Ne znam za vas, no ja sam iznenađen obustavom proizvodnje YZF-R6.
Je li 600cc postaje 'mrtva' klasa?! Honda CBR600RR je pokopana koju godinu prije, a sada R6.
Moje shvaćanje je da ih je ubila kombinacija zakonodavstva ograničenja emisije ispušnih plinova i tržišnih prilika (ljudi ne kupuju dovoljno da bi se proizvodnja održala/unaprijedila).
Ili možda rade pravu stvar - miču R-ove tamo gdje im je mjesto (ne mislim na groblje) - na stazu; navodno će se proizvoditi R6 RACE samo za stazu (neće se moći registrirati)...
Osim R6, Yamaha neće više proizvoditi niti WR250, SMAX, VMAX modele.
Mislio sam da je WR250 prilično popularan, no...kad ono međutim.
Puno modela se gasi kod Yamahe, a i kod drugih (japanskih) proizvođača.
V Max u EU nije u ponudi još od EURO4 norme, a sa EURO5 od većih kubikaža sa EU tržišta odlaze i FJR1300, te XT1200Z SuperTenere. Slično je i kod drugih, mislim da se gasi i ZZR1400, Hayabuse nema još od EURO4 norme, itd.
Slaba je potražnja za novim "japancima" iznad 1000ccm, i to ne samo zadnjih sezonu-dvije, već gotovo desetljeće (ta klasa se u biti nije nikad oporavila još od krize 2009. godine), tu se uglavnom kupuju europski brendovi, a što se klase R600 tiče, tu ne treba ništa čuditi. U odnosu na period od recimo 2005-2008, cijena tih modela je rasla, dok je snaga i/ili ciklistika više manje stagnirala jer su već i onda to bili motori koji su nudili puno (previše) za cestu (a tu dolazimo i do onog da prije 15 godina nije bilo toliko kamera, radara, strogih tehničkih pregleda, itd.). Druga stvar je što ta klasa obično privlači mlade vozače koji si to ne mogu priuštiti i općenito je mladih koje to zanima - malo. Više je puta već prožvakano kako moto populacija stari, ne samo kod nas nego i na razini EU općenito.
Što se tiče nas koji smo malo duže u moto vodama, pred 4 godine sam bio kupio rabljenu YZF-R6 (2009. model, motor uredan, ispravan, kao nov), kao drugi motor i garaži i u par sezona koliko je bila kod mene napravio tek nekoliko tisuća km, dok sam sa "daily" motorom (tada Fazerom) radio 15-20.000 km na sezonu. Jednostavno teško je ići "u nazad", tj. ono što mi je bilo fora na početku moto karijere, sada (tj. 2016.) mi baš i nije leglo za cestu, R6 je motor extremne ergonomije što u kombinaciji sa snagom dostupnom na jako visokim okretajima uglavnom ne djeluje primamljivo vozačima koji su vozili i R1000 a i druge motore iznad litre obujma, mada i dalje stojim kod toga da je R6 sjajan stroj, odličnog ovjesa, kočnica, a i izgleda (moja je bila crno zlatna kombinacija za sezonu 2009).
Kod nas "na balkanu" vjerovatno igra i ulogu što su R-ovi općenito sve manji, te je mnogima (meni prvom) problem stati na neke modele da se osjećam ugodno. Naravno ne očekujem čuda oko ergonomije, ali meni osobno R1 do 2014. mi je puno komotniji motor od ove 2015+.
Jednostavno trendovi se mjenjaju, dijelom zbog profila kupaca, njihovih godina, zakona i kazni, prilika na cesti, ponude novih i rabljenih motora, cijene, itd., a ponudu diktira potražnja i isplativost proizvodnje uz sve strože EURO norme.
Usput rečeno, R6 će i dalje biti u ponudi, ali bez homologacije, tj. samo "race" izvedba.