Da je meni pameti da sve ono šta imam u glavi napišem kako bi htio
.
Kada je reklamacija u pitanju imaš dva načina riješavanja:
1. kada je, bilo na licu mjesta, telefonski ili putem slika, odmah jasno da je problem u gumi , onda se isti sekund guma zamijenjuje, ako je trgovac ili predstavnik proizvođaća iti malo normalan
2. U slučaju, kada postoje opravdani razlozi i mogućnost da je za problem mogući krivac nešto drugo, onda se mora proći određeni postupak da bi se te mogućnosti isključile i tek onda se guma može zamijeniti novom
a) ugradnja aftermarket proizvoda. Ovisno o tipu gume, te pogotovo obliku profila gume, neke nisu osjetljive na takve stvari neke da. To znaći da ti možeš imati nekoliko različitih guma na motoru i nikad problema, a onda jednom montirati određenu gumu koja jednostavno u kombinaciji sa tim motorom i tom maskom radi problem. Primjer, da sam je Zoxx-u poslao novu gumu, i neka je iz druge serije a isti model, šanse su 50/50% da bi opet bilo problema a isto tako možda i ne. Međutim činjenica je da je motor proban bez maskice, koja nije originalni dio, dakle motor u originalnom stanju i da problema nije bilo, i to potvrđuje da je guma kao takva ispravna i nema razloga da se zamijeni novom. Svatko tko stavlja masku na motor ili kufer mora biti svjestan da preuzima u tom dijelu određeni rizik da mu se kad tad dogodi slična stvar.
b)
ovo šta govoriš oko dijelova , u jednu ruku se slažem ali u drugu ne. Određeni dijelovi o kojima pričamo nikada ne odu odjednom, nego se to usljied korištenja polako događa i sve više i više se " kvare". Guma koja je tada na motoru, se polako prilagođava tome i to se ne primjeti , ali kada se stavi nova guma onda da. To je sličan slučaj kao sa autima, i sigurno se netko od vas kada tada susreo sa time. Imaš auto, voziš i ide ravno. promijeniš nove gume , i odjednom vuće u jednu stranu. Postoji i mogućnost i bilo je slučajeva da je krivac bila guma, ali u većini kada napraviš optiku, auto ide ravno i sve je u redu. U jednom dijelu na to treba gledati na način ako se radi o nekom kvaru na autu ili motoru tipa da se pločice nepravilno troše ili slićno. Nije riješenje promijeniti pločice , nego otkriti uzrok i popraviti dio koji je doveo do toga.
c) Ne bi volio da me se krivo shvati, jer na forumu , a to možete i primjetiti ( bar se nadam
) , nastojim više pisati kao član foruma nego netko tko nešto prodaje pa vuče vodu na svoj mlin. Prošao sam milion puta razne reklamacije, i htio bi u pravilu objasniti i pokazati da taj postupak iz više razloga nije jednostavan, čisto da vam olakšam i pripremim vas što vas čeka ako se nađete u takvoj situaciji. Nitko ne želi , ni onaj koji prodaje gume, kao ni proizvođać da je kupac nezadovoljan proizvodom, ali isto tako ne mogu se dijeliti nove gume samo na nečiju riječ. Kada se pokaže da je guma kriva , naravno da je onaj koji je reklamirao uvijek malo manje ili više ljut, na način " šta su me jeb... 5, 10 , 15 dana, a na kraju je bilo kako sam ih odmah rekao, ali jednostavno to je tako i ne postoji drugi način.
Evo , i ovaj slučaj koji ja sad imam, i do kraja ču ovdje pisati sve šta se bude radilo, bez obzira na rezultat.
Do sada je bilo sljedeće:
1. reklamacija putem telefona
2. Izalazak mog radnika na teren i pregled motora
3. razgovor s kupcem, koji je sasvim uljudan , malo već nervozan
i želi ako ne može dobiti kupiti drugu gumu
4. Nova guma danas poslana u servis gdje su i kupljene ali još se neće montirati dok ja ne javim
U svim ovim postupcima , utvrđeno je sljedeće:
- Gume su kupljene prije mjesec i nešto dana, u početku su se javljale lagane vibracije na 140 km/h i nakon određenog vremena jer ga je to iritiralo , odluči sve prebalansirati i pregledati u nekom servisu dok je bio na putu, i po njegovim riječima nakon toga se stanje pogorša i na 140 km/h to se ne može voziti
- Pošto smatram da će neispravno balansirana guma raditi problem puno prije i na manjim brzinama , nego na 140 km/h, zaključujem da je uzrok tome ili neki mehanički nedostatak na motoru, kriva montaža i slićno, ili greška u gumi na samoj karkasi do koje je došlo u samoj proizvodnji ( loš spoj unutar same karkase koji dovodi do deformacije gume pri velikoj brzini uslijed centrifugalne sile ) , ili oštećenje gume koje je uzrokovalo njenu deformaciju uslijed transporta i procesa skladištenja. Iz tog razloga, šaljem svog čovjeka koji pregleda motor i gumu na licu mjesta i utvrdi sljedeće:
Vizualnim pregledom, na balanserki guma ne pokazuje nikakve oscilacije i slićno
Pregledom karkase nisu utvrđena nikakve zone manjeg otpora koej bi upućivale na nedostatke unutar iste
jedino što je primjećeno je da je guma izrazito za tako mali period potrošena po sredini ( zadnja )
Na motoru s druge strane prijećeno je nekoliko mehaničkih grešaka koje mogu stvarati navedeni problem:
- Prednja vilica nije poravnata nego je s jedne strane stisnuta 2-3 mm. To je krivo montirano i ne smije biti tako
- Zadnja felga na jedno mjestu je malo kriva i to gore-dole ( to je na spoju i normalna je pojava i kada je potpuno nova ) , ali to je čest slučaj na takvim motorima i nalazi se u unutar dozvoljenih toleranci i to je isključeno kao mogući problem
- Prednja felga šeta lijevo - desno i definitivno je kriva, i to može uzrokovati navedeni problem
- Osovina koja drži zadnju vilicu za ramu je popuštena i zadnja vilica ima lufta, što takođe može uzrokovati navedeni problem
Svi uočeni nedostaci , osim prednje felge, su ispravljeni na licu mjesta , i kupac je zamoljen da proba ponovo motor. Morao je žuriti , i ekao se meni javiti kasnije. Čuli smo se kasno navečer, tvrdi da problem nije riješe i da je dalje ostao. Tu dolazimo u fazu da sam ja spreman poslati novu gumu, ali ima jedan lai , što on tvrdi da se to događa tek kada se guma ugrije. To meni opet budi sumnju , jer koliko god imam iskustva sa gumam, smatram da kao je guma problem, kakve vez ima je li ugrijana ili nije :misli:
Guma je na putu i biti će dostavljena u ponedjeljak , a ja sutra idem se naći sa kupcem , i ukoliko bude htio probati ću motor , ako ne on će voziti a ja iza njega.
Dakle, do sada je činjenica da je pregledom na samom motoru u roku 10 minuta pronađeno nekoliko nedostataka koji mogu uzrokovati problem koji postoji, mada ne moraju oni biti uzrok nego guma.
Ako se na kraju guma zamijeni i pokaže se sve u redu, u servisu će mi reći jer smo ti rekli, isto tako će to reći i kupac i puno vas na forumu
. Ja na to gledam do sada na ovaj način. Pregledom postoji opravdani razlog da se sumnja na mogući problem na motoru s jedne strane, guma je reklamirana nakon više od mjesec dana, i postoji ta famozna rečenica " to se događa kada se guma ugrije". S druge strane takođe smatram da su se u servisu trebali potruditi, pogotovo šta se radi o ovlaštenom za tu marku motora, pomnije ga pregledati, uočiti ove greške te ih ispraviti , pa nakon toga ako postoji opet isti problem, tražiti da se pošalju nove gume. Baš iz tog razloga, što ovakvih slučajeva oni koji riješavaju reklamacije imaju puno, i u određenom postotku se pokaže da su mehanički nedostaci uzrok problema, sami postupci riješavanja reklamacije su nešto duži i kompliciraniji nego bi kupci to htjeli.
U ponedjeljak nastavak......