Kud sve ovce tu i Mali Mujo , kupnja guma u Sloveniji

Idemo dalje, sada kada je motor doveden u ispravno stanje, čuo sam se sa kupcem, i on tvrdi da se opet događa isto. Sljedeći korak je da sutra šaljemo novu zadnju gumu, i onda ćemo vidjeti što se događa kada se promijeni.
 
bimba said:
Idemo dalje, sada kada je motor doveden u ispravno stanje, čuo sam se sa kupcem, i on tvrdi da se opet događa isto. Sljedeći korak je da sutra šaljemo novu zadnju gumu, i onda ćemo vidjeti što se događa kada se promijeni.

Kod mene to nije slučaj , hondu znaš na ZXRR je sve novo i ništa nije bilo van škvare dok nisam stavio slovenske gume , moš mislit što sam sebi kažem ujutro kad se vidim u ogledalu .
 
jota said:
Kod mene to nije slučaj , hondu znaš na ZXRR je sve novo i ništa nije bilo van škvare dok nisam stavio slovenske gume , moš mislit što sam sebi kažem ujutro kad se vidim u ogledalu .
Pa kojte k...c teral stavljat SAVA ESKIMO na motor!?? :shock: :LOL: :LOL: :LOL: :mrgreen:
 
jota said:
Kod mene to nije slučaj , hondu znaš na ZXRR je sve novo i ništa nije bilo van škvare dok nisam stavio slovenske gume , moš mislit što sam sebi kažem ujutro kad se vidim u ogledalu .
ma da...gume su krive. To je mislio i ovaj gore iz bimbinog posta. Čudi me što nije pokrenuo temu na forumu.
 
live-for-ride said:
ma da...gume su krive. To je mislio i ovaj gore iz bimbinog posta. Čudi me što nije pokrenuo temu na forumu.

ne želim da se krivo shvati. Nešto mora biti jasno. I u Jotinom slučaju , kao i u ovom što sam ja napisao, moguće je i da se radi o gumama, ali je bitno jedna stvar, a to je da prije nego što se daju nove gume, mora se utvrditi da je motor tehnički ispravan. Puno puta je bilo slučajeva da su montirane nove gume, a da se problem nije riješio.

Dakle, kod svake reklamacije moraju se prvo otkloniti eventualni nedostaci i provjeriti se tehnička ispravnost motora da bi se dale nove gume.
 
bimba said:
ne želim da se krivo shvati. Nešto mora biti jasno. I u Jotinom slučaju , kao i u ovom što sam ja napisao, moguće je i da se radi o gumama, ali je bitno jedna stvar, a to je da prije nego što se daju nove gume, mora se utvrditi da je motor tehnički ispravan. Puno puta je bilo slučajeva da su montirane nove gume, a da se problem nije riješio.

Dakle, kod svake reklamacije moraju se prvo otkloniti eventualni nedostaci i provjeriti se tehnička ispravnost motora da bi se dale nove gume.
Bimba sve pet, ali znam kod mene na poslu kad se nešto miče ili mjenja na stroju pa stroj posle toga nepravilno radi, normalno da idem prvo gledat to kaj se zadnje diralo ili mjenjalo ako je prije toga stroj išo super ( kod prelaska na drugi preparat mjenjaju se formatni dijelovi). U guma-slučaju osim gume veliku važnost ima balansiranje i montaža, OK tehnička ispravnost motora ali ak se neko vozio jućer na starim gumama najnormalnije 200km/h bez ikakvih problema i trešnje, a danas stavi nove gume i sasvim druga priča i problemi, vjerojatnost da se dogodio neki problem tehničke prirode koji se poklopio baš sa izmjenom novih guma je vrlo rijetka osim naravno loše montaže i balansiranja same nove gume, neprecizne montaže samih kotača ili neispravne gume u kaj najmanje od navedenog vjerujem. Ako postoji neki drugi tehnički problem ili neispravnost to bi se vjerojatno primječivalo i sa starim gumama (luft na vilici, na ležajima kotača i sl.) makar normalno nijedna mogučnost nije iskljućena. :misli: :misli: (y)
 
Da je meni pameti da sve ono šta imam u glavi napišem kako bi htio  :mrgreen: .

