Konačno sam provozao svetu kravu !
Jako zanimljivo iskustvo, pa evo malo utisaka i direktnog poređenja sa R1200R, posebno što je i GS bio isto godište kao moj motor.
Mogu odmah na početku reći da sada potpuno shvatam zašto svi toliko hvale GS-a i čemu tolika buka. Motor je stvarno priča za sebe i u odnosu na druge motore koje sam imao priliku provozati.
Ono što mi je odmah bilo neobično je koliko je lagan za manevrisanje u mjestu i pri malim brzinama. Okretniji je od mog motora, što prema zakonima fizike nema nikog smisla. Od prvih metara na GS-u sam osjećao kao da ga vozim jako dugo i jedino što sam morao da sačekam prije dizanja tempa je da se gume zagriju, a ne da se ja naviknem na motor. U vožnji kao da ima neku "tampon zonu" između ceste i vozača. Vidiš da podvozje dole svašta nešto radi, ali ti kao vozač samo sjediš, razgledaš i voziš. Posebno me je fasciniralo kako minimalan input treba da ga srušiš u nagib, a još manji (zapravo ti i ne treba) da ga držiš u nagibu. U momentima sam imao osjećaj da u prilično velikim nagibima mogu potpuno skloniti ruke sa upravljača, a da će motor sam završiti zavoj
... To je toliko primjetno da kada sam se vratio na svoj motor, mislio sam da mi je prednja guma ispuhala...
Kada spojiš tu izolovanost (udobnost) od dešavanja po cesti i lakoću upravljanja, brzina ti se doslovno prikrade - misliš da se voziš turistički 70-80 km/h, pogledaš na brzinomjer - ideš skoro duplo više. :shock:
Mislim da bi sa GS-om, po nekim putevima po kojim se stalno vozam bio dosta brži nego sa svojim motorom, ali uz dosta manje truda, napora i rizika... Neke zavoje na toj kratkoj vožnji i jesam (potpuno nesvjesno) prošao brže nego što ih prolazim sa svojim motorom. Ili možda GS ulijeva lažnu sigurnost i samopouzdanje ? :misli: :misli: :misli:
Prednji kraj jeste malo čudan, ali ne toliko koliko ljudi kukaju. Da, i meni se povremeno činilo da će mi prednji točak proklizati. Čak sam u pojedinim trenucima instinktivno dodavao gas da prebacim teret na zadnju jer sam mislio da prednji bježi, ali mislim da se zapravo samo treba navići. Kočenje bez poniranja prednjeg kraja je jako cool
Zaštita od vjetra (cijeli život vozim nakede) je za mene potpuno novo i veliko otkriće
Malo je sporiji od mog R1200R, vjerovatno zbog težine, ali i zato što R1200R ima kraći završni prenos koji mu definitivno pomaže pri ubrzanju u odnosu na GS.
I ne znam je li do te GS "izolacije od svijeta" ili se radi o drugačijim omjerima brzina mjenjača, ali na GS-u sam u par navrata "tražio" 7. brzinu... Mada ne bi rekao da se u 6. vrti nešto više u odnosu na moj motor :misli:
Sve u svemu, jako dobar i interesantan motor koji se praktično sam vozi i sada potpuno razumijem onu izjavu da se sa GS na dužoj turi ne moraš zaustavljati, osim da natankaš gorivo. Mislim da bi sa njim mogao preći 800-1000 km u jednom danu, te da bi već sljedeći dan bio dovoljno svjež da opet ponovim tu kilometražu...
ALI, (sad ipak ima i ono "ali"
) imam i zamjerku
Motor je toliko dobar, udoban, izbalansiran i lagan za voziti (tj. sam se vozi
) da je u neku ruku jednostavno - dosadan !
Mislim da to ne bi riješili ni kada bi mu ugradili mašinu od npr 200ks. Toliko je smiren da kao vozač jednostavno nemaš pretjerano šta da radiš. Osjećaš se više kao putnik, a ne vozač. Možda kada bi napravili paralelu sa automobilskim svijetom, npr. Mercedes C63 AMG sa automatskim mjenjačem i BMW M3 sa manuelnim, GS bi bio ovaj prvi. Oba auta su brza, sličnih performansi, ali različitih karaktera i načina na koji pružaju taj ugođaj vožnje. Sa Mercedesom ploviš umotan u plašt udobnosti (i raznih "pomagala"), pališ gume i sigurno driftaš po zavojima bez pretjeranog napora, baš kao sa GS-om (dobro, osim paljenja guma
). Dok se sa M3 igraš, boriš, vozački angažovan i sretan si zbog toga, baš kao na nekoj pili od motora. Izađeš iz M3/siđeš sa pile držeći se za bolna leđa, ali sa kezom od uha do uha
Stvar je, dakle, ko šta preferira...Smiješak koji ćeš platiti bolom u leđima (i zvocavom suvozačicom
) ili ozbiljno lice, ali zdravo tijelo i mirna žena
Lično bi jako volio imati GS-a (i vidim se na njemu nekada u svom životu), posebno za putovanja i opuštene vožnje, ali mislim da bi pored njega u garaži morao imati još jedan motor koji bi služio da popuni tu "adrenalinsku" prazninu u srcu. Ili bi možda bilo dobro da se i ja konačno malo smirim i počnem kulturno voziti, kao npr na GS-u :misli:
Opet ponavljam, ne kažem da je GS spor ili motor za penzionere, naprotiv, poslije ove kratke vožnje na njemu sam potpuno razuvjeren od te priče i mislim da bi GS-u sa dobrim vozačem malo ljudi na dosta bržim motorima moglo pobjeći (po javnim cestama, naravno). Ali trik (ili čar) je u tome što ovaj na sportaku mora da "radi", silazi sa motora, izbacuje koljeno, radi kojekakve counter steeringe, hvata i kroti pobješnjeli motor po cesti dok se ispucava iz zavoja, dok sa GS-om pratiš isti taj (ili približan) tempo, paralelno čitaš novine, režeš nokte i promatraš pauna koji se šetka u dvorištu kuće pored zavoja u kojem upravo stružeš nogarama
I dalje naginjem XR-u
mada ga još nisam provozao... Ali i GS me je bacio u razmišljanje... Možda da objasnim ženi kako jedan motor u garaži jednostavno nije dovoljan. Npr jedna kombinacija S1000R i R1200GS ?
Ali upravo iz tog sexa se zapravo i rodio XR :misli: