Kud sve ovce tu i Mali Mujo , kupnja guma u Sloveniji

3alfa3 said:
Kad kod nas skines porez, cijena je manja od bruto cijene u SLO i na tome bi Slovenci mogli ustedit
u unikomercu sam RR platio 1050 kn sa 30% popusta znaci 1500kn mpc - pdv = 1224kn

kod lašiča mpc 105€


8)
 
Zapru said:
u unikomercu sam RR platio 1050 kn sa 30% popusta znaci 1500kn mpc - pdv = 1224kn

kod lašiča mpc 105€


8)


Da, razlika drasticna  (y)

Ali ima primjera gdje nije tako samo kaj se nasi ocito ne reklamiraju po SLO pa informacija niti ne dodje do njih
 
3alfa3 said:
Da, razlika drasticna  (y)

Ali ima primjera gdje nije tako samo kaj se nasi ocito ne reklamiraju po SLO pa informacija niti ne dodje do njih
a gle, ja do sada ove kaj znam da imaju ok cijene, uglavnom prodaju preko weba i u hr.

lašić i furlan su i otvorili najviše bog hrvata, rade sa dovoljnom marzom s obzirom na kolicinu kaj prodaju.
 
Mr. Noo said:
Gle, i ja sam kod jednog našeg gurua za gume neručio i kupio par guma conti sportatack. montirao ih kod vulkiča a gume trsle od 180 - 220 i nikad dobro. Probao reklamirat i dobio brdo prijedloga šta napravit , da ne nabrajam sad ali nikad dobro niti sam dobio druge gume.!! Tak da..!!?? :palacdolje:

Šta se mene tiče, ne treba pisati u šiframa ;)

Gume su kupljene kod mene i isporučene koliko se sječam u Dario Auto, gdje su i montirane kako se sjećam.

Sada kada smo to riješili, idemo redom. Koliko se sjećam, čuli smo se telefonom i u tom trenutku ja sam upoznat sa problemom. Kada sam saznao o čemu je problem , rekao sam da ako je problem pri toj brzini , da je balans automatski isključen, da ćemo problem riješiti , i jednostavno,  jer ne postoji drugi način, da ću trebati malo strpljenja i tvog vremena dok ne utvrdimo u čemu je problem.

Nakon 3-4 telefonska razgovora, i sigurnih 4-5 radnih sati na motoru ( boldano ),  saznajem da se na njemu nalazi aftermarket proizvod u vidu prednjeg vizira. Nakon svega , to ti se nije svidjelo ( donekle razumljivo jer znam da si izgubio bio dosta vremena ), uspio sam te ipak nagovoriti da ga skineš i ideš probati motor bez njega. Sam si mi u telefonskom razgovoru, kao i Beri kada si se vratio u Dario Auto kazao da je sada sve u redu i da motor sada ne trese.

Zaključak je na kraju bio:

- Motor ispravan
- Gume Ispravne
- Montaža i rad na motoru ispravno

Problem i dalje postoji. Tko je tkriv, nitko. Ja sam svoje napravio ( i sam znaš koliko smo razgovarali i koliko su u Dario auta potrošili radnih sati koje sam ja platio , tebi nije naplaćeno ni lipe ), momci su u Dario Auta sve odradili kako treba, gume su 100% ispravne, tvoj motor je tehnički u tip - top stanju. Jednostavno, svaka ugradnja aftermarket proizvoda koji ima utjecaja na aerodinamiku sa sobom nosi rizik u određenim slučajevima i kombinacijama guma , da radi pri velikim brzinama probleme i vibracije. Ima milion modela guma, svaku malo se izbaci novi model i nemoguće je znati koje gume us kojim vizirom mogu uzrokovati problem. Ista stvar ti je sa kuferom, njegovom ugradnjom, na velikoj brzini 30% motora će tresti na volanu. Sa dodatnim vizirom je taj problem u puno manjem postotku ali se događa. U tvom slučaju, imaš Continentala , guma izrazito upravljivu i specifičnog profila, koja u kombinaciji sa vizirom te marke i oblika radi problem. Ali , zbog toga ne možeš dobiti nove gume jer su tvoje ispravne.

