Nordkapp 2021. Sa ZZR 1400 u 18 dana

DAN 6. Untrafjarden – Robertsfors (Kilingsands) 570 km

Petak, 9.7.2021.

Temperatura se „noću“ počela naglo spuštati. Termometar imam na motoru ali je Som već odavno ispod cerade pa propuštam očitanje trenutne temperature. Radije oblačim trenirku i podstavu od motorističkih hlača i jakne da se ugrijem. Tako zabundani uvlačim se u spavaću vreću i dovršavam još tih nekoliko sati prije ponovnog polaska tj. prije jutra. Nakon što sam se ponovo probudio, dočekuju me kapljice kiše. Nije prestrašno a nije ni za kišno odijelo. Idem lagano sa pakiranjem, pa kako bude. Prema prognozi bi trebao imati dobro vrijeme bez oborina. Za danas imam jako jednostavan plan. Hrana, vožnja, spavanje.
Screenshot_20211112-181444_Maps.jpg


Jučer sam ipak potrošio svu pitku vodu na kuhanje i piće tako da mi danas nije ostalo ni za kavu a nisam htio opet žicati susjede. Stvari spakirane i spreman sam Soma izvući ponovo na cestu sa pijeska. Malo se borim s njegovom težinom na prijelazima. Na kraju ipak savladavam teren koji očito nije namijenjen za takvu vrstu motora i nastavljam makadamskim putem po nasipu kojem sam i došao. Pozdravljam susjede i sad vidim da svako malo u skrivenim kutcima šume, netko kampira i to „For Free“ znači potpuno besplatno. Nema kazni, nema vandalizma. Svatko za sobom počisti i nitko nikoga ne smeta. Svatko poštuje tuđi prostor. Nevjerovatno ali je tako. Ubrzo sam ponovo na asfaltu na cesti E4. Vozim pedesetak kilometara i ulazim u mjesto Tierp. Najednom ispred mene se stvori ogromna kineska građevina. Vau čovječe…….velim sam sebi…… Pa stigao sam u Kinu! Ha ha ha. U tom trenutku nisam znao o čemu se radi pa stanem na kratko i google je opet moj najbolji prijatelj za malo znanja. Naime, radilo se o Dragon Gate-u (Zmajeva vrata) koja su nedovršeni poslovni i kulturni centar. Ideja je bila stvoriti mjesto gdje se spajaju kineska i švedska kultura. Jako impresivno.

Screenshot_20211112-195218_YouTube.jpg


Projekt je započeo 2004.g a 2008.g je otvoren za javnost. U muzeju možete vidjeti oko 200 kopija glinenih terakota vojnika u prirodnoj veličini. Kružim malo motorom po velikom parkiralištu i snimam.

E4 me dalje vodi prema mjestu Gnarp. U Gnarpu pronalazim benzinsku pumpu Circle K. Vrijeme je konačno za finu kavicu iz automata, energy drink i standardno mesni narezak. Učim od prodavača da se na švedskom (hvala), kaže: Tak. I odma mi pjesma u glavi od Kawasaki 3P: Kak si? Pa tak. Kak si? Tak,tak.. ha ha ha. Pod pauzom, zovem doma i demonstriram čitajući obližnje reklame , svoje novostečeno znanje švedskog jezika. Impresionirani su. Mada u stvarnosti nisam imao pojma što sam pročitao.
Screenshot_20211112-195021_YouTube.jpg
Prelazim poveći most, kojem nisam uspio registrirati ime ali sam kasnije na karti vidio da prolazi preko djela onog istog jezera kraj kojeg sam prošlu noć spavao.
Screenshot_20211112-195019_YouTube.jpg

Na cesti susrećem nekoliko američkih oldtimera. Jednoga od njih uspijevam snimiti kamerom na kacigi.
Screenshot_20211112-195033_YouTube.jpg

Vozim kroz manja mjesta: Sundsvall,Umea,Bygdea,Lagdea i stižem u Sikeu. Još samo fali Ikea da bude kompletno, mislim u tome trenutku. U Sikei skrećem lijevo prema Robertsforsu. Tamo pronalazim supermarket imena COOP. Ne želim da se ponovi jučerašnji scenarij sa vodom. Ulazim u trgovinu i košarica je ubrzo bila puna. Nastavljam dalje po planu. E sad smo naletjeli nakon 500 km odvoženih na radove na cesti. Prilagođavam se konfiguraciji infrastrukture i polako počinjem osjećati prve znakove umora. Kroz glavu mi prolazi da je zapravo i ne bitno tražiti nekakvu savršenu lokaciju za kampiranje, kad se doslovno možeš skinuti s ceste dolje i postaviti šator bilo gdje. No ja sam igrač na sigurno i držim se preporuka iz aplikacije. Pa tih sedemdestak kilometara „pojedemo“ kakva got da je cesta sa radovima i obilascima. Prisjećam se opet svog prijatelja, koji je vozio identični motor i njegovih reakcija na zrno prašine ili dvije tri kapi kiše. Smijem se u bradu i mislim, nije ovo cesta za tebe prijatelju.

Som zadovoljno prede i guta te kilometre bez i jedne primjedbe do sad. S današnjim danom iza nas je 3005 km od doma u 6 dana. To nam daje prosjek od oko 500 km.
Screenshot_20211112-183105_Maps.jpg


Skidam se s glavne ceste i ponovo vozim neasfaltiranom cestom. Šuma je sada svuda oko nas. U tim šumama nasađene su kao gljive, jedna za drugom ogromne vjetro-elektrane (vjetrenjače). Put nas vodi skroz do njih i prvi put u životu vidim ih izbliza i koliko su zapravo ogromne. Vozim dalje i evo me na preporučenoj lokaciji. Sve puno kampera sa jedne i druge strane. Produžujem dalje i tražim usamljeno mjesto za podizanje šatora uz još jedno jezero. Konačno. Lokacija je savršena ali pristup je prilično težak za moj motor. Dolje se spustiti na plažu po nekoj kozjoj stazici, punoj stijena i debelih korijena još kako tako ali uzbrdo? Hmm… To bi mogao biti mali problem i prvi put stavljam ZZRa na pravi offroad TEST. Plaža je dolje pješčana i nisam baš 100% siguran želim li stvarno ići dolje sa motorom ili ne.
20210710_063628.jpg

Druga opcija bila je potražiti novu lokaciju ali umor me prevladao i od toga nije bilo ništa. Idemo jako polako prema dolje pa ako zapnem već ćemo nekako. Bio sam u pravu. Ma nije tako strašno. Samo treba polako i paziti na stijene. Kad sam došao na lokaciju i pogledao gore prema cesti, oblio me hladan znoj. Pa kako ću natrag gore? Uff…. Stvarno mi nije bilo svejedno u tom trenutku. Sad se moram koncentrirati da dobro podložim nogicu motora. S pijeskom nema šale.

Čim sam skinuo jaknu komarci su poludjeli za svježom krvi. Brzo vadim bočicu protiv tih letećih najezdi i uviđam da nije bila dobro zatvorena. Ona polovica koja mi je ostala od prošle noći se prolijala i sad sam osuđen na milost i nemilost tim krvopijama. Oblačim duge rukave i donekle se štitim od njih. Dok postavljam šator, stolac i solarne rekvizite komarice me ubijaju u pojam.
20210710_044541.jpg


Moram brzo zapaliti vatru. Možda ih rastjeram mojim malim plamenikom. Paliti vatru na drva nije ovaj put dolazilo u obzir. Za večeru biram sarmu iz konzerve i stvarno je bila ukusna. Nakon jela šećem još malo obalom.
20210710_044621.jpg


Trenutak inspiracije i ponovo sam bio u vodi. Ako je mogla ona šveđanka bez gaća, mogu i ja. Uostalom nešto se slabo suše kupaće nakon kupanja ha ha. Zatvaram se u šator u kojem nema letećih napasti. Gledam na sat pola 12. Nemoguće. Vani je bijeli dan. Tek sad mi zapravo dolazi u glavu koliko daleko sam zapravo na sjeveru. A ništa. Idem sklopim oči i probam na silu zaspati. Spavao sam samo 3 sata, znači do 3 ujutro. Ova slika ispod prikazuje kako je izgledala plaža u 3 sata ujutro.
20210710_001814.jpg

Nakon toga više nisam spavao i tu su započela moja razmišljanja o nastavku ovog putovanja. Velika moralna podrška bio je moj prijatelj Nikola, koji me pratio cijelo vrijeme na ovom putovanju i nije mu bilo teško napisati mi i u 3 sata ujutro poruke podrške od doma. Uglavnom, tu sam došao do prijelomne točke i znao sam da ću se morati kvalitetno naspavati ako želim doći do Nordkappa i sigurno se vratiti kući. Moram brzo smisliti novi plan. U 3 ujutro počinjem planirati potpuno novi plan prema Finskoj koji ću Vam objasniti u sljedećem nastavku ovog putopisa.


Video 6. dana i kompletnog putovanja možete pogledati i na mom yt kanalu na sljedećim linkovima:

DAN 6:

Mr Knight ZZR 1400 Adventure:
 
Last edited:
DAN 7. Kilingsands – Karpinpaa (Artic Camping Oy) 411 km

Subota, 10.7.2021.

Od tri ujutro pa sve do četiri sata ležim u vreći za spavanje i razmišljam o nastavku puta. Ne mogu spavati pa vadim mobitel i tražim sljedeće mjesto za kampiranje. U tom trenutku pomislim da bih mogao jednu noć rezervirati u kampu ili pronaći neki čvrsti smještaj, čisto da se kvalitetno naspavam. Moram priznati smetala mi je stalna svjetlost i reagirao sam u tih 3 sata, koliko sam spavao, na svaki šum iz grma. Pretražujem preko nove aplikacije Camping by POIbase. Cijene me ni malo ne privlače. Pronalazim via Bookinga Artic Camping, toplu drvenu kućicu sa krevetom, frižiderom u sobi i najvažnije….roletom. Cijena 59 eura ili 445 kn. Što je tu je. Morat ću dobro odmoriti i pošteno se naspavati tamo kad stignem.
Screenshot_20211114-170530_Maps.jpg


Veselila me ta misao unaprijed. Potaknut time izlazim u 4 sata iz šatora. Dosta mi je kampiranja za sada. Palim plamenik i pristavljam tursku kavu za još jače razbuđivanje. Moram nešto i snimiti kamerom. Pokušavam govoriti na engleskom ali mi je jezik jednostavno zavezani i više ni sam ne znam na kojem jeziku pričam. Očito je da govorim nerazumljivim jezikom, jezikom umora i neispavanosti. U 4:18 h kava je spremna i ja sam spreman za ponovno pakiranje cijelokupne opreme i ponovnog povratka na cestu. Plan je bio, nakon doručka, tj. kave i paštete, spremiti sve u torbe i ostaviti na plaži bez da stavljam na motor. Tako dobivam, možda centimetar ili dva (ne znam točno nisam mjerio) na visini motora, presudnih za uspinjanje po onoj istoj stazici, bez da zakačim za koju stijenu oklopom motora. To je bio isto jedan od razloga zbog kojeg nisam mogao kvalitetno spavati. Bila je to velika stvar koja me mučila i mogao sam zbog toga zapasti u velike probleme. Ako dođem gore, morat ću ubuduće izbjegavati takve stazice. Ubrzo ću doznati trenutak istine. Samo polako i nježno sa gasom. Nakon poduže borbe svladavam trail stazu i dolazim gore na „šudranu“ cestu. Veselju nije bilo kraja.Znao sam da je najgori i najteži dio ovog dana završen i mogao sam se malo opustiti. Ubrzo ću saznati suprotno u nastavku puta.

Vraćam se po središnji kufer,središnju torbu, stolac,bisage i samonapuhavajuću podnicu. Trošim puno vode a i energije. U 7:30 h napokon je sve na svojem mjestu i mogu nastaviti put. Prolazim ponovo pokraj onih „divovskih“ vjetrenjača i ubrzo sam ponovo na E4. Nakon 13 kilometara u mjestu Anaset Skolgaten ugledam OKQ8 benzinsku i mislim si da bih mogao za početak dana dotočiti Soma. Račun je iznosio 288 švedskih kruna ili preračunato 218 kn. Vozim dalje po E4 i već nakon 157 odvoženih kilometara opet problemi. Počinjem „kljucati“ dremuckati u vožnji. Pad koncentracije i sami ritam vožnje je u opadanju. Samo sam jedamput u životu, prije dvadesetak godina, zaspao na motoru, srećom bez posljedica.

Crveni alarm za budnost prepoznajem na vrijeme! Morat ću se dobro nafilati kofeinom za nastavak puta. Dodatno spavanje tada nije dolazilo u obzir. Samo da dođem čim prije do Finske. Tamo me čeka kućica sa roletom. Prolazim pokraj mjesta: Burea, Skelleftea, Pitea i stižem „prisilno“ na još jednu benzinsku Circle K Norrfjarden. Ovaj put ne uzimam gorivo nego kupujem energetsko piće puno kofeina, kavu i krafnu. Malo razgibavanja po parkiralištu i ubrzo sam ponovno u igri za vožnju. Nastavljam dalje prema Lulei. Nakon Notvikena cesta E4 prelazi u cetu E10. Vozim dalje prema Morjarvu i Overkalixu. Tamo skrećem na cestu 98 koja vodi kroz beskonačne šume i finskoj granici. Cesta je strašno oštećena, što i nije neobično s obzirom na njihove jake zime. Putem srećem nekoliko losova koji panično bježe u šumu. Boje se natovarenog Soma. Bio je to moj prvi susret sa divljim životinjama u prirodi i opće mi nisu izgledale agresivno.
Screenshot_20211114-170911_YouTube.jpg


Sa ceste 98 spajam se na kratko na cestu 99 i ulazim u mjesto Overtornea. Natrag na 98 i ubrzo se pojavljuje most ispred mene. Znakovi me upozoravaju da se približavam državnoj granici sa Finskom. Dočekuje me mladi službenik. Vadim putovnicu. Kratka provjera i brzo nastavljam dalje. Dobrodošao u Finsku! Finska je moja 26. država u koju sam ušao ovim motorom do sad. Pratim cestu E8 i dolazim u mjesto gdje presjeca Arktička linija.
FB_IMG_1636915224225.jpg


Upravo sam prešao Arktički krug ili Napapiiri i sad sam već jako daleko od doma.
20210710_141146.jpg


Obilježavam to kratkim foto sešnom i snimanjem kamerom.

Arktički krug je nevidljiva kružnica geografske širine na površini Zemlje, obilježavajući južnu granicu na području gdje sunce ne izlazi na zimski solsticij (polarna noć i poznata aurora borealis ili polarna svjetlost) i ne zalazi na ljetni solsticij (ponoćno sunce). Legenda kaže da osoba koja prijeđe preko Arktičkog kruga tijekom ljeta i za vrijeme punog mjeseca sa zečjom šapom u džepu , djetelinom u ruci i kaže ispravnu čaroliju, će na kratko vrijeme dobiti snagu vuka, oči kao u snježne sove i brzinu soba.
20210710_141010.jpg


Napuštam Napapiiri i vozim još 22 km. Odjednom spazim s moje lijeve strane Artic Camping Oy. Super! Sad ću se konačno naspavati. Tražim recepciju i od umora zaboravljam da se u Finskoj plaća eurima a eure sam imao u gotovini. Plaćam potvrđenu rezervaciju karticom i u 14:30 h spreman sam za tuširanje i spavanje.
20210710_145541.jpg


Čovjek mi pokazuje moju kuću za spavanje i finski sistem zaključavanja na njoj. Pitam ga za Wi Fi? Kaže, samo na recepciji. U redu idem se istuširam, na brzinu lodam jednu epizodu na youtube i na spavanje. Tako je i bilo sve dok me nisu neki poljski turisti probudili lupanjem o vrata oko 22h. Očito nisu savladali finsku bravu. To je bilo nevjerovatno kolko je netko u stanju biti blesav treskajući o vrata, znajući da susjed pored spava. Očito nije mogao zaključiti tako jednostavnu stvar, vidjevši motor parkirani pored kuće.
20210710_145532.jpg


Izlazim van i povišenim tonom mu objašnjavam na engleskom da se malo primiri i da nije sam ovdje. Brava ima sistem i ako ne zna mogu mu pokazati a ne da se iživljava nad vratima.
20210710_145503.jpg


Sad kad me probudio iskoristit ću vrijeme za kasnu večeru i da nazovem frenda koji radi na naftnoj platformi u Norveškoj. Baza im je u Hammerfestu a brodom se voze na platformu. Ubrzo mi se javlja i veli da nemam sreće. Upravo je na brodu i vraća se krajem drugog tjedna. Tako dugo ipak ne mogu ostati na krajnjem sjeveru te donosim odluku da Hammerfest preskačem i šibam ranom zorom direkt za Nordkapp. Do Nordkappa mi je ostalo ravno 700 km i bit će to još jedan pravi izazov s vremenom za Soma i mene. Provjeravam temperaturu za sutrašnji dan. Kaže, bez oborina, sunčano i 5 celzijevih stupnjeva. Na kraju dana sigurno ću biti umoran pa ni ovaj put ne prepuštam slučaju. Rezervirat ću kućicu i na Nordkappu pa kud puklo da puklo. Blizu je 15. u mjesecu pa i plaća. Već ćemo nekako za novce a možda i kasnije uspijem negdje promijeniti eure. Zadovoljan sutrašnjom organizacijom dana odlazim dalje na spavanje i uspijevam potegnuti u komadu do jutra i bez ometanja.
20210710_145536.jpg



Video 7. dana i kompletnog putovanja možete pogledati i na mom yt kanalu na sljedećim linkovima:

DAN 7:

Mr Knight ZZR 1400 Adventure:
Ako Vam se sviđa ne zaboravite lajkati i Subscribati se na kanal. HVALA 😊 Nastavak slijedi......
 
Frky svaka čast..
Drago mi te je vidjet.
Ljudi ja se sječam Frkiya još iz dana kad sam hodal u srednju školu u Čakovcu, Frky je konstanto kružil Čakovcom na motoru (prisjeti me Frki, sječam se da je bil Japanac,manje kubikaže, 500ccm ..jel bil gs suzuki, honda cb?)
U večini slučajeva je bila sa frkijem u sedlu i njegova tadašnja cura.
U to vrijemw bilo je relativno malo motora u našem kraju. Ja i moj prijatelj skupili smo brdo neopravdanih sati u školi,baš zbog tih par motora i motorista koje smo pratili,čak čekali na križanjima da bi čulli zvuk japanskih mašina.
Joj kad se sjetim "Lude" na gsxr1100 al ga je šaltal 1.,2.,3 po zadnjem..jebote al je bil lud ko puška..
Malo sam odlutal :)
Uglavnom,Frky je legenda Međimurska, Biker u pravom smislu riječi, na motoru od kad ga pamtimo.
Frky želim ti još puno sretnih i ljepih kilometara.
 
Frky svaka čast..
Drago mi te je vidjet.
Ljudi ja se sječam Frkiya još iz dana kad sam hodal u srednju školu u Čakovcu, Frky je konstanto kružil Čakovcom na motoru (prisjeti me Frki, sječam se da je bil Japanac,manje kubikaže, 500ccm ..jel bil gs suzuki, honda cb?)
U večini slučajeva je bila sa frkijem u sedlu i njegova tadašnja cura.
U to vrijemw bilo je relativno malo motora u našem kraju. Ja i moj prijatelj skupili smo brdo neopravdanih sati u školi,baš zbog tih par motora i motorista koje smo pratili,čak čekali na križanjima da bi čulli zvuk japanskih mašina.
Joj kad se sjetim "Lude" na gsxr1100 al ga je šaltal 1.,2.,3 po zadnjem..jebote al je bil lud ko puška..
Malo sam odlutal :)
Uglavnom,Frky je legenda Međimurska, Biker u pravom smislu riječi, na motoru od kad ga pamtimo.
Frky želim ti još puno sretnih i ljepih kilometara.
GS 500 e 1979.g. Hvala 😉
 
  • Like
Reactions: e39
DAN 8. Artctic Camping Oy – Midnatsol Camping Nordkapp

768 km Nedjelja, 11.7.2021.

Nakon ekstra napunjenih baterija i super odmora, ponovno buđenje u 6:00h. Danas ne trebam puno prtljati oko motora. Bisage su bile cijelu noć na motoru a alarm uključen. U miru kuham svoju kavicu i jedem opet paštetu za doručak. Brzinska kontrola oko motora: ulje, gume, antifriz. Sve je OK. Još samo da nalijem ulje u automatsku mazalicu pogonskog lanca i mogu započeti današnju vožnju. Ključeve od kućice ostavljam u poštanskom sandučiću predviđenom za ključeve i spreman sam za osvajanje novih cesta i država.
Screenshot_20211116-185637_Maps.jpg


Nastavljam po cesti E8 po kojoj sam jučer i došao. Imam još pol tanka benzina, znači 11 litara i ne žurim za tankiranje. Ako spazim pumpu usput, onda ću stati a ako je nema vozim do rezerve. Dolazim u mjesto Pello. Dvije benzinske u udaljenosti 50 metara jedna pored druge. Jedna je SEO a druga Shell. Biram Shell. Vidim na pumpi da nema onog švedskog sistema tankanja. Vadim „pištolj“ ali se ništa ne dešava. Idem nutra u trgovinu (bez maske). Zaboravio sam prije napisati da kad sam bio u Švedskoj ,doslovno kao da sam došao u drugi svijet. To znači nikakva pravila oko korona virusa, nikakvi režimi niti maske. Kako sam išao sjevernije ista stvar pa tako i u Finskoj.

Znači dođem nutra u trgovinu i ljubazno priupitam da li mogu platiti za gotovinu, da sam prvi puta u Finskoj i da ne znam njihove načine tankiranja. Lošom mješavinom finsko engleskog arogantnog i živčanog tona objašnjava mi da se moram okrenuti motorom i registarskom tablicom prema kameri koja se nalazi na stropu benzinske pumpe te da moram OBAVEZNO točiti na pumpi broj 1. U redu mislio sam si, dok mi je prolazila ona pjesma kroz glavu….Ništa mi neće ovaj dan pokvarit. Odem van, uočim kameru, okrenem Soma, dođem do pumpe broj 1 kad na pumpi broj 1 samo dizel gorivo. Nisam zlopamtilo ali takve situacije se jednostavno zarežu čovjeku u sjećanje. Nisam ni gasio Soma. Samo sam komotno produžio na SEO, drugu benzinsku. Ista stvar, samo je ovaj put bio puno viši nivo ljubaznosti i komunikacije. Čak sam mladoj dami spomenuo ovu prije sa Shella i samo se nasmijala. Mlađa populacija ipak razbija predrasude i dojmove o hladnoj finskoj naravi i karakteru. Vozim i dalje po E8 skroz uz granicu sa Švedskom. Samo nas dijeli podeblja rijeka koju sam jučer prošao. Prolazim kroz mjesto Muonio skrećem desno na cestu 93 i ubrzo dolazim u Enontekio. Tamo skrećem lijevo prema Leppajarvi. S moje desne strane ugledam još jedu SEO benzinsku. Od prethodne na kojoj sam točio imam već preko 200 km prijeđenih i možda ne bi bilo loše dotočiti i potrošiti još malo eura. To i činim. Na benzinskoj kupujem i malu naljepnicu za 3 eura sa finskom zastavom. Odmah ju lijepim na zadnji kufer sa ostalim zastavicama „osvojenih“ država i nastavljam prema norveškoj granici. Počinju i prve kapljice kiše ali nije prestrašno. Vegetacija mi se čini sve surovija a asfalt i nije neke kvalitete. Bilo je za očekivati. Morat ću još jednom stati prije granice i namiriti svoje prirodne potrebe. Čim sam stao, stvorio se oko mene nevjerovatan roj komaraca. Ovo je bilo nestvarno te nisam ni kacigu skinuo koliko su bili nasrtljivi. Nadao sam se samo da će sa smanjenjem temperature, znači u Norveškoj, nestati i ovih letećih napasti. Za 2 minute ponovo sam bio spreman za vožnju. Još malo drndanja po lošoj cesti i evo me na granici. Razgovaram sa mladim službenikom. Veli da me mora duplo provjeriti zbog korone. Skenira kod i na kraju me pušta u njihovu kraljevinu. Dobrodošla Norveška! Moja 27. država ukupno i 9. na ovom putovanju. Nova država, nova pravila, drugi novac, novi sistemi tankiranja, sve nas to čeka i zadovoljno nastavljam dalje prema Nordkappu. Vozim dalje po cesti E45. Kvaliteta asfalta naglo se mijenja na jako kvalitetno. Središnje trake označene su žutom bojom. Počinjem prolaziti kroz planinski dio i kanjone. Na vrhovima planina vidi se snijeg. Ne smeta me nagli pad temperature. Ako zagusti palim i grijane ručke instalirane na Somu. Uživam u prekrasnim zavojima i zaboravljam na prekoračenje brzine. To je taj trenutak, to je ta cesta koju sam sanjao i čekao još odmalena da dođem danas na nju i da ju odvozim sa guštom. Ništa me nije smetalo i ometalo u tom trenutku. Čak sam zaboravio i koliko sam natovareni. Jednostavno sam uživao u trenutku, vožnji i prekrasnoj prirodnoj kulisi kroz koju vodi ova fenomenalna cesta. Takva će mi biti dalje kroz cijelu Norvešku jer se ne mislim voziti više po autocesti. Sad je došlo vrijeme da pobrusim gume natrag po zavojima i vratim ih u normalno stanje.

Žešća vožnja uzima danak na gorivu i opet je vrijeme za tankiranje. Bit će to moje prvo u Norveškoj. Pronalazim Esso i dvedesetosmicu. To će biti kasnije moja omiljena benzinska. Znači sad sam imao kod sebe gotovinu tj. krune i opet gledam na displej kako se tanka. Ne primjećujem nikakve Butike niti slično pa idem pitati u dućan da li može za keš ili samo kartica ili kako već. Lik me blijedo gleda i počne objašnjavati. Uzmeš „pištolj“ staviš u rupu spremnika za gorivo, natočiš i dođeš mi platiti. Vaaau. Pa ovo je kvantna fizika ha ha ha.

Znači isto kao i kod kuće. Super za 10!

Filam ga do vrha i dalje nastavljamo po fantastičnoj cesti iz snova. U Alti skrećem na cestu E6 koja je vrh vrhova. Nisu me smetali povremeni radovi na njoj. U jednom trenu sam čak pomislio da sam se previše zaigrao s gasom i da sad slijedi kazna. Srećom nije bila policija nego održavanje ceste. Imali su na haubi auta nekakav uređaj za mjerenje i ja sam odmah „stiltao“ i preračunavao u brzini i novcu moguće posljedice. Na pokretnom semaforu, koju je postavila ta ista služba za održavanje, mi se pridružuje švicarski motorist na Multistradi. Pričamo kratko na engleskom i veli mi da nemam brige za policiju do Nordkappa ali da svejedno požurim jer vrijeme zna biti jako varljivo i prema prognozi ne izgleda dobro. Veli on meni: Pa kud ćeš sa sportakom na Nordkapp? Zahvaljujem mu se na savjetima i vozimo dio puta skupa. Ne muči me vrijeme. Ja ipak volim tu i tamo stati i napraviti neku fotku ili snimiti video, tako da se u neko dogledno vrijeme razdvajamo i dalje nastavljam u vlastitom aranžmanu.

Stižem u Olderfjord i tamo skrećem na cestu E69. Sve je hladnije i hladnije i termometar pokazuje 5 stupnjeva. Vrijeme je da zapalim te grijane ručke, prvi put na ovom putu. Prolazim kroz Nordkapp tunel, koji ne da je još hladniji nego je ledeni i zbog temperaturne razlike ne shvaćam da mi se leća na kameri zamaglila. Nažalost, najvažnije snimke su na kraju ispale mutne a da nisam ni znao za to. Svejedno sam ih iskoristio u videu. Nakon ledenog tunela koji ide ispod mora pruža se prekrasan pogled na vijugavu cestu koja se proteže uz more. Nešto slično kao naša Jadranska samo sa lošijim asfaltom. Stojim ispred znaka Nordkapp komune.
20210711_172347.jpg


Hej, pa ja sam tu! Ovo trebam ovjekovječiti fotografijom.
20210711_172227.jpg

Osjećam se kao da se polako spuštam na Mars. Prolazim pored naselja Honningsvag i uočavam Shellovu benzinsku. Ma tko sad treba benzin dok smo tako blizu najsjevernije kopnene točke u Europi. Ignoriram benzinsku i nastavljam dalje po planu. Još samo pedeset kilometara zavojite ceste. Često srećem i sobove. 13 kilometara prije kraja i posljednje točke na sjeveru do koje cesta vodi uočavam crvene drvene kućice.

Screenshot_20211116-231446_YouTube.jpg
To je moje prenoćište za ovu noć ili ti Midnatsol Camping. Prvo recepcija i plaćanje rezervacije. Noćenje je bilo, preračunato oko 600 kn za jednu noć. Puno novaca za mene dok je to za njihove standarde sića. Ali nema veze. Tko zna da li ću to više ikada u životu moći ponoviti. U kućici su bile osnovne stvari. Jedan krevet na kat, stol, frižider, strujna grijalica i rešo. Na wc i tuš se išlo u drugu kućicu par metara niže po šudranom putu. Prvo tušranje, raspremanje svih stvari dolje sa motora i onda plan za zadnjih 13 km. To bi trebalo biti lako. Gledam na pokazivač goriva i ne ulijeva mi povjerenje. Zovem nekoliko brojeva pa i Brmbia. On mi daje puno korisnih savjeta vezanih za radno vrijeme muzeja na Nordkappu i preporuča mi da ga za prvi put obavezno posjetim. Cijena iznosi 200 kn i vrijedi 24 sata a iza 1h u noći ( a dan je cijelo vrijeme) dižu rampe i možete se poslikati pored poznatog globusa. Prije toga vas ne puštaju motorom unutra.
 
Znači benzin bi mi ipak mogao biti problem. Hmm ništa. Odluka pada. Skidam dolje sve s motora i „peglam“ po zavojima 50 km do Shella i natrag plus još 13km do sjeverne kape. Tako je i bilo. Po povratku natrag do kućice sa punim tankom počeo sam osjećati lagano da mi koncetracija u vožnji opada ipak želja je bila jača i nastavljam zadnjih 13 km.

Od umora mi se počinje činiti kao da se po Pagu vozim. Zadnje kilometre ulazim u maglu prije naplatnih kućica. Vjetar je sve jači i jači. Ne znam kakve će snimke biti. Nema veze za snimke. Ja sam konačno tu! Na Nordkappu sam! Sreći nema kraja. Nakon 4745 km od Čakovca i 768 km danas odvoženih,Som i ja smo stigli!
20210711_233541.jpg

Soma parkiram na veliki parking i sklanjam se s jakog vjetra u muzej. Dobivam malu žutu naljepnicu sa znakom globusa koja služi kao identifikacija za upad i treba se nositi na jakni. Prvo idem do globusa koji je iza zgrade. Čim sam izašao van iz zgrade. Vjetar je bio toliko jak da mi je odlijepio tu žutu naljepnicu. Onako u moto opremi i čizmama potrčao sam za njom, koliko got su me noge nosile. Rješenje pronalazim na čelu.
20210711_221645.jpg

Slikanje-snimanje i natrag unutra u grijanu prostoriju. Pogled je fantazija.
20210711_215924.jpg


20210711_215950.jpg

Stvarno ima nešto mistično i posebno na tom mjestu.
20210711_220051.jpg

Malo još razgledavam, kupujem magnete u suvenirnici i javljam se preko interneta videopozivom doma.
20210711_221658.jpg


San je ostvaren i vrijeme je da se vratim u moj privremeni dom na Nordkappu.
20210711_215940.jpg


Ledeni vjetar puše i već jedva čekam da se ugrijem i na zasluženi počinak. Oko ponoći stižem natrag.
20210711_233451.jpg


20210711_233455.jpg


Vidim da su stigli i drugi motoristi. Parkiram Soma odma do vrata i odlazim na spavanje.
Screenshot_20211116-231440_YouTube.jpg


Sutra ću razraditi plan za dalje……

Video 8. dana i kompletnog putovanja možete pogledati i na mom yt kanalu na sljedećim linkovima:

DAN 8:

Mr Knight ZZR 1400 Adventure:
 
DAN 9. Midnatsol Camping – Magic Mountain Lodge

Lyngseidet 443 km Ponedjeljak, 12.07.2021.

Sunčano jutro me dočekuje devetog dana ovog putovanja i jurim odmah na dnevne zadatke. Sada je lijepo vrijeme ali bi se prema prognozi trebalo ubrzo pokvariti. Svakodnevna rutina pakiranja stvari na motor, sada je već dobro izvježbana i brzo sam spreman. U sobi imam mali rešo pa kuham kavu na njemu. Svoje rezerve plina čuvam za drugu priliku. Pada mi na pamet da bih se mogao javiti svima koji me poznaju sa Nordkappa. Činim to jednom kratkom porukom za lokalni novinarski Internet portal. Članak je kratak i još je uvijek dostupan.

Možete ga vidjeti na ovom linku:

Pogledom na kartu izabirem hostel u mjestu Lyngseidet.
Screenshot_20211118-175539_Maps.jpg


Taj „luksuz“ će me koštati 400 kn. Nakon toga oblačim, kako ja to volim reći „radno odijelo“ i spreman sam za odlazak s Nordkappa prije nego se vrijeme pokvari. Startam u 7:55h lagano. Danas ipak nemam toliko kilometara kao jučer i dozvoljavam si malo ležerniji tempo. Vraćam se po cesti E46 i neopisiva prirodna ljepota tjera me da stanem i napravim još nekoliko fotografija za uspomenu.
20210712_102728.jpg


20210712_102739.jpg

20210712_102745.jpg

20210712_102759.jpg

20210712_102812.jpg

Opet prolazim pored sobova i baš nikako da ih pošteno uslikam.
21071200009344200.JPG


Čim sam prošao onaj ledeni tunel, vrijeme se počinje mijenjati i mirisati na kišu. Rosulja u kombinaciji sa maglom i povremene kapi kiše prate me dalje u nastavku puta. Ponovno dolazim do onog djela ceste gdje se izvode radovi a promet se naizmjenice propušta uz pratnju njihovog vozila. Na tom mjestu, dok čekam prolaz vozila iz suprotnog smjera, pridružuje mi se Andrew iz Poljske na Hondi Africa Twin prve generacije. Malo čavrljamo dok čekamo i snimam ga kamerom uz njegovo dopuštenje za moj novi video. Dio puta nastavljamo dalje skupa do Olderfjorda. Tu se cesta račva te on odlazi prema Igeldasu a ja pratim dalje E6 prema Skaidi. Iako sam rekao na početku puta da će trajekti biti na ovom putovanju isključeni, morao sam sebi priznati da trebam dalje njima. Puno mi skraćuju put, vrijeme, novac a i sam povratak kući.

Nakon prijeđenih 220 km krivudavih cesta, tunela, radova na cesti i jednog helikoptera koji je izvodio građevinske radove, stižem u Altu. Već je 13:16h i prilično sporo napredujem. U Alti pronalazim Shellovu benzinsku i devedesetosmicu. Iza benzinske nalazi se mali aerodrom pa sjedam na klupice i uživam u polijetanju i slijetanju aviona. Usput tamanim još jednu konzervu mesnoga. Nakon kratkog odmora vozim dalje po E6. Cesta je jednostavno fenomenalna i ostala mi je u jako lijepom sjećanju. Prolazim kroz Talvik, Alteidet, Burfjord, Storslett, Djupvik. To su manja mjesta u kojima se ne zaustavljam. Nisam se ni trudio pogledati za trajektnu kartu, koju bih rezervirao preko interneta. Prepuštam se vođenju Zuma (GPS) i nadam se najboljem. Zumo veli da stižem u 17:15h na trajekt u mjesto Olderdalen. Kad sam stigao u trajektno pristanište, shvatio sam da će trajekt biti mali i da najvjerovatnije mogu kupiti kartu na brodu. Primijetio sam kiosk u blizini i otišao pitati u vezi prodaje karte i polaska trajekta. Jako mi je bilo dobro u Norveškoj što je Norvežanima u školi prvi jezik Engleski, tako da sam se mogao vrlo lako sporazumjeti sa njima. Tako mi je čovjek rekao da mi na brodu dolazi njihov radnik, slika registarsku tablicu i učitava u sustav. Na kraju mi dolazi račun na e-mail adresu. Moram priznati da sam kasnije još deset puta koristio prijelaz trajektom i do dana današnjeg mi nije došao nikakav račun. Uostalom najveća enigma u toj cijeloj priči oko trajekta je bila, otkud njima uostalom moja mail adresa? Možda je povezana sustavom e-građani? Stvarno ne znam. Uglavnom, dosta sam uštedio tim prelascima.

Do 17:33h čekam trajekt i kratim vrijeme grickajući smoki sa kikirikijem, kojeg sam kupio još u Švedskoj.
20210712_171543.jpg

20210712_171555.jpg


Konačno stiže i započinje ukrcaj. Soma i mene smještaju na pramac i vožnja započinje. Trajekt vozi 48 minuta i maksimalna brzina mu je iznosila 21 km/h.
20210712_175309.jpg
 
  • Like
Reactions: Shepa and CarbonX
20210712_174840.jpg


Soma ostavljam dolje a ja se penjem stepenicama kat više te snimam i slikam za vrijeme vožnje.
20210712_174506.jpg

20210712_174454.jpg

20210712_174544.jpg

20210712_174534.jpg

20210712_174515.jpg

20210712_174521.jpg

20210712_174445.jpg


U 18:21h stižem u Lyngseidet. Započinje iskrcaj vozila sa trajekta. Moje prenoćište je udaljeno svega kilometar od pristaništa i vrlo brzo stižem na odredište. Hostel izgleda više kao pravi hotel i ja sam oduševljen. Pitam vlasnicu da li mogu parkirati Soma skroz do prozora i ona odobrava sa osmijehom na licu. Malo razgovaramo i ona mi isto govori o niskoj stopi kriminaliteta u Norveškoj. Svejedno ga dobro osiguravam i pokrivam ceradom preko noći. Rezervirao sam zajedničku spavaonu ali srećom nije bilo nikog osim mene tako da sam uživao ekstra komociju.
20210712_190822.jpg

20210712_190909.jpg
 
Konačno prava tuš kabina!
20210712_190928.jpg


Oduševljen hostelom odlazim na tuširanje. Danas je za večeru punjena paprika. Nakon toga zavlačim se u krevet, grijalicu u sobi okrećem na maksimum i editiram nove video materijale. Još jedan predivan dan završava u ponoć i prepuštam se snovima.

Video 9. dana i kompletnog putovanja možete pogledati i na mom yt kanalu na sljedećim linkovima:

DAN 9:

Mr Knight ZZR 1400 Adventure
 
DAN 10. Lingseidet – Nordnes Camp & Bygdesenter AS

517 km Utorak, 13.07.2021.

Budim se u sobi hostela odmoreni i spreman na još jedan dan vožnje po prekrasnim norveškim cestama. Otišao sam u njihovu blagovaonu i skuhao si kavu za dobar start. Doručak ću ovaj put preskočiti i stati kasnije negdje uz cestu za ponovni unos dnevnih kalorija. Nadopunjujem flašice sa vodom i spreman sam za ponovno prepakiranje tereta u bisagama. Mora biti otprilike ista težina u svakoj da mi se ne „smiču“ na ispušne cijevi. Nakon 9 dana, zalihe konzerva su se prilično istopile i sad ih zamjenjuje prljavo rublje koje ću kasnije negdje pokušati oprati.
Screenshot_20211121-175407_Maps.jpg


U 8:15h sve je ponovo na svojem mjestu i spreman sam za nastavak puta. Nevjerovatna prirodna ljepota, planine, zelenilo pa čak i vodopadi iznova me fasciniraju. Pokušavam kamerom na kacigi čim više toga zabilježiti.
21071300016503700.JPG


Memorijska kartica u kameri je već skoro puna i navečer će slijediti čišćenje i lodanje u oblak. Vozim i dalje po toj fenomenalnoj cesti E6 prepunoj zavoja, mostova i svega što si motorista želi od jedne dobre ceste za putovanje motociklom.

Nakon 62 kilometra od hostela Som se javlja za riječ i signalizira mi da je žedan. Stižem u mjesto Nordkjosbotn i pronalazim Shell Balsfjord. Tamo sam došao u 9:43h.
20210713_094353.jpg


Uzimam gorivo i nakon toga parkiram do klupica. Tu ću sad doručkovati ribu s povrćem i nazdraviti finom norveškom vodom.
20210713_094409.jpg
 

Attachments

  • Screenshot_20211121-175407_Maps.jpg
    Screenshot_20211121-175407_Maps.jpg
    882.4 KB · Views: 0