GUME - SVE ONO STO VAS ZANIMA

Pozdrav, kakve su Roadtec 01 u odnosu na Angel GT koje sad trenutno imam? Sa Pirellicama sam zadovoljan pa sad neznan bi li osta na njima ili proba Metzeler. Inace Tracer 09 vozim, vise sport nego touring.
 
Vidimo se danas  (y)
 
@ bimba

kolega treba za HONDU 900 boldorku , stražnju gumu 130/80-18,

javi što se nudi, može i na PP.

Hvala
 
HONDA-biker said:
@ bimba

kolega treba za HONDU 900 boldorku , stražnju gumu 130/80-18,

javi što se nudi, može i na PP.

Hvala

1. Metzeler Lasertec
130/80-18 (66V) TL Cijena: 794,00
Gotovina: 754,30
Dostupnost: mala količina na lageru
2. Michelin Pilot Activ
130/80-18 66V TL Cijena: 800,00
Gotovina: 760,00
Dostupnost: mala količina na lageru
3. Pirelli Sport Demon
130/80-18 66V TL Cijena: 884,49
Gotovina: 840,27
Dostupnost: na lageru
(ISPORUKA 7 DANA!)
4. Dunlop Arrowmax Streetsmart
130/80-18 66V TL Cijena: 858,00
Gotovina: 815,10
Dostupnost: mala količina na lageru

lasertec  (y)

 
Metzeler Lasertec
150/80-16 (71V) TL Cijena: 902,69
Gotovina: 857,56
Dostupnost: na lageru
(ISPORUKA 7 DANA!)
2. Pirelli Sport Demon
150/80-16 71V TL Cijena: 925,47
Gotovina: 879,20
Dostupnost: na lageru
(ISPORUKA 7 DANA!)


1. Metzeler Lasertec
120/80-16 (60V) TL Cijena: 769,27
Gotovina: 730,81
Dostupnost: na lageru
(ISPORUKA 7 DANA!)
2. Pirelli Sport Demon
120/80-16 60V TL Cijena: 743,00
Gotovina: 705,85
Dostupnost: mala količina na lageru

Ovo ti ima da je u paru. Ima tu sad naprijed i Streetsmarta od Dunlopa, Pilota Activa od Michelina, ali se ne rade u 150/80-16, isto kao što u 150/80-16 ima od Metzelera i Pirelli-a, te svih drugih , dosta modela ali to su gume za custome /chooppere šta tebi ne igra ( ovo je Yamaha Fj1100 ili nešto slično )  (y)
 
Prvenstveno se vozim doma-posao.

Gledam Pirelli Angel City.[/quote]

Uzmi svaka preporuka pogotovo za na posao i nazad oooodlicna!!!!!
 
Bimba,

još jednom hvala na savjetu za "B" verziju Tourance Next.
Sad sam malo guglao, i da ti to profi kao Ti ne kaže i preporuči, teško bi sam skužio da je Metzeler to stavio kao opciju.  (y) :021:
 
zokx said:
Bimba,

još jednom hvala na savjetu za "B" verziju Tourance Next.
Sad sam malo guglao, i da ti to profi kao Ti ne kaže i preporuči, teško bi sam skužio da je Metzeler to stavio kao opciju.  (y) :021:
Sav sam se pretvorio u uho. Što mu to dođe B verzija?
 
upravo ste otvorili pandorinu kutiju  :mrgreen:

Objasnim, ali nemam sada vremena  (y)
 
tomo3 said:
Sav sam se pretvorio u uho. Što mu to dođe B verzija?

Bimba će objasniti.

Uglavnom B specifikacija sa pojačanom karkasom bi na neki način trebala bolje odgovarati GS/GSA, iako sam i bez B bio jako zadovoljan Tourance Next gumama. Ovo će biti još bolje.  :021:
 
tomo3 said:
Sav sam se pretvorio u uho. Što mu to dođe B verzija?

