Beverly 500 - 2005; pitanja

harac

New member
Pozdrav!

Evo u nedjelju nenadano postadoh vlasnik dotičnog vozila jer sam ga dobio pod račun za kola, mislio sam neki naked motor kupit kad prodam auto ali eto, reko nije ni ovo loše za početak ...

Ugodno sam se iznenadio i sa udobnošću ali i sa voznim svojstvima, odličan motor!

E sad, pošto nisam nikada niti proučavao detalje za taj motor vi znalci ste tu sigurno ''doma'' :)

Dakle, prvo me zanima koja je razlika između turera i crousera?

Moj izgleda ovako (i nema nikakvih drugih oznaka osim Beverly kaj piše sastrane)

Beverly_B_500_(500cc)_03-05_1.jpg


Dobio sam s njim veliki (koji je sad na motoru) i mali vizir. Sad se vozim s velikim i zaštita od vjetra je super, kad stavim mali onda će bit puno gore glede vjetra pretpostavljam?

Zanima me glede održavanja, navodno se veliki servis radi svakih 11 tkm, moj ima 15.000 km i na 11 je napravljen veliki servis, a svake 4tkm se mjenja ulje, i sad na 18 tkm bi trebao navodno mjenjati ulje filtere i svjećicu, treba li još šta mjenjati i kakvi su ostali servisi i kada se rade?

Koju gumu (gdje i pošto?) je najbolje uzet za prednju jer imam neku Savinu tvrda ko vrag pa se ne osjećam sigurno u zavojima?

Kako vam se kreće potrošnja s njim inače? Meni cca. 5 litara za sada ...

Maximalna brzina mi je za sada sa koferom dok sam sam bila 140 nisam htio iše stiskati, koliko bi trebao ići max?

Kod kretanja kad laganije krećem čujem kak neka plastika trese dolje negdje kod mašine ili u mašini, ima neko ideju kaj bi moglo biti?

Kakve su mu ostale mane?

Eto toliko za početak :)
 
Za pocetak, prouci vec postojece teme:

> Beverly Club
   > generalne informacije vezane uz Beverlyje, raznih kubikaza i izvedbi...

> Gilera Nexus 500 General Topic (dijelite isti agregat - Piaggio Master 500)
    > u ovoj temi potrazi postove od primjerice clana mv_agusta, koji sa svojim Nexusom 500 ima gotovo 40 000 km, bez problema (znam, iz "stvarnog" zivota), također, procitaj i ostale dojmove vlasnika...

> 2009 Beverly 400 - Analiza troskova
   > financijska strana price vezana uz Bev 400 (Master 400 agregat)...




harac said:
Dakle, prvo me zanima koja je razlika između turera i crousera?

U polozaju svijetla, izgledu prednje maske i zastiti od vjetra... Vlasnici ce ti znati reci i koju vise...

harac said:
Dobio sam s njim veliki (koji je sad na motoru) i mali vizir. Sad se vozim s velikim i zaštita od vjetra je super, kad stavim mali onda će bit puno gore glede vjetra pretpostavljam?

Moze biti gore, ali i ne mora - zavisi od dvokotaca do dvokotaca. Ovisi o tome koliko usitinu velik jest trenutni, tj. dali je dovoljno velik da ti ne umara ramena (baca vjetar na ramena) na duzim turama ili ne stvara turbulencije na kacigi (ovisi od vozaca do vozaca, njegovoj visini, i tipu kacige). Provjeri pa usporedi, ne kosta te nista!

harac said:
Zanima me glede održavanja, navodno se veliki servis radi svakih 11 tkm, moj ima 15.000 km i na 11 je napravljen veliki servis, a svake 4tkm se mjenja ulje, i sad na 18 tkm bi trebao navodno mjenjati ulje filtere i svjećicu, treba li još šta mjenjati i kakvi su ostali servisi i kada se rade?

Pogresno. Ovisi od servisa do servisa (duga prica, potrazi starije teme vezane uz Piaggio ako te zanima), ali i od samog nacina eksploatacije ovog agregata, te od vlasnika.

Ovisno o nacinu uporabe, a pogotovo sada kad si ga tek uzeo, nebi bilo lose kontrolirati ulje svakih 3 000 km. Ako je crno i smrdi po benzinu - mijenjaj! To se zna desiti na agregatu Piaggio Master 500, kada se koristi na vrlo kratke ture (grad - pali, gasi), dok se masina ni ne zagrije kako spada. Ne mora znaciti da ce se to dogoditi tebi, ali bolje provjeriti pa biti siguran! Btw, evo kolegi mv-u sa foruma se to nikada nije desilo u kazem, gotovo 40 t km.