Ja sam po tvom glasu znao da nisi zadovoljan rezultatom, i to ne mogu promijeniti, ali kada me već stavljaš u usta, onda iznesi činjenice. Napravljeno je maksimalno sve što se moglo, ništa nije naplaćeno i dokazano je da su gume ispravne. Tu za mene što se tiče reklamacije priča završava. To što si ti ostao razoćaran i smatraš da sam ti bio dužan dati nove gume, meni je stvarno žao i krivo, ali ja smatram da sam napravio apsolutno sve što je trebalo, i sa ljudske i poslovne strane, i ne osjećam se nimalo krivim.


Sada kada sam odradio ovaj dio, taknuti ću se malo cijele teme i Jote. Ono što smatram da je apsolutno u pravu, pod uvjetom da je bilo onako kako on kaže ( mislim da, je jer ga osobno poznajem , znam kako održava motore i općenito njegov odnos prema stvarima i ljudima  (y)  ), način kako se razgovaralo o reklamaciji smatram apsolutno neprimjerenim. S druge strane, ako bilo tko misli , da kada montira nove gume i pojavi se određeni problem, može nazvati i kazati, meni je to i to, i da će mu se odmah bez pitanja zamijeniti gume novima, grdno se vara. Nemoguće , i to nitko ne može obećati, osim ako ima milione i bavi se prodajom guma iz hobija. Proizvođać guma će dileru odobriti nove gume , samo u slučaju kada se utvrdi da su gume neispravne.

Da bi malo pojasni sve ovo navesti ću sada dosta primjera:

1. Motor kupljen u dućanu XX, inaće ovlaštenom servisu motora i prodaji istih marke xx-y, star dvije godine ( prvi vlasnik ga dao staro pod novo ). Drugi vlasnik je čekao na motor 7 dana, jer će oni u cijenu napraviti servis i pregledati cijeli motor. Kupac od prvog vlasnika dobija informaciju da je nedavno stavio dvije nove gume na njega. Nakon preuzimanja, uočavaju se određeni problemi , i nakon tjedan dana sadašnji vlasnik dolazi kod nas u radionu i kaže da ima problem, da je na motoru Metzeler i da su ga upitili kod nas. Sjedam na motor , napravim đir, vračam se u radionu. Motor počne tresti na  60 i povećanje brzine , vibracije se povećavaju. Šta mislite kada je došao kod nas, šta je rekao , u čemu je problem, naravno u gumama, odnosno u balansu.

Da sad ne idem u širinu , nakon šta sam došao u radionu, na osnovu onoga što sam primijetio u vožnji , kažem Boli ( moj meštar  :mrgreen:  ), provjeri pritisak u gumama i pogledaj prednji kraj ( ležaj volana , mostove itd ... ) , jer tu nešto ne štima. Dakle, motor preuzet tjedan prije, prednja guma na 0,9 , zadnja na 1,2. Glavna matica koja drži kompletne mostove i ležaj volana za ramu, odvidali smo je rukom. Matica stegnuta na propisanu kilažu, gume napumapane i odjednom sve u redu.


2. Nije bila reklamacija ali dobar primjer, je Jota , koji je jednom bio kod nas u Splitu skupa sa još dva člana foruma. Došao je u posjet sa dva predivna primjerka motora ( uljepšao si mi dan tada  (y) (y)  ). Stojimo svi skupa ispred radione i moj meštar primjeti da na jednom od motora fali vida koja služi za osigurač prednje osovine ( znaći na dnu prednje vilice, vijak koji drži stegnutu prednju osovinu, odnosno utor kroz koji ona prolazi). On drži motore u besprijekornom stanju, ali se ipak dogodilo. Takva stvar em šta utjeće na sigurnost, može uzrokovati velike vibracije , pogotovo na kočenju. 

3. Bmw GS 1200, montirane kod nas nove gume, i na 180 pa na više trese za poludit. Kupac se vraća i traži nove gume. Dobar dan, sitaucija je takva da vam ne mogu dati odmah gume. Morate odvojiti sat vremena da obavimo potrebne preglede  i utvrdimo u čemu je problem. Nije imao vremena i dogovorimo za sutra termin. Uz suglasnost kupca, probam motor i istina, trese. Vračam se u radionu, skidam zadnji kufer i zamolim ga da ide probati motor. Zašto skidat kufer, uvijek ga ima i nikada problema, itd... ja mu na to kulturno i fino kažem, odnosno objasnim, da ako želi da postupak reklamacije riješimo i utvrdimo pravo stanje, da to mora napraviti ili mu dalje ne mogu pomoći. Vraća se , i sve je u redu.
Zaklučak isti kao i u slučaju MR.Noo-a.

4. Kupljene nove gume, montirane na motor , i čovjek dolazi kod nas. Kaže od kada je montirao nove gume, da se motor ponaša čudno, da vuče u jednu stranu, da na velikim brzinama ima iz zadnjeg kraja čudne vibracije itd.. Na kraju se ustanovilo da mu je zadnja osovina bila u ekscentru cijeli 1 cm.


5. Montirane gume na beverly-a 500, kupac dolazi za par dana, jer mu je prijatelj rekao kada mu je vozio motor da trese za poludit, i da on od tada isto osjeća vibracije na volanu i to lijevo-desno. Ja probam motor , sve u redu, on mi ne vjeruje, i sjeda iza mene. od 140 do 80 , volan pušten iz ruku i ne mrda. A možda mi se učinilo....


U svakom slučaju, previše sam se nagledao, naopako okrenutih felgi i guma, nabijanih osovina, iskasapljenih felgi, smrskanih ležajeva volana, odvidanih vijaka i matica, napola praznih guma, radi uštede montiranih na skuter guma manje nosivosti itd... , a svi su motori navodno uredni , održavani i servisirani.
Mora se imati još nešto u vidu. Ima puno mehaničkih dijelova koji su podložni potrošnji tokom vremena a bitno utječu na vožnju i mogu prouzrokovati razne probleme. Takvi dijelovi nikada ne odu istog trena , nego se to događa postupno. Kako taj proces traje polako, gume mu se prilagođavaju i to se ne osjeti. Međutim, kada se montiraju nove gume, to izađe na vidjelo. Isto tako , Gume su sve naprednije, konstrukcijski kompliciranije, i samim time su sve osjetljivije na aftremarket proizvode koji su drukčiji od originala a bitno mijenjaju aorodinamiku ( široki volani, prednje maske, kuferi itd.. ).

Poanta je sljedeća. Ima svakavih kako kupaca tako i servisera , ovlaštenih i neovlaštenih kao i vulkanizera da bi se reklamacije mogle riješavati na riječ kupca. Za svaku reklamaciju postoji toćno određeni postupak kako se ona riješava, i treba ima dovljno znanja i iskustva da bi se moglo procijeniti i pronaći pravi problem. Osim toga mora se znati u kakvom stanju i obliku, te kakvi dijelovi mogu a kakvi ne mogu biti ugrađeni na isti, da bi se upće moglo ići u postupak reklamacije.
Ja bi vam sada mogao napisati toćno određenu proceduru i način riješavanja reklamacije, ali ne smijem jer bi to neki mogli iskoristiti u svoju korist, odnosno "pripremiti" motor za reklamaciju.
Da bi se reklamacija odbila, kupcu se mora na određeni dokazati da je guma ispravna, a ukoliko to nije moguće, u tom slučaju se mora zamijeniti guma.
S druge strane, nitko se ne pita u slučaju da problem nije u gumi, tko plaća izgubljeno vrijeme i utrošeni rad. Ja moram ići u Zadar na jednu reklamaciju za dan dva. Po onome što čujem preko telefona, mala je vjerojatnost da se radi o gumama. Čim sam spomenuo da u slučaju da se pokaže da je reklamacija neopravdana , netko treba platiti putne troškove , i dnevnicu, nastaje panika.
Isto tako, kada nam dođu motori na izmijenu guma, i kažem da će rad trajati sat vremena pod uvjetom da ne bude komplikacija, nastaje panika. Kako to, meni moj vulkanizer obavi za 20 min, a ne shvaćaju da sat vremena traje rad, iz razloga da netko drugi ne bi imao za godinu ili dvije problema, odnosno da se 30% vremena uvijek gubi za riješavanje problema vezanih za ove meštre od 20 min, ili nekad i dva , tri sata, koji se ne mogu naplatiti. ( Ima ona tema, Meštre ajde samo mi promijeni pločice  ;)  )

Evo vam jedan primjer koji je dobar a vezan je za auto gume. Svi ste imali vjerujem priliku vidjeti ili iskusiti kada se na auto gumi pojavi manji ili veći bubreg na bočnom dijelu. Kupac dolazi na reklamaciju, i kaže da je kupio nedavno nove gume, te da je jedna izbacila bubreg i da želi novu.
Mogućnosti su sljedeće:
Ili je greška u gumi na način da u postupku proizvodnje platna unutar same gume nisu dobro spojena ili je došlo do prekida na proizvodnoj liniji pa ih na tom mijestu fali. U tom slučaju dolazi do popuštanja strukture sam gume, jer je ništa ne drži i pritisak iznutra stvara tlak koji formira izbočinu ( kao balon kada ga napušete ).
Druga varijanta, je da ste udrili sa gumom od korniž ( rubnjak ili kako se to već kaže ) ili rupu na cesti, i da je uslijed udarca došlo do oštećenja. Ta varijanta ne dolazi u obzir jer se to vama nije dogodilo.

Postupak je vrlo jednostavan i izgleda ovako.

- vizualni pregled
dakle da li na mjestu bubrega postoji kakvo oštećenje na vanjskom dijelu gume, samoj felgi itd.. Ako postoje na tom mjestu vidljiva i izrazita oštećenja, očito je da se radi o tome. Kupac ne želi to prihvatiti, i u tom slučaju idemo dalje.
Ne vide se nikakva oštećenja, takođe se ide dalje u postupak jer ovisno o dimenziji gume, i da li guma ima zaštitu za felgu te smjeru udarca, nekad se ne moraju vidjeti oštećenja.


- demontaža gume sa same felge. Uzima se nož, prije toga kupac mora potpisati izjavu da daje suglasnost da se guma koja je njegovo vlasništvo uništi, i na oštećenom dijelu , okomito na smjer rotacije se napravi ravni rez po cijeloj dužini bubrega. Ako se na samom presjeku ne vide platna, znaći da je greška u proizvodnji,i automatski dobijate novu gumu i rad, a ukoliko su ona vidljiva ali sabijena u gornjem i donjem dijelu, znaći da je došlo do udarca i reklamacija se ne priznaje. U tom slučaju, ostali ste bez gume koja se više ne može koristiti, te ste dužni pod uvjetom da su prije demontaže i samog postupka reklamacije, bila vidljiva oštećenja od udarca na gumi i felgi, a vi ste i dalje tvrdili da nije bilo udarca i htjeli nastaviti postupak, platiti sve nastale troškove rada.

U svakom slučaju , kada je postupak reklamacije u pitanju, morate biti svjesni da on zbog puno faktora nije jednostavan, i da zahtjeva određeno vrijeme. Od vas se traži određena doza strpljenja i razumijevanja, ali isto tako i onaj koji obavlja reklamaciju bi trebao imati kulturu ponašanja, stručno znanje i uvjete za obavljanje iste, te u svakom slučaju dokazati kupcu da nije problem u gumi , ako je reklamacija odbijena. Nažalost vezano za gume i vukanizersku stranu, kako mogu primjetiti po napisima po forumu, ali i općenito, sve se vrti oko balansa, šta je u ukupnom dijelu opravdanih reklamacija u praksi uzrok u najviše 10% slučajeva.



Šta se tiče ovih crta po gumama, mora se u tom pogledu biti jasniji. Ako pričamo o vizuelnim crtama na gazećem sloju, one su posljedica postupka proizvodnje. Ostaju , kao trag upijanja kontrolnih traka u proizvodnji ( one uzdržne crte u bojama po gazećem sloju koje su vidljive kada je guma nova ), različitih postupaka proizvodnje ( npr , određeni modeli Pirelli-a se ne rade klasičnim putem ljepljenja trake gazečeg sloja u komadu na karkasu, nego se gazeći sloj posebnim strojem namotova u tankim trakicama na samu karkasu ), zatim posljedica dvokomponentne tehnologije i vidljivu su spojevi različitih smjesa itd.. Takve crte su samo vizuelne prirode, i nemaju nikakve veze sa sigurnošću ili kvalitetom gume.

S druge strane, ako pričamo o crtama na način da je ona nastala kao posljedica toga što se radi o puknuću površinskog sloja, na način kao da je zarezan sklapelom ili nožem , to je nešto drugo. Ako je ravnomjeran i pravilno raspoređen, 99% slučajeva se radi o tvorničkoj grešci, takva guma se nesmije koristiti, i uvidom se odmah mora zamijeniti novom od strane koja je prodala.

 


 
....znači, za odluku da se da nova goma, nisu dovoljne slike i telefonski razgovor....
A kad sam ja napisao da ga je tip iz njemačke iz Bridgestonea lijepim riječima samo skinuo s k..ca, onda to niej bila istina jer smo mi balkanci samo tako razmišljamo :mrgreen: :mrgreen:
 
live-for-ride said:
....znači, za odluku da se da nova goma, nisu dovoljne slike i telefonski razgovor....
A kad sam ja napisao da ga je tip iz njemačke iz Bridgestonea lijepim riječima samo skinuo s k..ca, onda to niej bila istina jer smo mi balkanci samo tako razmišljamo :mrgreen: :mrgreen:
sto nisi rekao da zoves iz Minkena :LOL: :mrgreen:
 
Ovo što Bimba piše je 100% istina , ugrdnja malog vizira na nakeda ili kuferčina iza vrlo često dovodi do problema da ljudi misle da su gume , to skinut s motor i probat pogotovo iznad 160kmh .

Bimba je vidio tu vidu koja je falila (hvala) ja nisam mehaničar i na motorima ne zavidavam ni ono što znam , držim se one nek svako radi ono ozna . Greške mehaničara su me više puta zamalo koštale glave .
Otkad sam upoznao barba Blaža situacija se promjenila , sva 4 moja motora servisira isključivo on tako da i ulje idem prominit u Split jer mi je gušt popit kavu s njim , hvala mu dok ja budem vozio motor a on radio kao serviser moji motori su kod njega .

Moji motori kako Bimba i još neki znaju nemaju tkvih čuda po sebi , uglavnom jučer došao stručnjak iz Bridgestona snimi situaciju na oba motora čekam odgovor .
 
Bubbica said:
Onda si ga nahebo
Taj te jos bude tuzil za namjerno ili nenamjerno, svejedno, blacenje bridgestona  :jesus:

Greška ,znaš da je jedina guma koju priznam Bridgestone na sva 4 motora su i na autu . Voze se perfektno jedino treba okrit zašto trese i zašto se prebrzo troši a Bridgestone tvrdi da bi ove trebale trajat bitno duže od BT016 , BT016 koje sam kupio kod bimbe pa ih dao tvom sinu su toliko bile potrošene na 5500-6000km a ne na 2500.
 
jota said:
...jedina guma koju priznam Bridgestone na sva 4 motora su i na autu . Voze se perfektno jedino treba okrit zašto trese i zašto se prebrzo troši

Mora da su savrsene kad im je jedina mana da tresu i da se brzo trose  :mrgreen:




nhf, salim se malo  (y)
 
Da osim te 2 greške hume se voze predobro po klizavom gradskom asfaltu , po kiši , po krivinama , na kočenju . Da nema te 2 pizdarije za mene "idealna guma " nadam se da se radi o grešci .
 
Evo danas dobrog primjera:

Neću o detaljima za sada, jer se radi o ovlaštenom servisu, jedan član foruma radi tu ( i nema neke direktne veze jer je u prodaji , ne u servisu ) itd.

Uglavnom, prodan set Metzelera Touranca EXP u dimenzijama 110/80-19 i 150/70-17 prije mjesec dana. Nakon montaže primjećene lagane vibracije na 140 km/h. To ga je smetalo i dok je bio na putu otišao je kod nekog vulkanizera da to pogleda ( prvotno su gume montirane u ovlaštenom servisu gdje su kupljene ). Nakon toga stanje se pogoršava i zadnji kraj , tako je rečeno, jednostavno nosi lijevo desno.

Primam poziv iz dućana, gdje mi se prezentira ta priča i daje mi se kontakt od kupca. Nastojim telefonski vidjeti u čemu je problem i doivam odgovore kako od strane servisa, tako i od kupca da je motor komplet uredan, da se ima iskustva na motorima i da je to 100% zadnja guma itd, te da pošaljem zadnju novu gumu.

Ja predlažem , pošto je to cca sat do sat i po vožnje do nas , da se dođe motorom , da ustanovimo u čemu je problem, te da ukoliko se ustanovi da su gume krive da ćemo odmah namontirati nove. Naravno, to ne dolazi u obzir.

Danas ja pošaljem svog radnika, skupa sa alatom i on dolazi u taj ovlašteni servis gdje ga čekaju kupac i radnici u servisu.
Da ne idem u detalje, na motoru je primjećeno sljedeće, uz napomenu da je tamo bio kupac i djelatnici servisa:

- Zadnja felga malo kriva, ali smo to primjetili na 70% istih motora i mislim da se radi o tvorničkoj toleranci i ne bi smjelo utjecati na vožnju

- E sad drugo . Prednja felga, u puno gorem stanju i kriva lijevo desno van svih toleranci

- Treće, najzanimljivije, Centralna piksna koja drži zadnju vilicu za ramu, odvidane , odnosno popuštene matice, ne skroz, ali dovoljno da zadnja vilica ima lufta. Pokušano je da se stegne kako treba, ali se nije uspjelo jer matica koja drži kontru je specifična i u ovlaštenom servisu nemaju takav ključ.

Kupac je morao ići jer je negdje kasnio, i sada čekamo daljni rasplet , odnosno kako mi je moj radnik rekao, javiti će se i doći do nas u Split.


Poanta je sljedeća. I prednja felga , i zadnja piksna, kao i guma ( pregledom koliko se moglo nisu uoćeni apsolutno nikakve greške i nedostaci kod guma ), mogu uzrokovati proble koji ima gospodin. Mada se radi o ovlaštenom servisu, mada je motor rađen u još jednom servisu, nitko nije primjetio dva velika nedostatka na motoru mehaničke prirode. Niti se felga iskrivila odjednom, niti se matica popustila odjednom. Kako su ti djelovi polako dobivali luft, tako se i guma na kojoj se vozilo prilagođavala tome. kada se montira nova guma, onda nastaje problem, odnosno svi mehanički nedostaci dolaze do izražaja.

Ja ne mogu uzeti gumu pod reklamaciju, niti dati novu, ako gume ne pokazuju nikakve konstrukcijske greške, a na motoru su dva dijela na određeni način neispravna, a isti direktno utječu na vožnju i mogu uzrokovati probleme koje kupac ima.
I sad se postavlja pitanje tko će meni nadoknaditi putne troškove, i prekovremeni rad za mog radnika koje sam imao , i to u iznosu 500,00 kn.
 
Ne radi se tu o novcima kao takvima, nego sam želio ukazati na jednu stvar, a to je da kada se montiraju nove gume, ako nakon montaže ima problema, uvijek je gume su krive. Ovako po nekoj slobodnoj procijeni, mislim da je prosijek negdje 40% guma sa greškom, a 60% neispravni montori ili loš rad.