Hvala Nike
Autolektrikom se bavim kako sam zavrsio srednju skolu, promenio 2 manja servisa da bi sa 21 godinom poceo da radim u Veranu (ovlasceni Peugeot servis) i tu sam ostao narednih 10godina i par meseci (firma pocela sa propadanjem i propala nacisto).
Pored elektrike, ucio sam kako se radi na mopedima i maxi skterima od 50ccm do 500ccm, da bi danas nastavio time da se bavim kod kuce.
Nemam pravu radionicu, sklepao sam za svoje potrebe da mogu cackati na miru. Ondak je jedan dan dosao drugar i sve sta sam radio slikao je i okacio na forum.... danas me to hlebom hrani i imam u planu napraviti pravu radionicu, plac sam kupio pa se nadam kroz koju godinu da ce biti i toga.
Promena guma je za mene siri pojam, ne gledam sve kroz pare i da se pozao uradi na brzinu jer su dva tocka mnogo rizicnija po nas zivot za razliku od cetiri ako dodje do problema.
Tako da, pored zamene guma uvek treba proveriti lezajeve, semeringe, dampere, lanac + lancanici, koc. plocice jer su to sve usputne stanice prilikom rada.
Evo kako je tekla zamena lezajeva kod mene na motoru, lezaj u nosacu lancanika imao je ostecenje a da to nisam ni znao nit mogao da predpostavim.
demontiran prednji
novi semerinzi i Koyo lezajevi (manjeg zazora)
za vadjenje lezajeva iz slebih rupa koristi se ovaj alat
pre vadjenja lezaja, kuciste treba zagrejati (do 100'C) jer se telo siri na toploti, lakse ce lezaj izaci
pored toga, grejanjem je daleko manja sansa da se osteti unutrasnji zid gde lezaj naleze
unutrasnjost prebrisati, blago nauljiti i ponovo grejati pre ubacivanja
nove lezajeve pozejno je staviti u zamrzivac 1h pre ugradnje
nista na prekomernu silu, sve ide glatko, ubaciti nov lezaj
probati osovinu
zastiti bakarnom mascu u spreju
staviti nove semeringe
tocak spreman za montazu
pozadi
zadnji tocak dobija isti tretman kao prednji
stim sto tad i nosac lancanika i lancanik idu na sredjivanje
stari lezaj se vadi
biksna sa unutrasnje strane i semering napolje
tad primetih ostecenje na unutrasnjem prstenu, jak udarac je bio kad je napravljeno ovo ostecenje
ovo se desilo u fabrici jer NC stigne sa spakovanim zadnjim tockom, ja sigurno nisam lupao cekicem
ciscenje
zastita
novi delovi
pakovanje, spreman za montazu
stezanje obavezno na kilazu (74Nm.- 98Nm.)
provera pritiska
motorce spremno za nove kilometre