zoran123456 said:
Pozdrav ekipa,
što mislite koliko bi iskustva na prijašnjim motorima bilo potrebno da se relativno sigurno sjedne za upravljač i vozi takve motore normalno (u granicama prometnih pravila), tj. da ih ne voziš kao kakva tetkica 40kmh u desnoj traci?
Znam da ljudi pričaju, kao prvo kreni s 125cc, pa 250, 500, 600... bla bla na kraju ćeš za upravljač sjesti kad napuniš 60 godina. Koji bi po vama bio realistični put od jednog početničkog motora do motora za eksperte?
Mislim da čim se postavljaju ovakva pitanja, bilo bi poželjno odvesti jos koju sezonu i bar 15-30 k km (zavisi o x faktora) prije nego se opet dođe na ovakvu ideju. Dobronamjeran savjet.
Sve je to jako individualno, a kao prvo trebaš sam sebi odrediti šta ti znači "relativno sigurno i u granicama prometnih pravila" - a za to odrediti opet treba imati kilometara iza sebe. Pa čak i kada si sve to poslozis, treba imati na umu da te bilo kakav, a pogotovo takav motor (iz pitanja) može dovesti u jako nezgodnu situaciju iz koje te samo iskustvo i pravilna i reakcija sa dobrim tajmingom vadi. Svakom se može desiti pad ili sudar, ali neiskusnom pogotovo.
Kada odvezes par sezona, proputujes dio HR, probas ceste poput Plominke i D8, ali i sve druge "normalne" ceste u svojoj okolici, naučiš cestovni motor kontrolirati na bijeloj (ili raskopanoj) cesti, po kiši, hladnom ili u raznim drugim uvijetima, skupis ekipu od nekoliko motora i vozaca uz sebe, onda ces vjerovatno vidjeti da se voznja može promatrati iz jako puno perspektiva (rejseri, touring vozači, putnici, itd.) i da su "rubni slučajevi" dijametralno suprotne stvari. Nije loše vožnju doživjeti iz raznih perspektiva prije nego se sjedne na jednu konkretniju pilu, bar je moje iskustvo takvo.
Ima ljudi kojima je R-1000 prvi motor. Od tih ljudi, ima onih koji se sezonama voze od biRRtije do biRRtije po ljeti, još nisu pali, ali imaju i 3cm mahovine na gumama. Te iste gume su naravno OEM ugradnje. Ima i onih koji nekim čudom voze jako dobro i koriste motor relativno često i isto nema problema. Tih je najmanje i rekao bih da su jako nadareni za vožnju motora. I ima dobar broj onih koji više nisu sa nama. Stroj koji ima više KS od KG treba voziti, a ne dopustiti njemu da vozi tebe. Ofanzivni stil vožnje, neiskustvo i prejak motor često budu kobni. Da može se svakome od nas dogoditi sRRanje, ali ne treba ga dodatno tražiti.
Hayabusa i R1 ni po čemu nisu usporedivi motori, osim možda po broju kotača, cilindara i zemlji porijekla. Frend sa kojim se znam voziti ima Hayabusu i znam o čemu pričam.