Sprej za podmazivanje lanca

vaad said:
....paaa mogao bi namazati i neostikom kad bi ovaj imao antifrikciona svojstva i dodane inhibitore protiv korozije.
Ovako, "sprej koji se ne razbacuje" ipak je dobar, bolji od ovog drugog, manje viskoznosti. Ne zbog toga što ga neće biti na felgi pa nema gnjavaže sa čišćenjem već zbog njegove velike adhezione sile koja mu omogućava da ostaje točno tamo gdje i treba biti (između osovinice i rolice). "Sprejevi koji se razbacuju" uslijed djelovanja centrifugalne sile (koja je u ovom slučaju veća od adhezionih sila) bivaju izbačeni iz područja viskog trenja (ili visokoh tlakova)  i stoga je njihov učin upitan. Dakle ja glasam za "ljepljive" sprejeve.

Primjetio sam kako mnogi "zagrijavaju" lanac prije podmazivanja. To nije potrebno i štoviše mislim da je štetno a evo i zašto.
Suvremena sredstva za podmazivanje lanca sadrže...recimo "otapala"... koja im garantiraju malu viskoznost neko kratko vrijeme (sredstvo za podmazivanje je vrlo rijetko). Sredstvo male viskoznosti (rijetko) uslijed kapilarnog djelovanja biva "usisano" pored gumene brtve (x ili o - ringovi) na vrlo uzak prostor između osovinice i rolnice.
Nakon par minuta (2-3) "otapalo" će ispariti sredstvo će se "gelirati" i zalijepiti na mjesta gdje su trenja i tlakovi najveći.
Ukoliko sredstvo prskate na "ugrijani" lanac "otapalo" će ispariti u par sekundi a time će biti onemogućen ulaz maziva u procjepe.

Ugrijavanje lanaca je "stari" recept kad se lanac podmazivao uljem iz kantice i time se umjetno smanjivala viskoznost ulja radi olaksanog prodora ulja u uske prostore.

Prije SVAKOG podmazivanja lanca potrebno je isti oprati ( NE IVASOLOM-agresivan je za gumu a od gume su načinjeni brtveni prsteni na rolnicama lanca) kako bi se omogućio prodor novonanešenog mazivog sredstva u sve uske prostore
Da se razumijemo, niš nije crno -bijelo, znači "neostik" je jedna krajnost a recimo WD 40 druga. Ja upotrebljavam DID gel koji se dobro "drži"za lanac ( jednostavna provjera kvalitetnog spreja, staviš par kapi između jagodica prsta i lagano razvlačiš prste, dobar sprej razvlači se ko kauguma između prstiju, to se događa i na lancu, kod istiskivanja uslijed trenja, mazivo se vraća nazad), makar uvijek jedan dio ili recimo "višak" razbaca po felgi. Ja se slažem s Tobom kaj se tiće "ljepljivi sprej", uglavnom su svi takvi, ali nisam za ljepljive prekrute koji nemreš ni sa izvijaćem zgulit i opet ponavljam, tam gdje ih lančanik istisne i ostanu jer nisu fleksibilni, znači na rubu lanca. (y) (y)
Kuzma said:
Pa sta je tu cudno, ivasol sluzi za pranje i odmascivanje motora, ako moze oprati/odmastit motor a da mu pri tome ne steti, ne kuzim sta moze nastetiti lancu?
Taj savjert sam dobio od jednog mehanicara, mozda je u krivu, volio bi da mi netko malo pojasni :?


Ma ja to zalijem dobrano, bolje da ga ima nego da fali...
Vaad je sve lijepo napisal !! :misli: (y) 
 
vaad said:
....paaa mogao bi namazati i neostikom kad bi ovaj imao antifrikciona svojstva i dodane inhibitore protiv korozije.
Ovako, "sprej koji se ne razbacuje" ipak je dobar, bolji od ovog drugog, manje viskoznosti. Ne zbog toga što ga neće biti na felgi pa nema gnjavaže sa čišćenjem već zbog njegove velike adhezione sile koja mu omogućava da ostaje točno tamo gdje i treba biti (između osovinice i rolice). "Sprejevi koji se razbacuju" uslijed djelovanja centrifugalne sile (koja je u ovom slučaju veća od adhezionih sila) bivaju izbačeni iz područja viskog trenja (ili visokoh tlakova)  i stoga je njihov učin upitan. Dakle ja glasam za "ljepljive" sprejeve.