Ovdje je jako bitno - ne odvrci gas do kraja dok je skuter/masina/ulje hladno!

Ako je ulje OK na 3 000 km, mijenjaj ga na 6 000 km (mada ga neki mijanjaju i svako 3 t km - ti procijeni). Nije neki trosak, a masina ce to znati cijeniti. Toci u njega tvornicki preporuceno ulje, Agip ako se ne varam, znati ce na servisu koju gradaciju, ili priupitaj u temi Tehnicka pitanja clana bmw_m5. Na 6 000 km mozes jos promijeniti i svijecicu, naravno filter ulja, te zracni filter.

Ostalo mijenjaj po manualu - remen svakih 12 t km (ili 18, ne sjecam se - cekaj da se jave vlasnici, oni ce znati bolje), te provjeri kada se stelaju ventili!

Ako ulje u kocionom sustavu i antifriz (rashladna tekucina) nisu mijenjani duze od 2 godine, zamijeni i to!

harac said:
Koju gumu (gdje i pošto?) je najbolje uzet za prednju jer imam neku Savinu tvrda ko vrag pa se ne osjećam sigurno u zavojima?

Potrazi ovdje: Gume za maxi skuter!

harac said:
Kako vam se kreće potrošnja s njim inače? Meni cca. 5 litara za sada ...

Maximalna brzina mi je za sada sa koferom dok sam sam bila 140 nisam htio iše stiskati, koliko bi trebao ići max?

Potrosnja - OK. Vjerovatno ga sada kada si ga tek uzeo malo vise stisces od semafora do semafora, pa je i potrosnja malo veca. Inace, na otvorenoj cesti, ako se pazi, moze on i trositi puno manje (oko 4 litre), provjereno. Maximalna potrosnja (tjeranje po magistrali pun gas) - oko 7,5 litara.

harac said:
Kod kretanja kad laganije krećem čujem kak neka plastika trese dolje negdje kod mašine ili u mašini, ima neko ideju kaj bi moglo biti?

Vjerovatno nista - to je uglavnom normalno za talijane, da negdje neka plastika (pretpostavljam da zvuk ipak nije iz masine) vibrira (i meni na SP180, i frendu na Nexus500, i drugom frendu na bivsem X9, itd itd).

Ako se zaista cuje iz masine, mozda najbolje da odes do kakvog dobrog ovlastenog servisa na pregled.

harac said:
Kakve su mu ostale mane?

Gotovo da ih i nema u normalnoj upotrebi.

Znaci, samo pripazi na nivo i boju/miris ulja! To im je jedina slaba tocka!

Za ostru voznju Bev i nije bas stvoren, sto zbog mekanog ovjesa, sto zbog "ovješene" masine, pa imas dojam da skuter "pliva" po zavojima, ali na sve se covjek navikne.

Sve u svemu, dobar skuter, sretno! (y)
 
Biker4life svaka čast na trudu,ovako bi i trebao izgledati forum,korisne informacije,savjeti,preporuke,jbg valjda cemo i ostali jednog dana tako...  (y) (y)
 
fakat ne mogu vjerovat kako brz i opširan odgovor!

respect!!!  (y)

ovo glede boje/mirisa ulja mi jedino nije jasno. Baš sam jučer pogledao nivo ulja i taman na pola (sa dignutom centralnom nogarom) ulje žuto žuto ... nema miris benzina već ulja, to je pretpostavljam OK  :mrgreen:

još jednom hvala!  (y)
 
harac said:
fakat ne mogu vjerovat kako brz i opširan odgovor!

respect!!!  (y)

ovo glede boje/mirisa ulja mi jedino nije jasno. Baš sam jučer pogledao nivo ulja i taman na pola (sa dignutom centralnom nogarom) ulje žuto žuto ... nema miris benzina već ulja, to je pretpostavljam OK  :mrgreen:

još jednom hvala!  (y)

I drugi put. (y)

