kk
Active member
Srecom BMW-jasi ne citaju ovo sve
Doduse i oni su patuljci i pojma nemaju
Vidim da je Tiki aludirao Mislavu da napravi korekciju oko poimanja tlaka al ima jos tu malo soli za dodati.
Npr..
Gotovo "uvijek" izrazeni tlak je relativni tlak.... znaci nije apsolutni!
Tako ako govorimo o tlaku od 1 bar u npr. gumama (jel' 101325Pa) u gumama je na "morskoj" razini zapravo apsolutni tlak od 2 bar.
S obzirom da je "vanka" tlak od 1 bar ostaje unutra razlika tlakova (relativni tlak) od 1 bar.
Kako se panejemo na sve vece visine vanjski tlak pada a analogno tlak u gumama raste za tu razliku tlakova.
(geodetska visina/razlika visine u Bernoulijevoj jednadzbi)
To vam je ono kad puste balon koji leti visoko- visoko i onda eksplodira. Jel, a na zemlji nije eksplodirao :wink:
Za 3.5 bara bi kantu s banzinom trebalo podici na cca. 35-40m visine.
Da je voda, nesto nize ali posto je benzin oko 20% rijedji od vode onda nesto veca visina :wink:
To vam je gradivo iz 7. i 8. razreda osnovne skole
Vidio sam i ovo
Na lc8 mitsubishi pumpa je problematicna ali je lako platine zamijeniti elektronikom. Krajnje rjesenje je staviti mikuni vakuumsku pumpu i time zaboravljas da postoji.
.... postoje i bolje i jeftinije preljevne pumpe .... a moze se na masinu LC8 950 spojiti i vakumska "dijafragma" pumpa pa netreba niti struju imati..... sasvim dovoljno dobavlja u karburator..... recimo male preljevne pumpe koje se za avione koriste a kostaju 40-tak € :wink:
Znaci sve sto pretace gorivo u karburator vrijedi ... malo postane problematicno na Himalaji al nemozes sad bas sve imati
Zatim
Magura kvacilo je izuzetno pouzdan sklop ako se pravilno odrzava. Kod lc8 modela donji cilindar je problematican ali je zato tu oberon ili cj designs kao rjesenje problema...
.... nije istina da je Magura kvacilo pouzdan sklop! Ne ovisi o odrzavanju jer odrzavao ili ne lose su izveli neke mehanicke dijelove i osmislili lose geometriju!
No tu treba razluciti donji i gornji cilindar jer su kod njih bili prisutni razliciti problemi.
Ipak, ima rijesenje i za to.
Donji cilindar (slave cylinder) je na LC8 (a i na drugim aplikacijama) bio problematican do negdje 2008. godine kad je KTM izbacio TSB (technical service buletin). Proizveo je "bolji" klipic. Stari klip je bio pretanak i zakretao se u cilindru.
To vam je bilo kao da imate cijev tek nesto siru za debljinu O/ringa od kipica. Ako je klipic tanak onda se zakrene. Ako je siri/deblji nemoze se zakrenuti ... k-o kovanica u casi ili sl.
Povecanjem debljine klipica klipic se vise ne zakrece i radi perfektno! (kod mene 80 000 km bez problema nakon sto je promijenjen na na nekih 35 000km)
Gornji cilindar (Master cylinder) je prica z sebe.
... psihijatrija!
Zbog malog - vrlo malog trosenja rucice (poluge) u provrtu gdje se rucica vrti oko vijka i zbog malog- vrlo malog trosenja rupe gdje je ugnjezden mali nosic (crveni pin koji gure klipic ) dolazi do tangencijalnog kretanja (naguravanja) klipica u cilindru.
Iako je nosic zaobljen i dosjed na klipicu sferican dolazi do tangencijalnog (poprecnog) kretanja/guranja.
Predvidjen je da se krace aksijalno (jel, kao sta je to normalno) i onda mali tnagencijalni pomak haba (trosi) povrsinu i jednostavno gumice na klipicu nemogu dovoljno zabrtviti i fluid pomalo pocne curiti.
Kad pogledate dobro iznutra Magura master cyl. nakon sto je procurio vidi se dobro pohabana povrsina (treba gledati pod kutem da svjetlo "pokaze" pohabanost)
Sasvim sigurno postoje motori kojima nije procurio master cyl. al to je prebrojivo na prste jedne ruke.
Fora je sto je KTM takav cilindar ugradio na svo cudo modela.
Znaci odrzavanje s tim nema nista osim ako se pod odrzavanja ne podrazumjeva mijenjanje cijelog kompleta koji je oko 300€ (set klipica za reparaciju je dosta jeftiniji al ne mijenja nista ako je stijenka cilindra potrosena).
Postoji i ponuda za reparaciju master cilindra kvacila od nekih 100€ i ukljucuje 4 mala lezaja (da, 4 mala lezaja! slike su dolje u privitku ... piksu nemam uslikanu) i piksu za cilindar (prokrom piksa na hladno utisnuta).
Kod mene je reparacija napravljena u 4. mjesecu i za sada šljaka dobro (kojih 3-4k km).
Inace ako u master cilindru vidite da vam minerala potamni, pa nije se pokvarila.
Dio boje je od gume, dio od vlage/prljavstine, dio je od aluminijskog oksida sa stijenke cilindra a dio je jer ste previse przili krumpirice
Mislave, apsolutno si u pravu kad kazes da "ktm nije motor za domace cigane sa zmijom u džepu kao ni za priucene mehanicare koji nemaju strpljenja uciti."
