ABS za i protiv

Pitanje je pomalo glupo da ili ne?  :misli:  Svaka nova i poboljsana inovacija koja voznju moze ciniti sigurnijom je dobrodosa, u ovom slucaju i vise nego dobrodosla, pogotovo kad vozite po gradu gdje je asfalt gladak, pun ulja i zmazanoce.. Meni kotac voli redovito blokirat, zato vise prakticiram zadnju kocnicu po gradu.. (y)
 
                    Da i ja dodam svoj senf,samo ako nekome ne smeta ja ću govoriti o motociklima a ne kako tema nalaže za skutere,pošto volim R motore ću i njih kao prvi primjer uzeti,istina je da ABS produljuje nešto put kočenja evo primjera BMW S 1000 RR sa ABS-om treba 41.5 m sa 100km/h na 0,dok Suzuki GSXR1000 i profesionalcem treba 38.3m što je rekord u toj klasi,sad bi netko mogao reći vidiš da je bez ABS-a bolji,ali to je ipak sa profesionalcem tako da mi sebe ne trebamo ubrajati u to,a koliko taj podatak malo znači se lako vidi kada su mjerili na tim istim motociklima zaustavni put sa 250km/h na 0 gdje se je situacija okrenula te je razlika bila čak 30m u korist BMW-a,znači pri većim brzinama čak i profesionalac ima muke sa doziranjem jer nemože ko ovaj sa ABS-om samo stisnuti do kraja i čekati nego mora sam odrediti pritisak a to pri velikim brzinama košta vremena a samim time i zaustavnog puta.
                  Ali treba i napomenuti da ima puno loših sustava ABS-a na tržištu,i ne da hvalim BMW ali njihov najveći motor novi K1600GT drži trenutni rekord sa samo 38.2m sa 100km/h na 0.Dok npr. konkurent Yamaha FJR1300 isto sa ABS-om treba 45.1m što je gotovo 7m više iako ima 40kg manje.To znači da je jako bitno da proizvođači izbacuju van visokosofisticirane verzije ABS-a jer je kod motora za razliku od auta zbog nestabilnosti radi samo dva kotača puno teže napraviti sustav koji će uistinu super kočiti.
                  Zato i neki ovdje prigovaraju da im je draže bez ABS-a jer one motore koje su probali sa ABS-om su ih razočarali,a ja kažem na to da treba čekati još pokoju godinu dok svi ulove korak s vremenom pa više nijedan sustav bez ABS-a neće moći konkurirati po ničem motociklu s ABS-om.
                  Evo najnovijeg primjera,lani je izašla nova Ducati Multistrada 1200,i većina vozača osobito oni prelaznici sa nekih sportskijih motora su se žalili na to da ABS prerano počinje smanjivati silu kočenja te nepotrebno produljiva zaustavni put,nakon masovnog žaljenja ljudi prema Ducatiju oni su rekli da su sustav napravili da bude siguran a ne agresivan da nebi došlo do prevrtanja preko prvog kotača što je i inače problem motora koji nalikuju enduru,no počelo se sve više i više ljudi žaliti pa im nije drugo preostalo nego sustav poboljšati,i to su i sada uspjeli te svi dolaze na software update u servis i nakon toga su oduševljeni koliko veću snagu kočenja dopušta sustav,a i izmjereno je da je sada zaustavni put podosta kraći,isto tako novi Ducati Diavel koči daleko bolje od kokurencije zahvaljujući super sustavu.
                Dok neki drugi proizvođači ne vide smisao stavljati ABS na R motor,naravno riječ je o mojoj "omiljenoj" firmi Aprilja koja na novom RSV4 APRC kad je već imala sve potrebno da doda ABS nije htjela a bilo bi lako pošto su svi ti isti senzori već bili potrebni zbog traction controla,i naravno da je njemački Motorrad pitao šefa Aprilije (to ne lažem nego je istina) da zašto nema a konkurent BMW ima,odgovor je bio ionako ciljna skupina ljudi koji će kupiti taj motor ne zahtijeva ABS tj. ne treba im,e to je za mene debilan odgovor ko da će ga samo rejseri za staze kupiti i samo ga tamo voziti,i baš me zanima što će druge godine biti kad će vjerojatno i Yamaha i Suzuki staviti na svoje R-ove te će Aprilija ostati jedina bez ABS-a.
                Ali ako se već stavlja ABS na R motor onda se pak nesmije napraviti kao na Hondama da uvijek obje kočnice istovremeno koče jer onda ovi što se vole po stazama voziti imaju izgovor zašto se nemogu brže voziti jer im takvo kočenje upropašćuje putanju.
                Isto tako sam u ovoj temi pročitao da se svi motori koji se u EU mogu dobiti sa ABS-om kao opcijom isključivo tako tamo prodaju,sad neznam što je autor time mislio dali se slabo prodaju ili ih nema u ponudi,jer je to samo djelomično točno,npr. u njem. Versysa možeš samo sa ABS-om kupiti dok ZX10R sa i bez.
                Doći će kad tad zakon da se isključivo smije sa ABS-om prodavati motor,to uopće ne terab sumnjati,pitanje je samo kad,a do onda će već tako biti dobri sustavi da nitko neće zaliti što ga ima kako je i danas na autima.
 