Bold - konkretno, ovaj je agregat "osjetljiv" na ucestale kratke voznje (gdje se skuter ugasi prije nego je postignuta radna temperatura), bez ikakvih đireva otvorenom cestom, pogotovo ako se na tim istim kratkim voznjama vozac izivljava na skuteru i odvrce gas do kraja (tzv. semaforašenje :mrgreen: ) na hladnome agregatu/ulju (naravno da takva voznja steti i svim drugim agregatima). Posljedica toga je istjecanje nesagorjelog benzina (jer je smjesa bogatija dok je agregat hladan - jer radi pod čokom) u karter ulja (zbog konstrukcijski tako izvedenog agregata i sustava podmazivanja), sto prouzrocuje sljedece:
> dizanje nivoa ulja, tj. sada novonastale smjese ulje-benzin;
> samim time - pad svojstava ulja (ulje vise ne podmazuje kako bi trebalo), jer je razrijeđeno benzinom;
> agregat se haba jer nije podmazivan kako treba;
> na dugi rok ovo moze uzrokovati havariju agregata (ako ulje nije mijenjano u odgovaracujem intervalu).

Ali - ako se skuter koristi kako treba [ujutro na hladan start pustiti ga 2-3 minute na mjestu, te prvih par km ne naglo i do kraja odvrtati gas, a na druge "dnevne" startove samo prvih km ili dva (ovisi o vanjskoj temp.) ne gas do kraja], te također održava (ulje se kontrolira na 3 t km, a mijenja u intervalu ne duzem od 6 t km), apsolutno nebi smjelo biti problema! Cak i ako nakon par t km ulje malo potamni (od zlatne boje prema smeckastoj - to je normalno), to nije problem dok se nivo drasticno ne digne i ulje ne pocme zaudarati po benzinu, te dođe potpuno crno.

Vezano uz trenutnu boju ulja (zuta-zlatna) - to je najbolje, međutim, vjerovatno je tek promjenjeno.

Također mislim da se ovo nebi smijelo događati nikome tko se o skuteru brine barem prosjecno. Tako da, odrzavaj ga i sluziti ce te dugo!
 
nakon tvojih postova odmah mi je lakše (paralelno sam baš čitao jedan topic gdje se generalno pljuje po tom 460ccm agregatu)  :mrgreen:

hvala još jednom na detaljnom objašnjenju  (y)
 
Samo da pojasnim dizanje nivoa ulja nema direktne veze sa konstrukcijoma agregata.Naime radi se o sljedečem prilikom svakog usisnog takta u cilindar ulazi smjesa zraka i goriva,benzin se molekularno vezuje za ulje koje uvjek ostaje u tankom filmu na cilindru(pojava je izraženija kada motor radi sa bogatijom smjesom,čok ili pumpanje gasa).Kada motor i ulje postigu radnu temperaturu od cca 80-85 stupnjeva ta zanemariva količina benzina ( koji ima vrelište cca70 stupnjeva ovisno o frakciji)odmah izhlapi i preko odušnika ponovo dođe u usis i u sljedečem taktu sagori.Problem nastaje kada motor radi pothlađen i kada temperatura ulja ne prelazi 70stupnjeva ili u gorivu ima teško hlapljivih aromata (kerozin,nafta).Taj problem je bio izražen prije nekoliko godina kada je dokazano da je kvaliteta goriva u Hrvatskoj bila loša.Poslano je bilo u rafineriju u Italiji 5 uzoraka sa pumpi,rezultat je bio da od 90 komponenti benzina koje se testiralo 43 zalazi u crveno ali najgore od svega je to da je bilo nađeno do 6% lož ulja i kerozina što je ključno za ovu pojavu u zimskom periodu 
 
Navigator said:
Samo da pojasnim dizanje nivoa ulja nema direktne veze sa konstrukcijoma agregata.Naime radi se o sljedečem prilikom svakog usisnog takta u cilindar ulazi smjesa zraka i goriva,benzin se molekularno vezuje za ulje koje uvjek ostaje u tankom filmu na cilindru(pojava je izraženija kada motor radi sa bogatijom smjesom,čok ili pumpanje gasa).Kada motor i ulje postigu radnu temperaturu od cca 80-85 stupnjeva ta zanemariva količina benzina ( koji ima vrelište cca70 stupnjeva ovisno o frakciji)odmah izhlapi i preko odušnika ponovo dođe u usis i u sljedečem taktu sagori.Problem nastaje kada motor radi pothlađen i kada temperatura ulja ne prelazi 70stupnjeva ili u gorivu ima teško hlapljivih aromata (kerozin,nafta).Taj problem je bio izražen prije nekoliko godina kada je dokazano da je kvaliteta goriva u Hrvatskoj bila loša.Poslano je bilo u rafineriju u Italiji 5 uzoraka sa pumpi,rezultat je bio da od 90 komponenti benzina koje se testiralo 43 zalazi u crveno ali najgore od svega je to da je bilo nađeno do 6% lož ulja i kerozina što je ključno za ovu pojavu u zimskom periodu 

Koliko je meni poznato to se događalo samo na masteru 460, a po ovom tvom objašnjenju to bi se svima trebalo događati ako ga drapaju dok je hladan ? zašto toga nema na svim drugim mašinama/skuterima ? Ili ako ima, moja isprika, ali još niti jednom nisam čitao da se to događa na nekoj drugoj mašini !?
 
servisni intervali su ti
6.000km ulje, filter ulja i generalni pregled svega ostalog
12.000km remen, ruline, ulje, filter ulja, svječica isto pogledat sve ostalo, obično na toj kilometraži i disk pločice budu zrele za promijenu
filter zraka nebi bilo loše zamijenit na 18.000km, moj bude dosta prljav na toj kilometraži a "pametnije" je smješten nego na bevu
na 18.000km bi trebalo i ventile pogledat i poštelat ako je potrebno

ako ti je ulje na sredini taman između one dvije crtice malo nadolij unutra, ne više od 1-2dcl jer između min i max je oko 4dcl a nije dobro da ga ima previše
ja ulje mjenjam svakih 3000km nije velik trošak a dobro dođe, iako moj gotovo ni ne troši ulje manje od 1dcl na tih 3000km
pogledaj si sve brtve na motoru meni je na 40.000km otišla brtva poklopca ventila pa je tu malo slinio, provjeri i oko pumpe vode da ne slini ništa nije rijetkost da i tamo nešto ode ali ako ode nije bed jer su djelovi jeftini

kad budeš stavljao novu svječicu stavi ngk cr7eix(iridium) meni ljepše radi sa njom nego sa običnom

tankam uvjek omv100 i nikad problema sa benzom
 
hvala za info  (y)

koje ulje da koristim i da li se lijeva tamo gdje se i kontrolira?
 
harac said:
hvala za info  (y)

koje ulje da koristim i da li se lijeva tamo gdje se i kontrolira?

Bilo bi dobro da ti netko posalje servisni manual, tamo su vise-manje odgovori
na sva pitanja ovog tipa i jos puno toga.. a sigurno netko ima PDF.
 
harac said:
hvala za info  (y)

koje ulje da koristim i da li se lijeva tamo gdje se i kontrolira?

ja koristim agip hi-tec 5-40 naravno ful sintetika, nemora biti agip bitno da je ful sintetika
 
BaDly said:
Koliko je meni poznato to se događalo samo na masteru 460, a po ovom tvom objašnjenju to bi se svima trebalo događati ako ga drapaju dok je hladan ? zašto toga nema na svim drugim mašinama/skuterima ? Ili ako ima, moja isprika, ali još niti jednom nisam čitao da se to događa na nekoj drugoj mašini !?
Dešavalo se svima i automobilima(samo se nije digla tolika histerija),stari master je imao "običan"termostat dok je na novom montiran termostat koji omogučava brže ostvarenje radne temperature
 
dakle krepao mi akumulatr pa imam 2 pitanja:

1. gdje se dovraga fizički nalazi akumulator  :mrgreen:
2. koliko košta novi i di ima za kupit?

hvala  :mrgreen:
 
harac said:
dakle krepao mi akumulatr pa imam 2 pitanja:

1. gdje se dovraga fizički nalazi akumulator  :mrgreen:
2. koliko košta novi i di ima za kupit?

hvala  :mrgreen:
1.Ispod sjedala imaš poklopac , otvori i pogledaj koji akumulator imaš jer koliko znam ide u bev.500 više vrsta akumulatora
2.Imaš u V.gorici MIMESA skuter servis i prodaja djelova.
 
skužio sam da je tamo pri vrhu sica a ne pri dnu gdje sam ja gledao :mrgreen:

budem probao ima i u Sisku jedan šta puni pa ću vidit  (y)
 
Prije svega pozdav svim forumašima. Kao sto naslov kaze rijec je o Beverly 500 iz 2005 god. interesuju me neke stvari vezane za ovaj model. Vasa iskustva vezana za ovaj agregat, posto sma citao da neke serije imaju problema sa benzinom u ulju... Ovaj model namjeravam kupiti, a citajuci dosta komentara vec sam pomalo skeptik... pozdrav i hvala na odgovorima ...
 
moj ima 17000,radi ko urica,neki dan na servisu,ovlastenom,ali poznanik,rekao da je motor u savrsenom stanju,ulje nakon godinu dana kao da je juce stavljeno!