Svaki proizvođač ima u ponudi gume posebne specifikacije koje se uglavnom označavaju raznim slovima. To znači da te gume, iako imaju isti naziv i izgled kao i standardna guma nisu iste kao i one. Razlika nikada nije u smjesi gume, nego se radi o određenim promijenama unutar konstrukcije gume ( karkase ) da bi se ta guma prilagodila specifičnim zahtjevima pojedinog motora. Kada su takve gume u pitanju treba razlikovati dvije vrste:

- posebna specifikacija prilagođena određenom tipu motocikla

Npr. Pirelli Angel GT A, Pilot Road 4 GT, Metzeler Roadtec o1 HWM itd...
To su gume koje imaju određena pojačanja unutar karkase da bi se poboljšala stabilnost na pravcu pri velikim brzinama a namijenjene su ugradnji na velike i teške sport -touring motocikle kao što su Yamaha FJR 1300, Kawasaki GTR1400, BMW K1600 GT itd...
http://www.motogume.hr/proizvod/metzeler-roadtec-01-hwm-novo-2016-2681500

Npr. Pirelli Diablo Rosso II K, Pirelli Diablo Rosso D
K specifikacija ide na sve motore osim Ducati-a
D specifikacija ide isključivo na Ducati
http://www.motogume.hr/proizvod/pirelli-diablo-rosso-ii-d-ducati-2148800

- posebna specifikacija prve ugradnje namijenjene za ugradnju na točno određenu marku i model motora, ali ne mora biti nužno prva ugradnja. Znači u Zokx-ovom slučaju 120/70-19 Tourance Next B, ugradnja isključivo na BMW 1200 GS/Adventure zadnja generacija vodeni

Postoje u nekoliko opcija i tu treba biti oprezan

Opcija broj jedan
Označava gumu prve ugradnje, i u većini slučajeva radi se o potpuno istim gumama kao i bez oznake, ali je to izlika da se kroz " originalni rezervni dio " progura isti proizvod po puno većoj cijeni, a ima i slučajeva da gume nisu iste međutim da su ove posebne specifikacije lošije , a u oba slučaja su preskupe

Opcija broj dva
Na zahtjev proizvođaća motora i po njihovim "željama/specifikacijama" standardna guma se promijeni da bi se poboljšala vozna svojstva motora u određenom segmentu upotrebe. To u nekim slučajevima ode u dobrom smjeru, ali nekim i lošem
http://www.motogume.hr/proizvod/metzeler-mce-6-days-extreme-ktm-exc-2738700
http://www.motogume.hr/proizvod/pirelli-angel-gt-d-multistrada-gt-2400000

Opcija broj tri ( opet zokX slučaj , Tourance Next B )
Zbog specifične konstrukcije motora, proizvođači guma s vremenom dobiju povratne informacije da određeni model gume montiran na taj isti motor, nema performanse na razini koje inače ima, ili se u pojedinim segmentima upotrebe pojave određeni nedostaci. Tada uzmu taj motor na testiranje, ustanove točne nedostatke , određenim preinakama na gumi ih otklone i toj gumi daju oznaku posebne specifikacije i puste u prodaju.
http://www.motogume.hr/proizvod/metzeler-tourance-next-b-bmw-r1200-gs-2743400
http://www.motogume.hr/proizvod/metzeler-tourance-next-e-tiger-explorer-2016-2612700


Ono što sam napisao da si otvorio pandorinu kutiju sam bio ozbiljan iz razloga što su gume posebne specifikacije dvosjekli mač, neke imaju svoje prednosti, neke su čak lošije u nekim slučajevima od standardnih, a nekad se radi o prodavanju muda pod bubrege. Ja to riješavam vrlo jednostavno, na način da kupcima nudim, i imam iskazano u web shopu isključivo gume određene specifikacije koje imaju opravdanje u cijeni i kvaliteti, a one koje to nemaju niti nudim niti ih imam u ponudi u web shopu. Međutim, idemo biti otvoreni, i pod time ne mislim ništa loše , i to je u ljudskoj prirodi,50% forumaša će kada pročita gornji moj tekst krenuti u potrago na netu za " posebnim gumama " za svoj motor, i nakon toga ide lavina pitanja. Da li ta vrijedi ili ne, zašto nema za moj motor, kako je za ovaj ovako a za onaj onako itd...  :mrgreen:
 
biker4life said:
Još možda tisuću, tisuću i po km, pa su u planu nove gume, 4. po redu (ako me sječanje dobro drži) set M7RR. Oduševljen sam tom gumom, u višegodišnjem stažu na 2 kotača nikada ni jedan model guma nisam toliko učestalo koristio... (y)

Pa da. Ja sam zahvaljujući svom poslu, što na svojim motorima, što na tuđim , što na raznim prezentacijama i testiranjima probao guma i guma, i moram priznat da mi je M7RR mezimica.
Staviš montiraš i ne razbijaš glavu jeli toplo ili hladno, suho ili mokro, je li grad , otvorena cesta ili putovanje, da li se voziš sporije ili brže. Jednostavno sjedneš na motor i voziš.... (y)
 
Bliži nam se sezona, ponovo ćemo na cestu, a vidim da ima i dosta novih članova, a idemo prije sezone malo ponovit gradivo i proći neke bitne stvari vezano za gume.

1. Pravilan izbor gume

kod dosta vozača problem leži i u pristupu. Kad se odluče na kupnju, većinom traže savjet od prijatelja, prodavača, na forumima itd. To je u redu, dapače poželjno, ali problem leži u dosta slučajeva krivo postavljenom pitanju.

-Koje gume da kupim za moj xy motor?
Krivo! Vi ne kupujete gume za motor, nego za sebe!

Pitanje koje trebate sebi postaviti je
- Koje gume kupiti za moj stil vožnje i uvjete u kojima koristim xy motocikl?

Ono što želim kazati je da će motor kao takav podnijeti bilo koju gumu koja ispunjava minimalne tehničke specifikacije uvjetovane motorom na koji se ugrađuju ( dimenzije, indeks nosivosti i brzine ). S druge strane dosta motora se može voziti na različite načine i kod izbora gume motor je nebitan, bitan je vozač, odnosno stil vožnje i uvjeti upotrebe.

Dakle, kod kupovine guma , treba odabrati onu gumu koja svojim karakteristikama odgovara vašem načinu vožnje i uvjetima upotrebe.

Ima nekoliko stvari koje sam primjetio tokom godina bavljenja svojim poslom, a koje su veoma opasne.

a) često je presudan izbor guma savjet od prijatelja i poznanika, odnosno bolje rečeno preporuka istih za određene gume. To je u redu, međutim u večini slučajeva ne vodi se računa o tome da li se taj prijatelj vozi jednako ili slično kao onaj koji kupuje gume i tu nastaju problemi
b) dosta puta neiskusni ljudi kupuju previše ekstremne gume jer su one navodno mekše. Da imaju mekšu smjesu i bolje drže ali imaju i puno veću radnu temperaturu. To u praksi znači da zahtjevaju određeni ritam i period zagrijavanja da bi proradile, da tokom same vožnje ovisno o ritmu ( brže-sporije ) osciliraju u performansama jer se hlade. Ono što je najbitnije napomenuti da dok su hladne su sklone iznenadnim i naglim puštanjima, i to je u dosta slučaja razlog pada kod manje iskusnih ili recimo tako sporijih vozača
c) zbog određenih razloga , bilo estetskih, ilo zbog predrasuda da će bolje držat, često se puta kupuju gume šire od originalnih. Svaku gumu s obzirom na njenu dimenziju mora pratiti i odgovarajuća felga , i pod tim mislim prvenstveno na širinu iste. Kada se na felgu montira guma koja je šira nego što felga može podnijeti, ona je skupi u području pete ( onaj dio "obruča " gume koji sjeda na felgu ) i dolazi do deformacije gazečg sloja koji se u jednom trenutku "lomi ". Guma nema pravilan oblik , ne radi kako treba i u pojedinim slučajevima kada se dođe do određenog stupnja nagiba, guma propada i zbog toga se pada.
Dakle, ako već idete u tako nešto, posavjetujte se s nekim tko zna o tome i poslušajte savjet, nemojte glavom kroz zid i gurati po svome.

2.Pritisak u gumama

Veoma važna stvar kada su gume u pitanju možda i najbitnija. Pravilan pritisak u gumama omogućuje gumi optimalne performanse , osigurava konstantnost istih kroz cijeli životni vijek gume, izvlači iz gume maksimalnu kilometražu itd..

U ovom kontekstu, nažalost većina radi i dalje neke kardinalne greške pa da upozorimo na njih

a) Guma sama po sebi je porozna i polako duši. Ne postoji niti jedna guma na svijetu koja 100% brtvi. Drugo, zrak kao takav mijenja volumen, kada se grije se širi , kada se hladi se skuplja, pa tako dolazi i do promijene pritiska u gumi. Međutim usljed pada temperature guma gubi pritisak , ali porastom temperature može vratiti dio tlaka međutim ne cijeli.
Dakle, zbog gore navedenih razloga veoma je važna redovita kontrola pritiska u gumama ( minimalno jednom mjesečno ) a pogotovo u slučajevima kada se motor rijetko vozi, jer sve navedeno dolazi još više do izražaja dok motor leži parkiran.
Nažalost postoji još određeni broj onih koji misle meni je vulkanizer napumpao gume kada ih je montirao ili se ravnaju po onome ne treba ih dirat dok ne osjetim da volan zatvara i da se motor čudno ponaša jer su gume pale na 1.5 bar. Tada je već kasno i napravljena je određena šteta na gumama.
Također, vodite računa o tome da će ljeti pad tlaka u gumama biti puno manji i nekad po mjesec dva neće biti osjetnog pada , ali to je zato što se motor vozi svaki dan i ono bitnije nema velike razlike u temperaturi između dana i noći. Međutim kada je proljeće i jesen u pitanju, velika je razlika između dana i noći i tada je gubitak tlaka u određenom vremenskom periodu puno veći.

b) Druga stvar koja se griješi je način na koji se kontrolira tlak
- tlak u gumama se uvijek kontrolira na hladnu gumu. Kada se motor vozi , guma se grije, grije se zrak unutar gume, zbog grijanja se širi i pritisak u gumi raste. Pod određenim okolnostima, ovisno o doba godinu, načinu vožnje i motoru, porast tlaka u odnosu na hladnu gumu zna biti i do 0,5 bara.
- provjera tlaka na benzinskim stanicama. Oni imaju dobre i baždarene manometre, ali problem je u tome što tu prolazi dan i noć milion ljudi i ti manometri se bacaju , čupaju, prelaze se autima preko njih itd... zbog toga znaju pokazivati krive vrijednosti i imati velika odstupanja ( moje iskustvo , najveće do sada odstupanje je bilo 1,1 bar ). Dakle, provjeru tlaka radite kod vulkanizera, ili kupite neki solidan džepni manometar i dva puta godišnje kod vulkanizera ga kontrolirajte i provjeravajte odstupanje

c ) Spuštanje tlaka u gumama u odnosu na preporučene pritiske
Da, ima smisla i funkciju ali ne uvijek i treba se znati što se radi. Posebno ako je motiv razne priče i savjeti prijatelja koji znaju "nekog" tko se vozi po stazi itd... Tu treba biti svjestan Tri stvari.
Pod broj jedan, ima ljudi pa i ovdje na forumu koji se stvarno voze da ti mozak stane , i oni znaju šta rade i ne treba im nitko pa čak ni ja objašnjavati što i kako da rade sa tlakovima. Naučili su i shvatili kako stvari funkcioniraju jer se morali i trebalo je godina i učenja na greškama da bi došli do toga. Ali većina nisu oni, i preporučeni tlakovi su oni koji vam garantiraju da će u svakom trenutku i u bilo kojoj situaciji guma odraditi svoj posao i biti sigurna.
Pod broj dva , svaka guma ima indeks nosivosti i brzine. Međutim njena nosivost je uvjetovana tlakom u gumi i brzinom. Porastom brzine i padom tlaka ta nosivost drastično pada. Kratki primjer , Honda CBR 600RR sa gumama 120/70-17 i 180/55-17, na tlaku prednja 2.5 zadnja 2.9 do brzine 200 km/h gume imaju nosivost skoro 600 kg. I više nego dovoljno. Međutim na tlaku recimo od dva bara, i pri brzini 260 km/h ta nosivost pada na cca 260-270 kg. I sad zamislite situaciju auto put, dvoje na motoru , nizak tlak i brzine 240 i više... Ima postova i slika ovdje na forumu, na drugim, po časopisima itd.. gdje su gume pucale i raspadale se u vožnji. Garantiram da je u 90% slučajeva krivac nizak tlak u gumama.....
I na kraju broj tri. Postoje standardne gume, ali postoje i race gume. Race gume su predviđene za rad na nižim tlakovima i drukčije su konstrukcije nego klasične gume i tu takođe treba biti oprezan. Isti motor, isti uvjeti, isti vozač. Pirelli Diablo Supercorsa će raditi jednako dobro na tlakovima nižim 0,2 do 0,4 bara nego recimo Diablo Rosso II na većim. Ali ako se DRII spusti u istim uvjetima na tlakove na kojima se vozila Supercorsa, neće raditi kako treba