Peter Stingray said:
istina je da ABS produljuje nešto put kočenja evo primjera BMW S 1000 RR sa ABS-om treba 41.5 m sa 100km/h na 0,dok Suzuki GSXR1000 i profesionalcem treba 38.3m što je rekord u toj klasi,sad bi netko mogao reći vidiš da je bez ABS-a bolji,ali to je ipak sa profesionalcem tako da mi sebe ne trebamo ubrajati u to,

Pravi test bi bio BMW 1000RR sa ABS-om i BMW 1000RR sa isključenim ABS-om (isti vozač profesionalac) naravno isto tako i sa Suzkijem
 
Grangers said:
Pravi test bi bio BMW 1000RR sa ABS-om i BMW 1000RR sa isključenim ABS-om (isti vozač profesionalac) naravno isto tako i sa Suzkijem

                     To nažalost nemam,i što se još sjećam što sam davno bio na nekom njem. forumu pročitao kad je i tamo bila rasprava dali bolje sa ili bez ABS-a,onda su ovi testeri objasnili tako da je na testovima zato put kočenja kraći bez ABS-a jer su se oni pripremili na to i imali cijeli dan vremena na istoj pretpostavljam idealnoj podlozi testirati kočenje da postignu što je bolji rezultat,a normalno čovjek koji se vozi po otvorenoj cesti ili gradu koliko god je puta kočio pošteno sa svojim motorom i ima iskustva sa svojim motorom,ostaje činjenica da se svakim metrom stanje na kolniku mijenja tj. nema istih konstantnih uvjeta nego je svakih par metara asfalt sa drukčijim koeficijentom trenja te se pripremiti na to je nemoguće dok ABS se u djeliću sekunde prilagodi drugim uvjetima na cesti.
                    I samo zato je na stazi bolje bez ABS-a jer pred isti zavoj su uvijek isti uvjeti te je asfalt grublji pa se lakše priviknuti na to,ali na cesti definitivno uvijek sa ABS-om jer nikad neznaš kad ćeš i zbog koga trebat kočiti koliko možeš te neznaš kakav asfalt imaš pod sobom,a ovi što govore da mogu bolje bez i da im ne treba,dam se kladiti da to isključivo zato što im nitko nije na cestu postavio čunjeve pa im izmjerio koliko su dobri pa žive u uvjerenju da jesu.
 
evo nešto zanimljivo na tu temu. isti motor, isti vozač, isti uvjeti.
http://www.youtube.com/watch?v=yRj1UxaVSCs
http://www.youtube.com/watch?v=MtPnz7x8hNA&feature=related
 
Svega lipoga je u ovoj temi receno, i uglavnom svi su za ABS, pa da ja nebi ispao crna ovca ja nisam nikako protiv ABS-a, ABS na motoru nisam nikaada ni provao, provao sam samo na skuterima i to suzuki burgmana i yamahau tmax, i ono iz toga sto sam zakljucio da to ocito jos rezvoj abs-a bar na tim modela nije toliko dobro razradjen i ja nisam bio zadovoljan sa ABS. I da sada kupujem novi skuter neki od dva navadena nebi uzeo ABS. Za koji godinu kada abs u skuterima jos napraduje vjerovatno ce biti i dio standardne opreme, ovako za sada bez ABS-a...... (y) (y) (y) (y)
 
Problem ABSa je taj što ukoliko ga želiš moraš pljunuti za novi motor, jer polovnih gotovo da i nema. Tako da ispadne dosta skuplje od motora bez ABSa.
 
Pod uvijetom da želiš voziti stari razvaljeni motor kojeg je netko nemilice ganjao...
 
