Mr. Noo said:
Gle, i ja sam kod jednog našeg gurua za gume neručio i kupio par guma conti sportatack. montirao ih kod vulkiča a gume trsle od 180 - 220 i nikad dobro.
Probao reklamirat i dobio brdo prijedloga šta napravit , da ne nabrajam sad ali nikad dobro niti sam dobio druge gume.!! Tak da..!!?? alacdolje:
Šta se mene tiče, ne treba pisati u šiframa
Gume su kupljene kod mene i isporučene koliko se sječam u Dario Auto, gdje su i montirane kako se sjećam.
Sada kada smo to riješili, idemo redom. Koliko se sjećam, čuli smo se telefonom i u tom trenutku ja sam upoznat sa problemom. Kada sam saznao o čemu je problem , rekao sam da ako je problem pri toj brzini , da je balans automatski isključen, da ćemo problem riješiti , i jednostavno, jer ne postoji drugi način, da ću trebati malo strpljenja i tvog vremena dok ne utvrdimo u čemu je problem.
Nakon 3-4 telefonska razgovora, i sigurnih 4-5 radnih sati na motoru ( boldano ), saznajem da se na njemu nalazi aftermarket proizvod u vidu prednjeg vizira. Nakon svega , to ti se nije svidjelo ( donekle razumljivo jer znam da si izgubio bio dosta vremena ), uspio sam te ipak nagovoriti da ga skineš i ideš probati motor bez njega.
Sam si mi u telefonskom razgovoru, kao i Beri kada si se vratio u Dario Auto kazao da je sada sve u redu i da motor sada ne trese.
Zaključak je na kraju bio:
- Motor ispravan
- Gume Ispravne
- Montaža i rad na motoru ispravno
Problem i dalje postoji. Tko je tkriv, nitko. Ja sam svoje napravio ( i sam znaš koliko smo razgovarali i koliko su u Dario auta potrošili radnih sati koje sam ja platio , tebi nije naplaćeno ni lipe ), momci su u Dario Auta sve odradili kako treba, gume su 100% ispravne, tvoj motor je tehnički u tip - top stanju. Jednostavno, svaka ugradnja aftermarket proizvoda koji ima utjecaja na aerodinamiku sa sobom nosi rizik u određenim slučajevima i kombinacijama guma , da radi pri velikim brzinama probleme i vibracije. Ima milion modela guma, svaku malo se izbaci novi model i nemoguće je znati koje gume us kojim vizirom mogu uzrokovati problem. Ista stvar ti je sa kuferom, njegovom ugradnjom, na velikoj brzini 30% motora će tresti na volanu. Sa dodatnim vizirom je taj problem u puno manjem postotku ali se događa. U tvom slučaju, imaš Continentala , guma izrazito upravljivu i specifičnog profila, koja u kombinaciji sa vizirom te marke i oblika radi problem. Ali , zbog toga ne možeš dobiti nove gume jer su tvoje ispravne.
Ja sam po tvom glasu znao da nisi zadovoljan rezultatom, i to ne mogu promijeniti, ali kada me već stavljaš u usta, onda iznesi činjenice. Napravljeno je maksimalno sve što se moglo, ništa nije naplaćeno i dokazano je da su gume ispravne. Tu za mene što se tiče reklamacije priča završava. To što si ti ostao razoćaran i smatraš da sam ti bio dužan dati nove gume, meni je stvarno žao i krivo, ali ja smatram da sam napravio apsolutno sve što je trebalo, i sa ljudske i poslovne strane, i ne osjećam se nimalo krivim.
Sada kada sam odradio ovaj dio, taknuti ću se malo cijele teme i Jote. Ono što smatram da je apsolutno u pravu, pod uvjetom da je bilo onako kako on kaže ( mislim da, je jer ga osobno poznajem , znam kako održava motore i općenito njegov odnos prema stvarima i ljudima
), način kako se razgovaralo o reklamaciji smatram apsolutno neprimjerenim. S druge strane, ako bilo tko misli , da kada montira nove gume i pojavi se određeni problem, može nazvati i kazati, meni je to i to, i da će mu se odmah bez pitanja zamijeniti gume novima, grdno se vara. Nemoguće , i to nitko ne može obećati, osim ako ima milione i bavi se prodajom guma iz hobija. Proizvođać guma će dileru odobriti nove gume , samo u slučaju kada se utvrdi da su gume neispravne.
