebe hvali, pa tako i ti sebe........ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

a sta je tu bilo tesko za zakljuciti  :misli:

a mozes i slobodno napisati tj. pojasniti neke pitanja iz mog prijasnjeg posta
 
milanche said:
Osobno sam za ABS ali otprilike 60:40 ali pratim s kojim zarom se o njemu prica pa otuda i moj zaključak,dakle nisam na nikakvoj strani,ali svi su kao dileri ABSa koliko ga hvale a nitko ga nema
opet ti sa svojim velebnim zaključcima :LOL: pa po čemu si ti molim te skužio da nitko nema abs? :eek:hne: jesu ljudi govorili svoja iskustva s istim? jesu, jel tak, pa kak si ti onda zaključio da ga nitko nema molim te?
 
massa.st said:
a koliko ljudi vozi skutere kada su mokri uvjeti na cesti????............ :misli: :misli: :misli:

Vise je skutera na cestama kad je klizavo vani nego velikih motora.
Ja sam napravio preko 12.000km u godinu dana u Osijeku, od cega je 4 mjeseca bilo
po snijegu gotovo svaki dan.

ABS bi mi bio neprocjenjivo koristan, na Kawasakiju se isplatio vec vise puta.
 
live-for-ride said:
fakat me zanima tko će u situaciji gdje ABS dolazi do izražaja bolje odreagirati rukom i glavom od same elektronike.

I kad je u tih 20 metara zaustavnog puta pod full kocnicama izmjena sa grubog na skliski asfalt, jos
jednom na grubi, pa zebra, pijesak i na kraju i lagano 'valoviva' cesta.

Ili kad u normalnom kocenju pred raskrizje odjednom uletis u 10x10m asfalta pokriveno zitom koje je kamion
svjeze istovario i koje se ne vidi zbog sunca.. Istovar na nos zagarantiran..

U X situacija kad je trebalo naglo zakociti sam ostavljao sve moguce druge motore od skutera do RR-ova
jer jednostavno ne mozes uvijek znati tocno koliko jako i koliko naglo mozes stisnuti kocnice u svim situacijama
pa instinktivno 'pazis', makar samo i sa prednjom..

U jednoj od tih situacija je i ZX6R sa blokiranim zadnjim kotacem proletio kraj mene i namontirao se u auto ispred
sebe koji je u zadnji tren odlucio pustiti pjesake. Vozili smo jednako brzo, poceli kociti prakticki u isto vrijeme, on
je imao daleko bolje gume i kocnice.. a ja Bridgestone BT020 sa 25.000km i ABS.. Stao sam 2 metra prije prije nego
on, a on sa blokiranim zadnjim kotacem i prednjom stisnutom koliko se usudio nije uspio stati na vrijeme.

p.s. Treba probati i ABS na CBR600RR.. za koji nitko ne bi ni znao da postoji ni kad se aktivira..
 
dentist said:
Btw. može li netko opisati kako izgleda (koji je osjećaj) kad se uključi ABS?

Tesko, jer je na svakom motoru/ABS sistemu drukcije.

Na novim R-ovima (CBR600RR npr.. navodno i nova Aprilia V4) se ne osjeti nista, motor jednostavno
koci koliko moze kociti.

Kod mene pulsira i poskakuje rucica (i nozna), no nikakva drama ako znas da ce se to dogoditi, samo
nije uputno kocnice pustiti i pokusati sam izmodulirati/sprijeciti blokiranje nakon sto se ABS upali.. a to
mnogi naprave i onda na kraju stanu 50 metara kasnije nego sto su trebali.

Kad se ABS aktivira, kocnice se drze stisnute do kraja i ne pustaju dok motor ne stane.
 
dentist said:
A vibracije i neugodni zvukovi? Znam da su se neki početnici znali uplašiti kad po prvi put osjete rad ABS-a (u autu)...

Vibracija na mom motoru ima, zvukova nema nikakvih, ali opet... jako varira od modela do modela.

Onaj tko se toga uplasio, a znao je da ima ABS je mulac (da se ne izrazim grublje) sto nije otisao
isprobati na neki parking kako to sve skupa radi.
 
massa.st said:
nista drugacije nego kod auta....... (y)

Trkeljas bezveze, od valjda 10 auta koje sam vozio sa ABS-om, nisu ni 2 bila slicna jedan
drugom, svi imaju totalno razlicite reakcije/zvukove/vibracije ili apsolutno nista od toga.

