Mjerenje decibela i oduzimanje registarskih oznaka

luka 200 st

New member
Naime danas je izvrseno mjerenje buke koju proizvodi ispusni sistem na skuteru, neznam dali ste upoznati s tim i dali je neko na ovom forumu vec kaznjavan zbog toga. Kaza iznosi 700 kuna :cry: i izvanredni tehnicki pregled (ukljucen u cijenu kazne), oduzimanje registarskih oznaka i naravno iskljucenje iz prometa. Zanima me ako je neko vec bio u toj situaciji da mi kaze jel postoji kakva rupa u zakonu ili dali se moze napisati zalba i oce li se zalba uvaziti tj smanjiti kazna ili nesto slicno, mjerenje je izvrseno kod dinamovog stadiona na parkiralistu koje smjesteno odmah uz tramvajsku prugu.

Jos jedna informacija ove godine ce se ova akcija obavljati jos minimalno 2 puta tako kaze tehnicar za izmjeru glasnoce ispusnog sustava i danas je napisano 16 kazni zabog buke i 4 zbog ne registriranih motora i skutera.

Ako neko nesto zna o ovom zakonu neka napise.

Hvala unaprijed na pomoči :)
 
to nije nista novo i nema nikakve "rupe u zakonu" ,izmjere buku,napisu kaznu,posalju na tehnicki,skinu tablicu i dodi kad rijesis auspuh

btw.sta nije kazna 1000kn :misli:
 
Što se tiće oduzimanja tablice zbog buke i prevelike brzine na 50-ici,  prije misac dana čoviku koji se vraća s posla iz treće smjene ,skinute tablice,izvanredni tehnićki i i globa od 2000 kn zato jer je skuter išao preko 80 km (pratio ga policajac na motoru i nakon tako utvrđene brzine ga sproveo na tehnički gdje su mi izmirili pravu brzinu na valjcima ,u Vodicama).
 
luka 200 st said:
Naime danas je izvrseno mjerenje buke koju proizvodi ispusni sistem na skuteru, neznam dali ste upoznati s tim i dali je neko na ovom forumu vec kaznjavan zbog toga. Kaza iznosi 700 kuna :cry: i izvanredni tehnicki pregled (ukljucen u cijenu kazne), oduzimanje registarskih oznaka i naravno iskljucenje iz prometa. Zanima me ako je neko vec bio u toj situaciji da mi kaze jel postoji kakva rupa u zakonu ili dali se moze napisati zalba i oce li se zalba uvaziti tj smanjiti kazna ili nesto slicno, mjerenje je izvrseno kod dinamovog stadiona na parkiralistu koje smjesteno odmah uz tramvajsku prugu.

Jos jedna informacija ove godine ce se ova akcija obavljati jos minimalno 2 puta tako kaze tehnicar za izmjeru glasnoce ispusnog sustava i danas je napisano 16 kazni zabog buke i 4 zbog ne registriranih motora i skutera.

Ako neko nesto zna o ovom zakonu neka napise.

Hvala unaprijed na pomoči :)

Pročitaj si malo ovu temu: Novi Motorček - Mjerenje buke na licu mjesta.

E sada, kakva je situacija sa skuterima (CVT prijenos) i kako (na kojim okretajima) se njima mjeri buka, o tome se čini mi se nije diskutiralo u gore linkanoj temi. :misli:
 
biker4life said:
Pročitaj si malo ovu temu: Novi Motorček - Mjerenje buke na licu mjesta.

E sada, kakva je situacija sa skuterima (CVT prijenos) i kako (na kojim okretajima) se njima mjeri buka, o tome se čini mi se nije diskutiralo u gore linkanoj temi. :misli:


Na onima koji pisu na plocici ili naljepnici na skuteru (kao i kod motora - na polovici okretaja od onih na kojima se razvija najveca snaga)
 
3alfa3 said:
Na onima koji pisu na plocici ili naljepnici na skuteru (kao i kod motora - na polovici okretaja od onih na kojima se razvija najveca snaga)

To je jasno (uz uvijet da skuter ima obrtomjer - što ih dobar dio tvornički ni nema; nije ni tada neizvedivo, ali barem kod motora, takvim se slučajevima uglavnom progleda kroz prste), ALI, obzirom da nema praznog hoda - kao jedina opcija nameče se nabijanje gasa na centralnom osloncu, što niti je baš pametno i bezopasno, niti je ruku na srce uvijek izvedivo. A koliko je "zdravo" za skuter neču ni komentirati.