Primjetio sam kako mnogi "zagrijavaju" lanac prije podmazivanja. To nije potrebno i štoviše mislim da je štetno a evo i zašto.
Suvremena sredstva za podmazivanje lanca sadrže...recimo "otapala"... koja im garantiraju malu viskoznost neko kratko vrijeme (sredstvo za podmazivanje je vrlo rijetko). Sredstvo male viskoznosti (rijetko) uslijed kapilarnog djelovanja biva "usisano" pored gumene brtve (x ili o - ringovi) na vrlo uzak prostor između osovinice i rolnice.
Nakon par minuta (2-3) "otapalo" će ispariti sredstvo će se "gelirati" i zalijepiti na mjesta gdje su trenja i tlakovi najveći.
Ukoliko sredstvo prskate na "ugrijani" lanac "otapalo" će ispariti u par sekundi a time će biti onemogućen ulaz maziva u procjepe.

Ugrijavanje lanaca je "stari" recept kad se lanac podmazivao uljem iz kantice i time se umjetno smanjivala viskoznost ulja radi olaksanog prodora ulja u uske prostore.

Prije SVAKOG podmazivanja lanca potrebno je isti oprati ( NE IVASOLOM-agresivan je za gumu a od gume su načinjeni brtveni prsteni na rolnicama lanca) kako bi se omogućio prodor novonanešenog mazivog sredstva u sve uske prostore
tvoje misljenje, s cime "ispires" prilikom ciscenja ostatke starog sloja spreja za podmazivanje i necistoce?
 
Zapru said:
tvoje misljenje, s cime "ispires" prilikom ciscenja ostatke starog sloja spreja za podmazivanje i necistoce?
Ok, nisi mene pitao!  :mrgreen: Ja čistim lanac sa DID-ovim sprejom za čišćenje. Bolje je obična nafta ili WD40 nego Ivasol, jer Ivasol je jako agresivna tekučina i služi isključivo za odmaščivanje metalnih dijelova, jako je rijedak pa se zavlači ispod gumica (pogotovo kod već razvućenih i razlabavljenih lanaca) i ispire mazivo tvornički naneseno ispod rolice i zaštićeno O ili X ringovima grizuči iste a sprej poslije ne popuni isprana mjesta! :misli: (y)
 
mladen59 said:
Ok, nisi mene pitao!  :mrgreen: Ja čistim lanac sa DID-ovim sprejom za čišćenje. Bolje je obična nafta ili WD40 jer Ivasol je jako agresivna tekučina i služi isključivo za odmaščivanje metalnih dijelova, jako je rijedak pa se zavlači ispod gumica (pogotovo god već razvućenih i razlabavljenih lanaca) i ispire mazivo tvornički naneseno ispod rolice i zaštićeno O ili X ringovima grizuči iste a sprej poslije ne popuni zbog gustoće isprana mjesta! :misli: (y)
za ivasol znam  :wink:

pitao sam radi njegova iskustva, s cim on to radi  (y) znatizelje radi  :mrgreen:


ja ga isperem dobro s naftom i penzlom, pustim da se iscijedi, provucem kroz krpu pa onda s wd-om i penzlom i opet kroz krpu. pustim da odstoji a onda motul sprej
 
Zapru said:
za ivasol znam  :wink:

pitao sam radi njegova iskustva, s cim on to radi  (y) znatizelje radi  :mrgreen:


ja ga isperem dobro s naftom i penzlom, pustim da se iscijedi, provucem kroz krpu pa onda s wd-om i penzlom i opet kroz krpu. pustim da odstoji a onda motul sprej
(y) (y) Isti postupak, jedino druga sredstva stim da ga s krpom potpuno posušim i izbrišem prije podmazivanja. Podmazujem svakih 1000km (ne vozim po kiši, osim ak me iznenadi) a svakih 2000 ispirem i podmazujem !! (y)
 
Ak baš ocete po PS-u onda se lanac cisti sa petrolejom
 
mladen59 said:
(y) (y) Isti postupak, jedino druga sredstva stim da ga s krpom potpuno posušim i izbrišem prije podmazivanja. Podmazujem svakih 1000km (ne vozim po kiši, osim ak me iznenadi) a svakih 2000 ispirem i podmazujem !! (y)
ja bas i nisam tak pedantan  :LOL: ne vozim po kisi a mazem ga samo prije i poslije duzih tura, dok sam u gradu ne osim ak ne dodem do lovice za dulji put  :LOL: :LOL:
 