Shepa said:
Nisi skužija poantu. Kako sam i reka, pošto nemam tu sriću da sam vlasnik motora s ABS-om, navedeni motor san tija isprobat baš zbog toga da vidim kako stvar funkcionira u praksi, tim više šta je bila prilika isprobat ga po kiši.
To šta san divlja s njim po mokrome je bilo u znanstvene svrhe, i kad san vidija koliko je sistem superioran, koliko kontrole i stabilnosti imaš pri kočenju na mokroj podlozi, nema tog "znalca" koji će me uvjerit da je bolje bez ABS-a.
Nema ga, ne postoji, nije rođen, niti će se rodit. End o' story.
Ma da mi dođu Schwantz, Doohan i sam Dottore i kažu mi: "glup si, to ti ne triba", reka bi in da idu lovit rake.

Brale, iks puta mi se svaki dan (ali baš svaki) desi da moran radi neke budale kočit (jbg, cijena života u gradu), i dok šaltan niže, zadnje kolo šara livo desno, i stišćen prednju, zadnju, i gledan oću li, neću li... pa tražin misto za se provuć ako ne stanem, i beštiman i molim se da se uspijen zaustavit... I onda kad stanem, krenem se svađat s idiotom kojem sam zamalo uletija kroz zadnje staklo.
I to po suhome! Po mokrome moran vozit ka po jajima, jer ne valja ako daješ gasa, ne valja ako kočiš (prvenstveno zbog kvalitete asfalta).
Previše stresa... da iman ABS, život bi mi bija daleko mirniji.
Iz jednostavnog razloga šta ne bih mora mislit o tome hoće li mi gume proklizat ako još malo stisnem kočnicu, ili se nadat da ću u putanji kojom me vuče motor dok kočim promašit zebru ili ne pa kliznit po njoj.

Tebi svaka čast ako smatraš da ti je kočit s ABS-om gore nego bez, ali meni osobno je to samo pokazatelj da si premalo puta bija u stvarnoj opasnosti od pada ili udara zbog nenadane situacije u prometu, a da bi s razumijevanjem sudjelova u temi o ABS-u. Ne omalovažavam tvoje vozačko iskustvo, umijeće i broj prijeđenih kilometara, već smatram da uistinu ne znaš o čemu pričaš.

Iskreno se nadam da u budućnosti ABS više neće bit opcija na motorima, već da će se na apsolutno svih ugrađivat, a onda neka korisnik bira želi li ga držat uključenog ili ne.

Ovo potpisujem, tocno tako to izgleda kad imas .. i kad nemas ABS.. jer ga na motoru imam a na skuteru
nemam i upravo ovakve dozivljaje imam bez njega.. a danas sam bezbrizno provozao kawu po gradu i na
svako izljetanje potpuno mirno prikocio bez grca u zeludcu hocu li blokirat prednji ili ne.. i u 20 minuta
prilicno zivahne voznje sam uspio aktivirat abs 2 puta.. ali je doslovno odradio jedan 'klik' i to samo na
zadnjem.

p.s. Lovio bi zadnje 'kolo' i sa ABSom dok saltas nizu.. za to ti treba nesto drugo da ne baca..  :mrgreen:
 
Grangers said:
Pravi test bi bio BMW 1000RR sa ABS-om i BMW 1000RR sa isključenim ABS-om (isti vozač profesionalac) naravno isto tako i sa Suzkijem

Lako za situacije kad dodjes negdje gdje znas tocno kad ces trebat zakocit..
'Pravi test' bi bio u gradu..
 
ja vas stvarno ne kuzim, ili ja vozim presporo (sto nisam sigurno), ili ja vozim predobro ili vi nemate veze vozit........pricate mi o nekim situacijama kao da ja imam iza sebe 2000 km na motoru....jebote svaki dan pilotiram po gradu, ljeti, zimi, neznam jeli mi se jedan put godinje blokiraju kola ako ja to ne zelim............. :misli: :misli: :misli: :misli:

cili zivot vozimo svi bez abs-a i sada odjedan put nitko ne moze vozit bez abs-a.

:misli: :misli: :misli: :misli: :misli: :misli: :misli:
 
Cortez said:
Ovo potpisujem, tocno tako to izgleda kad imas .. i kad nemas ABS.. jer ga na motoru imam a na skuteru
nemam i upravo ovakve dozivljaje imam bez njega.. a danas sam bezbrizno provozao kawu po gradu i na
svako izljetanje potpuno mirno prikocio bez grca u zeludcu hocu li blokirat prednji ili ne.. i u 20 minuta
prilicno zivahne voznje sam uspio aktivirat abs 2 puta.. ali je doslovno odradio jedan 'klik' i to samo na
zadnjem.

p.s. Lovio bi zadnje 'kolo' i sa ABSom dok saltas nizu.. za to ti treba nesto drugo da ne baca..  :mrgreen:

sada sam skuzio zasto ti napravis 30 000 km s jednim parom guma stos je u ABS-u :mrgreen:
 
igopola said:
sada sam skuzio zasto ti napravis 30 000 km s jednim parom guma stos je u ABS-u :mrgreen:

Na BT020 ljudi rade i po 50.000km..
 
Cortez said:
Na BT020 ljudi rade i po 50.000km..
bolje dati novac za dobru gumu nego za ABS i onda se voziti na drvenim gumama 50 000 s jednom gumom pa to je stvarno da se zamislis :misli:
 
Nisan ni ubra ovu temu...dosad.
Ja san jedan od mnogih koji se odgojia na vespama, cvajama (peter,četver,mz,aprile...), napredova preko fun bike-a, ST motora i R-ice, a tek sam nedavno proba par motora/skutera sa ABS-om. Točnije T-max i GS Adv. Da skratim priču... T-maxa sam svojevoljno kupija bez ABS-a jer mi je na motoru bija nepoznanica. Proba sam istog sa ABS-om nakon dugo vremena i osta razočaran. Zašto, pitate se. Jednostavno zato jer se kosi sa mojim stilom vožnje. Od 500 ( ofrlje) raskršća dnevno, 10 (opet ofrlje) ih guštan proći uz kontrolirano proklizavanje guzice. Nisam ja neki divljak,al' san sritan u tin situacijama ka dite u tvornici čokolade.To mi ABS ne dopušta i to mi ide na jetru. Drugo...kad kočim po onih 80% ultra skliskih ulica po gradu, ti ABS se konstantno javlja, šta me opet nervira do jaja. To se na mom skuteru u istim situacijama NE DOGAĐA.
Ka šta ste već naveli,postoje gomile naprednih i manje naprednih uređaja. Vjerovatno u tom grmu leži zec.
Ne mogu tvrdit i ne želim da nije dobra stvar, ali botun on/off bi triba postojat na svakom motoru, ka na GS-u.
Ja ću ga prvi upalit kad me kiša uvati, jer onda sve kontre padaju u vodu, ka i motor skupa sa vozačem prvon paničnom reakcijom.
Dakle ABS svima sa on/off prekidačen.
 
Cortez said:
Na BT020 ljudi rade i po 50.000km..
To su isti oni šta loču cilu noć u društvu i potroše jedva 20kn za španjulete.  :mrgreen:
 
massa.st said:
ja vas stvarno ne kuzim, ili ja vozim presporo (sto nisam sigurno), ili ja vozim predobro ili vi nemate veze vozit........pricate mi o nekim situacijama kao da ja imam iza sebe 2000 km na motoru....jebote svaki dan pilotiram po gradu, ljeti, zimi, neznam jeli mi se jedan put godinje blokiraju kola ako ja to ne zelim............. :misli: :misli: :misli: :misli:

cili zivot vozimo svi bez abs-a i sada odjedan put nitko ne moze vozit bez abs-a.

:misli: :misli: :misli: :misli: :misli: :misli: :misli:

na ovu tvoju izjavu ces tesko dobiti neki odgovor  :shock:

mislim da si od pocetka krenuo krivo. usporedjivati abs na motoru i skuteru je po meni skoro pa nemoguce. usporedjivati tvoju voznju gradom sa ljudima koji rade svoje kilometre na otvorenoj cesti je po meni jednako tako nemoguce. govoriti za ili protiv abs-a a da nisi probao "sve" varijante jednako tako besmisleno. zato sam te i pitao o tvom iskustvu u jednom mom prijasnjem postu. voziti po gradu i ljeti i zimi i to ici usporedjivati sa otvorenom cestom i ljeti i "zimi" je bespotrebno. snagu i tezinu motora iznad 600ccm ( i sile koje se tu stvaraju ) usporedjivati sa skuterom od 250ccm ( ili manje i silama koje se tu stvaraju ) nema nikakvog smisla. uz to dolazi i onaj efekt napretka tehnologije. abs od prije 3 ili vise godina sa abs-om danas - vjerujem da ima razlike. tako da bi za pravu usporedbu trebao uzeti u obzir sve aspekte i sve to dobro promotriti.
 
jedimaster said:
šta? svi polovni su takvi  :shock:

Ne, ne mislim da su svi takvi, ali da ih je puno takvih... mislim da je!