Što ako skuter krene naprijed, nastane kakva šteta, ili se netko ozlijedi? Tko je tada odgovoran?

Jedina eventualna alternativa koju vidim su valjci, međutim, neznam dali kada govorimo o onim prijenosnim valjčićima ima modela prijenosnih valjaka (i ako postoje, dali iste ima svaka ekipa obučena za kontrolu buke u RH?) koji na sebi mogu podnijeti težinu i snagu npr. jednog GP800 ili sličnog skutera (možda se varam :misli: )!? Ili ako je na licu mjesta kontrola neizvediva, odlazi se do stanice za tehnički pregled vozila koja je opremljena potrebnom opremom?

Stvarno trenutno nisam upućen u problematiku CVT prijenosa i mjerenja buke (lako sada za 50ccm i blokade od 50 km/h, to znam da se lako kontrolira), pa bih volio da netko tko zna odgovor, i dovoljno je kompetentan, da ga iznese. (y)
 
.... sa time su počeli prije dvije godine , ali koliko se razumijem jedino što smije napraviti na licu mjesta je da te sprovedu u stanicu za tehnički pregled koja je opremljena uređajima za mjerenje buke jer prvi i osnovni uvjet da bi se nekom izmjerila jačina buke u ovom slučaju iz ispušne grane svi ostali zvukovi iz okoline moraju biti izolirani , npr. tramvajski promet,automobilski promet i druge stvari....bila je i neka emisija prije godinu dana na tv. kad su na taj način mjerili buku.isto zako kolko znam jedino stanica za teh.pregled u Velikoj Gorici ima prostoriju za mjerenje navedene buke...možda sad i više njih.... :misli:
 
u cijeloj ovoj priče je ustvari najveći problem (po meni) to što se na samoj registraciji u STP ne vrši mjerenje buke...


ja recimo, iako želim da mi je kompletan motor u okvirima zakonskih propisa, nemam to načina utvrditi i provjeriti ... na STP me odjebe ko zadnju budalu kad pitam za mjerenje buke, a svaki drugi priruči fonometar daje kojekakve rezultate koji nisu mjerodavni ..


iako sam stavio (pravljeni) dB kiler i znatno smanjio buku, još uvijek se s ekipom prepirem o glasnoći ... neki kažu da je loš uvijek glasan, neki da nije i slično ...


a recimo frend ima LV na svom motoru i na uho je motor znatno glasniji od mog, ali kad mjerimo sa jednim od tih priručnih fonometara, moj daje "glasnije" rezultate ...


Što znači da mogu popušiti kaznu iako uopće ne želim da mi je motor preglasan i napravio sam gotovo sve da ga utišam ..
 
strasilo said:
u cijeloj ovoj priče je ustvari najveći problem (po meni) to što se na samoj registraciji u STP ne vrši mjerenje buke...


ja recimo, iako želim da mi je kompletan motor u okvirima zakonskih propisa, nemam to načina utvrditi i provjeriti ... na STP me odjebe ko zadnju budalu kad pitam za mjerenje buke, a svaki drugi priruči fonometar daje kojekakve rezultate koji nisu mjerodavni ..


iako sam stavio (pravljeni) dB kiler i znatno smanjio buku, još uvijek se s ekipom prepirem o glasnoći ... neki kažu da je loš uvijek glasan, neki da nije i slično ...


a recimo frend ima LV na svom motoru i na uho je motor znatno glasniji od mog, ali kad mjerimo sa jednim od tih priručnih fonometara, moj daje "glasnije" rezultate ...


Što znači da mogu popušiti kaznu iako uopće ne želim da mi je motor preglasan i napravio sam gotovo sve da ga utišam ..


Problem je sto ga mozes stisati i vise nego sto si zakonski obavezan.. i opet dobiti
kaznu jer nemas 'street legal' auspuh.. homologacija je tu zakon i ako to fali, nista
drugo nije bitno.
 
Mnogo upitnika... I ja bi volio znati koje su mi obaveze ali i prava,jer kad te zaustave može ti reci sta hoće ako ti ne znaš sta i kako. Ima li tko iz branse da nam pojasni problematiku?
 
milanche said:
Mnogo upitnika... I ja bi volio znati koje su mi obaveze ali i prava,jer kad te zaustave može ti reci sta hoće ako ti ne znaš sta i kako. Ima li tko iz branse da nam pojasni problematiku?


Imas obavezu i pravo procitati zakon koji regulira to o cemu pricamo i nitko ti nista ne moze,
ako se uklapas.


Policajac ne moze "reci sto hoce" jer ako dodje do suda to sto je rekao mora i tamo vrijediti.
 
Cortez said:
Problem je sto ga mozes stisati i vise nego sto si zakonski obavezan.. i opet dobiti
kaznu jer nemas 'street legal' auspuh.. homologacija je tu zakon i ako to fali, nista
drugo nije bitno.


ja IMAM street legal auspuh koji je FOR road use .... i koji na sebi ima sve potrebne oznake kao i homologacijski list .. ali nemam originalni dB kiler za njega, već sam ga pravio sam... ;)


Masni said:
A da si stavite original tvornički napravljene auspuhe pa neče biti problema i nebudete se bojali od kazni  :misli: :misli:
uopče ne kužim koja je svrha tih auspuha kaj prde :misli:


hoćeš reći da je originalni tvorniški auspuh na motoru starom 25 godina garancija da prolaziš mjerenje buke ?  :misli: :misli:
 
strasilo said:
ja IMAM street legal auspuh koji je FOR road use .... i koji na sebi ima sve potrebne oznake kao i homologacijski list .. ali nemam originalni dB kiler za njega, već sam ga pravio sam... ;)


To bi trebalo prolaziti, jer (bar zasad) policija auspuhu koji je legalan koliko ja znam
buku uopce ne mjeri.

strasilo said:
hoćeš reći da je originalni tvorniški auspuh na motoru starom 25 godina garancija da prolaziš mjerenje buke ?  :misli: :misli:


Ne.


Isto kao sto ni Yugic star 25 godina ne prolazi eko test.. pa se taj isti test na njemu
zato ni ne radi.


Ne mora ni bit' 25 godina.. moj motor se u zadnjih 10kkm temeljito razgalamio, a nije
bas tih bio ni nov u odnosu na neke druge serijske.. pa ne vjerujem da ce mi policija
pravit probleme jer je gore serijski dio.
 
Evo rijesio sam kaznu koju sam platio 700 kuna i 103kune tehnicki pregled vozila, otisao u prvu policijsku postaju podignuo tablice i to je to, ode 800 kuna :( iz đepa, skupo me je ispala ta zabava. :angry:

 
na tehnickom pregledu u splitu onome od croatie imaju mjerac buke i ako nekoga zanima momak mu izmjeri razinu.Meni je na fazeru bila oko 115db a prijatelju na R6 bez katalizatira oko 125
 
SP said:
na tehnickom pregledu u splitu onome od croatie imaju mjerac buke i ako nekoga zanima momak mu izmjeri razinu.Meni je na fazeru bila oko 115db a prijatelju na R6 bez katalizatira oko 125


ili ste imali samo grane bez katalizatora, ili je krivo izmjereno. Pa to su strasne cifre.... Cak i ovih 115db je jaaaako puno, a 125 je suludo glasno


Jeste to mjerili na pola okretaja od max . snage (kako bi trebalo)?
 
Cortez said:
To bi trebalo prolaziti, jer (bar zasad) policija auspuhu koji je legalan koliko ja znam
buku uopce ne mjeri.


Ne.


Isto kao sto ni Yugic star 25 godina ne prolazi eko test.. pa se taj isti test na njemu
zato ni ne radi.


Ne mora ni bit' 25 godina.. moj motor se u zadnjih 10kkm temeljito razgalamio, a nije
bas tih bio ni nov u odnosu na neke druge serijske.. pa ne vjerujem da ce mi policija
pravit probleme jer je gore serijski dio.

I yugo prolazi eko test :mrgreen:

A šta se buke tiče nije u redu da jedan može proizvoditi 92 db a drugi 102db ipak bi trebalo postojati mjerilo za sve isto :afro:
 
SP said:
na tehnickom pregledu u splitu onome od croatie imaju mjerac buke i ako nekoga zanima momak mu izmjeri razinu.Meni je na fazeru bila oko 115db a prijatelju na R6 bez katalizatira oko 125


Interesantno oni to mjere.. ocito nije ista ona dBA-weighted metoda kojom se vec
deklariraju proizvodjaci.


Ako se ne varam, FZ6 S2 bi trebao biti oko 84dB na 6000okr, i biti jedan od tisih.
 
Cortez said:
Interesantno oni to mjere.. ocito nije ista ona dBA-weighted metoda kojom se vec
deklariraju proizvodjaci.


Ako se ne varam, FZ6 S2 bi trebao biti oko 84dB na 6000okr, i biti jedan od tisih.
Vjerovatno si u pravu, ali ovi SP-ov ima neke kalune.