3. Prva vožnja nakon zime&duža vožnja po gradu
a) nakon što je motor ležao cijelu zimu, guma se skrutila i " zatvorila " . Pametno je imati pristup kao da je nova guma te prvih 100-tinjak kilometara voziti normalno i izbjegavati nagle radnje. Treba gumu pustiti da se očisti, prodiše i proradi kako treba
b) po našim gradovima asfalt je loše kvalitete i pun prašine i masnoće. Oni koji većinu vremena voze po gradu i ne izlaze često na otvorenu cestu, možda su primjetili da guma nakon nekog vremena kao da izgubi na performansama. Razlog leži u tome što gradksi uvjeti nakon nekog vremena površinu gume "ispoliraju " i uz to je guma puna masnoća i prašine. Kvalitetno riješenje je s vremena na vrijeme izaći na otvorenu cestu i " očistiti " gumu. Otvorena cesta će gumu očistiti od smeća, otvoriti će pore i guma će " prodisati " i čim se vratite u grad primjetit ćete razliku i vidjeti da guma puno bolje drži.


Evo , ovo bi bile neke osnove i nešto što sam smatrao da je vrijedno napomenuti pred sezonu i nadam se da sam pomogao. Želim vam u ovoj sezoni što više ljepih,ugodnih i sigurnih  kilometara, što manje padova, i što više druženja  (y)

Da ne zaboravim za one koji su relativno novi, inače se bavim gumama, moja stranica je www.motogume.hr / Motobox, uovznici smo Pirelli i Metzeler moto guma za RH. Bilo kakav savjet da trebate slobodno pitajte, s tim da računajte da u sezoni a i inače imam puno obaveza pa morate biti strpljivi , ali uvijek ćete dobiti kvalitetan i opširan odgovor i dobar savjet  (y)

Čim uhvatim vremena , obećajem dvije stvari. Prvo ću napraviti jedan dobar tekst i predstaviti sve novitete po pitanu guma za ovu sezonu, a drugo napraviti ću komparacijsku tablicu svih proizvođača guma i modela po kategorijama i namijeni da je lakši odabir guma a i usporedba istih.




 
 
Bimba, bio sam sa 1200 ADV i montirao gume kod tebe u dućanu i zaključili smo da je za moje potrebe Tourance Next odličan. Čisto za povratnu informaciju da imaš, sa njom napravim 15000 km. Odlična mi je i na magistrali i za ono malo makadama kojim ponekad prođem. Drago mi je i zbog tebe, ali i zbog nas motorista, da strastveno radiš svoj posao.  (y)
 
Ako ti je upitnik u glavi zašto tebi nije montiran u B specifikaciji ( možda i je , ovisno kad si bio ), razlog je taj što je B specifikacija došla naknadno i odnedavno je u ponudi. S druge strane standardna opcija je na GS-u također odlična , ali je B ipak u nekim nijansama bolja ( motor je stabilniji na pravcu preko 200 km/h ).

Što se tiče ostalog, ne pamtim imena, ali kombinaciju lice&motor uvijek , i vjerujem da ćemo imati priliku vidjeti se opet. Da li je to bila kombinacija vraćanje ili put na neki otok preko Splita  :misli:
 
Bimba, stalno čitam na forumu o racing street gumi kako se mora održavati ritam i period zagrijavanja..  Ok za period zagrijavanja ali o kojem se ritmu tu radi? Iz prve ruke,koja je min brzina da se ne ohladi racing street guma?