Na par Tracera 9 imao sam prilike montirati od GIVI-ja crash bar, onaj cjevasti znači.
Nažalost jedan frend ga je i (ozbiljnije) testirao, nije bila mala brzina. Nadmašio je druge solucije. Bitni dijelovi su ostali čitavi, dovukao se do doma, bez vučne službe. Govorimo o cca. 500 km do doma, ne par km. Volan je bio malo kriv, popucali handguardsi i nosači bočnih kofera, crash bar oderan ali zaštitio je dekla i sve vitalno da motor bude u voznom stanju.
Općenito crash bar najbolje štiti mada sve ima i prednosti i mana. Govorim iz iskustva jer mi je posao vezan uz motore, mada nastojim odvojiti privatno od poslovnog i ovdje na forumu sudjelovati isključivo kao vozač, motociklist, netko tko je tu iz hobija i zajebancije. Nemam nikakav interes dali će netko kupiti ovo ili ono, iskreno svejedno mi je, imam i previše obaveza i posla bez da nekoga reklamiram.
Gljive su potencijalno opasne za šasiju (mada su uglavnom ljepše osim kod adv motora), na crash baru motor će teoretski duže klizati asfaltom ukoliko je brzina veća. Svaki pad je individualan i stvar sreće, ali u prosjeku gledano, dobar crash bar je po mom iskustvu bolji izbor, ne samo na motoru iz naslova nego i na nekim drugima. Ne zaštite sve gljive dekla, imao sam i takvih slučajeva. A jednom kad slini ulje na malo deklo, teoretski se možete voziti ali ne baš daleko. Osim što pušta ulje pitanje je i koliko je krhotina završilo unutra. Nažalost, vidio sam jako puno padova i razbijenih motora u životu, pa eto, ako kome pomogne.
Pamet u glavu i nemojte tražiti granice, ni svoje, a ni motora ni ceste.