Zapru said:
ja bas i nisam tak pedantan  :LOL: ne vozim po kisi a mazem ga samo prije i poslije duzih tura, dok sam u gradu ne osim ak ne dodem do lovice za dulji put  :LOL: :LOL:
Imam 31000, lanac i lančanik (zadnji) još su u solidnom stanju tak da još ovu sezonu budu izdržali. Mislim da redovito i kvalitetno održavanje dosta produljuje vijek trajanja i jeftiniji je sprej nego lančani set stim da i kod novoga opet moraš podmazivat i kupovat sprej!! :misli: (y)
Ninja said:
Ak baš ocete po PS-u onda se lanac cisti sa petrolejom
(y) Petrolej ili nafta, vrlo slično! (y)
 
mladen59 said:
Imam 31000, lanac i lančanik (zadnji) još su u solidnom stanju tak da još ovu sezonu budu izdržali. Mislim da redovito i kvalitetno održavanje dosta produljuje vijek trajanja i jeftiniji je sprej nego lančani set stim da i kod novoga opet moraš podmazivat i kupovat sprej!! :misli: (y)
sad imam 18.000km i ak mi tolko jos izdrzi ...  (y)
 
mladen59 said:
Ok, nisi mene pitao!  :mrgreen: Ja čistim lanac sa DID-ovim sprejom za čišćenje. Bolje je obična nafta ili WD40 nego Ivasol, jer Ivasol je jako agresivna tekučina i služi isključivo za odmaščivanje metalnih dijelova, jako je rijedak pa se zavlači ispod gumica (pogotovo kod već razvućenih i razlabavljenih lanaca) i ispire mazivo tvornički naneseno ispod rolice i zaštićeno O ili X ringovima grizuči iste a sprej poslije ne popuni isprana mjesta! :misli: (y)

OK, hvala decki  (y), stvarno nisam znao ovo...
Još pitam lika jel sigurno OK za lanac, kaze samo gas  :LOL:, reko valjda covjek zna ipak je mehanicar...
Od sada vise nikad ivasol, samo sredstva za ciscenje lanaca, u iznimnim slucajevima WD.
 
Dobio sam 2komada (y)
http://www.moto-oprema-amd.hr/ostalo/ulja-i-maziva/repsol/repsol-ulja/repsol-sprej-za-lanac-25o-ml
 
vladof said:
Koga zanima ima Valvoline u Intersparu 49.99 hrvatskih kunica.

....vrlo loš sprej...bolje dati još toliko pa kupiti neki čestiti  :wink:
 
Zapru said:
a los je zato sto ...

....zato što i to malo što maže jako je kratkog vijeka. Nakon mjesec dana uzmeš čistu krpu i obrišeš ga a probaj obrisati friško našpricani motul ili silkolene.

A evo i primjera iz prakse kako se pokazao.... naime, na motoru (do danas) sam imao orginal lanac sa 42000km. Pošto se radi o najjačem 530 lancu nije bio ništa istegnut, ali zato su rolnice bile dosta potrošene. Kad sam koristio taj valvoline več nakon 20 km se počeo čuti lanac, ponekad je čak i lagano škripao, a sa motulom i silkolenom se to dešavalo tek poslije 100-200km.   Ne kažem da ovi popravljaju lanac ali činjenica je da taj valvoline samo lijepo izgleda kad se namaže lanac
 
boRRis929 said:
....zato što i to malo što maže jako je kratkog vijeka. Nakon mjesec dana uzmeš čistu krpu i obrišeš ga a probaj obrisati friško našpricani motul ili silkolene.

A evo i primjera iz prakse kako se pokazao.... naime, na motoru (do danas) sam imao orginal lanac sa 42000km. Pošto se radi o najjačem 530 lancu nije bio ništa istegnut, ali zato su rolnice bile dosta potrošene. Kad sam koristio taj valvoline več nakon 20 km se počeo čuti lanac, ponekad je čak i lagano škripao, a sa motulom i silkolenom se to dešavalo tek poslije 100-200km.   Ne kažem da ovi popravljaju lanac ali činjenica je da taj valvoline samo lijepo izgleda kad se namaže lanac
interesantno
 
vladof said:
Koga zanima ima Valvoline u Intersparu 49.99 hrvatskih kunica.

nisam zadovoljan,cak mi je ruzina(hrdja) izbila koliko je "dobar"