GUME - SVE ONO STO VAS ZANIMA

Set za reparaciju guma o kojem se govori, kako je već rečeno, je najsigurnija stvar koja postoji na tržištu za krpanje gume, i svatko tko putuje na dulje relacije bi ga trebao imati u sebe.
Ono što ću savjetovat je da se to ne shvati kao trajno riješenje , nego da kada se stigne kući da se guma vulkanizira iznutra na hladno. Jednostavno, taj postupak nije 100% siguran, i bez obzira na kvalitetu proizvoda, bez obzira koliko stručno napravi, ne postoji 100% garancija da će to držati. Da se razumijemo, u 90% slučajeva to će odraditi svoje i držati kako treba, ima momaka koji su imali i po tri crva u gumi, itd.. sve stoji, ali da se može reći da je to 100% sigurno riješenje, da bi ja osobno vozio 200 sat sa tim u gumi , ne bi...
 
salej600 said:
MIKO  -  imam ja iskustva s tim.
Vrlo jednostavno se to ugura u gumu i drži kao i oni "crvi".
Na tom uvlakaču imaš gore do ručke zadebljani i narezani dio. Uvlakač namažeš malo sa ljepilom i proteraš kroz rupu. Bitno je da sa tim narezanim dijelom bar 10-ak puta dereš po rupi da ju proširiš i oblikuješ. Onda ta "kocka" koju isto namuljaš sa ljepilom lako upada i taman ju uguraš unutra do drugog zadeljanog dijela. Doduše taj drugi zadebljani dio ni ne možeš ugurati i to je kao graničnik kada je dosta. Izvučeš uvlakač van. Napumpaš gumu i višak "kocke" odrežeš do gume i to je to.
Ako nisi baš nikad s tim radio činit će ti se problem, ali u biti stvar je vrlo jednostavna.
Bitno je namazati s ljepilom i proraditi rupu. Onda je dalje lako.

To i jesu crvi, odnosno to je potpuno ista stvar i isti set ( samo mi kupujemo refužo ljepilo, crve itd... ) koji koriste vulkanizeri  (y)
 
brzina said:
Imam pitanje, vezano za montiranje gume. Nisam to nikada sam radio, niti obracao paznju na proces montiranja. Ali, vidim cesto da se spominje nekakva oznaka na gumi, da se podesi prema ventilu na felgi ? O cemu se tu radi, posto se ionako mora balansirati ?  Na motoru je M7RR sa oko 9000km. Gotova je po sredini skroz, narucena nova. Prednja jos jako dobra, mislim da moze jos koju hiljadu da izvuce...
Vozim se i ovih dana, pa je motor kao svinjce, propisali mi i kablovi rashladne na termostatu, pa sam ih morao mijenjati, valjda se skupili, ispucali jer je motor vani ispod balkona  :mrgreen:


Točka na gumi, većinom je crvena kod nekih zna biti i žuta , označava najlakši dio gume. Pretpostavka je da je na ventilu guma najteža, pa je kao pravilo da ide na ventil, i na taj način bi se trebala osigurati minimalna gramaža kod balansiranja. To je teorija, međutim u praksi nije tako. Npr, tamo gdje je ventil mora se napraviti rupa, tu se skida materijal sa felge pa se recimo dodana težina ventil anulira. Opet ovisno o tipu felge , gdje dođe ventil postoji i pojačanje u vidu prstena kao ležište za isti, pa je to opet onda dodana masa. S druge strane postoje razni ventili , gumeni , metalni, kutni, duži , kraći, pa onda opet imamo motore sa senzorima na ventilima koji su dosta teški itd... može se ovako cijeli dan u krug.

Poanta je da, to da li je točka na ventilu ili nije , nema apsolutno nikakve veze , i ne utječe ništa na sigurnost , vožnju itd... Balans je balans, ili je napravljen kako treba ili nije , bez obzira da li je točka na ventilu ili nije, i bez obzira da li na felgi ima 10 grama ili 40 grama olova. BMW GS ima senzore pritiska na ventilu, koji su teški ne znam koliko ali minimalno 50-60 grama, i u 90% slučajeva će tražiti od 40 do 80 grama na balansu, i drukčije ne ide.

Sa laičke strane, i to je potpuno razumljivo, kada se na felgi vidi puno olova uvijek se javlja sumnja , zašto, kako , i svatko voli vidjeti što manje grama, a kada se dogodi ( jer ima i takvih slučejava ) da je paket guma/felga u nuli, onda je oduševljenje i divljenje samom proizvođaću gume i motora kako je sve to napravljeno perfektno i puno kvalitetnije nego kod drugog proizvođaća, što nema apsolutno nikakve veze sa tim.

Ako će se ići na neku varijantu " savršenstva", ali to se radi u kućnoj radinosti ( ima ljudi koji sam mijenjaju gume i balansiraju ) i recimo mi to radimo ali tokom zime kada nema posla i imamo vremena, prvenstveno da testiramo teorije u praksi ( ja osobno nikada to nisam radio sebi na motoru jer smatram bespotrebnim ), ta oznaka na gumi se može iskoristiti u svrhu postizanja minimalne gramaže kod balansiranja, ali opet napominjem, osim psihološkog dojma u praksi ne čini nikakvu razliku. Postupak bi bio sljedeći, skinuti gumu sa felge, i onda staviti na balanserku samu felgu. Označiti najteži dio felge , namontirati gumu na felgu i staviti točku na označeni dio i onda izbalansirati i staviti utege. Na ovaj način se postigne najmanja moguća gramaža potrebna za balansiranje, i garantiram da u 99% slučajeva se neće dogoditi da je točka na ventilu , pa čak ni blizu njega. Ako se to i dogodi, to je čista slučajnost kao i već spomenuta situacija da je paket guma/felga u nuli.
 
(y) posebno ovo ;)

bimba said:
Set za reparaciju guma o kojem se govori, kako je već rečeno, je najsigurnija stvar koja postoji na tržištu za krpanje gume, i svatko tko putuje na dulje relacije bi ga trebao imati u sebe.
Ono što ću savjetovat je da se to ne shvati kao trajno riješenje , nego da kada se stigne kući da se guma vulkanizira iznutra na hladno. Jednostavno, taj postupak nije 100% siguran, i bez obzira na kvalitetu proizvoda, bez obzira koliko stručno napravi, ne postoji 100% garancija da će to držati. Da se razumijemo, u 90% slučajeva to će odraditi svoje i držati kako treba, ima momaka koji su imali i po tri crva u gumi, itd.. sve stoji, ali da se može reći da je to 100% sigurno riješenje, da bi ja osobno vozio 200 sat sa tim u gumi , ne bi...
 
bimba said:
Točka na gumi, većinom je crvena kod nekih zna biti i žuta , označava najlakši dio gume. Pretpostavka je da je na ventilu guma najteža, pa je kao pravilo da ide na ventil, i na taj način bi se trebala osigurati minimalna gramaža kod balansiranja. To je teorija, međutim u praksi nije tako. Npr, tamo gdje je ventil mora se napraviti rupa, tu se skida materijal sa felge pa se recimo dodana težina ventil anulira. Opet ovisno o tipu felge , gdje dođe ventil postoji i pojačanje u vidu prstena kao ležište za isti, pa je to opet onda dodana masa. S druge strane postoje razni ventili , gumeni , metalni, kutni, duži , kraći, pa onda opet imamo motore sa senzorima na ventilima koji su dosta teški itd... može se ovako cijeli dan u krug.

Poanta je da, to da li je točka na ventilu ili nije , nema apsolutno nikakve veze , i ne utječe ništa na sigurnost , vožnju itd... Balans je balans, ili je napravljen kako treba ili nije , bez obzira da li je točka na ventilu ili nije, i bez obzira da li na felgi ima 10 grama ili 40 grama olova. BMW GS ima senzore pritiska na ventilu, koji su teški ne znam koliko ali minimalno 50-60 grama, i u 90% slučajeva će tražiti od 40 do 80 grama na balansu, i drukčije ne ide.

Sa laičke strane, i to je potpuno razumljivo, kada se na felgi vidi puno olova uvijek se javlja sumnja , zašto, kako , i svatko voli vidjeti što manje grama, a kada se dogodi ( jer ima i takvih slučejava ) da je paket guma/felga u nuli, onda je oduševljenje i divljenje samom proizvođaću gume i motora kako je sve to napravljeno perfektno i puno kvalitetnije nego kod drugog proizvođaća, što nema apsolutno nikakve veze sa tim.

Ako će se ići na neku varijantu " savršenstva", ali to se radi u kućnoj radinosti ( ima ljudi koji sam mijenjaju gume i balansiraju ) i recimo mi to radimo ali tokom zime kada nema posla i imamo vremena, prvenstveno da testiramo teorije u praksi ( ja osobno nikada to nisam radio sebi na motoru jer smatram bespotrebnim ), ta oznaka na gumi se može iskoristiti u svrhu postizanja minimalne gramaže kod balansiranja, ali opet napominjem, osim psihološkog dojma u praksi ne čini nikakvu razliku. Postupak bi bio sljedeći, skinuti gumu sa felge, i onda staviti na balanserku samu felgu. Označiti najteži dio felge , namontirati gumu na felgu i staviti točku na označeni dio i onda izbalansirati i staviti utege. Na ovaj način se postigne najmanja moguća gramaža potrebna za balansiranje, i garantiram da u 99% slučajeva se neće dogoditi da je točka na ventilu , pa čak ni blizu njega. Ako se to i dogodi, to je čista slučajnost kao i već spomenuta situacija da je paket guma/felga u nuli.

eto, sad sam još nešto naučila  :naklon:
 
Hvala svima na odgovorima što se tiče TIP TOP alata za krpanje, živjet ću u uvjerenju da pod sicem imam sve što treba i da mi nikad neće trebat :D
(Tako sam par godina nosio sprej, kad mi je trebalo bolje da ga nisam ni imao jer mi je poslije u vožnji usr** cijeli motor a guma nije mogla držat više od 1,5 bara)

Što se točke na gumi tiče iako su kompetentni već odgovorili nadovezao bih se na detalj koji je Bimba spomenuo, a to je da različiti ventili i same felge itekako utječu na položaj te točke.
Konkretno ovo je iz uputa za moj motor.
Razlika u položaju je iz razloga što tvornički postoje aluminijske i magnezijske felge.
0aad2f64615a11cae1e4e0e5feacf03f.jpg
 
brzina said:
U mojoj knjizi za cbr 600rr, isto pise da je na ventilu najteza tacka felge.....
Nisam nikad probao stavit samo felgu (sa ventilom) na balansirku ali po ovoj sličici iz mog manuala za aluminijske bi točka trebala bit pomaknuta malo prema prednjoj strani motora (iza ventila ako gledamo smjer rotacije), dok je za magnezijsku točno na ventilu.
 
MIK0 said:
Hvala svima na odgovorima što se tiče TIP TOP alata za krpanje, živjet ću u uvjerenju da pod sicem imam sve što treba i da mi nikad neće trebat :D
(Tako sam par godina nosio sprej, kad mi je trebalo bolje da ga nisam ni imao jer mi je poslije u vožnji usr** cijeli motor a guma nije mogla držat više od 1,5 bara)

Što se točke na gumi tiče iako su kompetentni već odgovorili nadovezao bih se na detalj koji je Bimba spomenuo, a to je da različiti ventili i same felge itekako utječu na položaj te točke.
Konkretno ovo je iz uputa za moj motor.
Razlika u položaju je iz razloga što tvornički postoje aluminijske i magnezijske felge.
0aad2f64615a11cae1e4e0e5feacf03f.jpg
Nego gdje ima za kupiti tip top skatulja?
 
Poslije 10ak tkm i 1000 neravnina i rupa jel manual i onda kaze gdje je felga najteza  :mrgreen:
 
MIK0 said:
Hvala svima na odgovorima što se tiče TIP TOP alata za krpanje, živjet ću u uvjerenju da pod sicem imam sve što treba i da mi nikad neće trebat :D
(Tako sam par godina nosio sprej, kad mi je trebalo bolje da ga nisam ni imao jer mi je poslije u vožnji usr** cijeli motor a guma nije mogla držat više od 1,5 bara)

Ja imam isti taj TIP-TOP set, ali ga nikada nisam koristio. Prosle godine mi se probusila zadnja i krpio sam je klasicnim crvom, zaboravio da u drugom uglu "gepeka" imam i te TIP-TOP kocke...
Uglavnom, crv mi je stalno ispadao jer je guma bila prilicno potrosena, a rupa vise razderotina, jedva se kuci vratio... Mislim da bi u takvoj situaciji ove tip-top kocke bolje odradile posao i teze ispadale, zbog gljivastog profila... Uglavnom, nosim i crve i kocke, pa ako opet probusim gumu, probat cu kocke i podijeliti iskustvo (y)
Mislim da je trik kod upotrebe da jedan kraj zakacis na kukicu igle sa ubacivanje i onda je dobro razvuces (do rucke) i tako guras u rupu. Vidjao sam da postoje posebni "pistolji" bas za ovaj tip zakrpa. Stavis u pistolj, stisnes rucku i tako skroz razvuces zakrpu, ubacis u rupu, pustis rucku, kocka se vrati u prvobitni oblik i to je to
 
ja bih samo napisao, kako mislim da sam inicjalni komplet s torbicom platio
možda i stotinjak kn manje,  (y)

a u međuvremenu sam ga dopunjavao, kako sam morao "testirati"  :mrgreen:

p4oaYCN.png
 
Sve je moguće, ali kad je Oxford u pitanju nisam vidio ništa jeftinog.
Inače ovo iza crvića je torbica.
 
Imam set od GIVI-ja, mislim da bi trebao biti OK. :neznam: Kompaktan je, stane više manje svugdje.

Kakva su iskustva sa pjenama za krpanje u spreju? Krpao sam par puta na autu i poslužile su svrsi... Bimba?
 

Attachments

  • S450.jpg
    S450.jpg
    71 KB · Views: 79
  • S450_open.jpg
    S450_open.jpg
    88.6 KB · Views: 106
  • S450_sottosella ok.jpg
    S450_sottosella ok.jpg
    107.8 KB · Views: 85
  • S450_in OBK.jpg
    S450_in OBK.jpg
    77.9 KB · Views: 79
Luoisov set radi. Provjereno više puta. Čak sam jednom frendu pokrpao sa jednim od onih super, extra strong trenutnih ljepila što se reklamiraju na telki i ima ih za kupiti u svakom običnom dućanu jer mi je ponestalo oriđiđi ljepila i guma je odradila do kraja bez beda. Probali smo s tim ljepilom i eto radi i to. Frendu je u Belgiji prije već dosta godina  isto guma popušila šaraf i pokrpana je komadićem špage i univerzalnim super ljepilom (na foru kao sa crvom). Dopeljal se doma u HR i poslje popravio gumu kako treba. Evo da se zna da se i time može zapomoći u slučaju krajnje nužde.
 
Pitanje: Da li je Dunlop D952, enduro ili MotoCross guma? Tj da li ima homologaciju za cestovnu upotrebu?
Tu nalazim da je to MotoCross guma, https://www.dunlop.eu/dunlop_ie/Images/Dunlop%20All%20Road%20and%20Off%20Road%20Guide%202014_tcm2366-168776.pdf.
Dimenzije guma upisane u prometnoj su: 80/100-21 ,  110/90-18 i 120/80-18. Kako na tehnickom pregledu gledaju na to da gume nisu bas tocno dimenzija upisanih u prometnoj? Ako se moze malo otici izvan tih dimenzija, onda bi mi Dunlop geomax enduro u dimenzijama 90/90-21 i 120/90-18 bile savrsene.