Ista stvar je i sa motorima.
Na nekima ne bi ni znao da se ABS aktivirao.
 
milanche said:
Osobno sam za ABS ali otprilike 60:40 ali pratim s kojim zarom se o njemu prica pa otuda i moj zaključak,dakle nisam na nikakvoj strani,ali svi su kao dileri ABSa koliko ga hvale a nitko ga nema

A koliko je to misliš problem dilera koji uopće ne naručuju modele s ABS-om za naše tržište, jer ili smatraju da nama to nije potrebno, ili žele maksimalno pojeftiniti modele kako bi ih lakše prodali?

Konkretno, ja sam u 5 salona koje sam obišao prošli tjedan našao samo 1 (jedan) sa ABS-om, spreman za isporuku. Po narudžbi se čeka dva do tri mjeseca, a tada je sezona debelo na izmaku.
 
massa.st said:
i sta to znaci taj flim......uglavnom filmovi sa youtuba nisu opce pouzdani, stao je ko kreten na kocnicu i normalno da ce kolo proklizati............. :misli: :misli: :misli: :misli:

Napravio je tocno ono sto ce 99% vozaca napraviti kad im se u milisekundi stvori pas od 80kg 2 metra ispred
njih po mokrom. Cak i da pocnes 'dobro' kociti, instinktivno ces pojacavati silu kocenja sve vise i vise kad
shvatis da se neces uspjeti na vrijeme zaustaviti i na kraju u vecini situacija svejedno blokirati prednji kotac.

p.s. Integralne kocnice su nesto sigurnije u ovoj situaciji, a vidim da spominjes xcitinga.. i kod njega to ima.
Ako kocis samo lijevom prilicno je tesko blokirati predji kotac.. ali samo sa lijevom se ne moze nekad dovoljno
naglo stati.
 
DiAbLeRo said:
A koliko je to misliš problem dilera koji uopće ne naručuju modele s ABS-om za naše tržište, jer ili smatraju da nama to nije potrebno, ili žele maksimalno pojeftiniti modele kako bi ih lakše prodali?

Ovo drugo je u pitanju.
Ja sam u MMS-u narucio model sa ABS-om i cekao ga 2 mjeseca.

90% (balkanaca) bi u mojoj situaciji uzelo Z750 bez ABS-a za iste novce nego ER6F as ABS-om, jer
ovaj prvi ima vise konja (i samo to je bitno).

Ukratko.. drame koje imam sad oko izbora skutera su upravo tu zato jer vecina skutera nema ABS.
A ako netko hoce ER6F sa ABS-om, neka pogleda link u signature liniji..
:mrgreen:
 
Ne znam da li je netko stavio vec ovo (Xciting 500Ri ABS):
http://www.youtube.com/watch?v=4Urx5wDE434

..kad je vec tema o skuterima sa ABSom.

Nema apsolutno nikakve sanse da bi netko cak i u ovim kontroliranim uvjetima
zakocio prije bez ABS-a nego i moja baba sa ABS-om na ovakvoj podlozi.
 
A jel zna netko dal se može naknadno staviti ABS? I na modele koji tih godina nisu još imali opciju abs-a... ?
 
goran.skular said:
A jel zna netko dal se može naknadno staviti ABS? I na modele koji tih godina nisu još imali opciju abs-a... ?

Naravno da se moze..
Samo sto svi odustanu kad 'zbroje' sve.

Kupovina dijelova i ugradnja ispadnu debelo skuplje nego kad se uzimalo novo.. ali neki
ubacuju dijelove sa polupanih motora.. ali ja se ne bi usudio 'osloniti' na takvu ugradnju.
 
Cortez said:
Naravno da se moze..
Samo sto svi odustanu kad 'zbroje' sve.

Kupovina dijelova i ugradnja ispadnu debelo skuplje nego kad se uzimalo novo.. ali neki
ubacuju dijelove sa polupanih motora.. ali ja se ne bi usudio 'osloniti' na takvu ugradnju.

poslao upit u jedan servis.. jako me zanima da li ću moći staviti na svoj... i neće mi biti žao dati dosta kuna za to..  zanima me posebno koliko je hardware (hm.. oprema), a koliko usluga montaže...

Javim vam :)
 
goran.skular said:
poslao upit u jedan servis.. jako me zanima da li ću moći staviti na svoj... i neće mi biti žao dati dosta kuna za to..  zanima me posebno koliko je hardware (hm.. oprema), a koliko usluga montaže...

