Utezi variomata, kod nas često zvani mnogim nepravilnim nazivima su dio variomata koji zaslužuje posebnu pažnju.
Naime, generalno, smanjivanje njihove težine uzrokuje povišenje okretaja agregata, a povečanje uzrokuje smanjivanje okretaja. S prvim se dobije osječaj boljeg ubrzanja iako generalno to nije slučaj, a s drugim usporeno ubrzanje sa ponekad većom krajnjom brzinom(ukoliko je težina blizu idealne.)
Idealno podešen variomat je onaj koji ubrzava linearno do max. brzine na određenoj dionici.
Pri tome treba paziti da vam dionica nije nizbrdica dužine 2 km.
Dodatno treba paziti kod 50-ica sa zračnim hlađenjem na efekt zagrijavanja koji umanjuje performanse i moguče je da su potrebni neznatno lakši utezi.
Svako daljnje "diranje" agregata, ili čak i promjena vremena zna biti osnova za daljnje traženje idealnog postava variomata.
Utezi se inače deklariraju po težini, a ista se može dobiti i mješanjem dvaju težina po principu 1.-2., ali bi isto trebalo izbjegavati kad god je moguče, i definitivno izbjegavati mješanje utega velike razlike u težini.
Tom prigodo redovito dolazi do večeg trošenja težih utega iz mješavine jer oni imaju jači pritisak na pokrov variomata.
Trošenje utega inače uzrokuje oštečenje na jednom dijelu vanjske obloge, koja slijedom toga zaustavlja očekivanju vrtnju utega i isti prelazi u klizanje na oštečenom dijelu i dodatno provozira oštečenje obloge.
Pri tom može doči u najgorem slučaju do potpunog kolapsa obloge i dodira pokrova variomata ili kanala utega sa metalnim dijelom utega i time do nepovratnog oštečenja sustava.
Ovisno o težini utega, centralni dio može bit željezo, aluminij, ili bakar.
Materijal vanjskog dijela je redovito plastika s dodatko teflona, ili neki drugi suvremeni mix trajnih materijala otpornih na habanje.
Unatoč često isticanim razvikanim imenima materijala na aftersales utezima redovito su tvornički najčvrši i najtrajniji.
Neki aftersales utezi formirani su kao jezgre sa izmjenjivim vanjskim dijelovima
Neki utezi imaju nesimetrični vanjski dio i on ima oblik posudice u koju se usadi središnji dio.
U tom slučaju treba paziti na smjer kretanja variomata i utege staviti na način da dno "posudice" budo okrenuto suprotno od smjera te se tare o dio kanala koji gura uteg u smjeru gibanja.
Neki tuning variomati imaju dva seta utega, od kojih je jedan teži, a drugi lakši, a isto je namijenjeno podešavanju uz dodatne komponente, kad npr. sportski ispuh "traži" lakše utege, u odnosu na tvornički.
Mjenjanjem težine ovih utega, ili njihovim mješanjem, dobije se generalno isti rezultat ukoliko se ne mjenjaju ostale komponente agregata, a izuzetno popularno je mješanje težina čime se dobije jedan isti rezervni set, a i performanse varimata nisu takve da okretaje agregata tjera u visoko, niti ih drži blizu tvorničkim, več je "zlatna sredina".