Nova Yamaha X-max 300 - 2023.g. moje iskustvo

Marin0

Well-known member
Evo da napišem malo o svom Yamaha X-max 300 kao prvi vlasnik. :cool:

Kupovina - Cijena u Ri - 7099 eura . Kupio sam ju u petak - preuzeo u ponedjeljak (dok su drugi mjesecima čekali) . :mrgreen:Usluga u dućanu - top. Samo pohvale. Dobio sam ju registriranu s kaskom i spremnu za vožnju s punim rezervarom. To je sve koštalo dodatnih 518 eura.

Udobnost - meni je jako udoban , malo mi je bilo čudno naviknuti se nakon beverlya ali sjedalo je veliko, mogu mijenjati položaj nogu, i za suvozača ima puno mjesta. Malo mi je trebalo da se naviknem na široko sjedalo jer ne dodirnem sa cijelim stopalom pod ako sjedim do kraja sjedala (visok sam 180). Na to sam se sad već navikao nakon par sto km. Vidim da prodaju i niže sjedalo ali se onda gubi mjesto jedne kacige što ne bih mijenjao. Vjetrobran ima dva položaja , sad je na nižem i nisam još probao podignuti . Također ni stražnje amortizere nisam još podešavao tvrdoću.

Potrošnja - Napravio sam 740 km za 19.5 litara lagane vožnje što ispada oko 2.6 l na 100 km. Deklarirano je 3l na 100 km. Danas sam natankao 10.4 l nakon 402km prijeđenih . Spremnik je 13 litara, znači mogao bi u teoriji napraviti laganom vožnjom 500 km što je i više nego odlično.

Izgled - siva boja - meni se sviđa, zato sam ga i kupio. Stvar ukusa. Vidim da dosta i privlači poglede jer izgleda moderno i agresivno.

Servisi - kako mi je rečeno 110 eura, a idu na 1tkm,5tkm, 10tkm itd. Nisam siguran koliko naplaćuju npr. u ZG servisi.
Radi garancije samo u ovlašteni servis. Sve je digitalno pa tako i servisna knjižica.

Dodatna oprema - kofer od Yamahe sa ugradnjom je oko 800 eura. Mislim da ću ipak potražiti kasnije neki aftermarket Givi ili Shad, ne fali mi mjesta nego da bude kao naslon kad vozim suputnika. Moj model nije Tech max , imam jedan digitalni display u boji. Tech max ima neke dodatne vizualne dodatke od kojih mi se većina nije svidjela.

Vozne osobine - odmah me oduševilo što je skuter lagan i okretan. Usporedio bi ga sa NMAX i PCX skuterima u 150 cc kategoriji. U zavojima me upravljanje i preciznost oduševila. Brzo prolazi zavoje i mijenja putanju. Malo je tvrđi ako se naleti na rupu, možda bi trebao malo namjestiti stražnje amortizere. Ubrzanje neću još komentirati jer se još razrađuje i vozim po uputama polako. Maximum brzina u knjižici piše 138 kmh , znači realno 140 kmh. Meni je to i više nego dovoljno.
Nije ga teško podignuti na glavnu nogaru i nije težak za upravljanje po gradu i sporim brzinama. Došao je nov s Michelin gumama koje su mi za sad ok.

Ispod sica ima puno mjesta - za dvije kacige plus npr kabanice i ostale sitnice. Dva otvora kod volana od kojih se jedan zaključava mogu spremiti sitnice.

Ostali komentari ;
Inaće , več duže vrijeme sam se dvoumio što kupiti ali je pomoglo što je Yamaha upravo izbacila redizajnirani model.
* oko 740 km sam napravio trenutno i motor se trenutno još razrađuje.
Prema uputama treba se izbjegavati dužu voznju preko 4500 RPM prvih 1tkm zatim preko 5500 RPM nakon 1tkm do 1.6tkm (tisuću milja). Moram reći da me ovaj dio već pomalo izludio jer sam već dva tjedna smetalo na magistrali. Na tim okretajima skuter postiže oko 55-70 kmh a to je sporo za magistralu. Ipak sam odlučio pratiti upute i strpiti se.
Sada nakon 700+ km , tu i tamo lagano ubrzavam i podižem okretaje do 80-90 kmh pa pustim gas - čisto da nije non stop na tim malim okretajima i da malo bolje razradi.
Servis mi je za nekoliko dana - prvih tisuću km pa to jedva čekam da mogu konačno malo brže držati putnu brzinu.

Spajanje bluetooth mobitela na xmax. Prvih tjedan dana nisam uopće ni pokušavao. Nije komplicirano, prate se upute za spajanje na aplikaciju i skenirao bar kod šasije da se registrira. Međutim , u praksi , mora se prvo dodati kontakt na motoru i zatim otvoriti my ride app da bi se mobitel spojio na skuter preko bluetootha.
Ako je recimo motor ugašen i otvoren app na telefonu - kada se krene voziti neće se automatski povezati. To mi je malo glupo ali ajde. Mora se pratiti redosljed da bi radilo.
Putem my ride aplikacije od Yamahe mogu pratiti potrošnju , stanje ulja i vožnje u kojima se vidi puno detalja tako da je to korisno. Ako imam dolazni poziv - na displayu mi se napiše pa ne moram imati mobitel u đepu ili fiksiran na upravljaću da bi vidio da me netko zvao. Zanimljivo je i koristiti aplikaciju pa kasnije analizirati puteve kuda sam vozio.

To je to, napisati ću i kasnije svoje dojmove kad se malo razradi motor. Evo par slika.

IMG-3e6480dccdd8c8502d8607aa0dc92f4d-V 1.jpg


lp,
 

Attachments

  • IMG_20230619_162219.jpg
    IMG_20230619_162219.jpg
    1.3 MB · Views: 0
  • IMG_20230619_163804.jpg
    IMG_20230619_163804.jpg
    3.9 MB · Views: 0
  • IMG_20230701_223441.jpg
    IMG_20230701_223441.jpg
    323.2 KB · Views: 0
zanima me zašto nisi išao na beverly 400? pitam jer znam da si bio zadovoljan sa starim bevom pa se 400 čini kao logičan korak. ok izgled je subjektivan, oba su lijepa, ali bev ipak ima više snage i momenta, a to se ne odbija s obzirom da im je skoro ista cijena :D
s druge strane ovaj ima dosta više mjesta pod sicem i potrošnja mu je za litru manja nego bevu. a onda ipak što se tiče uštede beverly ima duplo dulje servisne intervale...
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Marin0 and Dene
Dobro pitanje.I ja sam mislio da ću na novi beverly ali nekako svaki puta mi je išla asocijacija na stari beverly 400 koji sam imao i dosta sam se bio navozao sa tih 195 kg i moram priznati to mi je naporno za voziti na jako kratke relacije. Do posla mi je trenutno samo par km , tako da meni osobno više paše da je motor što lakši. Par puta tjedno odem đir oko 100 km u danu , a nije da yamaha to ne može odraditi. Ima dovoljno snage a manja potrošnja je naravno plus.Zapravo za tih 180 kg i 21kw vuče dobro i dosta je poletna. A znam da se japanci vrte tako da kad se razradi ići će još i bolje.
Beverly mi jednostavno nije uspio zadovoljiti sve kvačice što sam tražio , osim što je brži - a i to je upitno di se voziš i tko vozi :LOL:,
btw. 5 godina Piaggia prije što sam imao, beverly 400 pa liberty 150 pa bev 300.. malo sam se i zaželio promijene.
Da sam htjeo brze mislim da bi uzeo hondu cb500x ali supruga na to ne bi sjela tako da ništa od toga. A da sam gledao uštedu u cijeni onda bi išao opet na beverly 300. Eto, to je pojašnjenje zašto je sad je x-max u điru . Btw. što nisi ti kupio pa prodao beverly ? :p
 
  • Like
Reactions: t0malito
btw. 5 godina Piaggia prije što sam imao, beverly 400 pa liberty 150 pa bev 300.. malo sam se i zaželio promijene.
Da sam htjeo brze mislim da bi uzeo hondu cb500x ali supruga na to ne bi sjela tako da ništa od toga. A da sam gledao uštedu u cijeni onda bi išao opet na beverly 300. Eto, to je pojašnjenje zašto je sad je x-max u điru .
(y)(y) cb500x je isto lijep motorić, šteta što je supruga zamutila planove :D
Btw. što nisi ti kupio pa prodao beverly ? :p
jesam, ali nije imalo veze s bevom. ukratko, štedio sam za novog z900/mt09, ali nikako skupiti lovu, i onda me u međuvremenu pukla faza da ću se kao smiriti i idem ja probati beverly o kojem sam čuo sve najbolje u smislu i performansi i pouzdanosti (nakon što su riješene dječje bolesti iz 2021.). na kraju sam vozio samo po magistrali i divljao jednako kao na motoru, samo sa lošijim kočnicama, lošijim ovjesom i sporijim pretjecanjima pa sam ubrzo shvatio da sam promašio namjenu i da priča nema smisla. u međuvremenu naišao na z900 2023. s 1500 km za 2000 eura manju cijenu od novoga i eto me sada na njemu.
 
  • Like
Reactions: Marin0 and mate
A
Da sam samo za sebe razmišljao vjerojatno bi bila ta Honda, a ovako sam morao naći
(y)(y) cb500x je isto lijep motorić, šteta što je supruga zamutila planove :D
Ma ima pravo, s jačim motorom bi vozio i brže a ona bi jednom sjela đir samnom i nakon toga nikad više (vjerovatno).
jesam, ali nije imalo veze s bevom. ukratko, štedio sam za novog z900/mt09, ali nikako skupiti lovu, i onda me u međuvremenu pukla faza da ću se kao smiriti i idem ja probati beverly o kojem sam čuo sve najbolje u smislu i performansi i pouzdanosti (nakon što su riješene dječje bolesti iz 2021.). na kraju sam vozio samo po magistrali i divljao jednako kao na motoru, samo sa lošijim kočnicama, lošijim ovjesom i sporijim pretjecanjima pa sam ubrzo shvatio da sam promašio namjenu i da priča nema smisla. u međuvremenu naišao na z900 2023. s 1500 km za 2000 eura manju cijenu od novoga i eto me sada na njemu.
Beverly 400 je brz skuter ali nije baš za divljanje niti pretjerivanje. Mislim da si dobro napravio uzevši Yamahu za to (y):giggle:
Ali moj savjet ti je sretno i oprezno . Nemoj previše divljati, svašta ima po cestama , treba se paziti. :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: t0malito
Super mi je taj xmax 300, da kupujem skuter istog bi uzeo plus zadnji kofer, sretno s pilom 👍
Hvala, kofer sad tražim i raspitujem se za opcije pa javim kad nađem šta interesantno.
 
800€ kufer? Kakva pljacka...Kupio sam ih tri za Tmaxa, sa nosacem, bravicom i naslonjacem, nikad mi nije doslo preko 500,00€, naravno original Yamaha...
 
(y)(y) cb500x je isto lijep motorić, šteta što je supruga zamutila planove :D

jesam, ali nije imalo veze s bevom. ukratko, štedio sam za novog z900/mt09, ali nikako skupiti lovu, i onda me u međuvremenu pukla faza da ću se kao smiriti i idem ja probati beverly o kojem sam čuo sve najbolje u smislu i performansi i pouzdanosti (nakon što su riješene dječje bolesti iz 2021.). na kraju sam vozio samo po magistrali i divljao jednako kao na motoru, samo sa lošijim kočnicama, lošijim ovjesom i sporijim pretjecanjima pa sam ubrzo shvatio da sam promašio namjenu i da priča nema smisla. u međuvremenu naišao na z900 2023. s 1500 km za 2000 eura manju cijenu od novoga i eto me sada na njemu.
Nije bilo problema oko Beva400?

Jednom frendu pukla glava i radilica nakon 4mj, 1600km.
Drugi je u godinu dana barem 10ak puta bio na popravku zbog gasenja usred voznje, nisu nikako rijesili pa ga je nekom "uvalio" preko Njuskala i uzeo MT07.
Model 2022 se gasio a 2023 se raspao.
Kad su mi pricali, sjetio sam se mojih zgoda i nezgoda sa bivsim Bevom 350...
Najveca kanta koju sam vozio...
 
Kad su mi pricali, sjetio sam se mojih zgoda i nezgoda sa bivsim Bevom 350...
Ma ne bi baš tu o drugim skuterima , proživio sam i ja svašta s njima, nešto kao "love & hate relationship" bi to najbolje opisalo. :)
A za dodatnu opremu od Yamahe , skupo je slažem se, ali srećom ima drugih opcija. Imao sam prije i Shad i Givi kofere i samo dobre komentare imam za njih 👍🏼.
 
Skupo je bilo i za Tmaxa ali za Xmaxa koji je manji, sa manjim nosacem 300€ veca cijena...Nema bas logike.

vjerovatno je u pitanju novi model jamahinog kofera (45 litarski), sa poklopcima u boji motora... mada sve skupa ne opravdava cijenu, ali stari 50-litarski je bio jeftiniji... inače neovisno o modelu skutera, razlika je samo u nosaču, u ponudi su isti koferi od 34, 39, 45 i 50 litara ako govorimo o original opremi... a sad dal ćeš kofer staviti na nmax, xmax ili tmax, jamahi je svejedno...

nego nadam se da će autor dobiti bar neki popust na opremu obzirom da vidim da je skuter platio 7.099 € a po cjeniku košta 6.849...
 
vjerovatno je u pitanju novi model jamahinog kofera (45 litarski), sa poklopcima u boji motora... mada sve skupa ne opravdava cijenu, ali stari 50-litarski je bio jeftiniji... inače neovisno o modelu skutera, razlika je samo u nosaču, u ponudi su isti koferi od 34, 39, 45 i 50 litara ako govorimo o original opremi... a sad dal ćeš kofer staviti na nmax, xmax ili tmax, jamahi je svejedno...

nego nadam se da će autor dobiti bar neki popust na opremu obzirom da vidim da je skuter platio 7.099 € a po cjeniku košta 6.849...
Piše u cjeniku dodatni troškovi 250€, šta im to značilo.
 
Piše u cjeniku dodatni troškovi 250€, šta im to značilo.
stavljanje vizira, retrovizora, okvira tablice i provjere i na kraju printanje racuna i dokumentacije od dva papira…
ili se mozda placa i sto su ga narucili i iskrcali iz kamiona ne znam 😄
 
Preciznije govorimo o 234 eura.U cjeniku pise :
Sve cijene (MPC, dodatni troškovi , ukupna cijena i troškovi za produženje garancije) su neobvezne preporučene cijene proizvođača. PDV i PPMV uključen.
*Dodatni troškovi su troškovi logistike, pripreme i dokumentacije za vozilo.

-u ducanu to zovu nulti servis , ukljucuju i pun rezervar goriva te kompletno osiguranje (osnovno i kasko uz doplatu) te tehnicki. Daju kljuc u ruke,sve spremno.

Pomislio sam i ja kako sacuvati dio tog iznosa ali to bi me kostalo uzimanja slobodnog dana s posla za otici do ZG .
Zatim bi imao opet druge troskove - da li rentati kombi ? Platiti benzin i cestarine? Ili platiti nekom da me vozi do ZG? Na autobus ne bi isao.
U svakom slucaju gubim vrijeme a ni ne da mi se zafrkavati sa svime time. Ovako sam platio i dobio sve spremno.
Btw. govorimo o mojoj kupovini usred ljeta i novom modelu (kojeg su drugi uplatili ranije i cekali mjesecima) kojeg sam preuzeo sljedeci radni dan.
Mozda da sam ga kupovao zimi bi uspio smanjiti cijenu.
A cijena dodatne opeme - idem sutra na prvi servis pa cu pitati.

***
EDIT - bio sam na prvom servisu na 1000 km. Motor se vec lagano razradio i sad se vec puno ugodnije radi. Po uputama do 1600 km mogu voziti do 5500 rpm -to je oko 80kmh kmh ubrdo ili oko 100kmh po ravnom. I dalje lagano s gasom.
Cijena velikog kofera sa svim dodacima , rackom , postoljem ,instalacijom i ukrasnim plastikama u boji motora, s naslonom za suvozaca je 800 eura.
Cijena malenog kofera takodjer sa svime je oko 80 eura. Cijena sa popustom mi je ponudjena 672 eura za veci te 592 eura za manji.
Isti kofer se ugradjuje na sve nove yamahe, materijal nosaca je metalni , postolje je takodjer metalno.

Potrazio sam i sta se nudi od Givi ili Shada u drugim ducanima - za sad jos nista jer je xmax model tek izasao i drukciji je nosac od prethodnog modela.
Pricekati cu jer ionako ispod sica ima dovoljno mjesta za dvije kacige i sitnice.
Voznja po mraku - prednja led svijetla su odlicna.
 
Last edited:
Evo i još par komentara nakon mjesec dana od kupnje . Motor se razradio konačno kako treba s oko 1600 km na satu. Od toga su većinom đirevi do 50 km u jednom smjeru ili 2-5 km nekoliko puta dnevno po gradu. Potrošnja je i dalje ispod 3 l (po kompjuteru 2.7).
Moji dojmovi do sada su da me je motor ugodno iznenadio s linearnim ubrzanjem. Sviđa mi se ta poletnost i odličan odaziv na gas. Dal na semaforu il pri maloj brzini - odma hvata i ide.Odmjerio sam se na semaforima tek s par skutera (neću napisati koja) i oba su ostali iza mene tako da❤️x-max:mrgreen:.
Kočnice su dobre, jednom sam uspio testirati ABS i kontrolu proklizavanja kad mi je naletio auto dok sam vozio niz brdo - super stvar koju nisam imao prije. Na komotnost i položaj sjedenja sam se već navikao. Sjedi se ko u fotelji i super mi je što mogu mijenjati dva položaja nogu i ima mjesta pomicati se naprijed i nazad na sicu. Udobnost za suvozača je također na nivou i odlična preglednost (komentar od moje bolje polovice : isto kaže da je baš fotelja ). Još nisam podigao vizir gore, za sada mi je ok i ovako na nižem položaju. Max brzinu još nisam probao, najviše sam po aplikaciji išao 134 kmh sinoć na zaobilaznici kad sam samo na kratko prelazio par autiju. Zapravo mi se čini da od kako sam kupio ovaj skuter općenito sporije vozim. Prvo je to bilo radi toga što je motor nov, međutim sada više uživam na njemu nego što ga 'ganjam'. Čudno ali kao da me odmara lagana vožnja na njemu. Po noći mi je baš gušt jer su kratka i duga svijetla fenomenalna.Zbilja svijetli ko da je dan i to nisam imao prije na nijednom motoru.
Od mana do sada ne znam što bi mogao napisati , možda to što se ne može otključati sic dok je motor upaljen, desni pretinac s prednje strane se ne može zaključati. Malo je širi za progurati se između uskih prostora. Michelin gume koje sam dobio kao da imaju mrvicu manje gripa nego recimo Dunlop scootsmart ili cak i Pirelli angel.
Sve u svemu ništa strašno.
IMO , ovo je skuter fotelja za skočiti u dućan a opet dovoljno brz i poletan u gradskom prometu ili na magistrali. Može i na autocestu, ali realno to mu nije ni svrha. Svašta stane ispod sica i može se bez problema s njime i na duži put (to ću tek testirati uskoro).
LP.
 
Predivna je to mašina, uživaj! Ja sam sa svojim 250 bio do ZG jednom nisam osjetio puta, a mogu misliti što je ovo tek. Estetika top, u kvalitetu ne sumnjam i uostalom tu je od 2017., nisam čuo za ikakav bitan problem. Onaj prozorčić za razinu ulja u moto stilu mi se posebno sviđa. Kod 250 je originalni nosač kofera bio jako kvalitetan komad opreme i onda si mogao staviti uz podlošku bilo šta, a alternative nisu imale neku estetiku i trebalo je rezati ili bušiti dio plastike kod brave sica...
 
  • Like
Reactions: Marin0