Javim vam :)

Ne bi se cudio da je cijena hardvera u naknadnoj kupovini 50-100% veca nego kad se motor
uzima origigi sa absom. Isto tako se ne bi cudio da se 90% dilera ne bi ni baktalo sa takvim
zahvatima.
 
goran.skular said:
poslao upit u jedan servis.. jako me zanima da li ću moći staviti na svoj... i neće mi biti žao dati dosta kuna za to..  zanima me posebno koliko je hardware (hm.. oprema), a koliko usluga montaže...

Javim vam :)

Ne bi me čudilo da ti puknu neku nemoguću cifru jer im je to tlaka. Ali, onda će ti sa zadovoljstvom sugerirati da prodaš svoj rabljeni bajk i da kupiš netom izašli model, naravno sa ABS-om, za koji samo preko njih možeš dobiti "specijalni" popust.
 
DiAbLeRo said:
Ne bi me čudilo da ti puknu neku nemoguću cifru jer im je to tlaka. Ali, onda će ti sa zadovoljstvom sugerirati da prodaš svoj rabljeni bajk i da kupiš netom izašli model, naravno sa ABS-om, za koji samo preko njih možeš dobiti "specijalni" popust.

Ja sam u 2008 zamalo zamjenio er6f abs za fz6 s2 abs, ali vec i onda je to bila paprika (67000kn),
na srecu odustao sam na vrijeme..  :mrgreen: jer bi sad plakao zbog rate kredita.
 
massa.st said:
tada si bia ti na cesti i vise niti jedan motor........... :LOL: :LOL: :LOL:

ma ko vozi po kakvom vremenu???????

ako se i nadjem u takvoj situaciji onda laganini a necu zajunit ko idiot i onda po kocnicama............ :misli: :misli: :misli:

niko nema ABS, svima odjednom triba, ja ga nemam, ne triba mi i ne sicam se kada mi je koliko radi naglog kocenja proklizalo............. :misli: :misli: :misli: :misli:
Nisi skužija poantu. Kako sam i reka, pošto nemam tu sriću da sam vlasnik motora s ABS-om, navedeni motor san tija isprobat baš zbog toga da vidim kako stvar funkcionira u praksi, tim više šta je bila prilika isprobat ga po kiši.
To šta san divlja s njim po mokrome je bilo u znanstvene svrhe, i kad san vidija koliko je sistem superioran, koliko kontrole i stabilnosti imaš pri kočenju na mokroj podlozi, nema tog "znalca" koji će me uvjerit da je bolje bez ABS-a.
Nema ga, ne postoji, nije rođen, niti će se rodit. End o' story.
Ma da mi dođu Schwantz, Doohan i sam Dottore i kažu mi: "glup si, to ti ne triba", reka bi in da idu lovit rake.

Brale, iks puta mi se svaki dan (ali baš svaki) desi da moran radi neke budale kočit (jbg, cijena života u gradu), i dok šaltan niže, zadnje kolo šara livo desno, i stišćen prednju, zadnju, i gledan oću li, neću li... pa tražin misto za se provuć ako ne stanem, i beštiman i molim se da se uspijen zaustavit... I onda kad stanem, krenem se svađat s idiotom kojem sam zamalo uletija kroz zadnje staklo.
I to po suhome! Po mokrome moran vozit ka po jajima, jer ne valja ako daješ gasa, ne valja ako kočiš (prvenstveno zbog kvalitete asfalta).
Previše stresa... da iman ABS, život bi mi bija daleko mirniji.
Iz jednostavnog razloga šta ne bih mora mislit o tome hoće li mi gume proklizat ako još malo stisnem kočnicu, ili se nadat da ću u putanji kojom me vuče motor dok kočim promašit zebru ili ne pa kliznit po njoj.

Tebi svaka čast ako smatraš da ti je kočit s ABS-om gore nego bez, ali meni osobno je to samo pokazatelj da si premalo puta bija u stvarnoj opasnosti od pada ili udara zbog nenadane situacije u prometu, a da bi s razumijevanjem sudjelova u temi o ABS-u. Ne omalovažavam tvoje vozačko iskustvo, umijeće i broj prijeđenih kilometara, već smatram da uistinu ne znaš o čemu pričaš.

Iskreno se nadam da u budućnosti ABS više neće bit opcija na motorima, već da će se na apsolutno svih ugrađivat, a onda neka korisnik bira želi li ga držat uključenog ili ne.