Da bi malo pojasni sve ovo navesti ću sada dosta primjera:
1. Motor kupljen u dućanu XX, inaće ovlaštenom servisu motora i prodaji istih marke xx-y, star dvije godine ( prvi vlasnik ga dao staro pod novo ). Drugi vlasnik je čekao na motor 7 dana, jer će oni u cijenu napraviti servis i pregledati cijeli motor. Kupac od prvog vlasnika dobija informaciju da je nedavno stavio dvije nove gume na njega. Nakon preuzimanja, uočavaju se određeni problemi , i nakon tjedan dana sadašnji vlasnik dolazi kod nas u radionu i kaže da ima problem, da je na motoru Metzeler i da su ga upitili kod nas. Sjedam na motor , napravim đir, vračam se u radionu. Motor počne tresti na 60 i povećanje brzine , vibracije se povećavaju. Šta mislite kada je došao kod nas, šta je rekao , u čemu je problem, naravno u gumama, odnosno u balansu.
Da sad ne idem u širinu , nakon šta sam došao u radionu, na osnovu onoga što sam primijetio u vožnji , kažem Boli ( moj meštar
), provjeri pritisak u gumama i pogledaj prednji kraj ( ležaj volana , mostove itd ... ) , jer tu nešto ne štima. Dakle, motor preuzet tjedan prije, prednja guma na 0,9 , zadnja na 1,2. Glavna matica koja drži kompletne mostove i ležaj volana za ramu, odvidali smo je rukom. Matica stegnuta na propisanu kilažu, gume napumapane i odjednom sve u redu.
2. Nije bila reklamacija ali dobar primjer, je Jota , koji je jednom bio kod nas u Splitu skupa sa još dva člana foruma. Došao je u posjet sa dva predivna primjerka motora ( uljepšao si mi dan tada
). Stojimo svi skupa ispred radione i moj meštar primjeti da na jednom od motora fali vida koja služi za osigurač prednje osovine ( znaći na dnu prednje vilice, vijak koji drži stegnutu prednju osovinu, odnosno utor kroz koji ona prolazi). On drži motore u besprijekornom stanju, ali se ipak dogodilo. Takva stvar em šta utjeće na sigurnost, može uzrokovati velike vibracije , pogotovo na kočenju.
3. Bmw GS 1200, montirane kod nas nove gume, i na 180 pa na više trese za poludit. Kupac se vraća i traži nove gume. Dobar dan, sitaucija je takva da vam ne mogu dati odmah gume. Morate odvojiti sat vremena da obavimo potrebne preglede i utvrdimo u čemu je problem. Nije imao vremena i dogovorimo za sutra termin. Uz suglasnost kupca, probam motor i istina, trese. Vračam se u radionu, skidam zadnji kufer i zamolim ga da ide probati motor. Zašto skidat kufer, uvijek ga ima i nikada problema, itd... ja mu na to kulturno i fino kažem, odnosno objasnim, da ako želi da postupak reklamacije riješimo i utvrdimo pravo stanje, da to mora napraviti ili mu dalje ne mogu pomoći. Vraća se , i sve je u redu.
Zaklučak isti kao i u slučaju MR.Noo-a.
4. Kupljene nove gume, montirane na motor , i čovjek dolazi kod nas. Kaže od kada je montirao nove gume, da se motor ponaša čudno, da vuče u jednu stranu, da na velikim brzinama ima iz zadnjeg kraja čudne vibracije itd.. Na kraju se ustanovilo da mu je zadnja osovina bila u ekscentru cijeli 1 cm.
5. Montirane gume na beverly-a 500, kupac dolazi za par dana, jer mu je prijatelj rekao kada mu je vozio motor da trese za poludit, i da on od tada isto osjeća vibracije na volanu i to lijevo-desno. Ja probam motor , sve u redu, on mi ne vjeruje, i sjeda iza mene. od 140 do 80 , volan pušten iz ruku i ne mrda. A možda mi se učinilo....
U svakom slučaju, previše sam se nagledao, naopako okrenutih felgi i guma, nabijanih osovina, iskasapljenih felgi, smrskanih ležajeva volana, odvidanih vijaka i matica, napola praznih guma, radi uštede montiranih na skuter guma manje nosivosti itd... , a svi su motori navodno uredni , održavani i servisirani.
Mora se imati još nešto u vidu. Ima puno mehaničkih dijelova koji su podložni potrošnji tokom vremena a bitno utječu na vožnju i mogu prouzrokovati razne probleme. Takvi dijelovi nikada ne odu istog trena , nego se to događa postupno. Kako taj proces traje polako, gume mu se prilagođavaju i to se ne osjeti. Međutim, kada se montiraju nove gume, to izađe na vidjelo. Isto tako , Gume su sve naprednije, konstrukcijski kompliciranije, i samim time su sve osjetljivije na aftremarket proizvode koji su drukčiji od originala a bitno mijenjaju aorodinamiku ( široki volani, prednje maske, kuferi itd.. ).
Poanta je sljedeća. Ima svakavih kako kupaca tako i servisera , ovlaštenih i neovlaštenih kao i vulkanizera da bi se reklamacije mogle riješavati na riječ kupca. Za svaku reklamaciju postoji toćno određeni postupak kako se ona riješava, i treba ima dovljno znanja i iskustva da bi se moglo procijeniti i pronaći pravi problem. Osim toga mora se znati u kakvom stanju i obliku, te kakvi dijelovi mogu a kakvi ne mogu biti ugrađeni na isti, da bi se upće moglo ići u postupak reklamacije.
Ja bi vam sada mogao napisati toćno određenu proceduru i način riješavanja reklamacije, ali ne smijem jer bi to neki mogli iskoristiti u svoju korist, odnosno "pripremiti" motor za reklamaciju.
Da bi se reklamacija odbila, kupcu se mora na određeni dokazati da je guma ispravna, a ukoliko to nije moguće, u tom slučaju se mora zamijeniti guma.
S druge strane, nitko se ne pita u slučaju da problem nije u gumi, tko plaća izgubljeno vrijeme i utrošeni rad. Ja moram ići u Zadar na jednu reklamaciju za dan dva. Po onome što čujem preko telefona, mala je vjerojatnost da se radi o gumama. Čim sam spomenuo da u slučaju da se pokaže da je reklamacija neopravdana , netko treba platiti putne troškove , i dnevnicu, nastaje panika.
Isto tako, kada nam dođu motori na izmijenu guma, i kažem da će rad trajati sat vremena pod uvjetom da ne bude komplikacija, nastaje panika. Kako to, meni moj vulkanizer obavi za 20 min, a ne shvaćaju da sat vremena traje rad, iz razloga da netko drugi ne bi imao za godinu ili dvije problema, odnosno da se 30% vremena uvijek gubi za riješavanje problema vezanih za ove meštre od 20 min, ili nekad i dva , tri sata, koji se ne mogu naplatiti. ( Ima ona tema, Meštre ajde samo mi promijeni pločice
)
Evo vam jedan primjer koji je dobar a vezan je za auto gume. Svi ste imali vjerujem priliku vidjeti ili iskusiti kada se na auto gumi pojavi manji ili veći bubreg na bočnom dijelu. Kupac dolazi na reklamaciju, i kaže da je kupio nedavno nove gume, te da je jedna izbacila bubreg i da želi novu.
Mogućnosti su sljedeće:
Ili je greška u gumi na način da u postupku proizvodnje platna unutar same gume nisu dobro spojena ili je došlo do prekida na proizvodnoj liniji pa ih na tom mijestu fali. U tom slučaju dolazi do popuštanja strukture sam gume, jer je ništa ne drži i pritisak iznutra stvara tlak koji formira izbočinu ( kao balon kada ga napušete ).
Druga varijanta, je da ste udrili sa gumom od korniž ( rubnjak ili kako se to već kaže ) ili rupu na cesti, i da je uslijed udarca došlo do oštećenja. Ta varijanta ne dolazi u obzir jer se to vama nije dogodilo.
Postupak je vrlo jednostavan i izgleda ovako.
- vizualni pregled
dakle da li na mjestu bubrega postoji kakvo oštećenje na vanjskom dijelu gume, samoj felgi itd.. Ako postoje na tom mjestu vidljiva i izrazita oštećenja, očito je da se radi o tome. Kupac ne želi to prihvatiti, i u tom slučaju idemo dalje.
Ne vide se nikakva oštećenja, takođe se ide dalje u postupak jer ovisno o dimenziji gume, i da li guma ima zaštitu za felgu te smjeru udarca, nekad se ne moraju vidjeti oštećenja.
- demontaža gume sa same felge. Uzima se nož, prije toga kupac mora potpisati izjavu da daje suglasnost da se guma koja je njegovo vlasništvo uništi, i na oštećenom dijelu , okomito na smjer rotacije se napravi ravni rez po cijeloj dužini bubrega. Ako se na samom presjeku ne vide platna, znaći da je greška u proizvodnji,i automatski dobijate novu gumu i rad, a ukoliko su ona vidljiva ali sabijena u gornjem i donjem dijelu, znaći da je došlo do udarca i reklamacija se ne priznaje. U tom slučaju, ostali ste bez gume koja se više ne može koristiti, te ste dužni pod uvjetom da su prije demontaže i samog postupka reklamacije, bila vidljiva oštećenja od udarca na gumi i felgi, a vi ste i dalje tvrdili da nije bilo udarca i htjeli nastaviti postupak, platiti sve nastale troškove rada.
U svakom slučaju , kada je postupak reklamacije u pitanju, morate biti svjesni da on zbog puno faktora nije jednostavan, i da zahtjeva određeno vrijeme. Od vas se traži određena doza strpljenja i razumijevanja, ali isto tako i onaj koji obavlja reklamaciju bi trebao imati kulturu ponašanja, stručno znanje i uvjete za obavljanje iste, te u svakom slučaju dokazati kupcu da nije problem u gumi , ako je reklamacija odbijena. Nažalost vezano za gume i vukanizersku stranu, kako mogu primjetiti po napisima po forumu, ali i općenito, sve se vrti oko balansa, šta je u ukupnom dijelu opravdanih reklamacija u praksi uzrok u najviše 10% slučajeva.
Šta se tiče ovih crta po gumama, mora se u tom pogledu biti jasniji. Ako pričamo o vizuelnim crtama na gazećem sloju, one su posljedica postupka proizvodnje. Ostaju , kao trag upijanja kontrolnih traka u proizvodnji ( one uzdržne crte u bojama po gazećem sloju koje su vidljive kada je guma nova ), različitih postupaka proizvodnje ( npr , određeni modeli Pirelli-a se ne rade klasičnim putem ljepljenja trake gazečeg sloja u komadu na karkasu, nego se gazeći sloj posebnim strojem namotova u tankim trakicama na samu karkasu ), zatim posljedica dvokomponentne tehnologije i vidljivu su spojevi različitih smjesa itd.. Takve crte su samo vizuelne prirode, i nemaju nikakve veze sa sigurnošću ili kvalitetom gume.
S druge strane, ako pričamo o crtama na način da je ona nastala kao posljedica toga što se radi o puknuću površinskog sloja, na način kao da je zarezan sklapelom ili nožem , to je nešto drugo. Ako je ravnomjeran i pravilno raspoređen, 99% slučajeva se radi o tvorničkoj grešci, takva guma se nesmije koristiti, i uvidom se odmah mora zamijeniti novom od strane koja je prodala.