Ipak, originalni dijelovi su jos uvijek dosta jeftiniji nego za japance i za one propelerase :wink:
Doduse i oni su patuljci i pojma nemaju
Vidim da je Tiki aludirao Mislavu da napravi korekciju oko poimanja tlaka al ima jos tu malo soli za dodati.
Npr..
Gotovo "uvijek" izrazeni tlak je relativni tlak.... znaci nije apsolutni!
Tako ako govorimo o tlaku od 1 bar u npr. gumama (jel' 101325Pa) u gumama je na "morskoj" razini zapravo apsolutni tlak od 2 bar.
S obzirom da je "vanka" tlak od 1 bar ostaje unutra razlika tlakova (relativni tlak) od 1 bar.
Kako se panejemo na sve vece visine vanjski tlak pada a analogno tlak u gumama raste za tu razliku tlakova.
(geodetska visina/razlika visine u Bernoulijevoj jednadzbi)
To vam je ono kad puste balon koji leti visoko- visoko i onda eksplodira. Jel, a na zemlji nije eksplodirao :wink:
Za 3.5 bara bi kantu s banzinom trebalo podici na cca. 35-40m visine.
Da je voda, nesto nize ali posto je benzin oko 20% rijedji od vode onda nesto veca visina :wink:
To vam je gradivo iz 7. i 8. razreda osnovne skole
Vidio sam i ovo
Na lc8 mitsubishi pumpa je problematicna ali je lako platine zamijeniti elektronikom. Krajnje rjesenje je staviti mikuni vakuumsku pumpu i time zaboravljas da postoji.
.... postoje i bolje i jeftinije preljevne pumpe .... a moze se na masinu LC8 950 spojiti i vakumska "dijafragma" pumpa pa netreba niti struju imati..... sasvim dovoljno dobavlja u karburator..... recimo male preljevne pumpe koje se za avione koriste a kostaju 40-tak € :wink:
Znaci sve sto pretace gorivo u karburator vrijedi ... malo postane problematicno na Himalaji al nemozes sad bas sve imati
Zatim
Magura kvacilo je izuzetno pouzdan sklop ako se pravilno odrzava. Kod lc8 modela donji cilindar je problematican ali je zato tu oberon ili cj designs kao rjesenje problema...
.... nije istina da je Magura kvacilo pouzdan sklop! Ne ovisi o odrzavanju jer odrzavao ili ne lose su izveli neke mehanicke dijelove i osmislili lose geometriju!
No tu treba razluciti donji i gornji cilindar jer su kod njih bili prisutni razliciti problemi.
Ipak, ima rijesenje i za to.
Donji cilindar (slave cylinder) je na LC8 (a i na drugim aplikacijama) bio problematican do negdje 2008. godine kad je KTM izbacio TSB (technical service buletin). Proizveo je "bolji" klipic. Stari klip je bio pretanak i zakretao se u cilindru.
To vam je bilo kao da imate cijev tek nesto siru za debljinu O/ringa od kipica. Ako je klipic tanak onda se zakrene. Ako je siri/deblji nemoze se zakrenuti ... k-o kovanica u casi ili sl.
Povecanjem debljine klipica klipic se vise ne zakrece i radi perfektno! (kod mene 80 000 km bez problema nakon sto je promijenjen na na nekih 35 000km)
Gornji cilindar (Master cylinder) je prica z sebe.
... psihijatrija!
Zbog malog - vrlo malog trosenja rucice (poluge) u provrtu gdje se rucica vrti oko vijka i zbog malog- vrlo malog trosenja rupe gdje je ugnjezden mali nosic (crveni pin koji gure klipic ) dolazi do tangencijalnog kretanja (naguravanja) klipica u cilindru.
Iako je nosic zaobljen i dosjed na klipicu sferican dolazi do tangencijalnog (poprecnog) kretanja/guranja.
Predvidjen je da se krace aksijalno (jel, kao sta je to normalno) i onda mali tnagencijalni pomak haba (trosi) povrsinu i jednostavno gumice na klipicu nemogu dovoljno zabrtviti i fluid pomalo pocne curiti.
Kad pogledate dobro iznutra Magura master cyl. nakon sto je procurio vidi se dobro pohabana povrsina (treba gledati pod kutem da svjetlo "pokaze" pohabanost)
Sasvim sigurno postoje motori kojima nije procurio master cyl. al to je prebrojivo na prste jedne ruke.
Fora je sto je KTM takav cilindar ugradio na svo cudo modela.
Znaci odrzavanje s tim nema nista osim ako se pod odrzavanja ne podrazumjeva mijenjanje cijelog kompleta koji je oko 300€ (set klipica za reparaciju je dosta jeftiniji al ne mijenja nista ako je stijenka cilindra potrosena).
Postoji i ponuda za reparaciju master cilindra kvacila od nekih 100€ i ukljucuje 4 mala lezaja (da, 4 mala lezaja! slike su dolje u privitku ... piksu nemam uslikanu) i piksu za cilindar (prokrom piksa na hladno utisnuta).
Kod mene je reparacija napravljena u 4. mjesecu i za sada šljaka dobro (kojih 3-4k km).
Inace ako u master cilindru vidite da vam minerala potamni, pa nije se pokvarila.
Dio boje je od gume, dio od vlage/prljavstine, dio je od aluminijskog oksida sa stijenke cilindra a dio je jer ste previse przili krumpirice
Mislave, apsolutno si u pravu kad kazes da "ktm nije motor za domace cigane sa zmijom u džepu kao ni za priucene mehanicare koji nemaju strpljenja uciti."
Ipak, originalni dijelovi su jos uvijek dosta jeftiniji nego za japance i za one propelerase :wink: