mladen59
New member
Da se razumijemo, niš nije crno -bijelo, znači "neostik" je jedna krajnost a recimo WD 40 druga. Ja upotrebljavam DID gel koji se dobro "drži"za lanac ( jednostavna provjera kvalitetnog spreja, staviš par kapi između jagodica prsta i lagano razvlačiš prste, dobar sprej razvlači se ko kauguma između prstiju, to se događa i na lancu, kod istiskivanja uslijed trenja, mazivo se vraća nazad), makar uvijek jedan dio ili recimo "višak" razbaca po felgi. Ja se slažem s Tobom kaj se tiće "ljepljivi sprej", uglavnom su svi takvi, ali nisam za ljepljive prekrute koji nemreš ni sa izvijaćem zgulit i opet ponavljam, tam gdje ih lančanik istisne i ostanu jer nisu fleksibilni, znači na rubu lanca.vaad said:....paaa mogao bi namazati i neostikom kad bi ovaj imao antifrikciona svojstva i dodane inhibitore protiv korozije.
Ovako, "sprej koji se ne razbacuje" ipak je dobar, bolji od ovog drugog, manje viskoznosti. Ne zbog toga što ga neće biti na felgi pa nema gnjavaže sa čišćenjem već zbog njegove velike adhezione sile koja mu omogućava da ostaje točno tamo gdje i treba biti (između osovinice i rolice). "Sprejevi koji se razbacuju" uslijed djelovanja centrifugalne sile (koja je u ovom slučaju veća od adhezionih sila) bivaju izbačeni iz područja viskog trenja (ili visokoh tlakova) i stoga je njihov učin upitan. Dakle ja glasam za "ljepljive" sprejeve.
Primjetio sam kako mnogi "zagrijavaju" lanac prije podmazivanja. To nije potrebno i štoviše mislim da je štetno a evo i zašto.
Suvremena sredstva za podmazivanje lanca sadrže...recimo "otapala"... koja im garantiraju malu viskoznost neko kratko vrijeme (sredstvo za podmazivanje je vrlo rijetko). Sredstvo male viskoznosti (rijetko) uslijed kapilarnog djelovanja biva "usisano" pored gumene brtve (x ili o - ringovi) na vrlo uzak prostor između osovinice i rolnice.
Nakon par minuta (2-3) "otapalo" će ispariti sredstvo će se "gelirati" i zalijepiti na mjesta gdje su trenja i tlakovi najveći.
Ukoliko sredstvo prskate na "ugrijani" lanac "otapalo" će ispariti u par sekundi a time će biti onemogućen ulaz maziva u procjepe.
Ugrijavanje lanaca je "stari" recept kad se lanac podmazivao uljem iz kantice i time se umjetno smanjivala viskoznost ulja radi olaksanog prodora ulja u uske prostore.
Prije SVAKOG podmazivanja lanca potrebno je isti oprati ( NE IVASOLOM-agresivan je za gumu a od gume su načinjeni brtveni prsteni na rolnicama lanca) kako bi se omogućio prodor novonanešenog mazivog sredstva u sve uske prostore
Vaad je sve lijepo napisal !! :misli:Kuzma said:Pa sta je tu cudno, ivasol sluzi za pranje i odmascivanje motora, ako moze oprati/odmastit motor a da mu pri tome ne steti, ne kuzim sta moze nastetiti lancu?
Taj savjert sam dobio od jednog mehanicara, mozda je u krivu, volio bi da mi netko malo pojasni :?
Ma ja to zalijem dobrano, bolje da ga ima nego da fali...