Kada je reklamacija u pitanju imaš dva načina riješavanja:

1. kada je, bilo na licu mjesta, telefonski ili putem slika, odmah jasno da je problem u gumi , onda se isti sekund guma zamijenjuje, ako je trgovac ili predstavnik proizvođaća iti malo normalan

2. U slučaju, kada postoje opravdani razlozi i mogućnost da je za problem mogući krivac nešto drugo, onda se mora proći određeni postupak da bi se te mogućnosti isključile i tek onda se guma može zamijeniti novom

a) ugradnja aftermarket proizvoda. Ovisno o tipu gume, te pogotovo obliku profila gume, neke nisu osjetljive na takve stvari neke da. To znaći da ti možeš imati nekoliko različitih guma na motoru i nikad problema, a onda jednom montirati određenu gumu koja jednostavno u kombinaciji sa tim motorom i tom maskom radi problem. Primjer, da sam je Zoxx-u poslao novu gumu, i neka je iz druge serije a isti model, šanse su 50/50% da bi opet bilo problema a isto tako možda i ne. Međutim činjenica je da je motor proban bez maskice, koja nije originalni dio, dakle motor u originalnom stanju i da problema nije bilo, i to potvrđuje da je guma kao takva ispravna i nema razloga da se zamijeni novom. Svatko tko stavlja masku na motor ili kufer mora biti svjestan da preuzima u tom dijelu određeni rizik da mu se kad tad dogodi slična stvar.

b) ovo šta govoriš oko dijelova , u jednu ruku se slažem ali u drugu ne. Određeni dijelovi o kojima pričamo nikada ne odu odjednom, nego se to usljied korištenja polako događa i sve više i više se " kvare". Guma koja je tada na motoru, se polako prilagođava tome i to se ne primjeti , ali kada se stavi nova guma onda da. To je sličan slučaj kao sa autima, i sigurno se netko od vas kada tada susreo sa time. Imaš auto, voziš i ide ravno. promijeniš nove gume , i odjednom vuće u jednu stranu. Postoji i mogućnost i bilo je slučajeva da je krivac bila guma, ali u većini kada napraviš optiku, auto ide ravno i sve je u redu. U jednom dijelu na to treba gledati na način ako se radi o nekom kvaru na autu ili motoru tipa da se pločice nepravilno troše ili slićno. Nije riješenje promijeniti pločice , nego otkriti uzrok i popraviti dio koji je doveo do toga.


c) Ne bi volio da me se krivo shvati, jer na forumu , a to možete i primjetiti ( bar se nadam  :mrgreen:  ) , nastojim više pisati kao član foruma nego netko tko nešto prodaje pa vuče vodu na svoj mlin. Prošao sam milion puta razne reklamacije, i htio  bi u pravilu objasniti i pokazati da taj postupak iz više razloga nije jednostavan, čisto da vam olakšam i pripremim vas što vas čeka ako se nađete u takvoj situaciji. Nitko ne želi , ni onaj koji prodaje gume, kao ni proizvođać da je kupac nezadovoljan proizvodom, ali isto tako ne mogu se dijeliti nove gume samo na nečiju riječ. Kada se pokaže da je guma kriva , naravno da je onaj koji je reklamirao uvijek malo manje ili više ljut, na način " šta su me jeb... 5, 10 , 15 dana, a na kraju je bilo kako sam ih odmah rekao, ali jednostavno to je tako i ne postoji drugi način.

Evo , i ovaj slučaj koji ja sad imam, i do kraja ču ovdje pisati sve šta se bude radilo, bez obzira na rezultat.

Do sada je bilo sljedeće:

1. reklamacija putem telefona
2. Izalazak mog radnika na teren i pregled motora
3. razgovor s kupcem, koji je sasvim uljudan , malo već nervozan  :mrgreen:  i želi ako ne može dobiti kupiti drugu gumu
4. Nova guma danas poslana u servis gdje su i kupljene ali još se neće montirati dok ja ne javim

U svim ovim postupcima , utvrđeno je sljedeće:

- Gume su kupljene prije mjesec i nešto dana, u početku su se javljale lagane vibracije na 140 km/h i nakon određenog vremena jer ga je to iritiralo , odluči sve prebalansirati i pregledati u nekom servisu dok je bio na putu, i po njegovim riječima nakon toga se stanje pogorša i na 140 km/h to se ne može voziti

- Pošto smatram da će neispravno balansirana guma raditi problem puno prije i na manjim brzinama , nego na 140 km/h, zaključujem da je uzrok tome ili neki mehanički nedostatak na motoru, kriva montaža i slićno, ili greška u gumi na samoj karkasi do koje je došlo u samoj proizvodnji ( loš spoj unutar same karkase koji dovodi do deformacije gume pri velikoj brzini uslijed centrifugalne sile ) , ili oštećenje gume koje je uzrokovalo njenu deformaciju uslijed transporta i procesa skladištenja. Iz tog razloga, šaljem svog čovjeka koji pregleda motor i gumu na licu mjesta i utvrdi sljedeće:

Vizualnim pregledom, na balanserki guma ne pokazuje nikakve oscilacije i slićno
Pregledom karkase nisu utvrđena nikakve zone manjeg otpora koej bi upućivale na nedostatke unutar iste
jedino što je primjećeno je da je guma izrazito za tako mali period potrošena po sredini ( zadnja )
Na motoru s druge strane prijećeno je nekoliko mehaničkih grešaka koje mogu stvarati navedeni problem:
- Prednja vilica nije poravnata nego je s jedne strane stisnuta 2-3 mm. To je krivo montirano i ne smije biti tako
- Zadnja felga na jedno mjestu je malo kriva i to gore-dole ( to je na spoju i normalna je pojava i kada je potpuno nova )  , ali to je čest slučaj na takvim motorima i nalazi se u unutar dozvoljenih toleranci i to je isključeno kao mogući problem
- Prednja felga šeta lijevo - desno i definitivno je kriva, i to može uzrokovati navedeni problem
- Osovina koja drži zadnju vilicu za ramu je popuštena i zadnja vilica ima lufta, što takođe može uzrokovati navedeni problem

Svi uočeni nedostaci , osim prednje felge, su ispravljeni na licu mjesta , i kupac je zamoljen da proba ponovo motor. Morao je žuriti , i ekao se meni javiti kasnije. Čuli smo se kasno navečer, tvrdi da problem nije riješe i da je dalje ostao. Tu dolazimo u fazu da sam ja spreman poslati novu gumu, ali ima jedan lai , što on tvrdi da se to događa tek kada se guma ugrije. To meni opet budi sumnju , jer koliko god imam iskustva sa gumam, smatram da kao je guma problem, kakve vez ima je li ugrijana ili nije  :misli:

Guma je na putu i biti će dostavljena u ponedjeljak , a ja sutra idem se naći sa kupcem , i ukoliko bude htio probati ću motor , ako ne on će voziti a ja iza njega.

Dakle, do sada je činjenica da je pregledom na samom motoru u roku 10 minuta pronađeno nekoliko nedostataka koji mogu uzrokovati problem koji postoji, mada ne moraju oni biti uzrok nego guma.

Ako se na kraju guma zamijeni i pokaže se sve u redu, u servisu će mi reći  jer smo ti rekli, isto tako će to reći i kupac i puno vas na forumu :mrgreen: . Ja na to gledam do sada na ovaj način. Pregledom postoji opravdani razlog da se sumnja na mogući problem na motoru s jedne strane, guma je reklamirana nakon više od mjesec dana, i postoji ta famozna rečenica " to se događa kada se guma ugrije". S druge strane takođe smatram da su se u servisu trebali potruditi, pogotovo šta se radi o ovlaštenom za tu marku motora, pomnije ga pregledati, uočiti ove greške te ih ispraviti , pa nakon toga ako postoji opet isti problem, tražiti da se pošalju nove gume. Baš iz tog razloga, što ovakvih slučajeva oni koji riješavaju reklamacije imaju puno, i u određenom postotku se pokaže da su mehanički nedostaci uzrok problema, sami postupci riješavanja reklamacije su nešto duži i kompliciraniji nego bi kupci to htjeli.


U ponedjeljak nastavak......  :mrgreen:
 
bimba said:
Da je meni pameti da sve ono šta imam u glavi napišem kako bi htio  :mrgreen: .

Kada je reklamacija u pitanju imaš dva načina riješavanja:

1. kada je, bilo na licu mjesta, telefonski ili putem slika, odmah jasno da je problem u gumi , onda se isti sekund guma zamijenjuje, ako je trgovac ili predstavnik proizvođaća iti malo normalan

2. U slučaju, kada postoje opravdani razlozi i mogućnost da je za problem mogući krivac nešto drugo, onda se mora proći određeni postupak da bi se te mogućnosti isključile i tek onda se guma može zamijeniti novom

a) ugradnja aftermarket proizvoda. Ovisno o tipu gume, te pogotovo obliku profila gume, neke nisu osjetljive na takve stvari neke da. To znaći da ti možeš imati nekoliko različitih guma na motoru i nikad problema, a onda jednom montirati određenu gumu koja jednostavno u kombinaciji sa tim motorom i tom maskom radi problem. Primjer, da sam je Zoxx-u poslao novu gumu, i neka je iz druge serije a isti model, šanse su 50/50% da bi opet bilo problema a isto tako možda i ne. Međutim činjenica je da je motor proban bez maskice, koja nije originalni dio, dakle motor u originalnom stanju i da problema nije bilo, i to potvrđuje da je guma kao takva ispravna i nema razloga da se zamijeni novom. Svatko tko stavlja masku na motor ili kufer mora biti svjestan da preuzima u tom dijelu određeni rizik da mu se kad tad dogodi slična stvar.

b) ovo šta govoriš oko dijelova , u jednu ruku se slažem ali u drugu ne. Određeni dijelovi o kojima pričamo nikada ne odu odjednom, nego se to usljied korištenja polako događa i sve više i više se " kvare". Guma koja je tada na motoru, se polako prilagođava tome i to se ne primjeti , ali kada se stavi nova guma onda da. To je sličan slučaj kao sa autima, i sigurno se netko od vas kada tada susreo sa time. Imaš auto, voziš i ide ravno. promijeniš nove gume , i odjednom vuće u jednu stranu. Postoji i mogućnost i bilo je slučajeva da je krivac bila guma, ali u većini kada napraviš optiku, auto ide ravno i sve je u redu. U jednom dijelu na to treba gledati na način ako se radi o nekom kvaru na autu ili motoru tipa da se pločice nepravilno troše ili slićno. Nije riješenje promijeniti pločice , nego otkriti uzrok i popraviti dio koji je doveo do toga.


c) Ne bi volio da me se krivo shvati, jer na forumu , a to možete i primjetiti ( bar se nadam  :mrgreen:  ) , nastojim više pisati kao član foruma nego netko tko nešto prodaje pa vuče vodu na svoj mlin. Prošao sam milion puta razne reklamacije, i htio  bi u pravilu objasniti i pokazati da taj postupak iz više razloga nije jednostavan, čisto da vam olakšam i pripremim vas što vas čeka ako se nađete u takvoj situaciji. Nitko ne želi , ni onaj koji prodaje gume, kao ni proizvođać da je kupac nezadovoljan proizvodom, ali isto tako ne mogu se dijeliti nove gume samo na nečiju riječ. Kada se pokaže da je guma kriva , naravno da je onaj koji je reklamirao uvijek malo manje ili više ljut, na način " šta su me jeb... 5, 10 , 15 dana, a na kraju je bilo kako sam ih odmah rekao, ali jednostavno to je tako i ne postoji drugi način.

Evo , i ovaj slučaj koji ja sad imam, i do kraja ču ovdje pisati sve šta se bude radilo, bez obzira na rezultat.

Do sada je bilo sljedeće:

1. reklamacija putem telefona
2. Izalazak mog radnika na teren i pregled motora
3. razgovor s kupcem, koji je sasvim uljudan , malo već nervozan  :mrgreen:  i želi ako ne može dobiti kupiti drugu gumu
4. Nova guma danas poslana u servis gdje su i kupljene ali još se neće montirati dok ja ne javim

U svim ovim postupcima , utvrđeno je sljedeće:

- Gume su kupljene prije mjesec i nešto dana, u početku su se javljale lagane vibracije na 140 km/h i nakon određenog vremena jer ga je to iritiralo , odluči sve prebalansirati i pregledati u nekom servisu dok je bio na putu, i po njegovim riječima nakon toga se stanje pogorša i na 140 km/h to se ne može voziti

- Pošto smatram da će neispravno balansirana guma raditi problem puno prije i na manjim brzinama , nego na 140 km/h, zaključujem da je uzrok tome ili neki mehanički nedostatak na motoru, kriva montaža i slićno, ili greška u gumi na samoj karkasi do koje je došlo u samoj proizvodnji ( loš spoj unutar same karkase koji dovodi do deformacije gume pri velikoj brzini uslijed centrifugalne sile ) , ili oštećenje gume koje je uzrokovalo njenu deformaciju uslijed transporta i procesa skladištenja. Iz tog razloga, šaljem svog čovjeka koji pregleda motor i gumu na licu mjesta i utvrdi sljedeće:

Vizualnim pregledom, na balanserki guma ne pokazuje nikakve oscilacije i slićno
Pregledom karkase nisu utvrđena nikakve zone manjeg otpora koej bi upućivale na nedostatke unutar iste
jedino što je primjećeno je da je guma izrazito za tako mali period potrošena po sredini ( zadnja )
Na motoru s druge strane prijećeno je nekoliko mehaničkih grešaka koje mogu stvarati navedeni problem:
- Prednja vilica nije poravnata nego je s jedne strane stisnuta 2-3 mm. To je krivo montirano i ne smije biti tako
- Zadnja felga na jedno mjestu je malo kriva i to gore-dole ( to je na spoju i normalna je pojava i kada je potpuno nova )  , ali to je čest slučaj na takvim motorima i nalazi se u unutar dozvoljenih toleranci i to je isključeno kao mogući problem
- Prednja felga šeta lijevo - desno i definitivno je kriva, i to može uzrokovati navedeni problem
- Osovina koja drži zadnju vilicu za ramu je popuštena i zadnja vilica ima lufta, što takođe može uzrokovati navedeni problem

Svi uočeni nedostaci , osim prednje felge, su ispravljeni na licu mjesta , i kupac je zamoljen da proba ponovo motor. Morao je žuriti , i ekao se meni javiti kasnije. Čuli smo se kasno navečer, tvrdi da problem nije riješe i da je dalje ostao. Tu dolazimo u fazu da sam ja spreman poslati novu gumu, ali ima jedan lai , što on tvrdi da se to događa tek kada se guma ugrije. To meni opet budi sumnju , jer koliko god imam iskustva sa gumam, smatram da kao je guma problem, kakve vez ima je li ugrijana ili nije  :misli:

Guma je na putu i biti će dostavljena u ponedjeljak , a ja sutra idem se naći sa kupcem , i ukoliko bude htio probati ću motor , ako ne on će voziti a ja iza njega.

Dakle, do sada je činjenica da je pregledom na samom motoru u roku 10 minuta pronađeno nekoliko nedostataka koji mogu uzrokovati problem koji postoji, mada ne moraju oni biti uzrok nego guma.

Ako se na kraju guma zamijeni i pokaže se sve u redu, u servisu će mi reći  jer smo ti rekli, isto tako će to reći i kupac i puno vas na forumu :mrgreen: . Ja na to gledam do sada na ovaj način. Pregledom postoji opravdani razlog da se sumnja na mogući problem na motoru s jedne strane, guma je reklamirana nakon više od mjesec dana, i postoji ta famozna rečenica " to se događa kada se guma ugrije". S druge strane takođe smatram da su se u servisu trebali potruditi, pogotovo šta se radi o ovlaštenom za tu marku motora, pomnije ga pregledati, uočiti ove greške te ih ispraviti , pa nakon toga ako postoji opet isti problem, tražiti da se pošalju nove gume. Baš iz tog razloga, što ovakvih slučajeva oni koji riješavaju reklamacije imaju puno, i u određenom postotku se pokaže da su mehanički nedostaci uzrok problema, sami postupci riješavanja reklamacije su nešto duži i kompliciraniji nego bi kupci to htjeli.


U ponedjeljak nastavak......  :mrgreen:
(y) (y) Potpuno si u pravu, na kraju sam napisao da nijedna mogučnost nije isključena. Problem je kad se par stvari demontira, neki dijelovi zamjene za nove i montira da uvijek postoji mogučnost da neka odstupanja isplivaju na površinu koja do tad nisu bila primjetna i koju su u ovom slučaju stare gume upijala i kamuflirala. Najidealnije bi bilo kod svake demontaže promjenit sve potrošne i habajuće dijelove ali jbg.??????? "malo" skupo! (y)  Uvijek pročitam od A-Ž sve kaj napišeš bez obzira na dužinu teksta, samo nastavi tako i dobro da ima ljudi koji ovaj forum shvačaju tehnički-ozbiljno jer nije sve zajebancija.  (y) (y) (y) 
 
Bubbica said:
Decki, znalci i poznavaoci motora i  guma i svih detalja oko toga, nemojte me sada popljuvati, no postoji li mogucnost da su pojedine dimenzije guma i određeni proizvođaci homologirali određene gume za određene motore???
Ako je tako, onda znaci postoji mogucnost da neadekvatna guma ne pristaje određenom motoru i tada se manifestira kao kojekakve vibracije i problemi kojima mi nemozemo dokuciti uzrok?
Jesam li u pravu? :misli:

Odgovor je ne, ali mislim da si krivo postavio pitanje i nije tako jednostavno. napišem sve kada uhvatim vremena.
 
bimba said:
Odgovor je ne, ali mislim da si krivo postavio pitanje i nije tako jednostavno. napišem sve kada uhvatim vremena.

Tebi je i bilo upuceno pitanje
Znam da u njemackom brifu vozila tocno sve pise, pa prema tome mozda je slucaj i sa motorima
Posto kaskamo za zapadom, mozda to jos nije doslo do nas
Ne kuzim se u gume, to je bilo moje pitanje, no neki se uvijek osjecaju prozvanima i lupetaju, i nedaju tocan odgovor sa argumentima..
No vjerujem da ces nam ti svima objasniti u cemu je stvar..
Eto..
 
Bubbica said:
Tebi je i bilo upuceno pitanje
Znam da u njemackom brifu vozila tocno sve pise, pa prema tome mozda je slucaj i sa motorima
Posto kaskamo za zapadom, mozda to jos nije doslo do nas
Ne kuzim se u gume, to je bilo moje pitanje, no neki se uvijek osjecaju prozvanima i lupetaju, i nedaju tocan odgovor sa argumentima..
No vjerujem da ces nam ti svima objasniti u cemu je stvar..
Eto..
Ajde, ajde... samo se ti tješi.  :jesus:

:LOL: :LOL: :LOL:

Kad ja kažem da si postavija glupo pitanje (ili glupo postavija pitanje), onda sam neuki debil, a kad ti to bimba kaže, onda je ok.

(y)


Ono šta piše u user's manualu je preporuka proizvođača (možda i potpomognuta sponzorskim novcem), ali ne znači da se isključivo te gume ugrađuju na vozilo, niti da su proizvedene isključivo za njega.

Gume su po meni najbitniji dio motora, jer o tih par centimetara kvadratnih koji te drže na cesti ti ovisi život.
Doslovno.
Gume se konstantno razvijaju i unaprjeđuju. Taj proces sigurno poprilično košta.
A koliko bi tek košta da se svaki model gume zasebno prilagođava točno određenom modelu motora, određenog proizvođača?
Zato se radi kompromis, odnosno serijski proizvode gume prema namjeni motora (sport, touring, enduro, mx, racing...), s razlikama za usko specjalizirana područja primjene (različite smjese) - npr. racing gume (kišne, slick, tvrđe/mekše/asimetrične smjese specijalno razvijene za određene staze - prema broju lijevih odn. desnih zavoja).

Kao što rekoh, Google is your friend, znači info dostupan svakome koga zanima i voljan je čitat.

A možemo bit sritni šta imamo Matka (bimba) na forumu da nam prenese saznanja iz praktičnog iskustva.
 
Odgovor je NE za sve serijske motore koje mi uglavnom vozimo. Imaš sad jedino jedan ekstremni primjer za Ducati Diavel, Pirelli je napravil posebnu gumu zbog njezinih dimenzija i normalno da kod promjene vlasnik opet mora kupit Pirelli jer nema barem za sada druge. Svaki proizvođač auta ili motora u manuelu ili prospektu preporuča određenog proizvođača guma ili ulja ali vjerojatno iz komercijalnih razloga, nikako tehničkih. Bitno je
poštivat dimenzije guma i normalno izabrat prema namjeni i svojim financijskim mogučnostima što kvalitetniju gumu. Od poznatih brendova razlike su u nijansama, neka bolja na suhom, neka na mokrom, uglavnom sve je tu negdje. :misli: Imaš u novoj MOTOREVIJI usporedni test Sport i Touring guma. (y)
Dečki, smirite tenzije, čemu vrijeđanja!?? :misli: :mrgreen:
 
Ma ne mogu ja čekat :mrgreen:

Evo primjer:

Metzeler Tourance EXP 150/70-17

Postoji 5 varijanti, a zajedničko im je jedno, indeks nosivosti i brzine ( 69V TL )

Obični Tourance EXp, komercijalni model namijenje za ugradnju na sve enduro motora kojim je to originalna dimenzija. Nema šanse da ako je guma ispravna može na bilo kojem motoru uzrokovati problem

C specifikacija - Yamaha XT1200 Z
G specifikacija - BMW F800 GS
H Specifikacija - Honda XL 1000 Varadero
Gume prve ugradnje, prilagođene promijenama na karkasi specifičnim zahtjevima proizvođaća motora. Ugradnjom te gume na neki drugi motor, mogućnosti su minimalne, ali ipak je moguće da rade probleme

Specifikacija M - posebna specifikacija namijenjena da zadovolji teže uvjete , odnosno omogući veću kilometražu u specifičnim okolnostima . Može se montirati na bilo koji motor, i nema šanse da radi bilo kakav problem


Poanta je , komercijalna guma bez specifikacije, u originalnoj dimenziji i ispravna, ne može raditi problem bez obzira o kojem se motoru radi

Guma posebne specifikacije za toćno određeni tip motora , montirana na drugi motor, iako su šanse male, može raditi problem. Primjer, da je recimo u slučaju koji ja imam, greškom isporučena guma specifikacije C, G ili H, isti sekund ( jer se ne radi o nekom od nevedenih motora ),  bila bi poslana druga guma.

Recimo u Jotinom slučaju, ako je kupio BT-016 Pro, ta mogućnost je isključena jer BT-016 Pro ne postoji u posebnoj specifikaciji, BT-106 obični da i to u nekoliko
 
Ma evo me pukla inspiracija, pa ću se i osvrnuti na ovo oko tenzija , vrijeđanja i glupih pitanja.

kako se ono kaže , Ne postoje glupa pitanja, nego samo glupi odgovori i mislim da sam tu sve rekao. zato i odgovaram na neke upite šta drugi smatraju da ne treba " jer se to može i sam zaključiti ".

Na forumu , vidite i sami koliko opširno odgovaram i u koje sate, znaći nije mi problem, i to radim sa guštom, jer vidim da mnogima pomognem.

Ali ima jedna stvar šta me tako iritira , ali zbog naravi posla moram bit iskren se suzdržavam. Postavi mi neko pitanje oko guma, sve maksimalno objasnim i pojasnim, i onda netko nakon jedne strane, a čak ima i slučajeva da bude i par postova niže, ponovo postavi maltene isto pitanje. Znaći ja imam volje pisati u široko i u kasne sate, a nekome je teško zbog sebe izgubiti 10-15 min pročešljati prvo temu i tek onda ako vidi da nema što ga zanima postaviti pitanje. Na to poludim. Mislim da sam u temi o Gumam ili o Motobox-u u ovih par godina minimalno 20-30 puta odgovorio na isto pitanje u pojediniom slučajevima.

sad ćemo viditi koliko ću još izdržat :mrgreen:
 
mladen59 said:
Odgovor je NE za sve serijske motore koje mi uglavnom vozimo. Imaš sad jedino jedan ekstremni primjer za Ducati Diavel, Pirelli je napravil posebnu gumu zbog njezinih dimenzija i normalno da kod promjene vlasnik opet mora kupit Pirelli jer nema barem za sada druge. Svaki proizvođač auta ili motora u manuelu ili prospektu preporuča određenog proizvođača guma ili ulja ali vjerojatno iz komercijalnih razloga, nikako tehničkih. Bitno je
poštivat dimenzije guma i normalno izabrat prema namjeni i svojim financijskim mogučnostima što kvalitetniju gumu. Od poznatih brendova razlike su u nijansama, neka bolja na suhom, neka na mokrom, uglavnom sve je tu negdje. :misli: Imaš u novoj MOTOREVIJI usporedni test Sport i Touring guma. (y)
Dečki, smirite tenzije, čemu vrijeđanja!?? :misli: :mrgreen:

Jel trebaš posao  :mrgreen:
 
Na testovima guma različitih proizvođača, a istih dimenzija dobiju se podatci: guma jednog proizvođača brže pada u zavoj
                                                                                                                              guma drugog proizvođača bolje drži pravac
                                                                                                                              itd......
Pretpostavljam da je Bubica mislija na takve karakteristike koje bi najviše odgovarale određenom modelu motora? :misli: